Spring naar bijdragen

christendom en haar feestdagen


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Je bent bekend met het feit dat boeken niet kunnen praten of geluid maken uit zichzelf en dat je er dus ook niet naar kunt luisteren?

Oke is goed.

Ik kan al merken aan jou dat jij het niet erkent.

Nog een keer voor jou dan:

link

Vaak betreft het de godin Ostare en de varianten daarvan. Van deze godin stammen dan meer dan waarschijnlijk ook de symbolen van de haas en de eieren af, waarmee ze vaak ook wordt afgebeeld. In de Duitse benaming voor pasen, "Ostern", ziet men nog de oorspronkelijke heidense betekenis van het feest van de lente, genoemd naar Ostare. Ook in de Engelse benaming, "easter", zit dezelfde oorsprong.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Het is toch over duidelijk Pasen heidens is ?

Pasen is niet heidens, dat Pasen over een reeds bestaand germaans feest is gezet is zo, maar het feest Pasen op zichzelf niet. Pesach is, als je op deze manier gaat vergelijken, ook heidens het lijkt vast op een andere volkfeest.

Quote:
Je ziet het toch staan het is overgenomen van een afgod(in) astortha ??

Wie zegt dat? En heb je nu ook gekeken naar de inhoud van Pasen en wat daarmee herdacht wordt, of roep je nu alleen een site na die dat schrijft om het Christendom weg te zetten?

Quote:
Als Jezus en Mozes hier nu waren, zouden ze dan mee vieren met ons Astorta en haar stomme eiren ???

Wel met ons, niet met Astorta, heb je wel gelezen wat Jezus zegt bij de maaltijd van Pesach op de dag van zijn sterven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik kan al merken aan jou dat jij het niet erkent.

Nog een keer voor jou dan:

Dat is dus het soort denigrerende opmerkingen waar ik het eerder over had. Is dit echt het niveau waarop je een discussie wilt voeren? Voor mij hoeft het niet meer, toch niet op die manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oke is goed.

Ik kan al merken aan jou dat jij het niet erkent.

Nog een keer voor jou dan:

Vaak betreft het de godin Ostare en de varianten daarvan. Van deze godin stammen dan meer dan waarschijnlijk ook de symbolen van de haas en de eieren af, waarmee ze vaak ook wordt afgebeeld. In de Duitse benaming voor pasen, "Ostern", ziet men nog de oorspronkelijke heidense betekenis van het feest van de lente, genoemd naar Ostare. Ook in de Engelse benaming, "easter", zit dezelfde oorsprong.

Oke is goed.

Ik kan al merken aan jou dat jij het niet erkent.

Nog een keer voor jou dan:

link

Pesach en het christendom

Christenen noemen Pesach vaak 'pascha'. [Pascha is een Griekse overzetting van het Hebreeuwse woord 'pesach'.] Vreemd genoeg is 'pascha' juist de Hebreeuwse naam voor het christelijke paasfeest. Het christelijke Pasen is geïnspireerd op het joodse Pesach en het vroegere lentefeest — dat dus aan de basis van beide ligt — hoewel met een nieuwe symboliek rond de kruisiging en wederopstanding van Jezus.

Aangezien Jezus en zijn volgelingen zelf Pesach vierden, is er eind 20e eeuw en begin 21e eeuw een gebruik onder sommige groepen christenen ontstaan — oorspronkelijk in Duitsland — om jaarlijks de sederavond te vieren met als doel zo 'dichter bij Jezus te staan'. Ook discussiëren sommige christenen of dit nieuwe gebruik wel authentiek en gewenst is. Het jodendom zelf stelt dat de Pesachregels alleen van toepassing zijn op mensen die joods zijn; het jodendom hekelt de externe uitdraging van religie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oke is goed.

Ik kan al merken aan jou dat jij het niet erkent.

Wat erken ik niet? De Bijbel, dan heb jij het mis.

Ik geloof niet dat boeken vanuit zichzelf wat kunnen zeggen, ik geloof dat elk boek op een bepaalde manier gelezen word en er zo informatie uitgehaald kan worden.

Maar als jij geloofd dat boeken wel kunnen praten en dat een boek als de Bijbel door iedereen hetzelfde geïnterpreteerd wordt..... veel plezier dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heidense praktijken haat God.

Deuteronomium 16

Geen heidense praktijken – Geen gebrekkige offerdieren

21 Gij zult u geen gewijde paal noch enig geboomte planten naast het altaar van de HERE, uw God, dat gij u maken zult. 22 Gij zult u ook geen gewijde steen oprichten, hetgeen de HERE, uw God, haat.

Wat zei Jezus tegen hen:

36 Meester, wat is het grote gebod in de wet?

37 Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. 38 Dit is het grote en eerste gebod.

Doe dat en gij zult leven. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door zijn woord te bewaren. smile.gif

Waaorm denkje dat God altijd boos werd op de Israelieten dan ??

Hij roeide ze altijd uit ja.. en waarom omdat ze niet luisterden en verder ging met hun heidense praktijken!!

Ja waarheid is waarheid, bewaar zijn woord dan ken je hem.


Samengevoegd:

Pasen is heidens!!!!!!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heidense praktijken haat God.

Deuteronomium 16

Geen heidense praktijken ? Geen gebrekkige offerdieren

21 Gij zult u geen gewijde paal noch enig geboomte planten naast het altaar van de HERE, uw God, dat gij u maken zult. 22 Gij zult u ook geen gewijde steen oprichten, hetgeen de HERE, uw God, haat.

Wat zei Jezus tegen hen:

36 Meester, wat is het grote gebod in de wet?

37 Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. 38 Dit is het grote en eerste gebod.

Doe dat en gij zult leven.
knipoog_dicht.gif

Ja heel erg leuk. Maar waaruit haal je dat er met pasen zoals christenen dat vieren iets anders dan God aanbeden word wordt?


Samengevoegd:

Quote:


Samengevoegd:

Pasen is heidens!!!!!!!!!

En door dit soort totaal overbodig geschreeuw neemt bijna niemand je serieus. Hoe oud ben je eigenlijk. Het eindeloos herhalen van je standpunt op deze manier doet verder weinig met de discussie behalve irritatie opwekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Door zijn woord te bewaren.
smile.gif

Precies en hoe kan je dat Woord van God dan bewaren? Wat wordt daarover geschreven?

Quote:
Waaorm denkje dat God altijd boos werd op de Israelieten dan ??

Doordat ze continue afdwaalden van God. Daarom kwamen de Richteren en de profeten.

Quote:
Hij roeide ze altijd uit ja.. en waarom omdat ze niet luisterden en verder ging met hun heidense praktijken!!

Fout! God heeft Zijn volk nooit uitgeroeid, anders zou het Joodse volk niet meer bestaan hebben. Nee God ging keer op keer weer opnieuwe beginnen en maakte daarbij beloftes. Een belofte die je kan lezen in Jeremia 31:

31 Zie, er zijn dagen op komst,

is de tijding van de Ene,-

dat ik met het huis Israël

en het huis Juda

een nieuw verbond zal smeden;      

32 niet als het verbond

dat ik met hun vaderen smeedde

ten dage dat ik hen bij de hand greep

en hen uitleidde uit het land Egypte,-

want toen hebben zij

mijn verbond verbroken,

terwijl ik het met hen aangegaan was,-

is de tijding van de Ene;      

33 nee, dít is het verbond

dat ik met het huis Israël zal smeden

na die dagen, is de tijding van de Ene:

ik zal mijn Wet geven in hun binnenste

en in hun hart schrijven;

wezen zal ik hun tot God,

en zij zullen mij worden tot gemeente;      

34 niet langer hoeven ze dan

ieder zijn naaste en ieder zijn broeder

te leren en zeggen:

ge moet de Ene kennen!,

want allen zullen zij hem al kennen,

van de kleinste bij hen tot hun grootste,

is de tijding van de Ene,

want ik zal hun ongerechtigheid vergeven

en aan hun zonde niet langer denken!

Dat nieuwe verbond komt tot stand door Christus, die ervoor zorgde dat wij niet meer hoefden te offeren ter vergeving van zonde, maar dat wij mogen weten dat we door het offer van Zijn bloed vergeving hebben ontvangen. We mogen leven in Zijn genade, genade die we al ontvangen hebben en niet meer hoeven te verdienen.

Quote:
Ja waarheid is waarheid, bewaar zijn woord dan ken je hem.

En dat woord hoe kan je dat bewaren als je alleen dat leest wat je wilt lezen of niet wil luisteren naar anderen.

Romeinen 14 schrijft zo mooi over het eren van God en dan kom jij aan dat het eren van God op die manier Heidens is. Daarbij het gehele Christendom als dusdanig af te schilderen. Ben je zelf wel Christen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vriend, luister niet naar mij. Luist naar je God en de bijbel.

Ik ben niets. Ik ben stof big-smile.gif


Samengevoegd:

En Hij ging de tempel binnen en begon hen, die in de tempel verkochten en kochten, uit te drijven en de tafels der wisselaars en de stoelen van hen, die de duiven verkochten, keerde Hij om, 16 en Hij liet niet toe, dat iemand enig voorwerp door de tempel droeg; 17 en Hij leerde en sprak tot hen: Staat er niet geschreven, dat mijn huis een bedehuis zal heten voor alle volken? 18 Maar gij hebt het tot een rovershol gemaakt.

Gij maakt mijn tempel tot een Rovershol !!!!!!!!!!!!

Gij maakt de Nieuwe tempel van Jezus tot een heidense geloof!!!!!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is toch over duidelijk Pasen heidens is ?

Je ziet het toch staan het is overgenomen van een afgod(in) astortha ??

Als Jezus en Mozes hier nu waren, zouden ze dan mee vieren met ons Astorta en haar stomme eiren ???

The Westminster Dictionary of the Bible zegt dat Pasen (in het Engels Easter) „oorspronkelijk het lentefeest was ter ere van de Germaanse godin van het licht en de lente die in het Angelsaksisch als Eastre [of Eostre] bekend isâ€.

De Encyclopædia Britannica (11de uitgave)verkaart ook: „Er staat geen aanwijzing in het Nieuwe Testament . . . dat men Pasen vierde.†Pasen was geen vroeg-christelijk gebruik en wordt.

Niemand zal het willen betwisten of het goed is aan de verrijzenis van Jezus Christus te denken,de vraag is waarom moeten die klokken,konijnen en eieren daar bij gesleurd worden?

Natuurlijk op dit forum zitten enkele uitzonderingen wat wat 'het protestant' zijn of het 'katholiek zijn' betreft,en rationaliseren kunnen ze als de besten.

Maar de honderden miljoenen katholieken,en protestanten (de aantallen waarmee men zo graag pronkt) houden wel gretig de commercie in stand met die feestdagen die dan op volle toeren draait,'door de heidense gebruiken' nog eens extra te accentueren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vriend, luister niet naar mij. Luist naar je God en de bijbel.

Er is maar een God. Jouw God is dus ook mijn God. Vind je het niet vreemd dat de meeste christenen hier iets anders uit de Bijbel halen en hele andere conclusies trekken? Zet dat je niet zelf aan het denken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jer 51,11

Scherpt de pijlen, vat de schilden! De HERE heeft de geest der koningen van Medië opgewekt, want tegen Babel is zijn plan om het te verdelgen; want dit is de wraak des HEREN, de wraak voor zijn tempel.

Jer 50,7

Allen die hen aantroffen, verslonden hen, en hun vijanden zeiden: Wij laden geen schuld op ons; omdat zij gezondigd hadden tegen de HERE, de woonstede der gerechtigheid en de hoop hunner vaderen, de HERE.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vriend, luister niet naar mij. Luist naar je God en de bijbel.

Wat een gemakkelijke manier om niet in te gaan op een discussie of een studie naar de teksten in de Bijbel of de achterliggende gedachten achter de Christelijke feesten. Jammer dat je op die manier niet in wil gaan op hetgeen aangedragen wordt.

Quote:
Ik ben niets. Ik ben stof
big-smile.gif

Waarom denk je dat Paulus anders met de volgend woorden sprak in Handelingen 18:

6 Maar omdat zij 'tegen' blijven

en lasteren, schudt hij zijn kleren uit

en zegt tot hen: uw eigen bloed

op uw eigen hoofd!- ik ben er rein van

en zal van nu af

naar de heidenen gaan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar de honderden miljoenen katholieken,en protestanten (de aantallen waarmee men zo graag pronkt) houden wel gretig de commercie in stand met die feestdagen die dan op volle toeren draait,'door de heidense gebruiken' nog eens extra te accentueren.

Ho ho, in het geval van katholieken is wel even meer dan honderden miljoenen he. Meer dan een miljard de schatting is zo rond de 1,2 miljard. :knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Niemand zal het willen betwisten of het goed is aan de verrijzenis van Jezus Christus te denken,de vraag is waarom moeten die klokken,konijnen en eieren daar bij gesleurd worden?

Wat denk je van commercie? Wat doet dat ook met Kerst? Zijn dat dan redenen om deze dagen niet meer te gedenken?

Quote:
Natuurlijk op dit forum zitten enkele uitzonderingen wat wat 'het protestant' zijn of het 'katholiek zijn' betreft,en rationaliseren kunnen ze als de besten.

Maar de honderden miljoenen katholieken,en protestanten (de aantallen waarmee men zo graag pronkt) houden wel gretig de commercie in stand met die feestdagen die dan op volle toeren draait,'door de heidense gebruiken' nog eens extra te accentueren.

Wat een drogreden, alsof de commercie enkel Protestanten en Katholieken beïnvloed. Lekker makkelijk om op zo'n manier en beschuldiging uit te spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Er is maar een God. Jouw God is dus ook mijn God. Vind je het niet vreemd dat de meeste christenen hier iets anders uit de Bijbel halen en hele andere conclusies trekken? Zet dat je niet zelf aan het denken?

Scheit mij wat de meesten christenen doen en als ze heidense praktijken praktiseren. Moet ik hun persee volgen dan ???

Je weet dat het heidens is, je weet dat het niet mag.

Dus waarom bekeren ze niet dan ???

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Scheit mij wat de meesten christenen doen en als ze heidense praktijken praktiseren. Moet ik hun persee volgen dan ???

Lezen is ook niet je sterkste punt is het wel?

Quote:
Pesach en het christendom

Christenen noemen Pesach vaak 'pascha'. [Pascha is een Griekse overzetting van het Hebreeuwse woord 'pesach'.] Vreemd genoeg is 'pascha' juist de Hebreeuwse naam voor het christelijke paasfeest. Het christelijke Pasen is geïnspireerd op het joodse Pesach en het vroegere lentefeest ? dat dus aan de basis van beide ligt ? hoewel met een nieuwe symboliek rond de kruisiging en wederopstanding van Jezus.

Aangezien Jezus en zijn volgelingen zelf Pesach vierden, is er eind 20e eeuw en begin 21e eeuw een gebruik onder sommige groepen christenen ontstaan ? oorspronkelijk in Duitsland ? om jaarlijks de sederavond te vieren met als doel zo 'dichter bij Jezus te staan'. Ook discussiëren sommige christenen of dit nieuwe gebruik wel authentiek en gewenst is. Het jodendom zelf stelt dat de Pesachregels alleen van toepassing zijn op mensen die joods zijn; het jodendom hekelt de externe uitdraging van religie.

klik

Quote:
Je weet dat het heidens is, je weet dat het niet mag.

Heidens om de Opstanding van Jezus te gedenken?

Quote:

Dus waarom bekeren ze niet dan ???

Bekeren tot wat? Het Gottballs geloof?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aimé: ik ben het wel met je eens dat deze commercie weinig tot niets te maken heeft met het geloof. Nu, volgens mij heeft het ook niet veel meer te maken met het heidendom, ik denk niet dat er nog veel mensen zijn die aan een oude godin denken als ze een lekker paasei verorberen. Het is een vorm van commercie, niet meer, niet minder. Ik denk dat je de lol van een mooie kerstboom in de living en paasklokken en al die dingen gewoon kan zien als een vrij onschuldig vermaak. Als christen vier je zulke feesten als het goed zit om een heel andere reden, en wat daar bij komt aan leuke commerciële dingen doet er in mijn ogen niet eens zo veel toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Aimé: ik ben het wel met je eens dat deze commercie weinig tot niets te maken heeft met het geloof. Nu, volgens mij heeft het ook niet veel meer te maken met het heidendom, ik denk niet dat er nog veel mensen zijn die aan een oude godin denken als ze een lekker paasei verorberen. Het is een vorm van commercie, niet meer, niet minder. Ik denk dat je de lol van een mooie kerstboom in de living en paasklokken en al die dingen gewoon kan zien als een vrij onschuldig vermaak. Als christen vier je zulke feesten als het goed zit om een heel andere reden, en wat daar bij komt aan leuke commerciële dingen doet er in mijn ogen niet eens zo veel toe.

Bij de Getuigen wel, die mogen niets anders gedenken dan alleen de dood van Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gedurende de hele Pesachweek, die bij sommige Joden 7 dagen duurt en bij anderen 8, mag men volgens de religieuze voorschriften geen gerezen voedsel eten.

Dat is pesach michiel.

Geen paaseitjes eten van de Godin astorthe.


Samengevoegd:

Morgen gaan we over naar kerstmis of het kerstfeest.

Ik laat jullie dan zien dat dit ook heidens is.

Goed ?


Samengevoegd:

Quote:

Ik heb nu al een paar keer gelezen dat we ons moeten bekeren, maar tot wat o grote GottBalls?

Ja tuurlijk simpel toch.

Vertel gewoon tegen GOd dat je hebt gezondigd. En vraag om vergiffenis.

en roep hem bij zijn naam; Adonai, Jah..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Morgen gaan we over naar kerstmis of het kerstfeest.

Ik laat jullie dan zien dat dit ook heidens is.

Goed ?

Als dat net zo'n hoogstandje wordt als vandaag dan hou ik mijn hart vast. Misschien is het beter voor ieders bloeddruk om dit topic dan te vermijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid