GotBalls 0 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 NOu Waarom is hij dat eigenlijk ? En staat er ook geschreven dat de Messias God in het vlees gekomen is volgens het OT ?? Er staat toch in de tien geboden dat we God alleen mogen dienen en naast hem geen andere Goden mag vereren ??? Hoe zit het nou man Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Quote: Op zondag 10 juni 2007 16:49:03 schreef GotBalls het volgende: Er staat toch in de tien geboden dat we God alleen mogen dienen en naast hem geen andere Goden mag vereren ??? Ik snap niet zo goed wat dit te maken heeft met Jezus? Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Volgens veel Christenen was Jezus de belichaming van God.. en daarmee dus geen 'andere god'. Link naar bericht Deel via andere websites
GotBalls 0 Geplaatst 10 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Ze maken van Jezus een God. Terwijl er staat geschreven Alleen God zult gij dienen niemand anders. Jezus zei dat ook, of wou je zeggen dat hij heeft gezegd: Aanbid me ik ben jullie God. Samengevoegd: Staat wel een beetje raat toch als hij zegt: Ik ben God dus aanbid me maar... Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Ik kan me niet voorstellen dat mensen Jezus zagen als een andere God. Ofwel is Jezus God, en dan aanbid je dus helemaal geen andere God, ofwel is Jezus gewoon een mens die bijzonder veel charisma had, en dan aanbid je een mens. Maar ik heb eigenlijk voor zo ver ik me kan herinneren nooit gehoord dat iemand Jezus zag als een nieuwe, andere God, dus in mijn ogen is het verbod op het dienen van andere goden hier naast de kwestie. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Quote: Op zondag 10 juni 2007 17:17:52 schreef Iriacynthe het volgende: Ik kan me niet voorstellen dat mensen Jezus zagen als een andere God. Volgens mij had de gnostiek had iets wat daarmee een klein beetje in de richting kwam, maar dan als het goddelijke in Jezus. Maar ja, gnostiek vind ik geen christendom. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Ja, maar dat ging dacht ik toch nog steeds niet zo ver als dat ze Jezus echt gingen aanbidden als een andere God, los van 'de' God, of wel? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Quote: Op zondag 10 juni 2007 17:09:27 schreef GotBalls het volgende: Ze maken van Jezus een God. Ze maken van Jezus geen god. Nee, Jezus is God. Er is maar één God. JHWH. God die de tien geboden aan Mozes gaf. Je kent de drie eenheidsleer, toch? Samengevoegd: Quote: Op zondag 10 juni 2007 17:33:05 schreef Iriacynthe het volgende: Ja, maar dat ging dacht ik toch nog steeds niet zo ver als dat ze Jezus echt gingen aanbidden als een andere God, los van 'de' God, of wel? Ben er eerlijk gezegd niet zo thuis in, in de gnostiek. Ik ken twee soorten vroeg christelijke ketterijen (gnostiek reken ik niet tot christelijk), nl, dat Jezus een schepsel is (bijv. het Arianisme). En de ander is dat Jezus een soort van 'rol' van God was (Modalisme). Link naar bericht Deel via andere websites
St. Ignatius 48 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Quote: Op zondag 10 juni 2007 16:49:03 schreef GotBalls het volgende: Hoe zit het nou man Misschien helpt het als je eerst het woord 'incarnatie' opzoekt in de vandale. Dan wordt ook duidelijk dat het hier niet om een andere God gaat... (ook leuke tip: lees eens het boek Jesaja) Link naar bericht Deel via andere websites
Nynthe 1 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Als je de bijbel doorleest en bekijkt welke voorspellingen er door de eeuwen zijn gedaan over de Messias, zie je dat Jezus al deze voorspelling heeft laten uitkomen. En dat is de reden dat veel mensen (waaronder ik) Jezus beschouwen als de Messias Link naar bericht Deel via andere websites
Nunc 0 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Quote: Op zondag 10 juni 2007 16:49:03 schreef GotBalls het volgende: En staat er ook geschreven dat de Messias God in het vlees gekomen is volgens het OT ?? Er staat toch in de tien geboden dat we God alleen mogen dienen en naast hem geen andere Goden mag vereren ??? Hoe zit het nou man Je zou kunnen beginnen met het kijken in oudere topics over dit onderwerp. Een recente is: link Daarin werd o.a. de discussie over de drie-eenheid gevoerd, dus daar zul je veel van de bijbelverzen en argumenten terugvinden. Link naar bericht Deel via andere websites
Toonder 0 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Verder zou je, beste GotBalls, ook eerst wat rond kunnen kijken op het verdere internet of in datgene wat er in de kerkgeschiedenis over gezegd is. Bijvoorbeeld in de Heidelbergse Catechismus. Vraag 25: Waarom noemt u drie Personen: de Vader, de Zoon en de Heilige Geest, terwijl er toch maar één God is? Antwoord: Omdat God Zich zo in zijn Woord geopenbaard heeft: deze drie onderscheiden Personen zijn de ene, ware en eeuwige God. zie verder: http://home.hetnet.nl/~bijbel-site/hcnbg.htm Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Quote: Op zondag 10 juni 2007 16:49:03 schreef GotBalls het volgende: NOu Waarom is hij dat eigenlijk ? En staat er ook geschreven dat de Messias God in het vlees gekomen is volgens het OT ?? Er staat toch in de tien geboden dat we God alleen mogen dienen en naast hem geen andere Goden mag vereren ??? Hoe zit het nou man Toon mij de tekst uit het OT waar staat dat G*d in het vlees zal komen... En Jezus heeft tijdens Zijn leven niemand aangespoord om Hem te aanbidden. Sterker nog: als iemand Hem goed noemt zegt Hij: "Waarom noemt u mij goed? Niemand is goed, behalve God." (Marcus 10, Lucas 18). Zo zit het nou, man. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 11 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2007 Quote: Op maandag 11 juni 2007 00:44:20 schreef Levi het volgende: En Jezus heeft tijdens Zijn leven niemand aangespoord om Hem te aanbidden. Sterker nog: als iemand Hem goed noemt zegt Hij: "Waarom noemt u mij goed? Niemand is goed, behalve God." (Marcus 10, Lucas 18). De klassieke uitleg van dit vers, waar zo'n beetje bijna alle denominaties het over eens zijn, is deze: Hij wijst degenen die Hem goed noemt op de consequentie hiervan. Hij ontkent hier in ieder geval niet dat Hij ook God was tijdens Zijn leven. Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 11 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2007 Quote: Op maandag 11 juni 2007 12:59:45 schreef Pius_XII het volgende: [...] De klassieke uitleg van dit vers, waar zo'n beetje bijna alle denominaties het over eens zijn, is deze: Hij wijst degenen die Hem goed noemt op de consequentie hiervan. Hij ontkent hier in ieder geval niet dat Hij ook God was tijdens Zijn leven. En Hij zegt in dat betreffende vers ook niet dat Hij wel G*d is. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je hier zo op reageert. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 11 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2007 Quote: Op maandag 11 juni 2007 22:30:37 schreef Levi het volgende: En Hij zegt in dat betreffende vers ook niet dat Hij wel G*d is. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je hier zo op reageert. Omdat er zo een verkeerd beeld kan ontstaan, nl. dat Jezus geen God was tijdens Zijn periode hier op aarde. Er zijn ook verscheidene verzen waarin Jezus wordt aanbeden waarin Hij daar niets tegen doet. Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 11 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2007 Quote: Op maandag 11 juni 2007 22:35:05 schreef Pius_XII het volgende: [...] Omdat er zo - naar mijn mening - een verkeerd beeld kan ontstaan, nl. dat Jezus geen God was tijdens Zijn periode hier op aarde. Er zijn ook verscheidene verzen waarin Jezus wordt aanbeden waarin Hij daar niets tegen doet. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 11 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2007 Quote: Op maandag 11 juni 2007 22:40:17 schreef Levi het volgende: Ach ja, eh... prima dan. Ik dacht dat je die Fil.2 discussie juist hier op gang wilde brengen. Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 11 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2007 Quote: Op maandag 11 juni 2007 23:04:41 schreef Pius_XII het volgende: [...] Ach ja, eh... prima dan. Ik dacht dat je die Fil.2 discussie juist hier op gang wilde brengen. Nee, dat wil ik absoluut niet, want daar bestaat al een topic over. Als ik iedereen graag zou willen overtuigen van 'mijn gelijk', dan zou ik continu dát topic voorzien van nieuwe posts. Dit topic gaat over de vraag waarom Jezus de Messiach is en om die reden snapte ik dus niet goed waarom je graag duidelijk wil laten merken dat jij gelooft dat Jezus op aarde ook G*d zou zijn geweest. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 11 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2007 Quote: Op maandag 11 juni 2007 23:09:22 schreef Levi het volgende: [...] Nee, dat wil ik absoluut niet, want daar bestaat al een topic over. Als ik iedereen graag zou willen overtuigen van 'mijn gelijk', dan zou ik continu dát topic voorzien van nieuwe posts. Dit topic gaat over de vraag waarom Jezus de Messiach is en om die reden snapte ik dus niet goed waarom je graag duidelijk wil laten merken dat jij gelooft dat Jezus op aarde ook G*d zou zijn geweest. En met mij zo'n beetje de hele Christenheid, maar goed, het lijkt daar dus op omdat je die aanbiddingskwestie wél aansnijdt. Link naar bericht Deel via andere websites
Toonder 0 Geplaatst 11 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2007 Quote: Op maandag 11 juni 2007 23:09:22 schreef Levi het volgende: [...] Nee, dat wil ik absoluut niet, want daar bestaat al een topic over. Als ik iedereen graag zou willen overtuigen van 'mijn gelijk', dan zou ik continu dát topic voorzien van nieuwe posts. Dit topic gaat over de vraag waarom Jezus de Messiach is en om die reden snapte ik dus niet goed waarom je graag duidelijk wil laten merken dat jij gelooft dat Jezus op aarde ook G*d zou zijn geweest. Ik geloof dat Jezus Christus niet alleen mens was of profeet maar ook God, een in wezen met de Vader (om het maar een beetje formeel te zeggen). Je kunt hier meer over lezen in de Heidelbergse Catechismus http://www.theologienet.nl/hc2.htm#29 (lees gerust de tekstverwijzingen na ) Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 11 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2007 Omdat ik zelf betrokken ben in deze discussie zeg ik het niet graag, maar we gaan hier vreselijk off-topic. Vanaf nu graag BOT. Quote: Op zondag 10 juni 2007 16:49:03 schreef GotBalls het volgende: NOu Waarom is hij dat eigenlijk ? En staat er ook geschreven dat de Messias God in het vlees gekomen is volgens het OT ?? Er staat toch in de tien geboden dat we God alleen mogen dienen en naast hem geen andere Goden mag vereren ??? Hoe zit het nou man Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 12 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2007 Misschien interessant om eens opdeze site te kijken wie Jezus is. Het is niet echt gewoon om te argumenteren door links, maar de tekst is zodanig uitgebreid dat het niet uitkan om over te typen. En met samenvatten is het beeld niet geheel compleet dat toch uit deze tekstverzameling blijkt. Nadere vragen voor verduidelijking kunnen wellicht voorzien worden van een rechtstreeks citaat van dat gedeelte waar de vraag over gaat. Link naar bericht Deel via andere websites
bartus3 0 Geplaatst 12 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2007 heb je wel eens gehoord van de 3 eenheid? je heb God, Jezus en de Heilige Geest, dus de drie eenheid en dat is allemaal God. Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 En in welke zin is dat een antwoord op de vraag van de topicstarter? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten