Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Nou het blijkt dus een HOAX te zijn. Wat moreel verantwoord toch weer van BNN om te liegen en te bedriegen om wat onder de aandacht te krijgen. Zo mogelijk nog triester eigenlijk.

Ze hebben op geweldige wijze de politiek en de media te kijk gezet.. hen met de neus op de feiten gedrukt..

De politiek heeft zich de afgelopen week zo druk gemaakt om dit programma, en zal zich nu af moeten vragen of ze die moeite niet beter hadden kunnen steken in het echte probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik vind het een ludieke actie, en ik ben echt heel blij dat het nep is.

Ik vind het ook heel goed dat we er over nagedacht hebben alsof het echt was, het is nu wel duidelijk dat we in Nederland wettelijk nauwelijks grenzen kennen maar dat de gewone bevolking zeker wel begint te stuiteren bij dit soort dingen. Ook hoop ik dat er meer donoren zijn gekomen hierdoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

BNN is wat mij betreft het meest waardeloze pulp in Nederlands omroeplandschap. Deze show echter en de manier waarop ze het hebben gebracht en uiteindelijk hebben uitgevoerd, verdient wat mij betreft echter een compliment.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]En waarmee? Eerst met een ongenuanceerd scheldend mannetje, vervolgens met programmas die de grens van de banaliteit zover overschreiden dat je haren je ter berge rijzen als je alleen maar van het format hoort.

De voor en nadelen van een samenleving waarin mensen vrij zijn om te bepalen wat zijn vinden, doen en maken.

Mijn haren gaan ook overeind staan van bepaalde uitspraken van fundamentalistische Christenen (of anderen religieuzen).. daarom maar het Christendom verbieden? Nee.. blijven nuanceren en relativeren.. als we dat vermogen verliezen, hebben we pas een probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gekeken, en ik vond het wel zo hard en bot en onwerkelijk, dat ik zo hard hoopte dat het nep zou zijn. Ik zat maar met mijn moeder samen: laat het alsjeblieft nep zijn. En gelukkig..... mooi gedaan. Ook vond ik de presentator dit keer niet zo, terwijl ik hem normaal heel goed om vind gaan met dit soort kwesties, of zoals mijn mama zei: normaal is het zo'n integere man.

Ik ben wel geschokt door mezelf tijdens de show. Dat je mee zit te doen. Dat je denkt: nee die niet, die rookt, ed. Dat je toch een voorkeur hebt, puur om iemands hoofd en praatje. Vre-se-lijk. Tuurlijk neem je het meteen weer terug, maar dan is het al gedacht. Ik schaam me rot, echt waar. Dit heeft mij niet alleen gewezen op het belang van donoren, maar het heeft mij ook weer eens gewezen op mijn oppervlakkigheid. (en de misselijkmakendheid van de mens)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De voor en nadelen van een samenleving waarin mensen vrij zijn om te bepalen wat zijn vinden, doen en maken.

Mijn haren gaan ook overeind staan van bepaalde uitspraken van fundamentalistische Christenen (of anderen religieuzen).. daarom maar het Christendom verbieden? Nee.. blijven nuanceren en relativeren.. als we dat vermogen verliezen, hebben we pas een probleem.

Mij zul je dan ook geen pleidooi zien houden voor het afschaffen van BNN. Wat je wel zal zien is dat ik mijn teleurstelling uit over een omroep die onder jongeren zo populair is en zulke banalen programma's maakt. Blijven nuanceren en relativeren? Ja zeker. Maar ook de discussie aangaan.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Jij verkiest seks boven schelden?

Mijn beste, BNN is helaas beide.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik wel
noparty.gif

widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond het allemaal ook maar een beetje ziek

wel een mooi gebaar maar een beetje op een verkeerde manier

heb het gekeken

ik heb me echt kapot gelachen toen uiteindelijk bekend werd wat nou echt de insteek was

wat een geweldige actie. ze hebben echt werkelijk heel nederland wakkergeschud zo. wat zeg ik. het was wereld nieuws

dit hebben ze niet beter kunnen bedenken.

mooie actie om zo de regering wakker te schudden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

mooie actie om zo de regering wakker te schudden

Wat een onnozele reactie zeg. Met alle respect, maar als er de afgelopen jaren ergens ongelofelijk veel geld in is geinvesteerd door verschillende overheden is het het donorprogramma. Het was niet de regering die wakker moest worden geschud, maar de Nederlander.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wat een onnozele reactie zeg. Met alle respect, maar als er de afgelopen jaren ergens ongelofelijk veel geld in is geinvesteerd door verschillende overheden is het het donorprogramma. Het was niet de regering die wakker moest worden geschud, maar de Nederlander.

raar dat ze daar van de week in de tweede kamer zelf dan toch ook zo iets hadden van dat ze toch maar wat moesten veranderen gezien de "vele" aandacht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

raar dat ze daar van de week in de tweede kamer zelf dan toch ook zo iets hadden van dat ze toch maar wat moesten veranderen gezien de "vele" aandacht

Inderdaad, veranderen aan de mentaliteit van de Nederlandse bevolking. De enige mogelijkheid die de politiek nog heeft is het Belgische model en die discussie zal nu wel gevoerd worden. Maar zeggen dat het kwaad ligt bij de regering is een misvatting.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

raar dat ze daar van de week in de tweede kamer zelf dan toch ook zo iets hadden van dat ze toch maar wat moesten veranderen gezien de "vele" aandacht

De regering staat er vrij los van. De regering heeft er ook weinig invloed op, wel? Het gaat erom dat de gemiddelde Nederlander zijn orgaan afstaat. Niet om een nieuwe wet van de 2e kamer die zoveel jaar erover doet om door te worden doorgevoerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Inderdaad, veranderen aan de mentaliteit van de Nederlandse bevolking. De enige mogelijkheid die de politiek nog heeft is het Belgische model en die discussie zal nu wel gevoerd worden.
Maar zeggen dat het kwaad ligt bij de regering is een misvatting.

heb ik nooit gezegt

noemde in dezelfde post ook de nederlander

mijn uitspraak was meer in de vorm van. het onderwerp is wel bij iedereen ter sprake nu. zelfs in de 2e kamer. zo zijn we allen wakkergeschud zowel de nederlander als diens regering

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niks van het programma gezien, maar wat ik gehoord heb is het een perfect uitgevoerde aandachtscampagne geweest. Gelukkig (en dat meen ik echt!) is de donor-nier niet via de SMS vergeven. Nu kan ik alle respect hebben voor de actie omdat een week lang iedereen in Nederland het heeft gehad over het donorschap en we in Nederland niet zijn vervallen tot belspelletjes rond het leven van mensen.

thumbupqq1.jpg

Maar nog steeds kruis ik nee aan op het donorcodicil, daar veranderd waarschijnlijk geen enkele campagne iets aan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid