Spring naar bijdragen

Nuttige vrijetijdsbesteding.


Aanbevolen berichten

Ik voel me zo nutteloos! crysmile.gif Ik heb geen school, nauwelijks werk en al helemaal geen hobby's. Behalve skeeleren, dat moet je ook niet te vaak doen, en mijn aquariums/a en ratten. En af en toe dierenambulance/noodopvang. En héél zelden oppassen. Maar dat is niet echt dagvulling.

Nu dacht ik, misschien is het leuk om een topic te vullen met (nuttige) vrije tijdsbesteding.

Dus, ik heb al:

-Skeeleren;

-Vrijwilligerswerk;

Wie volgt er?

@Mods, ik zie wel een slotje verschijnen als het afgekeurd word engel.gifdevil.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verzin iets leuks om te leren! widegrin.gif

Toen ik me een paar jaar terug verveelde ben ik begonnen met leren te programmeren, en nu heb ik er ontzettend veel plezier van, hier op Credible, maar ook als bijbaan en op andere websites. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oef oef herkenbaar! Mensen die mij goed kennen beginnen allemaal te zuchten als ik vakantie krijg. Want, heb ik eens een weekje vrij oid, dan voel ik me meteen zo nutteloos!!

Wat bij mij helpt is doelen stellen. Al zijn ze zo achterlijk als wat, bij wijze van een doel over het behalen van een bepaald level in een computerspel, het werkt wel. En heel veel structuur erin brengen. Ik maak schema's met wat ik moet doen en zet daar alles op. Bijvoorbeeld ook plantjes water geven en dat soort kleine dingen. Elke keer als ik dan iets van de lijst af kan strepen voel ik me iets minder nutteloos.

Nu nog specifieke dingetjes als tips:

- oude foto's (of nieuwe) van vakantie oid uitzoeken, afdrukken en in fotoboeken plakken

- zelf kaarten knutselen en deze naar oma's, vrienden of familie sturen

- eindelijk die mensen eens terugmailen uit mijn mailbox

- cadeautjes zoeken voor andere mensen

- kamer opruimen

- mensen die veel voor je betekenen brieven schrijven (of je ze op de post doet is een tweede)

- kijken wie er het eerst jarig wordt en voor diegene een geweldige cadeau bedenken met een hoog zelf-knutselheids-gehalte.

- mee gaan met boodschappen doen bij je ouders

- proberen een muziekinstrument te leren spelen (moet er wel één tot je beschikking staan uiteraard)

Heel misschien heb je er iets aan, of het nuttig is mag je zelf beslissen. Ik heb ervaren dat het nuttigsheidsgehalte vooral wordt bepaald door mijn eigen beleving en in hoeverre ik van te voren vaststel of iets nuttig is of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op de laatste na heb ik er weinig aan. Kaarten maken vind ik echt vreselijk, ik heb respect voor de mensen die er geduld voor hebben. Foto's uitzoeken heb ik pas gedaan, kamer opruimen doe ik iedere dag, mensen mailen ook, cadeautjes, tjah, dan moet je wel geld hebben..

Muziekinstrument wil ik wel, maar ik wil dan ook wel op les, en dat is het: Geldgebrek. Op zich wil ik gitaar leren spelen maar als ik niet op les zit heb ik geen stok achter de deur en word het niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach, ik heb het geprobeerd
smile.gif
. Lastig idd als je niemand in de buurt hebt die een gitaar heeft. Misschien kun je wat forummers lief aankijken
knipoog_dicht.gif

Ik hoop dat er bij de volgende tips (van anderen) wel iets bij zit wat je aanspreekt!

Oh jah, wel bedankt trouwens, was ik helemaal vergeten bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ga met links/rechts leren schrijven, hetgeen je dus niet kan. Alles wat je dan moet schrijven, doe je met links/rechts. Dan ben je gelijk 3 keer zo lang bezig en het is uiteindelijk nuttig.

Of je gaat een gebarencursus volgen. Ik heb nog 2 dikke vette mappen voor je liggen die gekopieerd kunnen worden.

Of je leert jongleren! puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leer iets, verdiep je in iets. Misschien wil je wel leren hoe je een eigen website maakt, of wil je een nieuwe taal leren, of wil je leren koken, of wil je klassieke muziek leren kennen, of Franse literatuur, of wat dan ook... Er zijn zo veel interessante dingen te leren!

Je op één of andere manier sociaal engageren is wellicht ook een goed idee, en zo leer je ook een hoop nieuwe mensen kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Och tjah.. Misschien wil ik ook te weinig.

Eigenlijk moet ik meer gaan sporten, maar als er geen stok achter de deur is doe ik dus echt helemaal niets.

Ik ga een cursus doorzettingsvermogen volgen knipoog_dicht.gif

Overigens is dit topic niet alleen voor mij, je mag met iedereen delen wat jij als vrij-tijd besteding doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat ik doe in mijn vrije tijd (misschien zit er iets leuk tussen voor iemand):

keyboard oefenen,

lezen,

schrijven (gedichten, liedjes, gedachten, weblog dingen etc....)

leren breien puh2.gif

haken

moestuinen widegrin.gif

puzzelen

fietsen!

oma bezoeken

knutselen( vb: een vaas maken, alleen viel de mijne steeds scheef om puh2.gif)

een taal leren

...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wou dat ik tijd had om na te denken over nuttige vrijetijdsbesteding! noparty.gif

Maar áls ik niks te doen heb:

Gitaar spelen

Sporten

Lezen (Dit kan de Bijbel zijn, maar ook andere boeken)

Schrijven (Gedichten, ingevingen)

Forummen

E-mailen

Wandelen

M'n ouders vervelen puh2.gif

Kamer verbouwen widegrin.gif

Winkelen

Een vriend/in vervelen devil.gif

Op bed liggen en muziek luisteren

Een nieuwe hobby zoeken puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Spreek met een vriendin af om om de zoveel tijd te gaan sporten, fitnessen ofzo..
smile.gif

Dat is gezellig en goed voor je condite/gezondheid én je doodt de tijd!
smile.gif

Ja, zo ver waren we ook. We gingen twee keer in de week hardlopen! Maar na 1 keer vond ik het al niet leuk meer engel.gif

Sowieso kan ik er slecht tegen dat de beste plek om te hardlopen hier fietspaden zijn en die lopen allemaal langs autowegen. Gevolg, getoeter, gefluit en gekijk. Ik voel me dan vreselijk lelijk en lomp, dus ik ga niet meer hardlopen.

En als wij samen tot de conslusie komen dat we iets moeten doen zijn we het snel zat. Mijn plan is om als ik iets meer ga verdienen wel te gaan fitnessen.

@Liset, dat is nog een aardig lijstje knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik niks te doen heb ga ik:

- internetten (kan nuttig zijn)

- hardlopen (nuttig)

- bier drinken (heel nuttig voor sociale contacten knipoog_dicht.gif, maar wat minder nuttig voor de gezondheid)

- boek lezen (nuttig)

- stuk fietsen (nuttig)

Nou eigenlijk was dat het wel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soms kan een verandering van omgeving deugd doen als je een beetje uitgekeken bent op alles. Het is misschien een leuk idee om bijvoorbeeld je slaapkamer volledig nieuw in te richten, zo heb je er meteen een nuttige bezigheid bij. Een andere optie, tenminste wanneer je zo'n klerengek bent als ik, is om de inhoud van je kleerkast eens helemaal uit te sorteren en te vernieuwen (zoek nieuwe combinaties, ruil kledij met vriendinnen, ga zelf aan de slag met naald en draad,...).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik niks te doen heb... eigenlijk heb ik nooit niks te doen. Want ik ben altijd bezig, kan niet stilzitten. Haha.

Maar wat ik ongeveer doe in mijn vrije tijd.

-Huiswerk maken

-Muziek maken

-Opruimen haha

-Lezen

-Tv kijken

-Computeren

En verder zou ik het eigenlijk ook niet weten. Hihi. Dat is eigenlijk het enige wat ik zoal doe. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid