Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Al enige tijd ken ik de website van de Open Orthodoxie (www.openorthodoxie.nl), waar o.a. Bart-Jan Spruit aan verbonden was (maar nu niet meer). Ik heb erover gediscussieerd op het forum van Ichthus Groningen, en via de mail met een van hun leden Erik van Goor.

Ze vonden mij vooral een "neo-christelijk schuillied", wat wil zeggen dat ik een exponent was van die verfoeilijke verevangeliseerde protestantse cultuur. Ik was een schuillied omdat ik op fora niet mijn eigen naam gebruikte. (Via deze weg wil ik hen danken voor deze gevleugelde term, onder vrienden maken wij nu elkaar met enige regelmaat uit voor neochristelijk schuillied. widegrin.gif)

Enfin, die OO is een denktank die orthodox christelijk wil zijn én geheel onafhankelijk. Stiekem zijn ze toch wel erg rechts, en bestaat hun verhaal voor een groot deel uit [edit] op links en het van een christelijk tintje voorzien van het politiek gedachtegoed van Geert Wilders.

Ik ben wel benieuwd wie deze denktank kent, en wat jullie ervan vinden.

Mijn mening is wel duidelijk. widegrin.gif

Admod note: Oproep om op het woordgebruik te letten, je kan het op een andere manier verwoorden en daarbij rekening houden met mede gebruikers

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

OK, even over de site gescrolled...

Nou vind ik links ook weer niet alles, maar dit is toch echt teveel van het goeie. Dit zijn van die mensen die links de schuld geven als ze wind tegen hebben op de fiets.

Dat is ook zo. Links wil meer natuur en dus ook bomen. Bomen maken de wind door met zijn allen heen en weer te gaan. Zouden er dus geen bomen zijn dan is er ook geen wind. Simpel. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Admod note:
Oproep om op het woordgebruik te letten, je kan het op een andere manier verwoorden en daarbij rekening houden met mede gebruikers

Toen ik dit zag dacht ik "o nee, ze hebben toch niet 'neochristelijk schuillied' eruit geknipt?!"

Maar tot mijn verbazing is een volstrekt geaccepteerd woord dat niets meer betekent als "mopperen/schelden", weggehaald... hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Ik ken die site ook, en hoewel ik toch tamelijk rechts ben, vond ik het maar niets. Met 'compassionate conservatism' heeft het nog maar weinig te maken.

Ik heb inmiddels enkele dingen gelezen die me wel aanspraken. Maar er zal ongetwijfeld ook veel onzin tussen zitten.

Maar zulke sites zie ik als een welkome aanvulling op de media die niet op deze manier durven/willen schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens dat ze voor welkome variatie zorgen. Ik ben het alleen niet met ze eens, zoals ze Tineke Huizinga bijvoorbeeld afkraken, daar kan je het niet mee eens zijn als je 3x op het mens hebt gestemd. knipoog_dicht.gif

Verder heb ik mot gehad met twee OO-ers (Eric van Goor en Lucas Hartong), omdat ze alles wat ik zei beantwoordden met een tirade tegen de linkse kerk, de media, politieke correctheid, neochristelijke schuillieden, etc etc. Ik vond die lui zwaar onredelijk. Anders zou ik hun artikelen wellicht positiever hebben gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben het met je eens dat ze voor welkome variatie zorgen. Ik ben het alleen niet met ze eens, zoals ze Tineke Huizinga bijvoorbeeld afkraken, daar kan je het niet mee eens zijn als je 3x op het mens hebt gestemd.
knipoog_dicht.gif

Heb je werkelijk waar drie keer op Tineke Huizinga gestemd? Tineke Huizinga verdient het wat mij betreft volkomen om afgekraakt te worden. Zit ook alleen maar in het kabinet omdat ze niet door één deur kan met Arie Slob.

Met de site ben ik overigens niet bekend, zal is gaan kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Heb je werkelijk waar drie keer op Tineke Huizinga gestemd?

Nee, ik heb 't nageteld: twee keer. In 2002 en in 2006, tussendoor stemde ik zonder uitzondering op de SP.

Quote:
Tineke Huizinga verdient het wat mij betreft volkomen om afgekraakt te worden.

Ik vond sommige kritiek best hout snijden, toch ben ik nog steeds erg tevreden dat ik op haar heb gestemd.

Quote:
Zit ook alleen maar in het kabinet omdat ze niet door één deur kan met Arie Slob.

Da's de eerste keer dat ik een dergelijke roddel hoor. Waarop baseer je dit?

Quote:
Met de site ben ik overigens niet bekend, zal is gaan kijken.

Zo te zien zal je gaan genieten. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Da's de eerste keer dat ik een dergelijke roddel hoor. Waarop baseer je dit?

In het boek van Sytze Faber, de wet van de koestal, komt dit duidelijk naar voren. Daarnaast heb ik het al eerder gehoord, maar het boek van Sytze Faber is dus een concrete aanwijzing.

Een citaat:

"Er is tussen Arie en Tineke in zoverre sprake van een incompatibilité d'humeur dat niemand een constructie ziet zitten waarbij een van de twee fractievoorzitter wordt en de ander 'gewoon' fractielid. De beslissing van André om minister te worden heeft daarom als gevolg dat óf Arie óf Tineke staatssecretaris zal worden."

In het stukje dat volgt staat dat Rouvoet een grote voorkeur voor Slob als fractievoorzitter had.

Quote:

Zo te zien zal je gaan genieten.
knipoog_dicht.gif

Ach, ik heb helemaal niets met Geert Wilders op. Als ik jou goed begrijp ligt deze website in die richting. Dan is het voor mij geen genieten. Overigens ben ik niet echt onder de indruk van de website. Kan je daar reageren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij schijnt inderdaad flower.gif

...als een helder schijnsel van Hem in deze wereld.

Dat deed-ie eerder als docent al, maar zeker ook in zijn politieke actviteit, dus ik twijfel er niet aan dat het bij hem verweven is met zijn mens-zijn knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid