Spring naar bijdragen

gothic en geloof


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Quote:

Ik heb nog nooit witgeschilderde goths op straat rond zien lopen. Hele schilderijen overigens wel, zwarte ogen, blauw onder je ogen, glitterlippen, poeiertje hier poeiertje daar...

Dat is hedentendage 'doodnormaal'/

jawel joh..ik zie dat weleens hoor, zowel mannen als vrouwen die gewoon lijkwit gesminkt zijn..en dan daarbij hun ogen met rode en zwarte randen omringt , google maar eens op het woordje gothic.

Ik vind die echte gothics er een beetje duivels uitzien, ik word er echt bijna bang van

dit bv

link

link

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

link

Quote:
"wikipedia" schreef het volgende:

Ook wordt aangenomen dat leden van deze stroming per definitie satanistisch zijn. Dit is onjuist, Goth zijn zegt niks over iemands religieuze aard. In feite staat Gothic los van religie en levensovertuiging. Uit topics over religie op diverse Gothic-fora kan de conclusie getrokken worden dat een groot gedeelte atheïst of agnostisch is. Een minderheid is christen. Doorgaans wordt het satanisme of wicca weggehoond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ WonderfulStar

Het is een wikipedia-info.

Vergelijk deze informatie eens met die andere

informatie van stichting promise.

De andere "informatieve" "theologische" "wetenschappelijke"

link hierboven naar stichting promise is m.i. schoolvoorbeeld van

bewuste verdraaiing waarheid.

Leugenachtigheid, halve waarheden,

demonisering -) verchristelijking -) Gothikcultuur!

Psychologisch geraffineerde manipulatieve tekst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vinddit een moeilike discussie. iedereen heeft een andere definitievan het woord gothic en iedereen is er ook heilig van overtuigt dat hij gelijk heeft en de rest het allemaal verkeerd heeft. een paar jaar geleden was het zo vreselijk inom te zeggen dat gothic een levensstijl was (als meisjes kwamen vragen hoe je gothic moest worden) en dat je dat dus neit kon worden. gothicis geen kledingstijl, word dangezegd. hoe heet die kledingstijl dan?en qua muziek?

ik bedoel maar, iedereen kijkt er anders tegenaan en ik geloof neit dat er 1 definitie van het woord is.

dat het niet alleen zwart is kan ik beamen, want dat is wel erg kort door de bocht. al word het woord gothic (evenals metal) vaak direct met zwart geassocieerd. wat niet gek is, want bij een (wat voor soort dan ook) alternatief feest/concert heeft zwart toch meestal welde overhand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid