Spring naar bijdragen

De echte bijbel en mensen woorden!


Aanbevolen berichten

Quote:

Het is blasfemie om te beweren dat Jezus wel gelijk is aan de Vader.

Het ligt eraan wat je er werkelijk mee bedoelt. Nunc bedoelt uiteraard niet dat ze dezelfde zijn, en in de H. Drie-eenheid zit ook nog eens een hiërarchie. Niettemin zijn ze wel één in wezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 481
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Johannes 1:1 NWV : "In [het] begin was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was een god." Omdat Jehovah's Getuigen ontkennen dat Christus God is, maar geloven dat hij slechts een eng

Quote:

[...]

Het is blasfemie om te beweren dat Jezus wel gelijk is aan de Vader.

inderdaad. Het is in ieder geval niet wat de Triniteit inhoudt.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Het ligt eraan wat je er werkelijk mee bedoelt. Nunc bedoelt uiteraard niet dat ze dezelfde zijn, en in de H. Drie-eenheid zit ook nog eens een hiërarchie. Niettemin zijn ze wel één in wezen.

hehe, dat had ik ook net uitgelegd. Maar het hangt 'm op hoe je "gelijk" interpreteert. Als je daar een karikatuur van maakt en ermee aan de haal gaat, kom je op de blasfemie uit waar Diakio het over had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 13 september 2007 13:22:48 schreef Dave het volgende:

[...]

Deu 28:64. Verstrooiing voorspeld

(Deuteronomium 28:1) . . . dat indien gij zonder mankeren naar . . .

Dit was geen voorspelling maar een waarschuwing wat zou gebeuren als de israelieten ongehoorzaam zouden zijn. De link met het jaar 70 GT waar de zoveelste verstrooing plaats heeft gevonden kan ik hier niet uit opmaken.

Quote:

Ez 27:31. Herstel van de staat Israel. Zoals je weet is dat in 1948 gebeurd.

De staat israel is inderdaad in 1948 opnieuw opgericht. maar hoe je aan het jaar 1948 kunt komen alsof dit voorspeld zou zijn is mij niet duidelijk uit jouw verklaring. En wat heeft deze tekst dan hiermee te maken? Zover ik het kan zien slaat deze op de ondergangsprofetieën gericht tegen verscheidene heidense natiën.

Quote:

Lees ook eens Lukas 21. In vers 24 zie je de verwoesting van Jeruzalem in 70 na Chr en wat er gebeurd met de Joden.

24 En zij zullen vallen door de scherpte des zwaards, en gevankelijk weggevoerd worden onder alle volken; en Jeruzalem zal van de heidenen vertreden worden, totdat de tijden der heidenen vervuld zullen zijn.

Jeruzalem is sinds die tijd altijd 'bezet' geweest door heidenen, pas in 1948 is de de staat Israel officieel weer erkend en kwamen de Joden over de hele wereld terug naar hun land.

Ik ben het met je eens wat betreft de vernietiging van Jeruzalem in 70 GT . Dit was tevens de vernietiging van de staat israel. Echter zie je over het hoofd dat de staat Israel als het uitverkoren volk reeds door God verworpen was(Mattheüs 27:51) . . . En zie! het gordijn van het heiligdom scheurde van boven tot onder in tweeën, en de aarde beefde, en de rotsen spleten vaneen. In plaats hiervan ging God een nieuw verbond aan. In 33 GT werd het uitverkoren volk de cristelijke gemeente van gezalfden, het "nieuwe Jeruzalem".

(Hebreeën 12:22) 22 Maar GIJ zijt genaderd tot een berg Si?on en een stad van [de] levende God, [het] hemelse Jeru?zalem, en myriaden engelen,

Zij, de gezalfden, de 144.000 uitverkorenen, vormden gezamelijk dus het geestelijk Jeruzalem wat een vervulling was van de profetie in Ez.hoofdstuk 40 t/m 48.

en vergelijk deze profetie ook met de teksten:

(Hebreeën 12:22) Maar GIJ zijt genaderd tot een berg Si?on en een stad van [de] levende God, [het] hemelse Jeru?zalem, en myriaden engelen,

(Openbaring 3:12) Wie overwint ? ik zal hem maken tot een pilaar in de tempel van mijn God, en hij zal [er] geenszins meer uitgaan, en ik zal op hem schrijven de naam van mijn God en de naam van de stad van mijn God, het {b]nieuwe Jeru?zalem[/b], dat van mijn God uit de hemel neerdaalt, en de nieuwe naam die ik draag.

(Openbaring 21:2) Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeru?zalem, van God uit de hemel neerdalen, toebereid als een bruid die zich voor haar man versierd heeft.

Als bewijs hiervoor ontving de christelijk gemeente op pinksteren 33 zijn zalving dmv de heilige geest. Het priesterlijke bestel van de Joden was echter reeds verworpen door God op het moment dat ze zijn zoon hadden gedood en de wet door zijn offer vervult was geworden. God zelf ontheiligde het heiligdom. Hij verwierp het heiligdom en dus ook de staat Israel als zijn uitverkorenen. Dus in 1948 had hij ook geen enkele reden om deze staat weer als zijn uitverkoren natie aan te nemen.

Quote:

Na vers 24 lees je:

25 En er zullen tekenen zijn in de zon, en maan, en sterren, en op de aarde benauwdheid der volken met twijfelmoedigheid, als de zee en watergolven groot geluid zullen geven;

De tsumani waar de hele wereld van opkeek?

26 En den mensen het hart zal bezwijken van vrees en verwachting der dingen, die het aardrijk zullen overkomen; want de krachten der hemelen zullen bewogen worden.

Terrorisme, zinloos geweld, angst, natuur, olie etc, de hele wereld is hierdoor gegrepen.

27 En alsdan zullen zij den Zoon des mensen zien komen in een wolk, met grote kracht en heerlijkheid.

Zoals je ziet is vers 27 dus niet voor vers 24, de profetie dat Jezus in 1914 terug is gekomen zou dan onlogisch zijn met deze teksten.

Groet,

Dave

Je ziet over het hoofd Dave dat bij het aantreden als koning in 1914 als eerste het witte paard in openbaring begint te rijden. Achter dat witte paard komen nog drie andere paarden. Zoek maar eens uit wat dit betekend. Gedurende die rit van de koning op het witte paard (Jezus) is er op aarde dus groot tumult. Ik geef je hieronder enige hulp. Doe zelf maar alle teksten opzoeken.

Gebeurtenissen die zijn tegenwoordigheid kenmerken. Jezus had beloofd met zijn volgelingen te zijn wanneer zij vergaderd waren (Mt 18:20), en hij verzekerde hun ook dat hij ?alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen? ?met hen? of ?bij hen? zou zijn wanneer zij bezig waren discipelen te maken (Mt 28:19, 20; PC). De pa·rou?si·a van Mattheüs 24:3 en verwante teksten moet natuurlijk meer betekenen dan dit. Ze heeft duidelijk betrekking op een bijzondere tegenwoordigheid, een tegenwoordigheid die te maken heeft met en van invloed is op alle bewoners der aarde en onlosmakelijk verbonden is met de uitoefening van Jezus? onbeperkte autoriteit als Gods gezalfde Koning.

Tot de gebeurtenissen die Jezus? tegenwoordigheid in Koninkrijksmacht kenmerken, behoren: De opstanding van degenen van zijn volgelingen die gestorven zijn, aangezien zij met hem medeërfgenamen van het hemelse koninkrijk zijn (1Kor 15:23; Ro 8:17); het bijeenvergaderen en in eendracht met zichzelf brengen van andere volgelingen die ten tijde van zijn tegenwoordigheid leven (Mt 24:31; 2Th 2:1); het ?tenietdoen? van de afvallige ?mens der wetteloosheid?, hetgeen tot stand gebracht zal worden ?door de manifestatie [e·pi·fa·nei?ai] van zijn [Jezus?] tegenwoordigheid? ; de vernietiging van allen die geen acht slaan op de hun geboden gelegenheid om redding te ontvangen (Mt 24:37-39); en, noodzakelijkerwijs, de invoering van zijn duizendjarige regering (Opb 20:1-6).

Omstandigheden waarmee zijn tegenwoordigheid gepaard gaat. Het boek Openbaring verschaft veel in symbolische taal uitgedrukte inlichtingen betreffende Christus? tegenwoordigheid en zijn manifestatie en openbaring. De symbolische afbeelding van de gekroonde ruiter op het witte paard in Openbaring 6:1, 2 stemt overeen met die van de ruiter uit Openbaring 19:11-16, die de ?Koning der koningen en Heer der heren?, Christus Jezus, is. Uit Openbaring hoofdstuk 6 blijkt dat Christus wanneer hij als overwinnend Koning uitrijdt, niet onmiddellijk de goddeloosheid van de aarde verwijdert, maar dat zijn rit veeleer gepaard gaat met oorlog die ?de vrede van de aarde wegneemt?, alsook met voedselschaarste en dodelijke plagen (Opb 6:3-8). Dit vindt op zijn beurt een parallel in onderdelen van Christus? profetie in Mattheüs hoofdstuk 24, Markus hoofdstuk 13 en Lukas hoofdstuk 21. Derhalve schijnt de in de evangelieverslagen opgetekende profetie van Jezus, die onder andere duidelijk betrekking heeft op de verwoesting van Jeruzalem en zijn tempel (een gebeurtenis die plaatsvond in 70 G.T.), ook van toepassing te zijn op de tijd van Christus? tegenwoordigheid, zodat hierdoor een ?teken? wordt verschaft op grond waarvan bepaald kan worden wanneer Jezus tegenwoordig is en als Messiaanse Koning vanuit de hemel regeert. ? Mt 24:3, 32, 33; Lu 21:29-31.

Andere verwijzingen naar Christus? tegenwoordigheid verschaffen over het algemeen een aanmoediging om tot en gedurende die tijd getrouw te blijven en te volharden. ? 1Th 2:19; 3:12, 13; 5:23; Jak 5:7, 8; 1Jo 2:28

Dave,

Ik zal ook hierop niet meer verder reageren vanwege tijdsgebrek.

Wil je verdere informatie hierover ontvangen adviseer ik je de site van het wachttoren genoodschap te bekijken. link staat hierboven

Je kunt mij alleen nog bereiken via mijn persoonlijke email adres hier op dit forum bekend.

Veel succes gewenst met je zoektocht naar de waarheid.

Jo

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(..)

Ik zal hier echter niet verder meer op reageren daar ik teveel tijd steek in dit forum. Wil je toch specifiek iets weten over wat de bijbel echt leert adviseer ik je de site van Jehovah's Getuigen te bezoeken.http://www.watchtower.org/o/index.html

Ik zal ook nog reageeren op persoonlijke mail die je me stuurt.

Veel succes met je onderzoek.

Jo

heel mooi allemaal, maar het lost nog steeds niet het probleem op, dat je claimt dat autoriteit van het WT-genoodschap gebaseerd is op uitgekomen profetieën, terwijl de meest test(tast)bare profetie van de WT, namelijk over de wederkomst, om de zoveel jaar van inhoud verandert. Kijk gerust nog eens in het overzicht wat ik linkte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan alle forum leden waarmee ik in de afgelopen tijd heb gecommuniceerd en welke onze gesprekken op de achtergrond hebben gevolgt.

Met dit schrijven trek ik mij terug uit dit forum vanwege de grote hoeveelheid tijd dit van mij vergt. Tevens ben ik tot het inzicht gekomen dat het heel moeilijk is om bijbelse waarheden met derden te bespreken als men elkaar niet persoonlijk kan spreken en er telkens storende opmerkingen van derden door een gesprek heen worden gegooid waardoor het eigenlijke onderwerp ondersneeuwd. Niet te min wens ik voor iedereen hier dat hij of zij in Godswoord de waarheid mag vinden die hem vrij zal maken van de valsreligieuse leerstellingen welke door de "mens der Wetteloosheid" in de wereld zijn gebracht.

Persoonlijke reactie kunnen altijd nog naar mijn emailadres worden gestuurd ik zal deze gewillig en op een persoonlijk vlak zo goed als mogelijk proberen te beantwoorden.

Vriendelijk groetend,

en Jehovah's zegen toegewenst

Jo Grassere

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Nunc" schreef het volgende:

hehe, dat had ik ook net uitgelegd. Maar het hangt 'm op hoe je "gelijk" interpreteert. Als je daar een karikatuur van maakt en ermee aan de haal gaat, kom je op de blasfemie uit waar Diakio het over had.

Dat lijkt misschien op het bedrijven van ongezonde handelingen met leden van de familie der Formicidae, maar als 2 entiteiten van dezelfde materie zijn, zoals Irenaeus het beschreef, zijn ze nog niet gelijk. Een mens is geschapen uit stof, toch is een mens niet gelijk aan het stof.

Dat de Vader groter is dan de Zoon is iets dat erg belangrijk is, vandaar dat het door de Zoon zelf zo expliciet werd uitgesproken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Aan alle forum leden waarmee ik in de afgelopen tijd heb gecommuniceerd en welke onze gesprekken op de achtergrond hebben gevolgt.

Met dit schrijven trek ik mij terug uit dit forum vanwege de grote hoeveelheid tijd dit van mij vergt. Tevens ben ik tot het inzicht gekomen dat het heel moeilijk is om bijbelse waarheden met derden te bespreken als men elkaar niet persoonlijk kan spreken en er telkens storende opmerkingen van derden door een gesprek heen worden gegooid waardoor het eigenlijke onderwerp ondersneeuwd. Niet te min wens ik voor iedereen hier dat hij of zij in Godswoord de waarheid mag vinden die hem vrij zal maken van de valsreligieuse leerstellingen welke door de "mens der Wetteloosheid" in de wereld zijn gebracht.

Persoonlijke reactie kunnen altijd nog naar mijn emailadres worden gestuurd ik zal deze gewillig en op een persoonlijk vlak zo goed als mogelijk proberen te beantwoorden.

Vriendelijk groetend,

en Jehovah's zegen toegewenst

Jo Grassere

A, wat je dus eigenlijk wil vertellen is dat je het hier hebt gezien omdat niemand met je mee gaat in je spelletje. En dat je verder vrij weinig echte antwoorden hebt.

Prima, daar heb ik vrede mee.

Het gaat je goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid