Spring naar bijdragen

ruggeprik of volledige narcose


wat vind je beter en waarom?  

  1. 1. wat vind je beter en waarom?

    • ruggeprik
      14
    • volledige narcose
      16


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mijn moeder raadt je ruggeprik aan (ze is al zo'n 30 jaar verpleegster, dus op zich heeft ze er wel verstand van puh2.gif). Je schijnt dan veel sneller weer op te knappen, het is minder belastend voor je lichaam.

Algehele narcose is vooral fijn als je erg tegen de operatie op ziet en het eng vindt smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het hangt helemaal af wat er moet gebeuren, of ze iets aan je grote teen moeten doen of aan je gezicht bijvoorbeeld. De hersteltijd van een volledige narcose is wel langer maar dat is ook nog wel te overzien. Per saldo blijft dus de vraag of je erbij wil zijn als ze bezig zijn en intussen over hun vakantie of maitresse praten terwijl ze in jouw aan het snijden zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf heb ik al vele operaties achter de rug en verschillende manieren van verdoving gehad. Een prikje in je rug is eventjes gevoelig, maar voelt verder helemaal niets meer. Ook een voordeel is dat ze je eerder weer laten gaan uit het ziekenhuis en je sneller herstelt (voor mijn gevoel dan). Bij een narcose mag je even lekker slapen waardoor je helemaal niets meekrijgt van wat er gebeurd (maar dan moet je niet net iets te weinig narcose hebben gekregen waardoor je tijdens de operatie wakker wordt, niet de meest prettige ervaring die ik heb). Een nadeel van een narcose vind ik dat je natijd langer in het ziekenhuis moet blijven en je heel erg duf bent. Maar na een nachtje weer goed slapen was dat bij mij meestal wel weer over. Dus persoonlijk vind ik een narcose nog wel net zo fijn al krijg ik vaker een prikje omdat dat nou eenmaal makkelijker is. Hopelijk helpt het een beetje in je keuze.. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou gaan voor de ruggeprik. Ik heb er zelf ook eens een gehad en dat ging prima. Je voelt alleen de naald wel je rug in gaan, maar dat doet niet zo heel veel pijn. En je hele onderlichaam voelt als een dood stuk vlees. smile.gif Dit omdat je handen niet verdooft zijn maar je benen wel.

Bij de operatie voelde ik er toch nog wat van (boven mijn middel) en toen hebben ze er gelijk via het infus een andere verdoving bij in gespoten. Toen ging alles prima. Na 1 nachtje in het ziekenhuis mocht ik weer gaan. En alhoewel de wond nog wel erg veel last/pijn veroorzaakte had ik geen naverschijnselen ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het hangt helemaal af wat er moet gebeuren, of ze iets aan je grote teen moeten doen of aan je gezicht bijvoorbeeld. De hersteltijd van een volledige narcose is wel langer maar dat is ook nog wel te overzien. Per saldo blijft dus de vraag of je erbij wil zijn als ze bezig zijn en intussen over hun vakantie of maitresse praten terwijl ze in jouw aan het snijden zijn.

De keuze ruggeprik/narcose zou er niet zijn als het aan zijn gezicht zou zijn knipoog_dicht.gif

Nou jah, ik heb al gezegd dat ik zou kiezen voor ruggeprik, het is ergens ook wel fijn om te weten wat ze allemaal uitvoeren en je knapt er gewoon veel sneller van op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

wil niet daar overnachten, dus zo snel mogelijk daar vandaan.

en als ik pas om 13:00 opgenomen wordt en voordat ik op de OK lig is het zo paar uur verder.

ze zeggen wel dagopname, dus wil diezelfde dag eigenlijk wel naar huis , als alles goed verloopt smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich loopt dagopname meestal niet uit. Pin me er niet op vast want operaties kunnen natuurlijk tegenvallen maar het is niet zo dat er snel iets tussenkomt. Operaties die komen vanaf de EH worden er meestal niet bij dagopname tussen geschoven maar bij een andere opname. (oké, volgens mij l*l praat ik heel vaag)

Op zich ben je wel weer voor de nacht thuis anders zouden ze je niet opnemen op dagopname. Is er niets gezegd over narcose of je dan moest blijven overnachten ja of nee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

zoals het er nu voorstaat kies ik voor de ruggeprik, omdat:

je eerder hersteld bent, en sneller naar huis mag (als alles goed gaat).

ik daar niet wil overnachten.

je van de narcose je soms nog enkele maanden last kan hebben.

maar ruggeprik heeft ook zijn nadelen:

de verdoving kan naar boven wegtrekken.

het kan zijn dat je niet goed verdooft wordt.

kortom ik ben er nog niet helemaal uit.

wie helpt mij?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan je over narcose ook nog een hoop griezelverhalen vertellen maar daar word je niet vrolijker van. Jij bent degene die de beslissing moet maken en ik ben bang dat wij je daar niet echt bij kunnen helpen. Het enige wat je te horen krijgt is persoonlijke meningen en ik denk dat jij daar weinig aan hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hai Jeroen,

Als je niet goed verdoofd bent, dan kan je dit aangeven en verdoven ze plaatselijk bij...

Ik zou persoonlijk niet voor een narcose gaan, dit omdat bij mij bleek dat ik allergies was, alleen een beetje te laat knipoog_dicht.gif En je kan er inderdaad maanden erna nog rot van zijn... (ontzettend moe).

Succes!

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid