Spring naar bijdragen

Openingstijden horeca


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Goed, we zullen eens wat punten op een rij zetten...

1. Credible geeft op z'n minst toch de indruk een Christelijk Forum te zijn ?

2. Daarbij horen toch ook bepaalde overtuigingen, die (om het maar even makkelijk te maken) ànders zijn dan die van Humanisten en atheïsten ?

3. Als je die Christelijke overtuigingen hier... al niet goed kwijt mag/kunt ??? Waar op internet dan nog wel ???

* Als je Christen bent en/of in je leven serieuze pogingen onderneemt dat te zijn, dan kun- neen, sterker nog: dan màg je het gewoonweg niet eens zijn met zeer vele zaken in deze maatschappij, en deze niet afdoen met zo-iets als: "Ach, het is nu eenmaal zo, niets aan te doen, if ya can't beat them/it... join them/it" Nu ben ik zelf niet bepaald een (laat ik het zo maar zeggen) een 'zware Christen". Ik vind echter wel dat als je aangeeft, de indruk wekt ergens voor te staan, je ook serieus je best moet doen om dat waar te maken (ook al lukt dat niet altijd, maar je intensies moeten -in dier voege- goed zijn). Tsja, op een Christelijk forum aangekomen ga ik jullie hier niet de (Christelijke) wetten voorschrijven vanwat je in je leven wel of niet mag doen. Zou ook raar zijn, ik kom nog maar 'net' binnenzwalken en ik zal hier even 'de baas' zijn... ? Neen, zo werkt het niet. Ik verbaas me alleen zeer (zei ik al eerder) over de antwoorden die ik op Des Dolfijn's 1e bericht alhier kreeg. Mensen die de drang in zich hebben zich serieus te profileren op een Christelijk Forum omdat zij zich echt Christelijk voelen of dat graag willen zijn..., mag je toch wijzen op het feit dat in de Bijbel (jawél "De Bijbel": 'k Hoop niet dat jullie dat hier ook al een 'vies'- of anderzins ongewenst woord vinden !)... dat in de Biijbel toch ook sprake is van het feit dat zondag een rustdag is !!! Van mij behoef je echter op zondag echt niet de gehele dag met de armpjes over elkaar te zitten, maar bekomen van drankgelagen, café-bezoeken enzovoorts... die tot aan de vroege zondagmorgen doorgaan... tsja, dat is toch wel weer de andere (m.i. ongewenste) kant. Verder moet ik natuurlijk toegeven, werd in eerdere reactie(s) ook al gesteld, tsja, ouders hebben zéker ook een rol ! Gegarandeerd ! Maar hun rol is door de dingen die van 'buiten' op hen afkomen wel zwaarder en wordt zwaarder elk jaar. Daar mag en kàn het gewoon niet alleen maar van komen. We moeten het samen doen ! Als ik echter Des Dolfijn's (also worldwide) ervaringen mee laat 'spreken' dan zie ik er dat zelfs niet meer van komen als wij zelfs alleen maar door 'echte' Christenmensen geregeerd zouden worden, helaas, helaas, helaas...

Kijkende naar het grijze verleden kun je zeggen alle grote beschavingen van dat verre verleden gingen o.a. aan decadentie en meer van dat soort zaken ten onder... Soms vraag je je weleens af: Hoe lang nog voordat de Openbaringen zich openbaren...

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overtuigingen kunnen verschillen, je zult de meeste mensen ook met een andere motivatie in de kroeg zien tot tijdstip X dan de door jou genoemde humanisten en atheisten.

als je nou eens wat concrete bijbelteksten opzoekt om je (verschrikkelijk slecht leesbaar en chaotisch) stukje tekst eens te onderbouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Goed, we zullen eens wat punten op een rij zetten...

1. Credible geeft op z'n minst toch de indruk een Christelijk Forum te zijn ?

Is het ook, betekend toch niet dat iedereen het met elkaar eens moet zijn?

Quote:
2. Daarbij horen toch ook bepaalde overtuigingen, die (om het maar even makkelijk te maken) ànders zijn dan die van Humanisten en atheïsten ?

Waarom zijn die anders?

Quote:
3. Als je die Christelijke overtuigingen hier... al niet goed kwijt mag/kunt ??? Waar op internet dan nog wel ???

Heeft iemand je verboden te posten dan? Je kunt hier veel kwijt, alleen zul je het wel moeten onderbouwen en accepteren dat mensen ondanks hun christelijke achtergrond er een andere mening op na kunnen houden.

Quote:
mag je toch wijzen op het feit dat in de Bijbel (jawél "De Bijbel": 'k Hoop niet dat jullie dat hier ook al een 'vies'- of anderzins ongewenst woord vinden !)... dat in de Biijbel toch ook sprake is van het feit dat zondag een rustdag is !!!

Als je lekker in de kroeg zit met vrienden, dan ben je toch niet aan het werk en geniet je van je vrije tijd.

Quote:
Kijkende naar het grijze verleden kun je zeggen alle grote beschavingen van dat verre verleden gingen o.a. aan decadentie en meer van dat soort zaken ten onder... Soms vraag je je weleens af: Hoe lang nog voordat de Openbaringen zich openbaren...

Flipper

Nou nou, er is geen grote beschaving gevallen op de sluitingstijden van kroegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze moeten altijd ergens een lijn trekken, voor de beperking van overlast.

Verder hebben de meeste ondernemers hun sluitingstijden steeds verlaat omdat het tegenwoordig hipper is om pas rond een uurtje of 12 uit te gaan. Vroeger(ok, lang geleden geloof ik, iig voor mijn tijd widegrin.gif ) was 9u weg, uurtje of 1 weer thuis vrij normaal).

Het christelijk uitgaan met voor 12u thuis is bijna niet meer te doen, das wel btje jammer.

Ik ga niet supervaak uit, ma moet regelmatig laat werken. Als ik uitga vind ik 2u dicht no-problemo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het Christelijk uitgaan met voor 12uur thuis is bijna niet meer te doen... Hmmm..., daarmee wek je dus een suggestie dat dat iets zou kunnen zijn dat helaas verloren gegaan is ?! Voor mij hoeft 12uur (00:00uur) ook niet zo heel precies omdat het dan zondag is, die souplesse wil ik nog wel betrachten, maar tot 02:00uur is toch ruim voldoende om ook de zondag nog een kans te geven... ? Als je je écht Christen bent ? behoort de zondag voor jullie een (laat ik het zo maar zeggen...) een àndere dag te zijn dan de overige dagen der week !

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat is er mis mee om 5 uur in je bed te liggen en de volgende ochtend gewoon weer om 9:15 op school te zijn... : D tenzij het zondag is dan kan je lekker op je rustdag uitslapen!

tja... hier bij mijn ouders stopt het feest om half 3... en dat is wel eens jammer...

maar wat bij betreft mogen ze een stuk strenger controleren bij de deur! dan komen die koters van onder de 16 er niet meer in.

en om 12 uur de deur dicht doen... HALLOOOO woon in rotterdam.... FEEST FEEST FEEST!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wek er geen suggestie mee, ik bedoel het gewoon zo. Het voor 12u thuis zijn vind ik zowieso een beetje een hypocriete gedachte, sommige mensen schijnen namelijk te denken dat je alles kan doen zolang je maar voor 12u thuis bent.

En het word meestal gedaan om de ouders tevreden te houden...

Ga gewoon uit zoals je wilt, ma doe een beetje chill, en zorg dat je als je wakker word je nog weet hoe je thuisgekomen bent knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het Christelijk uitgaan met voor 12uur thuis is bijna niet meer te doen... Hmmm..., daarmee wek je dus een suggestie dat dat iets zou kunnen zijn dat helaas verloren gegaan is ?! Voor mij hoeft 12uur (00:00uur) ook niet zo heel precies omdat het dan zondag is, die souplesse wil ik nog wel betrachten, maar tot 02:00uur is toch ruim voldoende om ook de zondag nog een kans te geven... ? Als je je écht Christen bent ? behoort de zondag voor jullie een (laat ik het zo maar zeggen...) een àndere dag te zijn dan de overige dagen der week !

Flipper

Als je echt christen bent? Je neemt je eigen norm voor wat christelijk is en als blijkt dat niet iedereen diezelfde norm hanteert lijk je verontwaardigd en begin je over echt christen zijn?

Ook als je tot vier uur uitgaat kan die zondag een rustdag zijn. Het is zelfs goed mogelijk dat de persoon die om vier uur gaat, fitter is als die tot twee uur blijft. We zijn nu eenmaal anders. Waarom zou jouw norm de algemene moeten zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Punt is wel dat de meeste mensen die uitgaan tot diep in de nacht, flink drinken (of ga ik dan teveel van mezelf uit?). Een gemiddelde mens, ook niet een van 17 oid, zit dan met slechts een paar uurtjes slaap zondagochtend echt niet topfit in de kerk. Maar, dit soort veralgemeniseringen daargelaten: je moet het natuurlijk voor jezelf bepalen. Als je in staat bent uit te gaan tot 4, 5 uur oid, en je zondag lijdt er niet onder: waarom zou iemand je tegenhouden? Er zijn alleen niet zo veel mensen bij wie dat het geval is.

Als je de rest van de week vrij regelmatig leeft hoeft zo'n zaterdagavond geen enorme aanslag op je fitheid te zijn. Daarnaast heb ik er zelf nogal eens last van dat ik bijvoorbeeld de zondag fit ben, en dat ik zondagavond en maandagmorgen dat slaaptekort begin te voelen. En sommigen onder ons hebben ook de mogelijkheid zaterdagavond naar de kerk te gaan in plaats van zondagochtend. widegrin.gif

Quote:
@Flipper: kom nu eens met een echt argument, zie mijn vorige post aan jou gericht, voorlopig ook de laatste waar ik veel tijd aan besteed.

Eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met Dojostevski kan ik het regelijk eens zijn (persoonlijke mening...). Verder vraag ik me dàn af wat dan bijvoorbeeld de wat ouderen onder ons van Des Dolfijn's visie zouden vinden ? Overigens vind ik niet dat je je als jongere helemaal moet laten beteugelen ! Ik meen alleen dat je -indien je écht voor het Christenzijn wilt gaan ?- er logischerwijs een iets àndere levenshouding op na zult willen houden dan mensen die bijvoorbeeld helemaal niets van Christenen & Geloof moeten hebben enz...

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Flipper, kalmaan!

Ten eerste: dit is een christelijk forum, maar dat betekent niet dat iedereen hier noodzakelijk christelijk is, of in de zelfde mate orthodox is. De meerderheid is hier we christen, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat iedereen dezelfde visie heeft over wat dat christen-zijn inhoudt. Maar daarom is het net een discussie-forum, als iedereen het met elkaar eens zou zijn zouden we snel uitgepraat raken.

Ten tweede: het gaat hier over uitgaansuren in het algemeen, niet enkel die op zondag, je kan ook gewoon uitgaan op donderdag of vrijdag (op vele plaatsen toch populairder dan zaterdagavond). Bovendien gaat het hier niet om 'mag een christen laat uitgaan?', maar om 'mogen uitgaansgelegenheden laat open zijn?'. Da's in mijn ogen iets heel anders, je kan als christen perfect vroeg naar huis gaan en niet-christenen hun nachtje uit toch gunnen.

Ten derde: jij doet hier net alsof iemand een slecht christen is wanneer hij of zij laat uitgaat. Je kan toch gerust een nacht gezellig praten met vrienden, dansen op leuke muziek, enzovoort en verder ook naar de kerk gaan, bidden, en een goede relatie tot God onderhouden? Uiteindelijk is uitgaan ook een sociaal gebeuren, waar ik niet meteen iets verkeerd in zie, en wat in mijn ogen niet in strijd moet zijn met de aandacht voor God die bij de zondag past. Overigens was zondag als ik het goed heb niet eens een rustig in de vroege kerk, dus een absoluut verbod om op zondag iets anders te doen dan naar de kerk gaan kun je alvast moeilijk uit de bijbel halen.

Misschien nog iets om bij na te denken. Jij schijnt mensen hier nogal sterk te veroordelen op hun gedrag, maar ik geloof dat hoogmoed en arrogantie niet bepaald minder erg zijn dan laat uitgaan. Ik kan je vertellen dat jouw non-argumenten genre 'ik hoef dit niet uit te leggen, want als jullie echte christenen waren zouden jullie het wel snappen' erg arrogant overkomen. Je herinnert je misschien nog een mooi citaat in verband met een balk en een splinter dat hierop van toepassing zou kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is een uitkomst, en als je dan toch in de stad bent......
widegrin.gif

Precies. Na de Mis nog even naborrelen met je mede parochianen in de kroeg die naast (of tegenover) de kerk staat. Daarna even naar de dichtstbijzijnde snackbar om een avondmaal te scoren (voor de Mis eet je natuurlijk niet knipoog_dicht.gif)en vervolgens zitten je vrienden al in de kroeg en kun je die op gaan zoeken of je gaat indrinken bij een vriend die dicht bij het centrum woont, dat kan ook. Lijkt me eigenlijk wel een goede invulling van je zaterdagavond, en je hebt je zondagsplicht gelijk voldaan en kun je dus uitslapen op zondag. big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Liedewij: als heel Nederland in de sloot springt, hoef ik er nog niet achteraan. De 24-uurseconomie is gewoon slecht en ik doe er zoveel mogelijk niet aan mee. Misschien kan je als overtuigd christen op zaterdagnacht dan niet meer uit. Jammer, maar ook niet wereldschokkend toch? Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan uitgaan.

waarom vindt je dat slecht?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Des Dolfijn's visie moeten we zo snel als het kan weer terug naar een 8 tot desnoods 10uurs economie. Dat is voor ons allemaal (en zeker voor onze gemoedsrust veel) beter ! Een mens is nu eenmaal niet geschapen om zoveel te werken ! Geen wonder (discussie is actueel in de media) dat ouders hun kinderen maar snel volstoppen met ongezonde troep, zodat zij zelf maar weer snel aan het werk kunnen gaan en/of even helemaal inzichzelf alleen gekeert van rust kunnen genieten. Een oude Weiteveensche veenarbeider (in de buurt van Emmen, Drenthe) zei het ooit eens zo: Dat kump nait goud zo !

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid