Roos* 0 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Ik las net in een ander topic iets over exorcisme. Nu branden bij mij een aantal vragen: -Wat houdt exorcisme precies in? -Hoe gaat het precies? -Heeft iemand er ervaring mee? -Gebeurd dat nog steeds? -Geloof jij in exorcisme, wat vind je ervan? Ik ben benieuwd! Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 - wat weet ik nou, als katholiek? - Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Quote: Op woensdag 07 maart 2007 22:47:16 schreef diakio het volgende: Ja, actief en passief. Ook wel eens mét allerlei licht- en geluidsaspecten meegemaakt? Link naar bericht Deel via andere websites
Roos* 0 Geplaatst 7 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Ik bedoel echt exorcisme op de katholieke wijze, met wijwater en zo.. ( meer weet ik er niet van) Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 - wat weet ik nou, als katholiek? - Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Quote: Op woensdag 07 maart 2007 22:49:41 schreef diakio het volgende: Veel katholieker kan je het niet krijgen Ja, dat verwachtte ik al, maar dus nog geen extreme dingen meegemaakt? Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Admod note: Verplaatst GV>>GA Link naar bericht Deel via andere websites
Princess. 0 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Quote: Op woensdag 07 maart 2007 22:45:09 schreef Roos* het volgende: Ik las net in een ander topic iets over exorcisme. Nu branden bij mij een aantal vragen: -Houdt exorcisme precies in? Zoals Diakio al aangeeft Demonen uitdrijven. Quote: -Heeft iemand er ervaring mee? Quote: -Gebeurd dat nog steeds? Dagelijks Quote: -Geloof jij in exorcisme, wat vind je ervan? Zie het ook als opdr die God gegeven heeft. Link naar bericht Deel via andere websites
Roos* 0 Geplaatst 7 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Ik bedoel niet bevrijding zoals het in evangelische kerken gaat, daar heb ik zelf ook ervaring mee en daar weet ik wel veel vanaf maar ik bedoel exorcisme in de katholieke kerk, dat gaat toch heel anders, met wijwater en andere attributen?? Link naar bericht Deel via andere websites
St. Ignatius 48 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Jep, ook ervaring mee, recent nog... een nieuwe woning werd ingezegend. Daarmee word niet alleen het huis gezegend maar ook eventuele demonen afgeweerd. En dat gebeurd o.a. met wijwater idd. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Quote: Op woensdag 07 maart 2007 22:56:45 schreef diakio het volgende: Een kind uit de erfzonde getild zien worden, de duivelen uitdrijven, en weten dat het wordt opgenomen in Gods zaligheid is je niet extreem genoeg? Dat is inderdaad prachtig, serieus waar, maar jij weet ook wel waar ik naar loop te vissen. Link naar bericht Deel via andere websites
Princess. 0 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Uu nee alleen de evangelische vorm, trouwens kan het van plaats met wijwater ook met olie? Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Quote: Op woensdag 07 maart 2007 23:49:57 schreef Princess. het volgende: Uu nee alleen de evangelische vorm, trouwens kan het van plaats met wijwater ook met olie? Ik heb geen flauw idee, God heeft Zijn heil gebonden aan Zijn sacramenten, maar Hij is er zelf niet aan gebonden. Misschien geldt datzelfde hiervoor? Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Quote: Op donderdag 08 maart 2007 00:46:40 schreef diakio het volgende: En jij weet ook wel dat ik "The Omen" en "The Exorcist" nogal beroerde bronnen van informatie over de Kerk vind. Toch bestaat ook dat soort exorcisme, en het is best belangrijk ook, in Afrika kunnen ze er bijvoorbeeld wel wat meer van gebruiken. link Link naar bericht Deel via andere websites
St. Ignatius 48 Geplaatst 8 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2007 Precies! Ik heb ook nog niet gehoord van mensen die ondersteboven de trap opkropen of waarvan hun hoofd 360 graden rond kon draaien. Bovendien word vaak maar meteen aangenomen dat demonen externe entiteiten zijn, maar ze zitten natuurlijk evengoed in ieder mens' psyche. We weten het niet... Maar ja, dat zal inderdaad de invloed van Hollywood zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Roos* 0 Geplaatst 8 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 maart 2007 Het gaat mij niet om de sensatie maar ik heb gewoon interesse in hoe dat gaat in de katholieke kerk. Verder heb ik wel extreme gevallen gezien die bijna vergelijkbaar zijn met bepaalde dingen uit de exorcist (die heb ik een tijd terug een keer gezien, en vandaar ook het wijwater waar ik het over had). Maar wijwater is dus eigenlijk doopwater? Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 8 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2007 Neen, doopwater is wijwater, maar wijwater wordt niet enkel als doopwater gebruikt. En voordat er een echte exorcist aan te pas komt bij een bezeten figuur moet daar een uitgebreid onderzoek aan vooraf gaan. Ik heb het eens gezien op Discovery, ik weet alleen niet meer welke aflevering en hoe de serie heete. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 8 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2007 Quote: Op donderdag 08 maart 2007 00:46:40 schreef diakio het volgende: [...] En jij weet ook wel dat ik "The Omen" en "The Exorcist" nogal beroerde bronnen van informatie over de Kerk vind. En Requiem (uit de jaren 60/70) en 'The Exoricm of Emely Rose'? Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 8 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2007 Films zijn over het algemeen geen betrouwbare bron van informatie. Als je historisch betrouwbre informatie over William Wallace wilt, kijk je ook niet naar Braveheart... Ik heb wel wat exorcities/bevrijdingen van dichtbij meegemaakt en eerlijk gezegd: Ik houd me er verre van. Niet dat ik niet geloof dat mensen bezeten kunnen zijn, maar als je er mee bezig houdt zal het mogelijk zo zijn dat je zelf ook onderwerp van demonische aandacht wordt. Ik weet niet of dat wel een een prijs is die ik op dit punt in mijn leven/kan/wil betalen. Ik ben niet echt een Spiritual warfare-type. Ik bereken graag de kosten voordat ik de toren ga bouwen en op dit moment zijn mij die té hoog. Daar komt bij dat ik niet de indruk heb dat God mij roept tot strijder. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 8 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2007 Quote: Op donderdag 08 maart 2007 11:59:35 schreef Mr. Emilio het volgende: Films zijn over het algemeen geen betrouwbare bron van informatie. Niet? Ik heb gisteren 'Constantine' gekeken en ik meen toch dat ik nu alles weet van hoe het zit met God, de duivel en excorcisme Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 8 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2007 Oei, hecht niet te veel waarde aan Discovery, die trekken ook graag kijkers en leggen meer nadruk op sensatie dan op waarheidsgetrouwheid. Ik geloof dat er deze eeuw nog een beroemd exorcisme heeft plaatsgevonden in Beieren, waar de film "The Exorcism of Emily Rose" op is gebaseerd. Het meisje waar het om gaat is gestorven, ofwel aan haar behandeling ofwel aan wat anders. Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 8 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2007 - wat weet ik nou, als katholiek? - Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten