Spring naar bijdragen

God straft.... hoe dan?


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

En nu maar hopen dat geloven een bewuste keuze kan zijn
flower.gif

Ik snap even niet wat je hiermee bedoelt?

Ik ben het met P. Strootman eens dat onze daden op aarde gevolgen hebben voor ons hier op aarde. Als we dingen doen die slecht voor ons en ons lichaam zijn dan heeft dat simpelweg gevolgen. Al denk ik wel dat God hier ookw eer herstel kan brengen.

Ik denk echter niet dat als je christen bent en je doet wat verkeerds dat er dan ook maar iets veranderd aan je redding. Dat is belangrijk om in het oog te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 73
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Omdat wij kinderen van God worden zodra wij een keuze voor Hem maken. En ook al doe je domme dingen, een kind blijf je.

Quote:
2 Timotheus 2:13

als wij hem ontrouw zijn,

blijft hij ons trouw,

want zichzelf verloochenen kan hij niet.

Quote:
Efeze 2:8

Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave;

We denken iets te makkelijk dat wij daar zelf invloed op hebben. Wij zijn niet gered door onze daden en zullen het dan ook niet door daden kwijtraken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik snap even niet wat je hiermee bedoelt?

Ik ben het met P. Strootman eens dat onze daden op aarde gevolgen hebben voor ons hier op aarde. Als we dingen doen die slecht voor ons en ons lichaam zijn dan heeft dat simpelweg gevolgen. Al denk ik wel dat God hier ook weer herstel kan brengen.

Ik denk echter niet dat als je christen bent en je doet wat verkeerds dat er dan ook maar iets veranderd aan je redding. Dat is belangrijk om in het oog te houden.

Het maakt geen verschil of je christen bent of niet. In de bijbel worden wij, niet-joden, immers nooit christenen genoemd. Bovendien, of je nu gelooft of niet onze daden, hetzij goed of slechte, hebben altijd gevolgen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het maakt geen verschil of je christen bent of niet. In de bijbel worden wij, niet-joden, immers nooit christenen genoemd. Bovendien, of je nu gelooft of niet onze daden, hetzij goed of slechte, hebben altijd gevolgen!

Bedoel je dat zoals het in het LUMEN GENTIUM (onderdeel van het 2e Vaticaans Concilie) staat?

Quote:
TWEEDE HOOFDSTUK       -      Het Volk Gods

ARTIKEL 8       -      De niet-christenen en hun weg naar het heil

Wat tenslotte degenen betreft die het Evangelie nog niet hebben ontvangen: zij staan op verschillende wijze in betrekking tot het volk Gods.

Op de eerste plaats dient genoemd te worden het volk, waaraan de verbonden en de beloften werden geschonken en waaruit Christus is voortgekomen naar het vlees, het volk, dat bemind blijft krachtens de uitverkiezing, om wille van de aartsvaders: want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping.

Maar het heilsplan strekt zich ook uit tot hen, die de Schepper erkennen, onder wie vooral de mohammedanen, die belijden, het geloof van Abraham te bezitten, en die samen met ons de éne en barmhartige God aanbidden, die de mensen op de laatste dag zal oordelen.

Ook is diezelfde God niet ver van hen, die in een afschaduwing en in beelden de onbekende God zoeken, want Hij geeft aan allen leven en adem, ja alles, en, als onze Heiland, wil Hij, dat alle mensen gered worden. Want wie zonder schuld het Evangelie van Christus en zijn Kerk niet kent, maar toch eerlijk God zoekt en zijn wil, zoals het geweten hem die voorhoudt, onder de invloed van de genade, in zijn leven tracht te verwezenlijken, kan het eeuwig heil verwerven.

Ook onthoudt de goddelijke Voorzienigheid de middelen, noodzakelijk voor het heil, niet aan wie zonder schuld nog niet tot een uitdrukkelijke erkenning van God is gekomen, maar toch, niet zonder Gods genade, naar een rechtschapen levenswandel streeft. Want wat zulke mensen aan goeds en waars bezitten, wordt door de Kerk gezien als een voorbereiding op het Evangelie, opdat hij tenslotte het leven mag bezitten.

Maar vaak worden de mensen door de Boze bedrogen, vervallen tot ijdele bespiegelingen, en verruilen Gods waarheid voor de leugen en dienen de schepping in plaats van de Schepper; ofwel zij leven en sterven in deze wereld zonder God en worden bedreigd door de uiterste wanhoop. Daarom besteedt de Kerk, gedachtig het bevel van de Heer: "Verkondigt het Evangelie aan heel de schepping" (Mc. 16, 16), grote zorg aan het missiewerk, om zo Gods eer en het heil van al deze mensen te bevorderen.

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Omdat wij kinderen van God worden zodra wij een keuze voor Hem maken. En ook al doe je domme dingen, een kind blijf je.

[...]

[...]

We denken iets te makkelijk dat wij daar zelf invloed op hebben. Wij zijn niet gered door onze daden en zullen het dan ook niet door daden kwijtraken.

Dus we zijn ook niet gered wanneer wij een keuze voor God maken. Want die keuze is immers ook een daad van ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Het maakt geen verschil of je christen bent of niet. In de bijbel worden wij, niet-joden, immers nooit christenen genoemd. Bovendien, of je nu gelooft of niet onze daden, hetzij goed of slechte, hebben altijd gevolgen!

Quote:
Gal 3,28

Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus.

Quote:
Dus we zijn ook niet gered wanneer
wij
een keuze voor God maken. Want die keuze is immers ook een daad van
ons
.

Met werken bedoel ik daden die je doet om gered te worden oid, iets dat je doet met de gedachte ik kan het zelf wel. Als je een keuze voor God maakt dan zeg je dat je het juist niet zelf kunt en dat je Hem nodig hebt in je leven. Maar je moet die keuze wel een keer maken, maar dan echt één keer. het is niet van aan uit aan uit. Als je de keuze gemaakt hebt ben je zijn kind en dat zal niet meer veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Warrior4Jah schreef:

Quote:
Met werken bedoel ik daden die je doet om gered te worden oid, iets dat je doet met de gedachte ik kan het zelf wel. Als je een keuze voor God maakt dan zeg je dat je het juist niet zelf kunt en dat je Hem nodig hebt in je leven. Maar je moet die keuze wel een keer maken, maar dan echt één keer. het is niet van aan uit aan uit. Als je de keuze gemaakt hebt ben je zijn kind en dat zal niet meer veranderen.

Is dat niet een eigenaardig uitgangspunt: Goede werken doen om gered te worden? En dan die hardnekkige gedachte, dat je tot niets goeds in staat bent. Het christelijk mensbeeld is het minst gunstige mensbeeld van alle religies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Warrior4Jah schreef:

[...]

Is dat niet een eigenaardig uitgangspunt: Goede werken doen om gered te worden? En dan die hardnekkige gedachte, dat je tot niets goeds in staat bent. Het christelijk mensbeeld is het minst gunstige mensbeeld van alle religies.

Is dat jouw mensbeeld of het Christelijke mensbeeld.

Spijt me, maar mijn persoonlijk mening vanuit het Christendom is dat God zo intens van Zijn schepselen houd dat Hij er werkelijk alles, en dan ook alles aan doet om de mens te trekken met Zijn liefde. Niet een gedwongen, opgelegde en dwingende liefde. Maar een pure, echte liefde die vrijheid schenkt/geeft.

In Christus kwam Hij als mens-zijnde op aarde om Zijn schepselen onbaatzuchtige liefde te betonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het gebeurde met Ananias en Safira (Hand.3 of 4) ook, en dat was toch echt ná de kruisiging. Paulus schrijft er in de 1e korinte brief ook over als hij het over het avondmaal heeft (1 kor.11 oid).

Nunc,

Dat waren geen gelovigen dus dat gaat niet op. Het is ietwat naïef om te denken dat in kerken alleen maar mensen zitten die geloven, er zitten ook voldoende mensen in die niet geloven en als die iets kwaads in zin hebben dan zal God inderdaad ingrijpen, namelijk door zijn gemeente te beschermen. De bijbel zegt niet voor niets dat er wolven in schaapskleren zullen komen om de gemeente aan te vallen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Nee, dat is niet mijn mensbeeld, maar godsdienstonderzoekers hebben vastgesteld, dat het christelijk mensbeeld t.o.v. andere religies, het meest negatief is.De mens is tot niets goeds in staat, zo leert men, terwijl bijvoorbeeld de Oosterse godsdiensten leren, dat de mens
zelf
in staat is om zijn doel te bereiken. Dat leert de bijbel op veel plaatsen trouwens ook.Wij moeten ons eigen behoud bewerken, schreef Paulus!

Dat leert de bijbel helemaal niet Piet en je misbruikt de zin over het eigen behoud bewerken. De bijbel maakt duidelijk onderscheid tussen eigen werken en genade. Alleen door God's genade zijn wij gered, niet door onze daden. Waar alle andere religies gericht zijn op de mens is het echte christendom gericht op Jezus. M.a.w., zijn reddingswerk, zijn geloof, zijn volbrachte werk is wat ons heeft vrijmaakt, niets van ons heeft daaraan bijgedragen en zal daar ook ooit iets aan kunnen bijdragen. Het is onverdiende gunst, dat betekent dus gratis en voor niets, onverdiend!

Als je niet wandelt in God's genade dan wandel je in de wereld en zeg je feitelijk ik kan het wel zonder Jezus en zijn offer. Het wandelen in zijn genade is het werken aan je behoud. Dus niet weer zelf gaan proberen maar in de rust blijven en vertrouwen op God's Geest als leidraad in je leven in alles wat je doet. Dat is voor heel veel mensen moeilijk want dat betekent namelijk echte overgave en beseffen dat niets wat uit ons zelf komt God ooit zal kunnen behagen. Geloof in zijn Zoon is wat God echt behaagt.

Groet,

Dave

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:39:20 schreef Thorgrem het volgende:

Bedoel je dat zoals het in het LUMEN GENTIUM (onderdeel van het 2e Vaticaans Concilie) staat?

Bron:

Nee, ik bedoel dat alles op natuurlijke wijze geschiedt. Het is een onverbrekelijke natuurwet, dat wie kaatst, de bal moet verwachten. Van een 'ingrijpen' dood God kan geen sprake zijn!


Samengevoegd:

Op vrijdag 22 juni 2007 16:03:48 schreef Dave het volgende:

Quote:

Dat leert de bijbel helemaal niet Piet en je misbruikt de zin over het eigen behoud bewerken. De bijbel maakt duidelijk onderscheid tussen eigen werken en genade. Alleen door God's genade zijn wij gered, niet door onze daden. Waar alle andere religies gericht zijn op de mens is het echte christendom gericht op Jezus. M.a.w., zijn reddingswerk, zijn geloof, zijn volbrachte werk is wat ons heeft vrijmaakt, niets van ons heeft daaraan bijgedragen en zal daar ook ooit iets aan kunnen bijdragen. Het is onverdiende gunst, dat betekent dus gratis en voor niets, onverdiend!

Als je niet wandelt in God's genade dan wandel je in de wereld en zeg je feitelijk ik kan het wel zonder Jezus en zijn offer. Het wandelen in zijn genade is het werken aan je behoud. Dus niet weer zelf gaan proberen maar in de rust blijven en vertrouwen op God's Geest als leidraad in je leven in alles wat je doet. Dat is voor heel veel mensen moeilijk want dat betekent namelijk echte overgave en beseffen dat niets wat uit ons zelf komt God ooit zal kunnen behagen. Geloof in zijn Zoon is wat God echt behaagt.

Groet,

Dave

Het is natuurlijk niet eenvoudig om zomaar eens in korte bewoordingen, te zeggen, hoe wij ons doel kunnen bereiken. Maar dat God de mens alles heeft meegegeven, om bijvoorbeeld het zoonschap Gods te kunnen bereiken, daarvan getuigt de bijbel zoveel van, dat vergissing eigenlijk uitgesloten zou moeten zijn. Het begrint al in Deuteronomium 30, waar de Here God er zijn volk op wijst, dat zij niet naar de hemel of naar de overkant der zee hoeven te gaan, om het gebod Gods te volbrengen, maar dat het inhen is, namelijk het woord (dabar=woord/daad).Paulus schreef hierover in Romeinen 10, en sprak daar over de Christus. Wij hoeven Hem niet uit de hemel te laten neerdalen, of uit de afgrond te doen opkomen, maar Hij is het woord des geloofs, dat wij prediken, aldus Paulus. En laten we ook eens zien naar Johannes 1.12, waar gezegd wordt dat de mens macht van God heeft gekregen, om het zoonschap Gods te bereiken, hun, die in zijn naam geloven. Zij geloofden namelijk, dat het waarachtige licht, dat komende was in de wereld en ieder mens verlicht, ook in hen was. En dat, zonder dat zij Jezus gekend hadden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hierbij de werkelijke tekst uit Joh 1:12:

12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben , dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;

Het is een volgorde kwestie die Piet handig omdraait maar daarmee haalt hij wel de juiste context onderuit.

Dus eerst moet je Jezus aannemen en dan wordt je een kind van God. Het geloof brengt dus deze gift. Dat strookt ook met de tekst uit Titus 3:

4 Maar wanneer de goedertierenheid van God, onzen Zaligmaker, en Zijn liefde tot de mensen verschenen is,

Dat is dus Jezus

5 Heeft Hij ons zalig gemaakt, niet uit de werken der rechtvaardigheid, die wij gedaan hadden, maar naar Zijn barmhartigheid, door het bad der wedergeboorte en vernieuwing des Heiligen Geestes;

Dus niet door onze eigen werken maar door geloof in Jezus, de doop en de Heilige Geest die je krijgt als je tot geloof komt.

6 Denwelken Hij over ons rijkelijk heeft uitgegoten door Jezus Christus, onzen Zaligmaker;

Jezus heeft dat mogelijk gemaakt

7 Opdat wij, gerechtvaardigd zijnde door Zijn genade, erfgenamen zouden worden naar de hope des eeuwigen levens.

Alleen door genade is dat mogelijk, dus niet door de innerlijke kracht van de mens of wat Piet ook beweert.

8 Dit is een getrouw woord, en deze dingen wil ik, dat gij ernstelijk bevestigt, opdat degenen, die aan God geloven, zorg dragen, om goede werken voor te staan; deze dingen zijn het, die goed en nuttig zijn den mensen.

Piet, vele hier hebben werkelijk veel tijd gestoken in het beantwoorden en weerleggen van jouw kronkels en toch heb je nooit ook maar enige blijk van erkenning of aanpassing in je denkwijze laten zien. Al was het maar dat je iets geleerd zou hebben, hoe is dat toch mogelijk? Ben je zo totaal niet bereid om ook maar iets aan te nemen van wie dan ook behalve je eigen visie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dave schreef:

Quote:
Hierbij de werkelijke tekst uit Joh 1:12:

12 Maar zovelen Hem
aangenomen hebben , dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven'Het is een volgorde kwestie die Piet handig omdraait maar daarmee haalt hij wel de juiste context onderuit.

Nee, ik draai niets handig om, Dave. Er staat:

'Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om zonen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven'

Zij hadden dus een innerlijk macht, geen Jezus! Dat is de Logos/Christus, Gods Geest, het Woord, waardoor alles geworden is!Het licht, dat komende was in de wereld en ieder mens verlicht. Het is dus inde mens. Niet Jezus!Zelfs in vers 26 wist men nog niet wie Jezus was, want Johannes schreef daar:'Ik doop met water,;midden onder u, staat Hij, van wie gij niet weet'Hij was zelfs nog niet aan Israel geopenbaard (vers 31 en 33a).

Quote:
Dus eerst moet je Jezus aannemen en dan wordt je een kind van God. Het geloof brengt dus deze gift

Daar hebben tallozen geen kans voor en dat weet je net zogoed als ik, Dave. Bovendien vraagt de Schrift dit nergens! Integendee, Paulus raadde ons zelfs aan, om Hem niet te kennen!

Quote:
Dat strookt ook met de tekst uit Titus 3:

4 Maar wanneer de goedertierenheid van God, onzen Zaligmaker, en Zijn liefde tot de mensen verschenen is,Dat is dus Jezus

5 Heeft Hij ons zalig gemaakt, niet uit de werken der rechtvaardigheid, die wij gedaan hadden, maar naar Zijn barmhartigheid, door het bad der wedergeboorte en vernieuwing des Heiligen Geestes;

Dus niet door onze eigen werken maar door geloof in Jezus, de doop en de Heilige Geest die je krijgt als je tot geloof komt.

6 Denwelken Hij over ons rijkelijk heeft uitgegoten door Jezus Christus, onzen Zaligmaker;

Jezus heeft dat mogelijk gemaakt

7 Opdat wij, gerechtvaardigd zijnde door Zijn genade, erfgenamen zouden worden naar de hope des eeuwigen levens.

Alleen door genade is dat mogelijk, dus niet door de innerlijke kracht van de mens of wat Piet ook beweert.

8 Dit is een getrouw woord en deze dingen wil ik, dat gij ernstelijk bevestigt, opdat degenen, die aan God geloven, zorg dragen, om goede werken voor te staan; deze dingen zijn het, die goed en nuttig zijn den mensen.

Quote:
Piet, vele hier hebben werkelijk veel tijd gestoken in het beantwoorden en weerleggen van jouw kronkels en toch heb je nooit ook maar enige blijk van erkenning of aanpassing in je denkwijze laten zien. Al was het maar dat je iets geleerd zou hebben, hoe is dat toch mogelijk? Ben je zo totaal niet bereid om ook maar iets aan te nemen van wie dan ook behalve je eigen visie?

Dus niet strijden om in te gaan? Dus niet ons eigen behoud bewerken met vreze en beven, omdat het God is, die naar zijn welbehagen zowel het willen als het werken werkt? Dat deden diegenen in Johannes 1.12 toch ook? Ik ben best bereid om iets van anderen aan te nemen, maar een 'Jezusgeloof' kan niemand aan mij kwijt.

Het gaat echt niet om een 'biografische Jezus' (wat zouden er dan miljarden en miljarden van het Heil verstoken blijven en dat kan je zelf constateren)blijven.Maar het gaat om de mens Jezus Christus, die wij in feite zelfzijn. 'Gelooft gij niet, dat Jezus Christus in u is? schreef Paulus. Want dan zijt gij verwerpelijk.Het Heil, Dave, moet zich in de mens zelf voltrekken. Niet door een persoon, die buiten jezelf is!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(..)

Zij hadden dus een
innerlijk
macht, geen Jezus! Dat is de Logos/Christus, Gods Geest, het Woord, waardoor alles geworden is!

(..)

Deze gnostische dwaling is allang weerlegd in dit topic. Daar wist Strootman geen antwoord te geven op alle kritische vragen die er over z'n theorieën gesteld werden. Sterker nog, de vragenstellers werden genegeerd. Misschien eerst daar even kijken voordat je precies dezelfde discussie hier over gaat doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op vrijdag juni 2007 20:20:09 schreef Nunc het volgende:

Heeft niets, maar dan ook niets met gnosis (verstandelijke kennis) te maken. Wel met epi-gnosis, wat betekent:innerlijke, hogere, geestelijke kennis. Een woord dat heel vaak voorkomt in de bijbel!En het heeft ook alles te maken met geloof in een innerlijke Kracht, door God zelf in de mens gelegd.!Is dat verwerpelijk?

Waar heb je het over?


Samengevoegd:

Op vrijdag 22 juni 2007 21:44:36 schreef Pius_XII het volgende:

Een persiflage of niet, maar het is absoluut onaannemelijk, dat een méns, die volgens het verhaal slechts 33 jaar leefde en alléén optrad voor een klein volk, de enigeweg tot behoud zou zijn voor de ganse wereldbevolking van alle eeuwen. Om nog maar niet te spreken van al die miljarden die vóór Hem leefden en dus nooit van Hem gehoord konden hebben. De enige weg tot God is dan ook geen persoon, maar Gods Geest, die in ieder mens woont. Het is het ‘verborgene’ in de mens, dat God eens oordelen zal.(Romeinen 2.16). De vraag is, of de mens gelóóft, dat Gods Geest in hem woont? Een enorm voorrecht als we de mens Jezus hebben mogen leren kennen uit de Schriften, maar Hij is absoluut geen plaatsvervanger of i.d. Die mensen in Johannes 1.12 hebben Hem ook nooit gekend en tóch bereikten zij het zoonschap Gods, omdat zij geloofden, dat God hun macht gegeven had, om zonen Gods te wórden. Zij geloofden, dat het waarachtige licht, dat komende was in de wereld en ieder mens persoonlijk verlicht, ook in hen zélf was. Het geloof, dat de méns Jezus onmisbaar is om tot het Heil te komen, wordt ingegeven door de waanvoorstelling, dat Hij een plaatsvervanger is. Maar dat is Hij nu juist nooit geweest. De bijbel noemt Hem een Voorloper en de Voleinder des geloofs. Hij dient dus nagevolgd te worden! Hij is het paradigma van de mens, zoals hij behoort te zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Piet

Jezus is niet enkel mens, maar mensgeworden God. En zo kan Hij werkelijk enige weg tot behoud zijn, zoals Hij Zelf ook gepredikt heeft: "Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven" en "niemand komt tot de Vader dan door Mij". Jezus is de weg tot God, de Geest is onze Gids.

Uitgaan van een persiflage, hetgeen je nu dan eindelijk eens toegeeft, geeft een vals beeld en ondergraaft je eigen argumenten, voorzover die al niet afgebrokkeld waren.

Waar mensen verstoken blijven van Jezus dienen we onszelf aan te kijken en niet God. Want God geeft ons alle ruimte en mogelijkheden om andere Hem te doen kennen via ons. Bovendien is er altijd nog die persoonlijke ontmoeting met God aan het einde van het hier en nu waar ieder mens Hem alsnog mag leren kennen en kan aannemen.

Voor het overige breng ik je ook hier nog maar eens de gespreksmethodiek van Diak onder de aandacht. Als je nu eens die lijn echt op zou pakken, dan zul je merken dat er eindelijk eens en voor altijd duidelijkheid komt. Dan komen er namelijk op een gegeven moment geen oude argumenten meer die reeds bijbels gefundeerd weerlegd zijn, maar komen we gezamenlijk tot ontdekking van de werkelijke bijbelse boodschap.

Daar is het ons allen toch om te doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op 10:37:23 schreef HenkG het volgende:

Quote:

Piet

Jezus is niet enkel mens, maar mensgeworden God. En zo kan Hij werkelijk enige weg tot behoud zijn, zoals Hij Zelf ook gepredikt heeft: "Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven" en "niemand komt tot de Vader dan door Mij". Jezus is de weg tot God, de Geest is onze Gids.

Uitgaan van een persiflage, hetgeen je nu dan eindelijk eens toegeeft, geeft een vals beeld en ondergraaft je eigen argumenten, voorzover die al niet afgebrokkeld waren.

Waar mensen verstoken blijven van Jezus dienen we onszelf aan te kijken en niet God. Want God geeft ons alle ruimte en mogelijkheden om andere Hem te doen kennen via ons. Bovendien is er altijd nog die persoonlijke ontmoeting met God aan het einde van het hier en nu waar ieder mens Hem alsnog mag leren kennen en kan aannemen.

Voor het overige breng ik je ook hier nog maar eens

Geef dan eens antwoord op mijn vraag, hoe het dan gegaan is en gaat met al die mensen, die van de persoon van Jezus verstoken blijven? Maar dat doe je niet! Dan schuif je het op God! Je kunt er ook geen redelijke antwoord op geven, HenkG! Tot op heden, heeft niemand het nog kunnen weerleggen. De weg naar God loopt door de mens zelf,namelijk door Gods Geest, die in ieder mens woont.

Dus alleen graag een antwoord op mijn vraag, wat er gebeurt en allang gebeurt is, met mensen die nooit van een Jezus hebben gehoord, nog minder dat zij Hem gekend hebben. Of zelfs ooit de ruimte van God gekregen hebben, om Jezus te leren kennen? Net zomin, als jij en ik, die Hem ook nooit lijfelijk gekend hebben? Wees toch eens redelijk ! met je antwoorden. Toen Jezus de woorden sprak, dat niemand tot de Vader kon komen, dan door Hem, sprak Hij uitdrukkelijk namens de GEEST! Paulus schreef dan ook, dat zowel Joden als heidenen in een (1) Geest tot de Vader mogen komen.

En, HenkG, zijn wij ook geen mensgeworden goden?(Psalm 82.6a). Jezus was qua mens, een mens zoals ieder mens uitgenomen de zonden!Maak je van Hem voortijdig God, dan heeft zijn werk geen betekenis meer voor ons, want Hij was juist een VOORBEELD van hoe de mens moet zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Piet

Ik heb al antwoord gegeven, alleen wens jij iets anders te lezen. IEDEREEN is bereikbaar met het evangelie van Jezus. God laat niemand daarvan verstoken zoals jij veronderstelt.

En ja, ik heb Jezus leren kennen en ben daar maar wat blij mee! En Jezus spreekt nog dagelijks tot mij. Niet namens, maar wel door Zijn Geest!

Dan je tekstargument omtrent ons godendom. Weer bewijs je geen context te willen lezen. Ik citeer vers 6 en 7

Quote:
Psalm 82

Ik had gezegd: Gij zijt goden, Zonen van den Allerhoogste, gij allen; Maar gij zult sterven als mensen, En als een der afgoden vallen!

Als mensen goden zijn, zoals jij obv vers 6 meent te moeten beweren, wat is er dan zo bijzonder aan dat zij zullen sterven als mensen? Ze zijn het immers al?

Ga nog eens terug naar het begin van de Psalm en je ziet over wie deze tekst gaat

Quote:
Psalm 82

1 Een lied van Asaf. God staat op in de goddelijke raad, Houdt gericht te midden der goden!

God heeft de goddelijke raad bijeengeroepen. Zijn wij dat met zijn allen? Kom op, Piet, dat kun je niet menen! Leg dit vers eens naast het begin van het boek Job, waar ook sprake is van deze goddelijke raad:

Quote:
Job 1

6 Het gebeurde nu op zekere dag, dat de zonen Gods voor Jahweh verschenen, en dat ook de satan zich in hun midden bevond.

Wederom een gefundeerde weerlegging en dus een niet vol te houden argument, beste Piet. Tenzij je natuurlijk in je eigen persiflage wilt blijven geloven... Ons overtuigen dat wij dat ook zouden moeten doen lukt je tot nu toe niet bepaald. Want het blijft rammelen...Denk je ooit nog eens in te kunnen gaan op de methodiek van Diak om zo de door jezelf, ondanks je vele uitroepen niet meer in te gaan op zaken, steeds toch weer opgerakelde inhoudelijke discussie te stroomlijnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid