Spring naar bijdragen

lezen jullie nog meer?


Aanbevolen berichten

Ik heb de Koran wel eens opengeslagen vroeger, toen ik nog niet bezig was met mijn geloof, eigenlijk nog niet eens precies wist wat ik geloofde... hij stond in de bieb op school, en ik was toch wel benieuwd eigenlijk... maar zodra ik hem pakte kwam er een heel onbehagelijk gevoel over me heen, en ik durfde er gewoon verder niet in te lezen op de 1 of andere manier, dus toen zette ik hem maar terug en heb er verder nooit meer in gelezen nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik meen; dat er vorig jaar nog via een onderzoek is gekeken; wat Nederlanders nog geloven. De achteruitgang zat hem bij de meeste traditionele kerken en de vooruitgang zat hem bij de islam en de groep spirituelen waar ik mijzelf ook toe reken.

De islam is vooral gegroeit niet dankzij de hypothese, dat mensen zich naar dat geloof gaan richten, maar dat er natuurlijk via immigranten gewoonweg steeds meer bijkomen. En de groep spirituelen is een bonte verzameling in feite van elk geloof in een hiernamaals zonder dat daar een standaard geloof aan vast zit.


Samengevoegd:

Quote:

Ik heb de Koran wel eens opengeslagen vroeger, toen ik nog niet bezig was met mijn geloof, eigenlijk nog niet eens precies wist wat ik geloofde... hij stond in de bieb op school, en ik was toch wel benieuwd eigenlijk... maar zodra ik hem pakte kwam er een heel onbehagelijk gevoel over me heen, en ik durfde er gewoon verder niet in te lezen op de 1 of andere manier, dus toen zette ik hem maar terug en heb er verder nooit meer in gelezen
nosmile.gif

Bravo, dan vind ik, dat je goed naar je gevoel hebt geluisterd.

Helaas had ik dat ook vaak met de Bijbel, maar dan waren mijn gevoelens nogal wisselend. Alsof ik van een fruitmand moest eten met af en toe ook een rotte appel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

maar zodra ik hem pakte kwam er een heel onbehagelijk gevoel over me heen, en ik durfde er gewoon verder niet in te lezen op de 1 of andere manier, dus toen zette ik hem maar terug en heb er verder nooit meer in gelezen
nosmile.gif

Ik heb er één op de boekenplank staan en heb dat gevoel nooit gehad. Zo kunnen gevoelens toch per persoon zo verschillend zijn. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

vraag mij dus af of er veel mensen zijn die ook nog meer bestuderen dan alleen de Bijbel?

Jahoor. In volgorde van belangrijkheid; Religieus, psychologisch, sociologisch, historisch, economisch, natuurwetenschappelijk. Van alles wel wat regelmatig.

Quote:
hebben jullie bijvoorbeeld wel eens de Koran gelezen?

Ja, maar was niet door heen te komen.

Quote:
of Intelligent Design.

Ook wel.

Quote:

of ooit de theorie gelezen van (ik kan even niet op de naam komen) maar je hebt een 'geloof' waarbij ze denken dat alle Geloven zoals evagelie, koran, hindoisme etc allemaal met elkaar te maken heeft.

Heel kort wel iets van gelezen ergens. Maar dat is van alle onzin wel het minste de moeite waard om te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid