Spring naar bijdragen

gothic en geloof


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Ik zag in de eerste post dat ook het bezitten van keltische dingen werd genoemd. Ik denk dat je daarmee wel moet oppassen voor slechte invloeden, ook bij niet-Christelijke (gothic)muziek. Ik had ook al heel lang een boeddha beeldje op mijn kamer staan, en met 'grote schoonmaak' van mijn ziel (encounter traject noemen ze dat bij ons) kwam aan het licht dat er slechte invloeden vanaf kwamen. Thuis heb ik het beeldje gelijk weggegooid en de volgende dag was mn stijve nek gelijk weg! (waar ik ook al heel lang last van had!) Ik bedoel maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik zag in de eerste post dat ook het bezitten van keltische dingen werd genoemd. Ik denk dat je daarmee wel moet oppassen voor slechte invloeden, ook bij niet-Christelijke (gothic)muziek. Ik had ook al heel lang een boeddha beeldje op mijn kamer staan, en met 'grote schoonmaak' van mijn ziel (encounter traject noemen ze dat bij ons) kwam aan het licht dat er slechte invloeden vanaf kwamen. Thuis heb ik het beeldje gelijk weggegooid en de volgende dag was mn stijve nek gelijk weg! (waar ik ook al heel lang last van had!) Ik bedoel maar.

Een beeldje wat slechte invloeden heeft? Ben ik nu een slechte christen als ik dat niet geloof noparty.gif Ik vind boeddhabeelden prachtig en ik geloof eerlijk gezegd dat het niks kwaad kan als je ze niet aanbid en verder niet als één of andere god ziet, maar alleen als beeld...

Link naar bericht
Deel via andere websites

je kan je rot voelen bij bepaalde soorten muziek. Rot kan ik eigenlijk dan weer niet zo goed omschrijven, maar het voelt gewoon niet lekker soms.

En Liset, wie ben ik om te zeggen dat jij een slechte Christen bent? flower.gif

Maar ik merkte dus dat het bij mij wel een sterke invloed had. Misschien is dat bij jou minder of niet, dat weet ik niet. Misschien hebben ze bij jouw kerk ook dit soort 'schoonmaak'trajecten? Misschien helpt dat je verder. Vraag het eens aan je voorganger!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

je kan je rot voelen bij bepaalde soorten muziek. Rot kan ik eigenlijk dan weer niet zo goed omschrijven, maar het voelt gewoon niet lekker soms.

En Liset, wie ben ik om te zeggen dat jij een slechte Christen bent?
flower.gif

Maar ik merkte dus dat het bij mij wel een sterke invloed had. Misschien is dat bij jou minder of niet, dat weet ik niet. Misschien hebben ze bij jouw kerk ook dit soort 'schoonmaak'trajecten? Misschien helpt dat je verder. Vraag het eens aan je voorganger!

Ik hoef niet aan mn voorganger te vragen of een boeddhabeeld slecht is of niet hamer.gif

Ik ben zelf ook wel slim genoeg om te weten dat een beeld, van hout, steen.. whatever geen krachten heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik draag de kleding en sieraden en make-up, ik heb er een levenstijl van gemaakt, mijn huis ziet er ook gothic uit.

Ik heb bijvoorbeeld veel keltische dingen.


Samengevoegd:

gothic is voor mij mijn levensstijl, maar ook het christendom.

Door mijn eigen soort kleding te dragen laat ik zien dat je niet altijd in algemene kleding rond hoeft te lopen door je geloof uit te dragen.

Bij mijn kerk accepteren ze mij zoals ik ben, maar ik ben ook al bij een kerk geweest bij mij in de buurt de weh=gstuurde omdat ze bang waren dat ik een vloek over de kerk zou uitspreken of de dienst zou gaan verstoren, alleen maar ommijn kleding en uiterlijk.

Gothic is geen levensstijl, maar een in het leven geroepen commerciële twist. Gothic heeft niets en dan ook niets met kleding en sieraden te maken, en ook niet met een leuke zilveren kandelaar op je koloniale houten dressoir.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pas op, mensen in gewone kleren zijn vaak heks, of satanist, buddhist, hindoeist, moslim etc....puh2.gif

Deze discussie herinnert me aan een artikel in de krant. Veel homo's in de grote steden zijn zich steeds meer bewust van hun kledingkeuze. Waarom, om niet herkend te worden als homo om geen gevaar te lopen in elkaar geslagen te worden.

Mijn neef, die geen homo is, werd onlangs op de w.c. van de disco belaagd omdat hij in roze liep puh2.gif en draagt nu maar geen roze meer verbaasd.gif

Al te modebewust zijn als man word risicovol... Modebewuste mannen zijn vaak homo, dus laten we alle modebewuste mannen dan maar als homo zien?

Met gothic is het net zo. Ja er zijn veel mensen die heks zijn en de gothic stijl dragen, zijn nu alle mensen met gothic kleren heksen?

Er zijn ook veel christelijke mensen die nette kleren dragen...dus alle mensen in nette kleren zijn christelijk?

Je kunt aan het uiterlijk van iemand niet zien wat zijn innerlijk is. De "duistere kant" van de goths is vooral (in mijn ervaring met goths op scholen) een uiting van i.h.a. gevoelige persoonlijkheden die zeer begaan zijn met de wereld en de ellende daarin. ( En ja, je hebt ook ongelofelijke horken die Goth zijn puh2.gif)

En laten we niet vergeten, het is nog niet zo lang geleden dat een christelijk mens zich vooral in gedekte kleuren behoorde te kleden zwart, grijs, bruin) en vrolijke kleuren met frivoliteit en werelds in verband werden gebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het maken van bepaalde associaties kunnen zeker naadloos aansluiten bij het be(ver)oordelen van bepaalde individuen. Daarom is de moderne goth een mode gevoelig typje die er graag bij wil horen, en zich dan ook dusdanig aanstelt dat het ongeloofwaardig begint te worden.

Een gothic poppetje bestaat niet uit een bepaalde kleding lijn zoals deze nu bekend is, maar zijn gewoon individuen met een strakke spijkerbroek en een t-shirt, vaak oosters gerelateerd, wat is afgeleid van de punk generatie.

Kijk, die muts van WTT (Sharon) is een goed voorbeeld van wat een goth juist niet is.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat allers kan samen gaan met geloven zolang het goed voelt.

Geloven is een verband dat jij sluit met god en god met jouw.

Aan gezien god van iedereen houd,houd hij ook van gotics.

Goed voelt... Coke gebruiken voelt ook goed maar is het niet. Gevoel is bedriegelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is de Gothic literatuur die ook de naam gegeven heeft aan de Gothic muziek. Dit omdat de eerste Gothicgroepen geïnspireerd werden door de oude horrorfilms die gebaseerd waren op Gothic novels. Een mooi voorbeeld hiervan is het nummer Bela Lugosi's Dead van Bauhaus dat gaat over Dracula. Niet alleen in de muziek maar ook de Gothic subcultuur werd beïnvloed.

link

De grootvaders van de muzak die zowel jij als ik kan pruimen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, buiten het feit dat Bram Stokers Dracula inderdaad te pruimen is, zou je daar best wel eens gelijk in kunnen hebben. De nieuwe muzak stroming nea-folk genoemd is daar een goed voorbeeld van. Ook al zijn deze artiesten niet van het genre kuddegedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja, die gothic novels zijn als ik het goed heb ook maar gothic genoemd omdat ze deden terugdenken aan het wat theatrale en donkere van oudere gothische kunst, en die was dan weer genoemd naar de barbaarsheid van de Gothen, of zoiets.

Neofolk bedoel je? Ook best te pruimen, maar de extreem-rechtse associaties al iets minder, jammer genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mja, die gothic novels zijn als ik het goed heb ook maar gothic genoemd omdat ze deden terugdenken aan het wat theatrale en donkere van oudere gothische kunst, en die was dan weer genoemd naar de barbaarsheid van de Gothen, of zoiets.

Neofolk bedoel je? Ook best te pruimen, maar de extreem-rechtse associaties al iets minder, jammer genoeg.

Nea? Het zal wel smile.gif

Extreem-rechtse associaties (mooi gezegd) vind ik inderdaad terug bij Les Joyaux De La Princesse, terwijl ze eigenlijk het tegengestelde bedoelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid