Spring naar bijdragen

Nieuwe Opwekkingcd & Live@opwekking


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik vind hem dit jaar niet echt geweldig of zo (zacht uitgedrukt). Weinig mooie nummers. Ik heb een hekel aan vertalingen (echt waar). Ik prijs U met mijn dans bijvoorbeeld. Dat klinkt niet in het nederlands, vind ik. (maja dat is mijn persoonlijke mening anderen zien dat anders dus tsja) Evenals Maak groot onze God. In het engels is het How great is our God. Dat betekent toch wel iets anders maar ja. De enige die ik wel aardig vind is God regeert (vertaling van God He reigns van Hillsong United
puh2.gif
). Verder niet veel bijzonders/niks moois.

Wat is dan de engelse versie van Ik prijs U met mijn dans bloos.gif

verder van Maak groot onze God, helemaal mee-eensknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

Enorm veel mensen beleven plezier aan iedere release van Opwekking die er komt. Daarnaast vind ik dat de bundel heel veel waardevolle nummers bevat. Niettemin vind ik het de laatste jaren wel heel erg vaak meer van hetzelfde. Er komt weinig echt verfrissends meer bij. Teksten zijn voorspelbaar, muziek ronduit saai en er zijn steeds meer toeters en bellen nodig om de aandacht erbij te houden. Onevenredig veel materiaal is afkomstig van een klein groepje artiesten. Wat van lieverlee ontstaan is, is een traditie compleet met (jaarlijkse) rituelen.

Het risico inteelt is uitsterving; dat geldt ook voor muziek. Het zou goed zijn als de stichting Opwekking de deuren eens zou openzetten; ook binnen de worship-stijl is veel meer variatie mogelijk, zowel muzikaal als tektueel, dan dat nu gebeurt

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

De stijl mag wat mij betreft hetzelfde blijven; alleen mag het wat sprankelender, origineler en gedurfder. Wat heeft het voor zin om ieder jaar nummers toe te voegen die precies lijken op de zeshonderd-en-nogwat die er al zijn!

Bovendien ben ik het met één van de vorige lezers eens dat het overslaan van 666 een dieptepunt is:

"God heeft ons niet een geest van lafhartigheid gegeven, maar een geest van kracht, liefde en bezonnenheid."

Misschien is het leuk om een "schrijf opwekking 666" wedstrijd te houden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid