Spring naar bijdragen

Gebruikt God een organisatie?


Aanbevolen berichten

Jammer dat je nu wél met Pius en Michiel woorden wisselt, terwijl je die lange post van mij niet hebt beantwoord. Te moeilijk misschien? Te veel waarheid voor jouw leugen? Te bijbels gefundeerd zonder Windows-geloof? (knippen en plakken zonder logica)

Je verstrikt jezelf in je leugens, en van alle kanten krijg je aanwijzingen, dat je fout bezig bent. Maar natuurlijk komt in jouw hoofd een gedachte op aan een tekst die zegt dat je de meerderheid in het kwade niet moet volgen. Het draait hier allemaal om jóuw hoofd. Herinner je Jesus' verzoeking in de woestijn? De Satan smeet daar ook met uit zijn verband gerukte en verkeerd geïnterpreteerde Schriftteksten. Wel eens ernstig erover nagedacht, of jij niets anders bent dan een slaaf van de Grote Leugenaar? Ik zal vanavond voor je bekering bidden, en ik roep allen op, zich hierbij aan te sluiten. De Geest waait waarheen hij wil. Maar er zijn mensen, die zelfs een scheet voor de Geest Gods aanzien. Dat krijg je, zonder door de H. Geest bestuurd leergezag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]Ik geloof dit, maar versta er totaal iets anders onder. Ben ik dan een leugenaar?[...]

Nee, niet zoals jij dat bedoeld. En het grappige is dat de Kerk dat óók niet vind.

Amen,

Is dat de reden waarom iK dit lees hier op het lijntje ?

Ik vind het niet erg sterk om met Jehovah's getuigen als voorbeeld te komen, omdat zij door vele kerken niet als christenen worden gezien, omdat hun leer op enkele essentiële zaken afwijkt van wat algemeen christelijk beschouwt wordt.

Zijn dat de geleerde regels van de kerk ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jammer dat je nu wél met Pius en Michiel woorden wisselt, terwijl je die lange post van mij niet hebt beantwoord. Te moeilijk misschien? Te veel waarheid voor jouw leugen? Te bijbels gefundeerd zonder Windows-geloof? (knippen en plakken zonder logica)

Je verstrikt jezelf in je leugens, en van alle kanten krijg je aanwijzingen, dat je fout bezig bent. Maar natuurlijk komt in jouw hoofd een gedachte op aan een tekst die zegt dat je de meerderheid in het kwade niet moet volgen. Het draait hier allemaal om jóuw hoofd. Herinner je Jesus' verzoeking in de woestijn? De Satan smeet daar ook met uit zijn verband gerukte en verkeerd geïnterpreteerde Schriftteksten. Wel eens ernstig erover nagedacht, of jij niets anders bent dan een slaaf van de Grote Leugenaar? Ik zal vanavond voor je bekering bidden, en ik roep allen op, zich hierbij aan te sluiten. De Geest waait waarheen hij wil. Maar er zijn mensen, die zelfs een scheet voor de Geest Gods aanzien. Dat krijg je, zonder door de H. Geest bestuurd leergezag.

Nee beslist niet ik beantwoord graag je vragen

allen vergeet niet ,ik ben alleen en heb wat meer tijd nodig .

Terwijl jullie zijn met z,n allen alleen op mij zijn gericht ?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Luther zei toch zelf; Hier sta ik, ik kan niet anders? Ik durf te beweren, dat Luther, als hij wat nederiger was geweest, geen problemen had gehad, en we nu geen Lutheranisme hadden gehad, dat op punten afwijkt, waarvan de Romana nog steeds zegt dat Luther daar (ik wil niet zeggen 'dwaalt') van de Traditie afwijkt.

[...]

Er is maar één door Christus gestichte Kerk, dat klopt. Verder zijn er vele kerkgenootschappen, die zich alle hebben afgescheiden van de Una Sancta.

[...]

Mee eens; die fragmentatie is een totale klap in het gezicht, als je denkt aan het gebed van Onze Heer, in de Hof van Gethsemane. Daar bad Hij juist om éénheid, en in 2000 jaar Christendom hebben vele stukken en stukjes zich losgemaakt van de Kerk, en zijn voor zichzelf begonnen, omdat zij dachten dat de Kerk fout zat. Nochtans bestaat de Kerk, bestuurd door de H. Geest.

En op je vraag; als de RKK het bij het rechte eind heeft, is die juist níet gefragmenteerd. Er is maar één Christus, en dus is er maar één Weg, één Waarheid en één Leven. Weliswaar zijn er vele wegen naar Christus, maar de Waarheid kan natuurlijk niet gefragmenteerd worden in duizenden deelwaarheden; een RK, een PKN, een OK, een ORK, een Pinkster (waarschijnlijk meteen meerdere tientallen), enkele verschillende Baptistenwaarheden en ga zo maar door.

[...]

Welnee; dat Huis is natuurlijk de Una Sancta. Hoe kun je van míj nu iets protestants verwachten? (Nou ja - behalve mein Schatz dan, die lieve Lutheraanse die mij doet smelten als boter in de zon, als kaas op een pizza (van Wagner, met die lekkere krokante bodem...) in de oven, als spekvet in de pan waar straks de aardappelschijfjes in worden gebakken, als chocolade (wel een pure van minstens 70 %) in een bad van Marie (wordt een lekkere chocolademousse, maar wel een klontje gewone boter toevoegen, zodat de mousse in de koelkast lekker opstijft, anders hou je van die stroperige massa). Maar goed - BOT!

[...]

En omdat er verschillende gaven zijn, zijn er ook verschillende taken. Die verschillende taken moeten gecoördineerd worden, en vanaf het begin, zie ook mijn vorige post, waarop jij nog niet hebt geantwoord, heeft de H. Geest de christenen geleid tot het vormen van een organisatie. Zoals St. Paulus ook al zegt; niet verdeeld worden onder Apollo, Cephas, of Paulus, maar beseffen, dat wij allen, ALLEN, alleen aan Christus Jesus toebehoren. Uiteindelijk is de RKK volledig christocentrisch. Ook de Mariaverering is 'per Mariam ad Iesum', door Maria tot Jesus. Maar dat is een heel ander thema, daarop ga ik hier dus verder ook niet in.

[...]

Nee, nee, nee. Zo willekeurig mag je de Schrift niet gebruiken. Jij weet donders goed, dat Christus de apostelen heeft aangesteld, en dat de apostelen diakens hebben aangesteld, en dat van meet af aan het sacramentele Priesterschap door de apostelen is uitgeoefend, net als het bisschopsambt. Al in den beginne der Kerk is er leiding gegeven. Natuurlijk door de H. Geest, omdat die het Schip der Kerk bestuurt. Maar als jij gelijk zou hebben, zou binnen een jaar de volledige chaos zijn uitgebroken, en niemand had ooit nog van Jesus gehoord. Wij zijn (bijna) allen op weg naar Hem, ieder op onze eigen weg, met onze eigen biografie, met onze eigen gaven. Wij kunnen en moeten, als broeders en zusters, elkaar daarbij helpen, bemoedigen, en ondersteunen. Maar hoe weet jij nou, of een bepaalde gedachte of een gevoel bij jou van de H. Geest komt? Ik weet dat alleen door een boel kennis en ervaring, door vergelijking met broeders en zusters, en dan nog door te kijken of mijn conclusies in overeenstemming zijn met de H. Schrift en bijna 2000 jaar Traditie. Klopt dat niet, dan zijn er twee conclusies mogelijk.

A: Ik ben na bijna 2000 jaar de eerste die eindelijk hoort wat de H. Geest te melden heeft, en ik begin vol ijver en vuur deze boodschap te verkondigen, en vertel te pas en te onpas hoe fout, want dwalend, de tot dan toe bestaande kerken zijn.

B: Ik aanvaard dat ik ook maar een stofje in de kosmos ben, evenwel geborgen in Zijn Hand, en buig mij voor de Wijsheid.

Ik kies voor optie B. Lees ik de H. Schrift, dan zie ik een verslag van Gods Volk onderweg met God. Iedere keer dat het Volk een stukje meer ontwikkeld is, voegt God een stukje toe. Uiteindelijk is het Volk zover, dat het de Messias kan ontvangen. De meeste protestantse kerkgemeenschappen laten de openbaring daar stoppen. De laatste 2000 jaar is er dus geen openbaring meer geweest. De RKK zegt, dat die openbaring nog steeds doorgaat. De Kerk is nu Gods Volk onderweg, en de relatie met Hem groeit nog steeds. En dat die relatie blijft bestaan, daarvoor zorgt de H. Geest, die het instituut, de organisatie genaamd RKK, bestuurt.

[...]

Klopt. Maar vanuit het beeld dat ik zojuist schetste, snijdt dit geen hout. De moeder heeft invloed, omdat ieder kind moeder ziet en hoort. Als moeder alleen via de mail werkt, wordt het lastig voor kinderen die nog niet kunnen lezen. Dan is er dus een oudere broer of zus nodig, die de leiding neemt en aangeeft, wat moeder gemaild heeft. Waar het om gaat is heel simpel, dat nagenoeg niemand in staat is om volledig door de H. Geest geleid te worden. Duizenden heiligen is het niet gelukt, bleven vallen om toch maar weer op te staan, geholpen door de H. Geest. Geloven is namelijk een werkwoord, een werkwoord van vallen en opstaan.

[...]

Daarom! Waarom? Omdat de Kerk Gods Volk onderweg is. Heeft Christus zijn apostelen niet net een belangrijke opdracht, een aanstelling gegeven?

[...]

Hoe wil jij weten, wat zondigen is? Er zijn vele overtuigde christenen, die geloven in de H. Geest. Er zijn er, die hebben sex voor het huwelijk, er zijn er, die wachten tot ze getrouwd zijn. Er zijn er, die gebruiken voorbehoedsmiddelen, er zijn er, die weigeren dit en gebruiken een natuurlijke methode. Er zijn er, die laten een ongewenste zwangerschap beëindigen, er zijn er, die zien ieder kind als door God gewenst en weigeren dit de (laten) doden. Er zijn er, die gaan iedere dag naar de H. Mis, er zijn er, die zijn ervan overtuigd, dat je geen gemeenschap nodig hebt, om gelovig te zijn, zolang je maar een goed mens bent.

Ergo: Ben jij in staat om geheel zelfstandig (geleid door de H. Geest) een lijstje op te stellen van wat jij wel en niet mag als volmaakt christen? Ik ben beslist niet de minste onder de crediblisten (toch nog net iets minder dan Machiavelli, maar dat geldt voor ons allen
widegrin.gif
) en ik moet zeggen; Ik niet! Ik heb de leiding van de H. Schrift nodig, de leiding van de Traditie, de leiding van het Leergezag. Dat zijn drie instrumenten die de H. Geest gebruikt. En ik moet zeggen; Hij is er verrekte handig in!

[...]

Deze zinsneden kunnen erg dubbelzinnig overkomen...
knipoog_dicht.gif

[...]

Nou, als het zo makkelijk gaat, waarom is er dan sinds de Anabaptisten zo'n onenigheid over de kinderdoop? Laat de H. Geest soms op dit punt ongeveer 500 jaar verstek gaan? En hoe weet ik dan, op welke andere punten Hij verstek laat gaan?

Ik denk, dat je teveel geestgecentreerd bezig bent. De H. Geest doet niets anders dan het Schip der Kerk besturen. Zoals gezegd heeft Hij daartoe verschillende instrumenten/mogelijkheden.

[...]

Kletspraat! Er staat toch nergens, dat het bestuur van de Kerk in Jerusalem zat? Er staat, en dan moet je gewoon goed lezen, dat men een concilie hield met de apostelen en de oudsten. Daar wordt gesproken, de H. Schrift onderzocht, gebeden, en uiteindelijk neemt de H. Geest de leiding. Zo gaat dat dus al bijna 2000 jaar in de RKK. En mocht je nou willen zeggen, dat Paulus niet tot de kring van apostelen en oudsten hoorde, en toch een woord van gewicht sprak, bedenk dan, dat ook tijdens concilies de kardinalen niet-religieuzen mee kunnen nemen als vakmensen. Het Vaticaan heeft een groep van wetenschappers, die voor een deel zelfs agnost of atheïst zijn, die echter samen zoeken naar de waarheid.

[...]

Dit is een hele originele verklaring van deze tekst. Heeft de H. Geest je die geopenbaard? Jammer dat Hij dat al die 2000 jaar nooit aan enig ander heeft gedaan. (dit is cynisch bedoeld...) Volgens de Traditie betekent die tekst niets meer dan dat Hij aanwezig is in ons midden, wanneer wij samenkomen in Zijn Naam.

[...]

Sleur treedt binnen. Lees de volgende tekst eens even uit Joh. 21;

15 Toen ze gegeten hadden, sprak Jezus Simon Petrus aan: ‘Simon, zoon van Johannes, heb je mij lief, meer dan de anderen hier?’ Petrus antwoordde: ‘Ja, Heer, u weet dat ik van u houd.’ Hij zei: ‘Weid mijn lammeren.’

16 Nog eens vroeg hij: ‘Simon, zoon van Johannes, heb je me lief?’ Hij antwoordde: ‘Ja, Heer, u weet dat ik van u houd.’ Jezus zei: ‘Hoed mijn schapen,’

17 en voor de derde maal vroeg hij hem: ‘Simon, zoon van Johannes, houd je van me?’ Petrus werd verdrietig omdat hij voor de derde keer vroeg of hij van hem hield. Hij zei: ‘Heer, u weet alles, u weet toch dat ik van u houd.’ Jezus zei: ‘Weid mijn schapen.

Voeg daarbij nog de tekst over de sleutels van het Koninkrijk, en de tekst over de Rots waarop de Kerk zou worden gebouwd, en al die teksten over de Kerk die in in de vorige post plaatste. Christus Jesus heeft dus van meet af aan duidelijk gemaakt, dat Hij een Kerk heeft gesticht, een instituut. Je kunt nog zoveel teksten aanslepen, woorden verdraaien, originele uitleggingen bedenken (waarvan je wellicht denkt, dat de H. Geest je die ingeeft, maar pas op; Satan kan zich voordoen als een Engel des Lichts, en hij kan je ook gedachten van hoogmoed influisteren, zoals "ik heb rechtstreeks contact met de H. Geest, en ik laat mij volkomen door Hem leiden&quot
knipoog_dicht.gif
, maar míj overtuig je niet. Gewoon omdat het met de feiten vanaf de Schepping der aarde niet klópt.

[...]

Leuke vertaling heb jij. Ik heb verschillende hier liggen, en iedere vertaling vertaalt in vers 17 niet "op het fundament", maar "in de liefde". Ook de Vulgaat spreekt over caritas.

Zo. En nu heb ik wel genoeg gezegd. Deze onjuistheden houden mij nu al anderhalf uur bezig. Ik ben benieuwd naar de andere draden. Vanavond zal ik voor je bidden, dat ook jij de weg naar Christus mag vinden.

[...]

Inderdaad niet: Het gaat hier niet over de H. Geest, maar over Christus! Als jij de H. Geest leest, waar 'Hem' staat, dan geef jij de Geest de eer, die aan Christus toekomt.

[...]

En daar spreek jezelf weer tegen; de Geest is dus degene die door de Geest in ons werkzaam is? Een soort van perpetuum mobile? "Als de Geest er niet was, dan had de Geest ook niks aan de Geest gehad.
hamer.gif

Beste broeder ,want ik noem U broeder omdat allen gelijk zijn in de Christus ,mag ik U vragen bij welke kerk U bent aangesloten ?


Samengevoegd:

Beste broeder je schrijft :

Natuurlijk door de H. Geest, omdat die het Schip der Kerk bestuurt.

Mira zegt ; wel hier in verschil ik met jou ,ik geloof niet dat het lichaam een schip is .

Maar dat de heilige geest ons personelijk stuurd .

Maar als jij gelijk zou hebben, zou binnen een jaar de volledige chaos zijn uitgebroken, en niemand had ooit nog van Jesus gehoord.

Mira zegt;

Nee dat geloof ik niet want allen zijn gered die Christus hebben aanvaard als hun verlosser en niet omdat ze in een kerkje samen komen .

Wij zijn (bijna) allen op weg naar Hem, ieder op onze eigen weg, met onze eigen biografie, met onze eigen gaven.

Mira zegt : amen

Wij kunnen en moeten, als broeders en zusters, elkaar daarbij helpen, bemoedigen, en ondersteunen.

Mira zegt : Amen

Maar hoe weet jij nou, of een bepaalde gedachte of een gevoel bij jou van de H. Geest komt?

Wel allen die de heilige geest in zich zelf werkzaam voelen zijn

twijfelen niet aan wat de geest hun geeft .

Zij die twijfelen zijn als een golf van de zee en worden heeen en weer geworpen in leer van mensen. 1Joh2:26-28

Ik weet dat alleen door een boel kennis en ervaring, door vergelijking met broeders en zusters, en dan nog door te kijken of mijn conclusies in overeenstemming zijn met de H. Schrift en bijna 2000 jaar Traditie. Klopt dat niet, dan zijn er twee conclusies mogelijk.

mira zegt : ik denk niet dat kennis en studie van schriftplaatsen ,wat andere hier over hebben gescheven met mijn gedachen te vergelijken de enige waarheid oplevert

Ook de fariezeers bestudeerde de geschriften toch de Christus herkende ze niet ? Joh 5:39-44

A: Ik ben na bijna 2000 jaar de eerste die eindelijk hoort wat de H. Geest te melden heeft, en ik begin vol ijver en vuur deze boodschap te verkondigen, en vertel te pas en te onpas hoe fout, want dwalend, de tot dan toe bestaande kerken zijn.

Mira zegt : Bedoel je in geloof vragen ,in geloof wandelen als zag men de onzichtbare ?

B: Ik aanvaard dat ik ook maar een stofje in de kosmos ben, evenwel geborgen in Zijn Hand, en buig mij voor de Wijsheid.

Mira zegt :om in de geest te wandelen moet je zeker zelf aanvarde niets te zijn ,een stofje net wat je zegt ,maar te ervaren veilig te zijn en verborgen in zijn hand <

Amen

Joh 10:25-28

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mira zegt;

Nee dat geloof ik niet want allen zijn gered die Christus hebben aanvaard als hun verlosser en niet omdat ze in een kerkje samen komen .

Wel allen die de heilige geest in zich zelf werkzaam voelen zijn

twijfelen niet aan wat de geest hun geeft .

Zij die twijfelen zijn als een golf van de zee en worden heeen en weer geworpen in leer van mensen. 1Joh2:26-28

Er zijn voorbeelden te over van mensen die geheel overtuigd waren van hun gelijk. Denk aan Lou de Palingboer, Scientology, WTG, 7de dags adventisten, Mormonen, allerlei kleine christelijke groeperingen, de slangenopnemers in de Appalachians... De groeperingen die zichzelf als christelijk beschouwen, geloven dat ze geleid worden door de H. Geest, net als jij. Ook jij schijnt er niet aan te twijfelen. Ook in nazi-Duitsland en de Sovjetunie waren er tallozen die de staatsleer volledig overtuigd volgden, zonder "als een golf van de zee die heen en weer geworpen worden". Werden die mensen dan geleid door de H. Geest?

Quote:

A: Ik ben na bijna 2000 jaar de eerste die eindelijk hoort wat de H. Geest te melden heeft, en ik begin vol ijver en vuur deze boodschap te verkondigen, en vertel te pas en te onpas hoe fout, want dwalend, de tot dan toe bestaande kerken zijn.

Mira zegt : Bedoel je in geloof vragen ,in geloof wandelen als zag men de onzichtbare ?

de vegaloog zegt: beter lezen, Mira! Ik geef je een duidelijke keuze uit twee mogelijkheden. A is de overtuiging die jij schijnt te hebben. Jij verkondigt hier een boodschap, die in deze discussie nog niemand anders heeft onderschreven. Dus is voor mij de conclusie duidelijk; jij bent de eerste die deze boodschap verkondigt, vol ijver en vuur, omdat jij ervan bent overtuigd, dat de H. Geest jou dit ingeeft. Daarmee zijn alle andere crediblisten dus fout, en verzaken de H. Geest.

Kan nu wel een paar dagen duren voordat ik weer reageer, omdat ik jetzt zuhause bin. En dan is meine Frau mit den Kindern mir wichtiger.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof niet dat ik de eerste ben die verteld hoe de kinderen god,s bevrijd zijn en leven in de Christus .

Door de eeuwen zijn mensen altijd onderdrukt en vervolgd door religie.

Ja ook de eerste Christenen werden vervolgd door het toen joodse religeuze stelsel .

Zelfs de Christus hebben ze aan de paal genageld .

Men dacht zelfs een goede daad te verrichten door Christenen te vervolgen en te doden ,

Paulus is zelf het grootste voorbeeld hier in .

Ook Paulus heeft de leiding van gods geest ervaren toen hij werd geroepen .

Paulus was blind en vervolgde de bevrijde Christenen .

Ook Paulus was in de veronderstelling dat hij daarmee een goede zaak verrichten ,en dit werd toegejuigd door de toen heersende religeuze leiding ,deze dachten dat zij door God werden geleid en de wijsheid in pacht hadden ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook de eerste christenen vertelde over de dingen die niemand anders eerder had verteld.

Betekend dit dan het niet uit de geest is ?

Niet mijn woorden moet je na volgen maar de Christus.

Richt je op hem ,hij geeft de geest zodat het woord ,de bijbel voor ons wordt geopend en ons verstand wordt verlicht .

Ja dat wij lezen mogen begrijpen in Gods licht .

Dat wat uit de geest is wordt ondersteund in zijn woord .

Ook de apostelen kregen dit licht ,Jezus zelf is het licht en de kinderen van het licht worden daar naar toe getrokken.

Joh 8;12,1Petrus2;6.Math5;16


Samengevoegd:

JG geloven niet dat heilige geest je leid in het woord maar dat de beleidvolle slaaf de enige is die het hun kan verklaren doormiddel van hun lectuur .

Ik volg geen mensen na,nog hun uitleg van de schrift .

Ik behoor alleen tot Yah,shua de Messiah .


Samengevoegd:

Het zou het fijn zijn als jullie het woord laten spreken in jullie antwoorden ?


Samengevoegd:

Quote:

Waarom zou in jouw visie geen plaats zijn voor God om middels een organisatie te werken op deze wereld?

Ik ageer niet tegen de mensen in kerken,maar dat religeuse mensen zich op andere mensen richten inplaats van op de Christus zelf ,

Mensen richten mesnsen omhoog, omdat hun het woord zouden verklaren.

Maar Jezus is het levende geworden woord dat in ons leeft .

Dit levende woord hebben wij in ons ontvangen.

Niet langer worden wij door enig mens onderwezen maar door de geest die ons heeft gezalfd ,1Joh2:26-28

Christus zegt , Ik ben het licht ,houd u oog gericht op mij ,en ik houd u oog zuiver.

Dit doet hij doordat de Vader in zijn naam de helper stuurd ,de heilige Geest. Joh14:26

Zoals de Christus zegt :

Jullie bestuderen de schirften maar tot mij willen jullie niet komen .Joh5:39

Link naar bericht
Deel via andere websites

Graag antwoord op Michiels vraag, Mira, en verder even dit:

Quote:

Niet mijn woorden moet je na volgen maar de Christus.

Richt je op hem ,hij geeft de geest zodat het woord ,de bijbel voor ons wordt geopend en ons verstand wordt verlicht .

Ja dat wij lezen mogen begrijpen in Gods licht .

Dat wat uit de geest is wordt ondersteund in zijn woord .

Ik heb je nou al heel wat teksten uit de Schrift voorgelegd, maar dat snijdt duidelijk geen hout. In de Schrift staat, dat Jesus persoonlijk zegt, dat Hij op 'deze Rots' (Petrus) Zijn Kerk zal bouwen, Hij vraagt drie keer of Petrus hem lief heeft (Joh.Ev.) en geeft Petrus drievoudig een opdracht als herder, en ga zo maar door. En toch weiger je halsstarrig Christus te volgen. Klaarblijkelijk heb je de H. Geest helemaal niet, volgens jouw eigen woorden, want jouw verstand wordt niet verlicht, en jouw laatste zin is al helemaal kolder: Gods Woord heeft een naam; Jesus Christus! kijk maar eens na in het begin van het Joh.Ev. Dus hoezo 'Dat wat uit de geest is wordt ondersteund in zijn woord'?

Quote:
Het zou het fijn zijn als jullie het woord laten spreken in jullie antwoorden ?

Dat doe ik de hele tijd, maar bij jou heeft het geen effect. Wakker worden, je bent verkeerd bezig! Keer om, schud de satan van je af en volg de weg terug naar de Weg!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat doe ik de hele tijd, maar bij jou heeft het geen effect. Wakker worden, je bent verkeerd bezig! Keer om, schud de satan van je af en volg de weg terug naar de Weg!

Inderdaad, en zo moeilijk is het eigenlijk helemaal niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En waarom is jou visie de juiste en je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag of en waarom God niet zou kunnen werken middels een organisatie. Waarom heb jij zo'n duidelijke moeite met een organisatie als leidraad/ ondersteuning van je geestelijk leven?

Omdat de geest direct leid ,en niet doormiddel van de kerk maar Gods geest verlicht individueel .

Lees eens wat in 1Joh 2:26-28 staat.


Samengevoegd:

Quote:

Graag antwoord op Michiels vraag, Mira, en verder even dit:

[...]

Ik heb je nou al heel wat teksten uit de Schrift voorgelegd, maar dat snijdt duidelijk geen hout. In de Schrift staat, dat Jesus persoonlijk zegt, dat Hij op 'deze Rots' (Petrus) Zijn Kerk zal bouwen, Hij vraagt drie keer of Petrus hem lief heeft (Joh.Ev.) en geeft Petrus drievoudig een opdracht als herder, en ga zo maar door. En toch weiger je halsstarrig Christus te volgen. Klaarblijkelijk heb je de H. Geest helemaal niet, volgens jouw eigen woorden, want jouw verstand wordt niet verlicht, en jouw laatste zin is al helemaal kolder: Gods Woord heeft een naam; Jesus Christus! kijk maar eens na in het begin van het Joh.Ev. Dus hoezo 'Dat wat uit de geest is wordt ondersteund in zijn woord'?

[...]

Dat doe ik de hele tijd, maar bij jou heeft het geen effect. Wakker worden, je bent verkeerd bezig! Keer om, schud de satan van je af en volg de weg terug naar de Weg!

Eerste fout in je denken is dat mensen jou hebben geleerd dat de Rots Petrus zelf is ,maar de bijbel laat zien dat Jezus zegt:

Gezegend ben jij Petrus te zien WIE de Christus is ,

Heilige geest heeft je dit geopenbaard die van mij vader komt!

Dit is het fundament waar op ik mijn Lichaam bouw !

De kerk bestempeld de Mens Petrus als Rots/fundament waarop het gebouw (een kerk/gebouw) op zou worden gebouwd is een leer uit mensen en niet de schrift.

Hier door geven wij mensen het excuusde mensen te eren (eer die zij zo graag ontvangen) en die enkel en alleen Gods Zoon toe komt .

Het fundament van Gods gebouw is gelegd door de Christus (zijn lichaam) en wij zelf zijn de levende stenen in hem .

Lees maar

1Cor 3:11

Ik lees de schrift in zijn geheel en niet enkele door mensen gemanipuleerde schriftplaatsen .

Lees maar 1Petr 2:1-8


Samengevoegd:

Dat Jezus zegt tegen Petrus , Voedt mijn schaapjes?

Heeft niets van doen met wat jij beweerd nl dat dit zou betekenen dat Petrus(de Paus) het fundamment van het lichaam is .

Net zoals werd beweerde door Paulus : niet ik ben het,niet Cefas ,

Niet jij niet ik ,en ook niet de Paus ,die wij moeten navolgen.

Maar heiige geest leert ons en wij allen volgen de Christus .

Alleen in de Christus is redding ,alleen hij heeft het ene fundament gelegd ,

Heilige geest is waarmee het lichaam word gebouwd .

Ik verdedig geen religie ,alleen de Christus zal ik verhogen en geen mens.

Waarom wordt je kwaad als Christus omhoog wordt gehefen ?


Samengevoegd:

Quote:

[...]En ga je ook nog even in op de andere vraag die ik stelde?

Ik heb al antwoord gegeven in de genoemde schrift plaatsen,heb je die gelezen ?

Ik ga verder,er is hier genoeg om over na te denken lijkt mij ?

groeten flower.gifbye.gif

PS :In het begin was het woord ,dit is de Christus

Joh1:1

En het woord is levend gemaakt en heeft onder ons geleefd ,Joh 1:14

Het woord is levend en leeft in ons doormiddel van heilige geest Joh14;14-18

Dit is het woord van God dat in ons leeft.

En de schrift onderbouwt wat heilige geest ons heeft gegeven.

Alles ontvangen wij uit God,s genade .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

JG geloven niet dat heilige geest je leid in het woord maar dat de beleidvolle slaaf de enige is die het hun kan verklaren doormiddel van hun lectuur .

Bij veel gelegenheden werd de heilige geest gebruikt om mensen de autoriteit en de kracht te geven om Jehovah’s wil te doen.

De heilige geest stelde de rechters in staat Israël te bevrijden (Rechters 3:9, 10; 6:34).

Diezelfde geest stelde de eerste-eeuwse christenen in staat om ondanks allerlei tegenstand vrijmoedig te blijven prediken.

Wat is momenteel Gods Wil?

(1 Timotheüs 2:3-6) 3 Dit is voortreffelijk en aangenaam in de ogen van onze Redder, God, 4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis van de waarheid komen. 5 Want er is één God en één middelaar tussen God en mensen, een mens, Christus Jezus, 6 die zichzelf gegeven heeft als een overeenkomstige losprijs voor allen — [hiervan] dient op de speciaal daarvoor bestemde tijden getuigenis te worden afgelegd.

(Mattheüs 28:19-20) 19 Gaat daarom en maakt discipelen van mensen uit alle natiën, hen dopende in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest, 20 en leert hun onderhouden alles wat ik U geboden heb. En ziet! ik ben met U alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen.â€

Het bovenstaande doen wij,nee niet om mensen gehoorzaam te zijn of een organisatie,niet uit eigen kracht maar door Gods h.geest en uit liefde voor onze God Jehovah.

En wilt u onpartijdig daarin zijn dan richt je u niet tot een klein select groepje maar predikt u tot elke soort van mens WERELDOMVATTEND.

En daarvoor MOET je georganiseerd zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve Aime

De bedoeling van de tekst die jij aanhaald was niet om navolgers van jou Organisatie te zoeken en hen in de organisatie (want alleen daar is redding volgens hun leer ) te dopen

Ps(lees maar eens over de verandering van de doop vragen goed door)

Als je onder ogen durft te zien hoeveel beschadigde mensen er op de wereld rondlopen?

Mensen die zijn beschadigd door jou zogenaamd met de geest gezalfde broeders die in de top van jou wachttoren Organisatie zitten .

Dan geloof ik niet dat God deze organisatie nodig heeft of gebruikt heeft ...om zijn naam mee te verheerlijken !

Onze Heer heeft geen groepje geselecteerde mannen nodig die zich zelf hebben gekroond in 1914 en voor getrouwe beleidvolle slaaf willen doorgaan.

Jezus zegt " zelfs de stenen kunnen het uit roepen als god het wil"

Zelfs heidenen kunnen predikings werk op aarde organinseren.

Dus hou maar op om jou z.g.n getrouwe en beleidvole slaaf die in New York-Brooklyn zit zo omhoog te heffen .

De kinderen van het ware light weten dat Heilige geest alleen die getrouwe dienaar is uit Math 24 ;45 Alleen hij is het die hun voedsel terechte tijd schenkt ,en niet jou clubje in New York die hun leer hebben gestoeld op de ideeen van een mens nl,ene CT Russel.

Het oogst werk word gestuurd door de Heilige geest ,en de engelen zijn de werkers .Openb14:15,Mark4:29

Ja zodra DE VRUCHT HET TOELAAT ....(als het zaad het toelaat te ontkiemen),dan SLAAT HIJ(heilige geest) er de sikkel in ,omdat de oogsttijd is aangebroken.

Ja alleen die in de ware wijnstok zijn geent die brengen vruchten voort .

Terwijl jij door slaapt in je organisatie ontkiemt het zaad

en schiet op ,mar hij zelf weer niet hoe?

De grond brengt vanzelf geleidelijk aan vrucht voort en niet omdat jou organisatie zo braaf van huis tot huis werk aan het doen is.

Alles wat God van zijn kinderen vraagt is dat wij vertellen over het licht .

HET LICHT dat in ons hart heeft geschenen en te bidden om meer werkers(ENGELEN)om de oogst binnen te halen .Math13;39,Math9:37.

God zelf scheid zijn schapen van de bokken ,en niet jou organisatie met hun huis van huis werk !Joh 10:1-30

Want de ware herder roept zin eigen schapen en deze herkennen zijn stem ,ze hebben niet geluisterd naar de stem van een vreemde .

Nee want deze vreemde geeft niet zijn leven voor de schapen.

De ware herder die geeft zijn leven voor de kudde en de schapen volgen hem.

Wij kunnen alleen vertellen over het licht dat in ons brand

en we bidden voor deze wereld ,gods liefde delen we met anderen omdat het licht dit in ons heeft veroorzaakt.

en by the way het internet is daar een geweldig middel voor.

Alles is tot zijn glorie en niet omdat wij het kunnen verdienen

alles ontvangen wij uit genade.

Wat wij doen doen wij uit hem en in hem.

Jullie noteren uurtjes die jullie hebben besteed in de predeking de predeking om jullie WT genootschap te promoten met hun lectuur.

Je schrijft deze uurtjes op een briefje en doet ze vervolgens in een busje zodat het WT genootschap deze cijfers later kan gebruiken om later in hun lectuur te snoefen en te bewijzen naar andere religies dat zei niet zo geweldig zijn .

De lectuur waar deze informatie instaat breng jij weer voor hun van deur tot deur.

Hierdoor denk je te hebben bewezen dat alleen de WT organisatie deze door god gegeven taak heeft volbracht op aarde, toch ?

Deze schijn-nederigheid komt niet uit Gods geest voort.

Laat u linker hand niet weten wat u rechter doet zegt Jezus.

Balk het niet voor u uit zegt hij .

Het doet me denken aan de Phariezeërs die ook zo graag door anderen werden gezien en daarom op hoeken van de straten stonden te bidden om door voorbijgangers te worden opgemerkt.

Ik begrijp best dat jou organisatie je heeft verblind en het spijt me oprecht dat je nog steeds deze organisatie denkt te moeten verdedigen

Zij manipuleren jou .

Want jij leest in hun lectuur de waarschuwingen ja ze verbieden jou vooral niet op internet te zoeken naar hun slachtoffers.

Want dan ontdek je de donkere kant van deze organisatie .

Ik geloof dat als jij werkelijk liefde voorr God in je draagd

Dan zul je gaan zoeken naar de echte waarheid .

Als jij het licht kunt verdragen en je voelt getrokken tot het licht ?

Klik dan maar eens op deze link.

link


Samengevoegd:

Ps

Ik heb nog een mooie bron vermelding

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

He Vegaloog ,goede dag

Ja leuk he ?

Ik vind de linkjes ook heel nuttig en mooi heb je ze gelezen ,moet je zeker een keer doen?

Kijk ik denk niet dat het een strijden om woorden moet worden ,respect en liefde dient de basis te zijn om met elkaar te delen vind je ook niet ?

Zie het niet dat ik er op uit ben mensen anti kerks te maken.

Echt niet , vele hebben steun aan de kerk en voelen zich daar prima

Wat ik bedoel is veel meer dan dat .

Het gaat om personelijk relatie met je vader hebben .

Doormiddel van heilige geest die voed en ons de geest achter de woorden in de bijbel openbaard .

Ik weet dat vele mensen voldoende aan de kerk hebben en tevreden leven in wat ze hebben ,ik echter niet .

Er is meer , veel meer .

En dit is waar Opb 11:2-4 over spreekt,

Vele christenen zijn gered en leven in de Heer

Begrijp me goed ik veroordeel geen kerkgangers .

Maar ik weet dat er nog meer is dan dat .Hebr 2:11,Eph1:4

Alles doe ik in oprechte liefde,uit respect voor de ander.

Mira


Samengevoegd:

Als je naar de laatste link gaat die ik hier gaf in mijn bovenste antwoord en door scroled naar het stukje dat gaat over Mark 9:31-47 .

Dan lees je waarom deze broeder ook denkt dat niet 1 kerk die zou zijn georganiseerd door mensen (of één mens zoals petrus) het fundament is wat werd gelegd tot opbouw van ons geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee die Mira!

Uit jouw laatste post spreekt een heel andere geest. Inderdaad, er is méér dan de Kerk alleen. Dat is ook precies de bedoeling. Ik zeg tegen mijn koorleden altijd, dat de H. Geest een cadeautje is, maar de meeste mensen laten het ingepakt. Ze hèbben de H. Geest, maar laten Hem niet werken. En juist om het wèrken gaat het. Dat bedoelt ook St. Jacobus, als hij spreekt over de werken van het geloof. Geloof alleen (organisatie) is niet genoeg, je moet woekeren met dit ene talent, deze godsgave, je geloof, en zien het te vermeerderen, hetzij bij jezelf, hetzij bij anderen. En daarvoor is juist de organisatie heel nuttig. Lees je de Geschiedenis van de RKK, dan zul je zien, dat er nu bijna 2000 jaar verstreken zijn, waarin Katholieken steeds weer opnieuw beseffen, dat zij hun geloof moeten omzetten; de Kerkvaders, de Woestijnvaders, de Ierse monniken, St. Elisabeth van Thüringen, St. Franciscus van Assisi, St. Clara van Assisi, St. Dominicus, St. Bernardus van Clairvaux, St. Franciscus van Sales, St. Ignatius van Loyola, St. Franciscus Xaverius, Pater Adolph Kolping, Pater Damiaan, Pater Titus Brandsma, Padre Pio, Moeder Theresa, St. Josémaria Escrivá de Balaguer, Paus Johannes Paulus de Grote. Ik heb ze, zo uit mijn hoofd, grotendeels chronologisch genoteerd. Zij zijn bewijzen van de Waarheid (1 Tim 3,15). Zonder de organisatie, door Christus gesticht, hadden zij niet zo met hun geloof, hen door God geschonken, kunnen woekeren. Zonder hen en de organisatie, zou de wereld er waarschijnlijk veel slechter uitzien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow goed hoor Vealoog ,dat je dat zo allemaal uit je hooft op een rijtje hebt ,wat veel namen .

Leuk om in een koor te zingen trouwens ,lijkt mij ook wel wat want ik zing heel graag .

Hé, hé uit eindelijk hebben we een overennkomst gevonden geloof ik ?

Ook ik proef een andere geest in jou in je laatste antwoord.

Zou het dan toch nog ware liefde worden tussen ons ,ha ha .

Ik geloof zeker dat er vele voorgangers zijn geweest die net als wat jij zegt de zalving in hun zelf hebben ervaren .

En ja ook in de katholieken stroom waren die .

Mooi he ?

Maar zaten deze gezalfde alleen in de Katholieken stroom denk je ?

Het is zo treffend wat hier over in Mark 9:33,34,38-40 staat vind je ook niet?


Samengevoegd:

PS ;Neem Luther eens,een waarheid lievende man volgens mij ?

Ik weet zeker dat ook hij door de geest vele inzichten had in zijn tijd .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wow goed hoor Vegaloog ,dat je dat zo allemaal uit je hoofd op een rijtje hebt, wat veel namen .

Leuk om in een koor te zingen trouwens, lijkt mij ook wel wat want ik zing heel graag .

Hé, hé uit eindelijk hebben we een overeenkomst gevonden geloof ik ?

Ook ik proef een andere geest in jou in je laatste antwoord.

Zou het dan toch nog ware liefde worden tussen ons, ha ha .

Ik geloof zeker dat er vele voorgangers zijn geweest die net als wat jij zegt de zalving in hun zelf hebben ervaren .

En ja ook in de katholieken stroom waren die .

Mooi he ?

Maar zaten deze gezalfden alleen in de Katholieken stroom denk je ?

Het is zo treffend wat hier over in Mark 9:33,34,38-40 staat vind je ook niet?


Samengevoegd:

PS; Neem Luther eens, een waarheid lievende man volgens mij?

Ik weet zeker dat ook hij door de Geest vele inzichten had in zijn tijd .

Die 'gezalfden' zijn niet alleen in de RKK. De Geest waait waarheen Hij wil, en laat Zich niet door mensen dwingen. Met dit stukje uit het Marcus-Evangelie kan ik het alleen maar eens zijn. Ik ken veel protestanten en buitenkerkelijken, die veel meer voor de naaste doen dan veel katholieken. De RKK is daarover ook heel duidelijk. Vraag maar eens aan Bonaventura of Cornelius van Wijck, in welke encycliek dat staat. Ik ben daar niet zo in thuis. Het verschil is alleen, dat je binnen de RKK volledig deel kunt hebben aan de gaven van de Heer. De RKK heeft de apostolische successie, de 7 door Hem ingestelde Sacramenten (een soort deuren waardoor Gods genade op ons neerdaalt wanneer die geopend worden), een rijke liturgie die veel kenmerken van de oude Joodse liturgie nog steeds in zich draagt, ontelbare heiligen en zaligen die ons als voorbeeld kunnen dienen en deel uitmaken van die grote wereldkerk die over de grenzen van de dood heengaat, en natuurlijk het geheim van ons geloof; de geconsacreerde Hostie, die het Lichaam van Jesus zelf is. Als alle katholieken daar nou eens naar zouden leven, dan zou de RKK binnen de kortste tijd de hele wereld bekeren.

Wie buiten de RKK staat, onthoudt zichzelf van al deze gaven van God, en dus ook van een stuk genade. Hij/zij ontneemt God ook de mogelijkheid om die genade rijkelijk en overvloedig uit te storten.

Nog een verschil tussen RKK en 'de rest' is, dat de RKK goed bijhoudt, d.m.v. zalig- en heiligverklaring, wie deze titels mogen dragen. Een voorbeeld: Thérèse Martin, een jonge vrouw, jong gestorven als non, is heiligverklaard, zelfs kerklerares. Haar ouders zijn nu ook aan de beurt. Ook zij, een 'gewoon' echtpaar, hebben tijdens hun leven uitzonderlijke deugdzaamheid getoond. Iedereen kan dus deze staat bereiken, want voor iedereen is er een persoonlijke weg naar Christus, die de Weg, de Waarheid en het Leven zelf is. Vergelijk dat eens met andere kerkgenootschappen; we kunnen dingen lezen over Luther, Calvijn, Zwingli, John Bunyan, Abraham Kuyper, Martin Luther King, Roger Schutz, en nog een paar anderen. Maar al die 'gewone' mensen, die óók de hemel hebben verdiend door hun volledig op de Heer gerichte leven, houden die gemeenschappen dat bij? Niet dus.

Martin Luther, de Duitse Augustijner monnik die uit de Kerk stapte, heeft wel een paar goede punten. Maar... hij verbrak met zijn 'hier sta ik, ik kan niet anders' wèl de eenheid binnen de RKK. Hij heeft niet gehoorzaamd aan het Evangelie, waar Christus bidt om eenheid. Het resultaat? Er volgden nog meer die zich óók losmaakten. En al die groepen zijn weer verdeeld en verder verscheurd. En volgens een aantal zieners wordt er in de hemel flink gehuild om deze verdeeldheid. Is er niet ook een tekst in het NT, waar staat dat je iemand die afwijkt een paar keer moet waarschuwen en oproepen zich om te keren, en als hij dan nog steeds weigert, hij zichzelf buitensluit?

De Vader wil dolgraag, dat al Zijn kinderen weer in Zijn Kerk komen, om deelgenoot te kunnen zijn van de volledige genade. Ik raad je aan het boekje van Scott en Kimberly Hahn te lezen; Thuis in Rome. Twee calvinistische theologen die uiteindelijk aangekomen zijn. Zij beschrijven hun overgang, inclusief alle pijn die zij moesten doorstaan, maar ook de volheid van genade, die zij nu mogen ervaren, en waarvan zij vroeger alleen maar dachten, dat de RKK een onchristelijke bende was. Kijk eens hier op het forum, er zijn meerdere crediblisten gemigreerd naar een andere kerk. De meesten zijn naar de RKK gemigreerd. Zij schrijven alle hun beweegreden(en). De ene had een sterk verlangen, de ander wilde niet, maar kon niet anders. Maar allen zijn zij thuis, en mogen deelnemen aan de volheid van de genade. Ook voor jou staat de Vader klaar, om je in Zijn Armen te nemen en je welkom te heten. Je bent in de buurt, en je voelt de warmte van het Vaderhuis. Als je daar genoeg aan hebt, het zij zo. Maar waarom in de tuin blijven spelen, als je ook bij Hem op schoot kunt zitten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Die 'gezalfden' zijn niet alleen in de RKK. De Geest waait waarheen Hij wil, en laat Zich niet door mensen dwingen. Met dit stukje uit het Marcus-Evangelie kan ik het alleen maar eens zijn. Ik ken veel protestanten en buitenkerkelijken, die veel meer voor de naaste doen dan veel katholieken. De RKK is daarover ook heel duidelijk. Vraag maar eens aan Bonaventura of Cornelius van Wijck, in welke encycliek dat staat. Ik ben daar niet zo in thuis. Het verschil is alleen, dat je binnen de RKK volledig deel kunt hebben aan de gaven van de Heer. De RKK heeft de apostolische successie, de 7 door Hem ingestelde Sacramenten (een soort deuren waardoor Gods genade op ons neerdaalt wanneer die geopend worden), een rijke liturgie die veel kenmerken van de oude Joodse liturgie nog steeds in zich draagt, ontelbare heiligen en zaligen die ons als voorbeeld kunnen dienen en deel uitmaken van die grote wereldkerk die over de grenzen van de dood heengaat, en natuurlijk het geheim van ons geloof; de geconsacreerde Hostie, die het Lichaam van Jesus zelf is. Als alle katholieken daar nou eens naar zouden leven, dan zou de RKK binnen de kortste tijd de hele wereld bekeren.

Wie buiten de RKK staat, onthoudt zichzelf van al deze gaven van God, en dus ook van een stuk genade.

Beste Veoloog

Weet je ik zie in jou antwoord dezelfde over eenkomsten die Aime aanhaalt.

Aime is overtuigd dat alleen zijn kerk of organisatie

genade brengt aan een ieder die de leeringen in die groep onderhoud

Alleen binnen de groep is redding

Bij jou zijn het de ingestelde 7 sacremeneten alleen binned de RKK is volledige genade ?

Bij hem is het wat zijn beleidvolle slaaf heeft ingesteld .

Jij zegt nl:

Nog een verschil tussen RKK en 'de rest' is, dat de RKK goed bijhoudt, d.m.v. zalig- en heiligverklaring, wie deze titels mogen dragen.

Mira zegt :
hamer.gif
Hebben mensen daar een zeggenschap in ?

Voor mij is enkel God degene die bepaald wie hij zalfd met de heilige geest en niet leiding gevende mensen binnen in een groep.

Wat voor nut heeft het om zalig verklaard te worden door mensen ?

Wij zoeken toch geen eer of erkenning in deze wereld ?

De geest van waarheid die is die ons leerd 1Joh2:27

Je zegt Jullie houden het zalig verklaringen bij .

Mira zegt :

Aime houd een raportje bij van gemaakte predikings uren

ook de uren die hij hier post houd hij bij !

Hoe meer uren ,hoe bruikbaarder in de groep .

In mijn ogen dient dit uiteindelijk allemaal om mensen te verheerlijken.

Je zegt :Martin Luther, de Duitse Augustijner monnik die uit de Kerk stapte, heeft wel een paar goede punten. Maar... hij verbrak met zijn 'hier sta ik, ik kan niet anders' wèl de eenheid binnen de RKK. Hij heeft niet gehoorzaamd aan het Evangelie, waar Christus bidt om eenheid.

Mira zegt : Weet je wat ik nou zo vreemd vind ?

Deze gedachtens hoor ik binnen iedere beweging die vind dat zij de waarheid lief hebben

hun leden mogen niet breken met de groep.

Luther mocht dan nog wel de gebreken aan de kaak te stellen .... MAAR wel in de groep blijven want alleen dat is behoud .

Als iemand bij Jehovah getuigen gebreken aan de kaak steld worden ze uitgesloten .Lees maar de link

En ook hun beroepen zich op dezelfde woorden die jij aanhaalt.

EENHEID MOET ZIJN !

Ik krijg er kippevel van .

Jezus stelde de werken van de Phariezeérs aan de kaak.

Hij zij :

"Breek deze tempel af en ik zal hem binnen 3 dagen opbouwen.

Hij sprak over zijn opstandig maar ook over zijn lichaam.

Maar toch zeg jij
engel.gif
enheid moet zijn ook al zegt iedere vezel in je lijf dat het binnen de groep niet klopt.

Met resultaat? Er volgden nog meer die zich óók losmaakten. En al die groepen zijn weer verdeeld en verder verscheurd.

Mira zegt :Klopt ,dus ....bewijs geleverd het insituut zoals jij die omschrijft is niet het ware lichaam van de Christus voor mij.

Het ware lichaam is compleet ,zonder scheuringen .

Het kan niet worden gescheurd want het is een geestelijk lichaam.

Gevoed door heilige geest .

Alle in het lichaam hebben de liefde van de Christus in hun zelf ontvangen dit brengt de ware eenheid in het lichaam.

Ook vinden de leden in het lichaam het van geen belang door mensen geeerd te worden of omhoog geheven te worden door zalig verklaringen van hooggeplaatste personen in een kerk .

Wij venederen ons in de hand van onze Hemelse Vader, hij kent de zijne.

Alle eer komt hem toe ,ja hem alleen .

Wij hebben geen reden ergens over te roemen .

Je zegt : En volgens een aantal zieners wordt er in de hemel flink gehuild om deze verdeeldheid.

Mira zegt
big-smile.gif
e vader huilt om de duisternis die probeert het licht te doven ,maar licht overwint de duisternis en dat is onze hoop .

Is er niet ook een tekst in het NT, waar staat dat je iemand die afwijkt een paar keer moet waarschuwen en oproepen zich om te keren, en als hij dan nog steeds weigert, hij zichzelf buitensluit?

Mira zegt : Dit was van toepassing op de eerste joodse christenen .

Paulus had de grootste moeite om de eerste christenen op het ware fundament van het lichaam te bouwen en dat is de Christus.

Een ieder die buiten dit lichaam (de christus zelf )ging was opnieuw terug gekeerd naar de elementaire dingen .

En op deze wijze scheide men zich af van de bron van eeuwig leven dat is in Yah,shua de Messiah.

Je zegt: De Vader wil dolgraag, dat al Zijn kinderen weer in Zijn Kerk komen, om deelgenoot te kunnen zijn van de volledige genade.

Mira zegt :Ik geloof dat de Heer wil dat allen IN HEM komen om deelgenoot te mogen worden van de volledige genade .

Ik raad je aan het boekje van Scott en Kimberly Hahn te lezen; Thuis in Rome. Twee calvinistische theologen die uiteindelijk aangekomen zijn. Zij beschrijven hun overgang, inclusief alle pijn die zij moesten doorstaan, maar ook de volheid van genade, die zij nu mogen ervaren, en waarvan zij vroeger alleen maar dachten, dat de RKK een onchristelijke bende was. Kijk eens hier op het forum, er zijn meerdere crediblisten gemigreerd naar een andere kerk. De meesten zijn naar de RKK gemigreerd.

Mira zegt:

Wel ik vind het heel lief aangeboden maar ik blijf bij het lezen van mijn bijbel ,het gebed en meditatie

Dat is meer dan genoeg voor mij .
flower.gif

Je zegt: Maar allen zijn zij thuis, en mogen deelnemen aan de volheid van de genade.

Mira zegt :Mijn thuis is niet een kerk maar de hemel zelf is mijn roeping ,dat is thuis.

Deel te mogen hebben aan de hemelse familie als God het wil.

Je zegt :Ook voor jou staat de Vader klaar, om je in Zijn Armen te nemen en je welkom te heten. Je bent in de buurt, en je voelt de warmte van het Vaderhuis.

Mira zegt :Ja dat is waar ik ervaar zijn warmte ieder dag .

Met hem praten ,contakt ervaren,

als ik buiten sta direct in de hemel kijken om met mijn hemelse vader te praten ,heerlijk is dat .

Te voelen hoe hij trekt ,ja naar omhoog .

Je zegt :Als je daar genoeg aan hebt, het zij zo.

Mira zegt:

Het is meer dan genoeg .

Alleen mijn hemelse vader is meer dan genoeg voor mij.

Zoals de bijbel zegt

Hou ik vast aan de hoop die in het vooruit zicht is gesteld door mijn vader.

Hij zegt :Ik kom vlug ,blijf vast houden wat gij hebt,opdat niemand uw kroon neemt .Openb 3;7-8

en Openb 3:10-12

Waar staat :

Wie overwint hem zal ik maken tot een pilaar in de tempel(hemelse )van mijn God ,en hij zal er geenszins meer uitgaan.

En ik zal op hem schrijven de naam van God en de naam van de stad van mijn God het Hemelse Jeruzalem ,dat van mijn god uit de hemel neerdaalt,en de nieuwe naam die ik draag

Wie een oor heeft hoord wat de geest tot het lichaam zegt.

Maar waarom in de tuin blijven spelen, als je ook bij Hem op schoot kunt zitten?


Samengevoegd:

PS :Maar persoonelijk ben ik heel blij met jou Vegaloog .

Ik ben overtuigd van je oprechte bedoelingen ,mag God jou getoonde liefde zegenen.

Liefs Mira

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mira, kun je je laatste post ook zò editten, dat het leesbaar is? Dat doe je door "blokhaak open - /quote - blokhaak sluiten" om het aangehaalde stuk af te sluiten, en dan je eigen commentaar in te geven, en hetzelfde, maar dan het woordje "quote" zonder schuine streep, om weer te citeren. Zo is het geen doen voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Vegaloog

Ik begrijp niet hoe ik een blokhaak kan openen ,?

Sorry dat het voor jou niet te lezen is .

Ben echt een gup met de computer wat dat aan gaat ,nogmaals sorry

Ik heb het mailtje dan maar gecopieerd zodat het toch leesbaar word voor jou Ok ?

Je schreef:

Die 'gezalfden' zijn niet alleen in de RKK. De Geest waait waarheen Hij wil, en laat Zich niet door mensen dwingen. Met dit stukje uit het Marcus-Evangelie kan ik het alleen maar eens zijn. Ik ken veel protestanten en buitenkerkelijken, die veel meer voor de naaste doen dan veel katholieken. De RKK is daarover ook heel duidelijk. Vraag maar eens aan Bonaventura of Cornelius van Wijck, in welke encycliek dat staat. Ik ben daar niet zo in thuis. Het verschil is alleen, dat je binnen de RKK volledig deel kunt hebben aan de gaven van de Heer. De RKK heeft de apostolische successie, de 7 door Hem ingestelde Sacramenten (een soort deuren waardoor Gods genade op ons neerdaalt wanneer die geopend worden), een rijke liturgie die veel kenmerken van de oude Joodse liturgie nog steeds in zich draagt, ontelbare heiligen en zaligen die ons als voorbeeld kunnen dienen en deel uitmaken van die grote wereldkerk die over de grenzen van de dood heengaat, en natuurlijk het geheim van ons geloof; de geconsacreerde Hostie, die het Lichaam van Jesus zelf is. Als alle katholieken daar nou eens naar zouden leven, dan zou de RKK binnen de kortste tijd de hele wereld bekeren.

Wie buiten de RKK staat, onthoudt zichzelf van al deze gaven van God, en dus ook van een stuk genade.

Beste Veoloog

Weet je ik zie in jou antwoord dezelfde over eenkomsten die Aime gebruikt.

Aime is overtuigd dat alleen zijn kerk of organisatie zoals hij het noemt,

genade brengt ja een ieder die de leeringen in die groep onderhoud .

Alleen binnen de groep is redding.

Jij zegt: de ingestelde 7 sacremeneten alleen binnen de RKK is volledige genade ?

Bij Aime is het wat de beleidvolle slaaf heeft ingesteld wat volledige genade brengt ?

Jij zegt ,

Nog een verschil tussen RKK en 'de rest' is, dat de RKK goed bijhoudt, d.m.v. zalig- en heiligverklaring, wie deze titels mogen dragen.

Mira zegt : Hebben mensen daar een zeggenschap in ?

Voor mij is enkel God degene die bepaald wie hij zalfd met de heilige geest en niet leiding gevende mensen binnen in een groep.

Wat voor nut heeft het om zalig verklaard te worden door mensen ?

Wij zoeken toch geen eer of erkenning in deze wereld of van mensen ?

Alleen God behoud ,alleen de geest van waarheid die is die ons leert 1Joh2:27

Je zegt dat alleen de RKK houd het zalig verklaren bij .

Mira zegt :

Aime houd een raportje bij van gemaakte predikings uren

ook de uren die hij hier post houd hij bij,

Hoe meer uren ,hoe bruikbaarder in de groep .

Waarom wil de RKK zalig verklaringen bij houden ,als wij in de gedachten van god zijn kan niemand ons uit zijn hand rukken ?

Dus volgens mij is dit on het geuren en kleuren door zalig verklaringen gedaan door belangrijke personene binnen de kerk ,toch?

In mijn ogen dient dit uiteindelijk allemaal om mensen te verheerlijken,niet God ?

Je zegt :Martin Luther, de Duitse Augustijner monnik die uit de Kerk stapte, heeft wel een paar goede punten. Maar... hij verbrak met zijn 'hier sta ik, ik kan niet anders' wèl de eenheid binnen de RKK. Hij heeft niet gehoorzaamd aan het Evangelie, waar Christus bidt om eenheid.

Mira zegt : Weet je wat ik nou zo vreemd vind ?

Deze gedachtens hoor ik binnen iedere beweging die vind dat zij de waarheid hebben ?

Hun leden mogen niet breken met de groep,want buiten de groep is geen redding ?

Luther mocht dan nog wel de gebreken aan de kaak te stellen .... MAAR wel in de groep blijven want alleen dat is behoud .

Als iemand bij Jehovah getuigen gebreken aan de kaak steld worden ze uitgesloten .Lees maar de link

En ook hun beroepen zich op dezelfde woorden die jij aanhaalt.

EENHEID MOET ZIJN !

Ik krijg er kippevel van .

Jezus stelde de werken van de Phariezeérs aan de kaak.

Hij zij :

"Breek deze tempel af en ik zal hem binnen 3 dagen opbouwen.

Hij sprak over zijn opstandig maar ook over zijn lichaam.

Maar toch zeg jij enheid moet zijn ook al zegt iedere vezel in je lijf dat het binnen de groep niet klopt.

Met resultaat? Er volgden nog meer die zich óók losmaakten. En al die groepen zijn weer verdeeld en verder verscheurd.

Mira zegt :Klopt ,dus ....bewijs geleverd het insituut zoals jij die omschrijft is niet het ware lichaam van de Christus voor mij.

Het ware lichaam is compleet ,zonder scheuringen .

Het kan niet worden gescheurd want het is een geestelijk lichaam.

Gevoed door heilige geest .

Alle in het lichaam hebben de liefde van de Christus in hun zelf ontvangen dit brengt de ware eenheid in het lichaam.

Ook vinden de leden in het lichaam het van geen belang door mensen geeerd te worden of omhoog geheven te worden door zalig verklaringen van hooggeplaatste personen in een kerk .

Wij venederen ons in de hand van onze Hemelse Vader, hij kent de zijne.

Alle eer komt hem toe ,ja hem alleen .

Wij hebben geen reden ergens over te roemen .

Je zegt : En volgens een aantal zieners wordt er in de hemel flink gehuild om deze verdeeldheid.

Mira zegt e vader huilt om de duisternis die probeert het licht te doven ,maar licht overwint de duisternis en dat is onze hoop .

Is er niet ook een tekst in het NT, waar staat dat je iemand die afwijkt een paar keer moet waarschuwen en oproepen zich om te keren, en als hij dan nog steeds weigert, hij zichzelf buitensluit?

Mira zegt ,

Je haalt volgens mij twee dingen door elkaar ?

Als imand een ZONDE BEGAAT ,ga dan naar hem toe en probeer zijn zonde bloot te leggen ,luisterd hij niet naam dan een oudere (wijzere ) man mee

Jacobus 5:13-16

Waarheid spreken zoals Luther deed is geen zonde?

Dus wat jij bedoeld is wat anders?

Mira zegt :Wat jij probeerd te zeggen was ook van toepassing op de eerste joodse christenen .

Paulus had de grootste moeite om deze eerste christenen op het ware fundament te bouwen en dat is de Christus.

Een ieder die buiten dit lichaam (de christus zelf )ging was opnieuw terug gekeerd naar de elementaire dingen .

En op deze wijze scheide men zich af van de bron van eeuwig leven dat is in Yah,shua de Messiah.Gal 3:26-29

Allen zijn één persoon DE CHRISTUS ,die hebben wij aangedaan !

Volgens mij is dit de ware eenheid in het lichaam .

Je zegt: De Vader wil dolgraag, dat al Zijn kinderen weer in Zijn Kerk komen, om deelgenoot te kunnen zijn van de volledige genade.

Mira zegt :Ik geloof dat de Heer wil dat allen IN HEM komen om deelgenoot te mogen worden van de volledige genade .

Ik raad je aan het boekje van Scott en Kimberly Hahn te lezen; Thuis in Rome. Twee calvinistische theologen die uiteindelijk aangekomen zijn. Zij beschrijven hun overgang, inclusief alle pijn die zij moesten doorstaan, maar ook de volheid van genade, die zij nu mogen ervaren, en waarvan zij vroeger alleen maar dachten, dat de RKK een onchristelijke bende was. Kijk eens hier op het forum, er zijn meerdere crediblisten gemigreerd naar een andere kerk. De meesten zijn naar de RKK gemigreerd.

Mira zegt:

Wel ik vind het heel lief aangeboden maar ik blijf bij het lezen van mijn bijbel ,het gebed en meditatie

Dat is meer dan genoeg voor mij .

Je zegt: Maar allen zijn zij thuis, en mogen deelnemen aan de volheid van de genade.

Mira zegt :Mijn thuis is niet een kerk maar de hemel zelf is mijn roeping ,dat is thuis.

Deel te mogen hebben aan de hemelse familie als God het wil.

Je zegt :Ook voor jou staat de Vader klaar, om je in Zijn Armen te nemen en je welkom te heten. Je bent in de buurt, en je voelt de warmte van het Vaderhuis.

Mira zegt :Ja dat is waar ik ervaar zijn warmte ieder dag .

Met hem praten ,contakt ervaren,

als ik buiten sta direct in de hemel kijken om met mijn hemelse vader te praten ,heerlijk is dat .

Te voelen hoe hij trekt ,ja naar omhoog .

Je zegt :Als je daar genoeg aan hebt, het zij zo.

Mira zegt:

Het is meer dan genoeg,en vanuit zijn liefde heb ik een ieder lief en mijn naaste.

Alleen mijn hemelse Vader is meer dan genoeg voor mij.

Zoals de bijbel zegt

Hou ik vast aan de hoop die in het vooruit zicht is gesteld door mijn hemelse vader.

Hij zegt :Ik kom vlug ,blijf vast houden wat gij hebt,opdat niemand uw kroon neemt .Openb 3;7-8

en Openb 3:10-12

Waar staat :

Wie overwint hem zal ik maken tot een pilaar in de tempel(hemelse )van mijn God ,en hij zal er geenszins meer uitgaan.

En ik zal op hem schrijven de naam van God en de naam van de stad van mijn God het Hemelse Jeruzalem ,dat van mijn god uit de hemel neerdaalt,en de nieuwe naam die ik draag

Wie een oor heeft hoord wat de geest tot het lichaam zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Beste Vegaloog

Ik begrijp niet hoe ik een blokhaak kan openen ,?

Sorry dat het voor jou niet te lezen is .

Ben echt een gup met de computer wat dat aan gaat ,nogmaals sorry

Ik heb het mailtje dan maar gecopieerd zodat het toch leesbaar word voor jou Ok ?

Een blokhaak openen is het volgende tekentje: [

Blokhaak sluiten is het volgende tekentje: ]

Quote:
Je schreef:

Die 'gezalfden' zijn niet alleen in de RKK. De Geest waait waarheen Hij wil, en laat Zich niet door mensen dwingen. Met dit stukje uit het Marcus-Evangelie kan ik het alleen maar eens zijn. Ik ken veel protestanten en buitenkerkelijken, die veel meer voor de naaste doen dan veel katholieken. De RKK is daarover ook heel duidelijk. Vraag maar eens aan Bonaventura of Cornelius van Wijck, in welke encycliek dat staat. Ik ben daar niet zo in thuis. Het verschil is alleen, dat je binnen de RKK volledig deel kunt hebben aan de gaven van de Heer. De RKK heeft de apostolische successie, de 7 door Hem ingestelde Sacramenten (een soort deuren waardoor Gods genade op ons neerdaalt wanneer die geopend worden), een rijke liturgie die veel kenmerken van de oude Joodse liturgie nog steeds in zich draagt, ontelbare heiligen en zaligen die ons als voorbeeld kunnen dienen en deel uitmaken van die grote wereldkerk die over de grenzen van de dood heengaat, en natuurlijk het geheim van ons geloof; de geconsacreerde Hostie, die het Lichaam van Jesus zelf is. Als alle katholieken daar nou eens naar zouden leven, dan zou de RKK binnen de kortste tijd de hele wereld bekeren.

Wie buiten de RKK staat, onthoudt zichzelf van al deze gaven van God, en dus ook van een stuk genade.

Quote:
Beste Vegaloog

Weet je ik zie in jou antwoord dezelfde overeenkomsten die Aime gebruikt. Aime is overtuigd dat alleen zijn kerk of organisatie zoals hij het noemt, genade brengt ja een ieder die de leeringen in die groep onderhoudt.

Alleen binnen de groep is redding.

Jij zegt: de ingestelde 7 sacramenten alleen binnen de RKK is volledige genade. Bij Aime is het wat de beleidvolle slaaf heeft ingesteld wat volledige genade brengt.

Lees nou eerst eens de kerkgeschiedenis, en leg de Bijbel ernaast. Dan kun je zien, dat de Leer van de Kerk nog steeds de Leer is, die Jesus verkondigde, en die zijn apostelen weer verder doorgaven. De club van Aimé is ooit voor zichzelf begonnen, los van de apostolische successie en traditie, en daarom geneigd tot dwalen. Ik begrijp, dat je overeenkomsten tussen WTG en RKK meent te zien. Maar.. er zijn ook overeenkomsten tussen konijntjes en hyena's; vier poten, twee oren, twee ogen, maag, darmen, lever, longen, nieren, vacht, warmbloedig, enz. Ga je daarom concluderen dat een konijntje óók een roofdier is? Natuurlijk heeft WTG veel van de RKK overgenomen. Omdat, of je het wilt of niet, de RKK de grootste christelijke gemeenschap ter wereld is, overal vertegenwoordigd. En aan de ene kant krijg je dan haat een nijd, aan de andere kant nemen ze dingen van je over, maar ontkennen dat.

Quote:
Jij zegt ,

Nog een verschil tussen RKK en 'de rest' is, dat de RKK goed bijhoudt, d.m.v. zalig- en heiligverklaring, wie deze titels mogen dragen.

Mira zegt : Hebben mensen daar een zeggenschap in ?

Voor mij is enkel God degene die bepaald wie hij zalfd met de heilige geest en niet leiding gevende mensen binnen in een groep. Wat voor nut heeft het om zalig verklaard te worden door mensen ? Wij zoeken toch geen eer of erkenning in deze wereld of van mensen ?

Klopt. Het gaat er ook niet om, dat wíj eer krijgen, maar dat die mensen ons tot voorbeeld worden gesteld, zodat wij voorbeelden kunnen zien, hoe God eer te brengen, voorbeelden, hoe dichter bij God te komen, voorbeelden, hoe jezelf loslaten en helemaal opgaan in God. En God bepaalt wie de hemel binnenkomt. Maar daarvoor heeft Christus wel aan zijn apostelen de macht gegeven dingen op aarde en in de hemel te verbinden of te ontbinden. En die macht is al in de eerste eeuwen overgegaan op de directe opvolgers van de apostelen. En dat gaat zo door. Dat heet dan; apostolische successie.

Quote:
Alleen God behoudt, alleen de geest van waarheid die is die ons leert 1Joh 2:27

Je zegt dat alleen de RKK houd het zalig verklaren bij .

Mira zegt :

Aime houd een rapportje bij van gemaakte predikings uren

ook de uren die hij hier post houd hij bij,

Hoe meer uren ,hoe bruikbaarder in de groep .

Waarom wil de RKK zalig verklaringen bij houden ,als wij in de gedachten van god zijn kan niemand ons uit zijn hand rukken ?

Dus volgens mij is dit on het geuren en kleuren door zalig verklaringen gedaan door belangrijke personene binnen de kerk ,toch?

In mijn ogen dient dit uiteindelijk allemaal om mensen te verheerlijken,niet God ?

Heb ik net uitgelegd. Dit werd al door de eerste christenen gedaan, en dat gaat gewoon zo door. Het feit, dat Luther en zo ermee zijn gestopt, omdat het volgens hen onbijbels is, komt gewoon doordat zij de vroege kerkgeschiedenis niet kenden.

Quote:
Je zegt :Martin Luther, de Duitse Augustijner monnik die uit de Kerk stapte, heeft wel een paar goede punten. Maar... hij verbrak met zijn 'hier sta ik, ik kan niet anders' wèl de eenheid binnen de RKK. Hij heeft niet gehoorzaamd aan het Evangelie, waar Christus bidt om eenheid.

Mira zegt : Weet je wat ik nou zo vreemd vind ?

Deze gedachtens hoor ik binnen iedere beweging die vind dat zij de waarheid hebben ?

Hun leden mogen niet breken met de groep,want buiten de groep is geen redding ?

Luther mocht dan nog wel de gebreken aan de kaak te stellen .... MAAR wel in de groep blijven want alleen dat is behoud .

Als iemand bij Jehovah getuigen gebreken aan de kaak steld worden ze uitgesloten .Lees maar de link

En ook hun beroepen zich op dezelfde woorden die jij aanhaalt.

EENHEID MOET ZIJN !

Ik krijg er kippevel van .

Jezus stelde de werken van de Phariezeérs aan de kaak.

Hij zij :

"Breek deze tempel af en ik zal hem binnen 3 dagen opbouwen.

Hij sprak over zijn opstandig maar ook over zijn lichaam.

Maar toch zeg jij enheid moet zijn ook al zegt iedere vezel in je lijf dat het binnen de groep niet klopt.

En jij denkt, dat iedere vezel in jouw lijf het beter weet dan de Kerk? En dat noem je nederigheid? Ik zie dat als pure hoogmoed, net als de hoogmoed die Luther uit de Kerk dreef, en een deel van de door Jesus gestichte en gewenste Kerk verscheurde in duizenden brokjes rondom de daardoor beschadigde Kerk.

Quote:
Met resultaat? Er volgden nog meer die zich óók losmaakten. En al die groepen zijn weer verdeeld en verder verscheurd.

Mira zegt :Klopt ,dus ....bewijs geleverd het insituut zoals jij die omschrijft is niet het ware lichaam van de Christus voor mij.

Het ware lichaam is compleet ,zonder scheuringen .

Het kan niet worden gescheurd want het is een geestelijk lichaam.

Gevoed door heilige geest .

Alle in het lichaam hebben de liefde van de Christus in hun zelf ontvangen dit brengt de ware eenheid in het lichaam.

Ook vinden de leden in het lichaam het van geen belang door mensen geeerd te worden of omhoog geheven te worden door zalig verklaringen van hooggeplaatste personen in een kerk .

Je kletst uit je nek, Mira. De Schrift zegt duidelijk, dat de Kerk het Lichaam van Christus is, zij het op een andere manier dan het Lichaam van Christus, dat de H. Eucharistie is.

Quote:
Wij venederen ons in de hand van onze Hemelse Vader, hij kent de zijne. Alle eer komt hem toe ,ja hem alleen. Wij hebben geen reden ergens over te roemen .

Je zegt: En volgens een aantal zieners wordt er in de hemel flink gehuild om deze verdeeldheid. Mira zegt de vader huilt om de duisternis die probeert het licht te doven ,maar licht overwint de duisternis en dat is onze hoop.

Waar staat dat ergens? De duisternis zal het licht niet overwinnen, meen ik mij te herinneren. Daarom bestaat de Kerk ook nog steeds, na bijna 2000 jaar van aanvallen, veelal van mensen die echt geloven dat ze door de H. Geest geleid worden.

Quote:
Is er niet ook een tekst in het NT, waar staat dat je iemand die afwijkt een paar keer moet waarschuwen en oproepen zich om te keren, en als hij dan nog steeds weigert, hij zichzelf buitensluit?

Mira zegt ,

Je haalt volgens mij twee dingen door elkaar ?

Als imand een ZONDE BEGAAT ,ga dan naar hem toe en probeer zijn zonde bloot te leggen ,luisterd hij niet naam dan een oudere (wijzere ) man mee

Jacobus 5:13-16

Waarheid spreken zoals Luther deed is geen zonde?

Dus wat jij bedoeld is wat anders?

Nee, Luther verbrak de eenheid binnen de Kerk. De eenheid waarom Jesus in de Hof van Gethsemane heeft gebeden, toen Hij wist dat hij ging sterven. En dat noem jij géén zonde?

Quote:
Mira zegt :Wat jij probeerd te zeggen was ook van toepassing op de eerste joodse christenen .

Paulus had de grootste moeite om deze eerste christenen op het ware fundament te bouwen en dat is de Christus.

Een ieder die buiten dit lichaam (de christus zelf )ging was opnieuw terug gekeerd naar de elementaire dingen .

En op deze wijze scheide men zich af van de bron van eeuwig leven dat is in Yah,shua de Messiah.Gal 3:26-29

Allen zijn één persoon DE CHRISTUS ,die hebben wij aangedaan !

Volgens mij is dit de ware eenheid in het lichaam .

Ach... dus deze tekst is niet meer op ons van toepassing? Nu zijn er dus in jouw opinie al teksten die nog wèl, en die nìet meer voor ons gelden?!

Quote:
Je zegt: De Vader wil dolgraag, dat al Zijn kinderen weer in Zijn Kerk komen, om deelgenoot te kunnen zijn van de volledige genade.

Mira zegt :Ik geloof dat de Heer wil dat allen IN HEM komen om deelgenoot te mogen worden van de volledige genade .

Ik raad je aan het boekje van Scott en Kimberly Hahn te lezen; Thuis in Rome. Twee calvinistische theologen die uiteindelijk aangekomen zijn. Zij beschrijven hun overgang, inclusief alle pijn die zij moesten doorstaan, maar ook de volheid van genade, die zij nu mogen ervaren, en waarvan zij vroeger alleen maar dachten, dat de RKK een onchristelijke bende was. Kijk eens hier op het forum, er zijn meerdere crediblisten gemigreerd naar een andere kerk. De meesten zijn naar de RKK gemigreerd.

Mira zegt:

Wel ik vind het heel lief aangeboden maar ik blijf bij het lezen van mijn bijbel ,het gebed en meditatie

Dat is meer dan genoeg voor mij .

Schijnbaar niet, want je hebt je eigen ideeen, die totaal niet kloppen met de christelijke leer en traditie, maar erg veel weghebben van het Windows-geloof. Je weet wel; knippen en plakken zonder op de context te letten.

Quote:

Je zegt: Maar allen zijn zij thuis, en mogen deelnemen aan de volheid van de genade.

Mira zegt :Mijn thuis is niet een kerk maar de hemel zelf is mijn roeping ,dat is thuis.

Deel te mogen hebben aan de hemelse familie als God het wil.

Je zegt :Ook voor jou staat de Vader klaar, om je in Zijn Armen te nemen en je welkom te heten. Je bent in de buurt, en je voelt de warmte van het Vaderhuis.

Mira zegt :Ja dat is waar ik ervaar zijn warmte ieder dag .

Met hem praten ,contakt ervaren,

als ik buiten sta direct in de hemel kijken om met mijn hemelse vader te praten ,heerlijk is dat .

Te voelen hoe hij trekt ,ja naar omhoog .

Je staat gewoon in de tuin. Je wéét niet eens hoe het is om binnen de volheid van de genade te zijn.

Quote:
Je zegt :Als je daar genoeg aan hebt, het zij zo.

Mira zegt:

Het is meer dan genoeg,en vanuit zijn liefde heb ik een ieder lief en mijn naaste.

Alleen mijn hemelse Vader is meer dan genoeg voor mij.

Zoals de bijbel zegt

Hou ik vast aan de hoop die in het vooruit zicht is gesteld door mijn hemelse vader.

O? Dus Jesus en de H. Geest heb jij niet nodig? Je spreekt jezelf wel erg tegen.

Quote:
Hij zegt :Ik kom vlug ,blijf vast houden wat gij hebt,opdat niemand uw kroon neemt .Openb 3;7-8

en Openb 3:10-12

Waar staat :

Wie overwint hem zal ik maken tot een pilaar in de tempel(hemelse )van mijn God ,en hij zal er geenszins meer uitgaan.

En ik zal op hem schrijven de naam van God en de naam van de stad van mijn God het Hemelse Jeruzalem ,dat van mijn god uit de hemel neerdaalt,en de nieuwe naam die ik draag

Wie een oor heeft hoord wat de geest tot het lichaam zegt.

Mira, ik hou ermee op. Je blijft maar komen met 'ja, maar', en dat houdt bij jou geloof ik nooit op. Stop gewoon met je meditatie, want dat staat nergens in jouw bijbel. Lees de commentaren van de Kerkvaders, lees de middeleeuwse theologen, maar hou op met zelf uit te willen vinden hoe de teksten van de H. Schrift bedoeld zijn. Dat is óók hoogmoed, want de Geest heeft beslist niet op jou gewacht om te openbaren hoe de teksten verstaan moeten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid