Dostojevski 0 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 zzz Link naar bericht Deel via andere websites
dcshoes 0 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: Op maandag 21 mei 2007 16:34:32 schreef Dostojevski het volgende: Ik sluit me aan bij Thorgrem, het beeld dat je hier geeft van het communisme is naïef (het was ze vooral om armoede te doen, yeah right) Ik heb het trouwens al eerder gezegd, ben je toen ook niet op ingegaan. Pardon?....zonder de armoede en sociale ongelijkheden in die landen was het Communisme er nooit gekomen. Het Atheisme speelde een veel kleinere rol in de opkomst van Communisme in die landen. Link naar bericht Deel via andere websites
Dostojevski 0 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 zzz Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: Op maandag 21 mei 2007 16:33:46 schreef dcshoes het volgende: [...] Jawel hoor,bij de oologen van het Communisme was het Atheisme wel een van de laatste redenen om oorlog te voeren,voor de oorlogen van Religie is dit niet het geval. Bij oorlogen van het communisme was het atheisme een net zo groot doel als het verspreiden van het communisme aangezien het bij elkaar hoort. Bij alle oorlogen van het communisme is dit het geval. Bij oorlogen waar toevallig grote groepen gelovigen meededen in de strijd speelde religie helemaal geen rol. Tuurlijk zet ik het nu wat eenzijdig neer en ik realiseer me terdege dat het de geschiedenis geen recht doet, maar ik hoop je hiermee aan te geven dat je een veel te eenzijdige kijk hebt. Link naar bericht Deel via andere websites
dcshoes 0 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: Bij alle oorlogen van het communisme is dit het geval Dus de Sovjet-Unie viel berlijn aan in de tweede wereldoorlog om het Atheisme te verspreiden? Quote: Bij oorlogen waar toevallig grote groepen gelovigen meededen in de strijd speelde religie helemaal geen rol. Kruistochten? Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: Op maandag 21 mei 2007 16:47:09 schreef dcshoes het volgende: [...] Dus de Sovjet-Unie viel berlijn aan in de tweede wereldoorlog om het Atheisme te verspreiden? [...] Kruistochten? Ja, en lees nu nog eens de laatste alinea van mijn post en dan begrijp je het hopelijk wel. Link naar bericht Deel via andere websites
dcshoes 0 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: Op maandag 21 mei 2007 16:48:31 schreef Thorgrem het volgende: [...] Ja, en lees nu nog eens de laatste alinea van mijn post en dan begrijp je het hopelijk wel. Het was er een deel van ja...een van de kleinste delen Maar dat heeft niks te maken met mijn reactie''kruistochten?'' Link naar bericht Deel via andere websites
dcshoes 0 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: En je blijft maar negeren dat in de meeste oorlogen die jij "religieus" noemt religie ook een van de kleinste delen was. Nogmaals.........Kruistochten? en het hoeft niet in dat topic want het is nu even onderdeel van deze discussie. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: Op maandag 21 mei 2007 16:53:48 schreef dcshoes het volgende: [...] Nogmaals.........Kruistochten? en het hoeft niet in dat topic want het is nu even onderdeel van deze discussie. Dat zie je verkeerd. Het lijkt mij een te groot uitstapje aangezien dit topic over het atheisme gaat en niet over kruistochten. Link naar bericht Deel via andere websites
dcshoes 0 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Jij zegt dat bij alle oorlogen waar veel gelovigen aan meededen dat religie geen grote rol speelde. Daar ben ik het niet mee eens dus geef ik een voorbeeld waarin het wel een grote rol speelde....namelijk de Kruistochten. Dat is geen groot uitstapje dat is gewoon mijn argument. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: Op maandag 21 mei 2007 16:57:44 schreef dcshoes het volgende: Jij zegt dat bij alle oorlogen waar veel gelovigen aan meededen dat religie geen grote rol speelde. Daar ben ik het niet mee eens dus geef ik een voorbeeld waarin het wel een grote rol speelde....namelijk de Kruistochten. Dat is geen groot uitstapje dat is gewoon mijn argument. Quote nou eens mijn laatste alinea, lees hem eerst eens woord voor woord en lees het dan nog eens hardop. Vraag je vervolgens af wat ik daar mee bedoeld kan hebben. Kom je er nog niet uit dan zal ik je verder helpen. Link naar bericht Deel via andere websites
dcshoes 0 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: Tuurlijk zet ik het nu wat eenzijdig neer en ik realiseer me terdege dat het de geschiedenis geen recht doet, maar ik hoop je hiermee aan te geven dat je een veel te eenzijdige kijk hebt. Een eenzijdige kijk op dingen is geen excuus om de kruistochten over het hoofd te zien. Samengevoegd: Quote: Bij oorlogen waar toevallig grote groepen gelovigen meededen in de strijd speelde religie helemaal geen rol. Waar zie jij hier ''in de meeste oorlogen''? Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: Op maandag 21 mei 2007 17:03:33 schreef dcshoes het volgende: [...] Een eenzijdige kijk op dingen is geen excuus om de kruistochten over het hoofd te zien. Je hebt het gewoon nog niet door he. Ik heb die post gedaan enkel om jou wat duidelijk te maken, niet omdat de inhoud conform de geschiedkundige waarheid is. Ik vraag me af of verdere woordwisseling geen verspilling van energie is. Link naar bericht Deel via andere websites
dcshoes 0 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Dus je mag van jou geschiedkundige fouten maken om de ander wat duidelijk te maken....raar. Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Kruistochten zijn alleen maar gehouden vanwege de buit (immers het christelijke Constantinopel werd geplunderd door kruisvaarders, waarna het zo verzwakt was dat Ottomanen het erg gemakkelijk konden veroveren) en omdat men elkaar niet meer in Europa zou bevechten. Komen we toch weer uit op economische en politieke factoren die sterker wegen. Link naar bericht Deel via andere websites
dcshoes 0 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: Op maandag 21 mei 2007 17:08:50 schreef The Black Mathematician het volgende: Kruistochten zijn alleen maar gehouden vanwege de buit (immers het christelijke Constantinopel werd geplunderd door kruisvaarders, waarna het zo verzwakt was dat Ottomanen het erg gemakkelijk konden veroveren) en omdat men elkaar niet meer in Europa zou bevechten. Komen we toch weer uit op economische en politieke factoren die sterker wegen. De belangrijkste reden voor de kruistochten was toch echt de verovering van Jeruzalem...waarom?....omdat dit het heilige land was. Link naar bericht Deel via andere websites
everliving 0 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Herovering Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: Op maandag 21 mei 2007 17:08:24 schreef dcshoes het volgende: Dus je mag van jou geschiedkundige fouten maken om de ander wat duidelijk te maken....raar. Ik zet er tenminste wat onder zodat voor iedereen (met uitzondering van jou) duidelijk is dat het niet al te serieus genomen moet worden. Jij verkoopt nog grotere onzin als waarheid..... raar. Link naar bericht Deel via andere websites
dcshoes 0 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: Op maandag 21 mei 2007 17:11:37 schreef everliving het volgende: Herovering excuses Samengevoegd: Quote: Op maandag 21 mei 2007 17:12:35 schreef Thorgrem het volgende: [...] Jij verkoopt nog grotere onzin als waarheid..... raar. Zoals? Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: Op maandag 21 mei 2007 17:10:23 schreef dcshoes het volgende: [...] De belangrijkste reden voor de kruistochten was toch echt de verovering van Jeruzalem...waarom?....omdat dit het heilige land was. Bijzaak. Geld is belangrijker. Link naar bericht Deel via andere websites
dcshoes 0 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: Op maandag 21 mei 2007 17:13:53 schreef The Black Mathematician het volgende: [...] Bijzaak. Geld is belangrijker. Andersom Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 21 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2007 Quote: Op maandag 21 mei 2007 17:14:24 schreef dcshoes het volgende: [...] Andersom Nietes. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten