jeffrey_1989 0 Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Weet je wat ik nou zo jammer vind he. Er word maar gepraat en gepraat. Maar er word niks gezegd over het feit dat ze dit puur doen om mensen niet tegen het hoofd te stoten. Dit is geen reactie op een manier van reageer eens een keer op mij, maar er word verschillende keren gezegd dat het gaat om het feit dat ze mensen niet tegen het hoofd willen stoten hiermee. Houden ze daar een keer rekening mee en word er op dat specifieke stukje wat zo ontieglijk belangrijk is niet gereageerd. Erg jammer vind ik dat! Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 28 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Ik denk dat lied 666 stiekem wel bestaat. Maar het is een geheim, occult! lied van stichting opwekking. Samegevoegd: Quote: Op woensdag 28 maart 2007 12:00:31 schreef PiB het volgende: Gorthaur toch Zo'n prachtig versje van het grote Zao verpesten door er een Nederlandse vertaling van te maken. Foei. Daar heb je gelijk in. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Quote: Op woensdag 28 maart 2007 23:25:25 schreef Gorthaur het volgende: Ik denk dat lied 666 stiekem wel bestaat. Maar het is een geheim, occult! lied van stichting opwekking. Lied 666 heeft altijd al verborgen in de Opwekkingsbundel gezeten, namelijk door middel van de Opwekkingscode. Nu nog even die code kraken en we hebben hem. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 28 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2007 Quote: Op woensdag 28 maart 2007 23:54:19 schreef RobertF het volgende: [...]Lied 666 heeft altijd al verborgen in de Opwekkingsbundel gezeten, namelijk door middel van de Opwekkingscode. Nu nog even die code kraken en we hebben hem. flauw.... Je refereert zeker aan de Bilble Code en de DaVinci Code? Link naar bericht Deel via andere websites
Rafox 0 Geplaatst 29 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2007 Ik heb schokkend nieuws. De opwekking code is gekraakt Opwekking is zelf 666 en is de antichrist Ik zal het numerologische bewijs leveren: De O is letter 15 uit het alfabeth De P is letter 16 Als je alle cijfers op een rijtje zet en vermenuigvuldigt met 6 dan krijg je dit: o      15      x      6      =      90 p      16      x      6      =      96 w      23      x      6      =      138 e      5      x      6      =      30 k      11      x      6      =      66 k      11      x      6      =      66 i      9      x      6      =      54 n      14      x      6      =      84 g      7      x      6      =      42 -------------------- + 666 Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 29 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2007 @ Rafox Geniaal! Link naar bericht Deel via andere websites
Rainbow6 0 Geplaatst 29 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2007 jij hebt echt niets te doen aan de andere kant wel schrikbarend Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 29 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2007 Quote: Op donderdag 29 maart 2007 09:47:10 schreef Rafox het volgende: Ik heb schokkend nieuws. De opwekking code is gekraakt Opwekking is zelf 666 en is de antichrist Ik zal het numerologische bewijs leveren: De O is letter 15 uit het alfabeth De P is letter 16 Als je alle cijfers op een rijtje zet en vermenuigvuldigt met 6 dan krijg je dit: o      15      x      6      =      90 p      16      x      6      =      96 w      23      x      6      =      138 e      5      x      6      =      30 k      11      x      6      =      66 k      11      x      6      =      66 i      9      x      6      =      54 n      14      x      6      =      84 g      7      x      6      =      42 -------------------- + 666 De gkv had dat al die tijd mooi door!!! Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 29 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2007 Ik lach me een breuk... Link naar bericht Deel via andere websites
Rainbow6 0 Geplaatst 29 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2007 doe je dat ook met Psalm dan krijg je 427 4+2+7=13 ongeluks getal Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 29 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2007 Jongens, het is geen numerologietopic! BOT dus! Link naar bericht Deel via andere websites
E-line 0 Geplaatst 29 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2007 Quote: Op dinsdag 27 maart 2007 16:48:40 schreef Thorgrem het volgende: Lol doet me een beetje denken aan Amerikanen die de 13de verdieping nummer 14 geven (en dus de dertiende verdieping "weglaten"). Een beetje bijgeloof als je het mij vraagt. Ach, op Utrecht CS is spoor 13 ook afwezig... Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 29 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2007 nee hoor die is er wel, er is alleen geen perron de perron aanduiding staat gelijk aan het nummer waar het perron aan ligt. Link naar bericht Deel via andere websites
jeffrey_1989 0 Geplaatst 29 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2007 Quote: Op dinsdag 27 maart 2007 16:45:09 schreef Gorthaur het volgende: Opwekking slaat nummer 666 over van onze redactie kerk PUTTEN - In de nieuwe bundel met Opwekkingsliederen, die loopt van 1 tot 667, ontbreekt nummer 666. Het bestuur van stichting Opwekking vond het 'te gevoelig' liggen om het getal van het beest in de bundel op te nemen. Hoewel de bundel met liederen officieel pas met Pinksteren wordt gepresenteerd, werd afgelopen weekend in Dalfsen de bijbehorende cd met nieuwe nummers al ingezongen. Daarin bleek nummer 666 te ontbreken. ,,Het bleek dat veel mensen het erg confronterend zouden vinden als er een Opwekkingslied 666 zou zijn'' , zegt directeur Joop Gankema van stichting Opwekking. Bijkomend probleem was dat 666, als het er wel in zou staan, dit jaar het laatste nummer van de bundel zou zijn. ,,En daarmee zou het getal 666 dus op elk muziekboek staan, op elke cd-hoes. Bovendien zou het dan het laatste nummer van de cd zijn.'' Als 666 ,,ergens tussenin'' had gestaan, had Opwekking er volgens Gankema er waarschijnlijk wel een lied aan toegekend. ,,Een prachtig overwinningslied, of zo. Maar we hebben er nu voor gekozen mensen niet voor het hoofd te stoten.'' De mededeling dat Opwekking het getal van het beest had overgeslagen, werd volgens Gankema zaterdag met applaus ontvangen. In 2003 zei Gankema nog dat Opwekking geen probleem zag in het opnemen van nummer 666 in de liedbundel. ,,Wij zijn niet bijgelovig, dus wat mij betreft nummeren we gewoon door. Er is immers ook een Opwekkingslied 13'', zei hij toen. Het getal 666 komt voor in het Bijbelboek Openbaring. Daar staat, in hoofdstuk 13, vers 18: ,,Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.'' Met 'het beest' wordt gedoeld op de duivel. Wat vinden we van de reden waarom ze het nummer weglaten dan? (ik heb een paar ervan vet-gedrukt) Dus alleen wat we van de redenen vinden. Daar ben ik nou wel benieuwd naar. Link naar bericht Deel via andere websites
E-line 0 Geplaatst 29 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2007 Ik vind 't gewoon verstandig. Alleen waarom dat zo uitgebreid in het nieuws moet, snap ik niet. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 29 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2007 Quote: Op donderdag 29 maart 2007 14:54:37 schreef E-line het volgende: Alleen waarom dat zo uitgebreid in het nieuws moet, snap ik niet. Een topic als dit is een van de redenen, namelijk aandacht van mensen voor het onderwerp. Link naar bericht Deel via andere websites
jeffrey_1989 0 Geplaatst 29 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2007 Ik weet niet goed of ze het daarom in het nieuws hebben laten zetten. Er zijn natuurlijk zat mensen die er op zitten azen van de krant zodat ze weer wat te bespotten hebben. Dat is mijn eerste gevoel erbij eigenlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 29 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2007 Quote: Op donderdag 29 maart 2007 14:53:38 schreef jeffrey_1989 het volgende: [...] Wat vinden we van de reden waarom ze het nummer weglaten dan? (ik heb een paar ervan vet-gedrukt) Dus alleen wat we van de redenen vinden. Daar ben ik nou wel benieuwd naar. Zoals ik al zei: domme oplossing voor eenvoudig probleem. Gewoon iets meer of minder liederen in de nieuwe bundel zetten had het probleem op fraaiere manier opgelost. Gewoon tot 664 of tot 667 gaan en je was klaar. Nu zit er voor eeuwig een lelijke hiaat in elke opvolgende bundel, omdat nummer 666 dus ontbreekt. Ook zal Opwekking nu voor altijd overkomen als bijgelovige stichting, wat ook niet zo slim is. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 29 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 maart 2007 Quote: Op donderdag 29 maart 2007 14:53:38 schreef jeffrey_1989 het volgende: [...] Wat vinden we van de reden waarom ze het nummer weglaten dan? (ik heb een paar ervan vet-gedrukt) Dus alleen wat we van de redenen vinden. Daar ben ik nou wel benieuwd naar. Een slechte zaak. Bijdragen aan het versterken van bijgeloof van anderen. Daarbij krijg je een soort van ongelijkheid omdat er andere zaken in opwekking aanwezig zijn die weer anderen voor het hoofd stoten. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Mijn vader is online gestart met een alternatieve versie voor opwekking 666. Wie wil meedenken kan dat doen achter dit linkje: link Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 8 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Ik ben van plan een melodie op de bijsluiter (van waarom ze opw.666 er niet in zit) te componeren. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Hm.. dat plan had ik zelf ook al idd. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Voel ik een samenwerking groeien? Link naar bericht Deel via andere websites
Joost 0 Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 *kick* Opwekking 666 is coming to you Geweldig De maker van de weblog (David) had zelf al een leuk idee: “Prijs de naam van David. Hij is de schrijver, hij is de schrijver, hij is de schrijver van dit lied.†“Prijs de naam van David. Hij rockt de boot, hij rockt de boot, hij rockt de boot, met dit lied.†“Prijs de naam van David. In elke kerk, in elke kerk, in elke kerk, zingen we zijn lied.†Amen. Amen. Amen. (Eventueel, als de zangleider dit aangeeft, nog 20x herhalen. Ja, u mag uw handen in de lucht doen. U mag ook vlaggen en dansen. Gelieve dit niet voor de projector te doen.) Link naar bericht Deel via andere websites
Justidee 0 Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Staan er echt exact 666 liedjes in dat boekje? Wat vaag zeg, is dat bewust gedaan? En nr. 666 ontbreekt en de laatste is nr. 667... Als dit echt zo is vind ik het echt supervaag op 1 of andere manier... Samengevoegd: Quote: Op donderdag 29 maart 2007 15:00:05 schreef RobertF het volgende: [...]Zoals ik al zei: domme oplossing voor eenvoudig probleem. Gewoon iets meer of minder liederen in de nieuwe bundel zetten had het probleem op fraaiere manier opgelost. Gewoon tot 664 of tot 667 gaan en je was klaar. Nu zit er voor eeuwig een lelijke hiaat in elke opvolgende bundel, omdat nummer 666 dus ontbreekt. Ook zal Opwekking nu voor altijd overkomen als bijgelovige stichting, wat ook niet zo slim is. Dus kan je afvragen of dit echt energie is die van God komt? Een boom herken je aan de vruchten Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten