Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Precies jij bent van mening, ik zie dit namelijk nergens terug in de bijbel. Er komt een dag dan gaat God over ons oordelen en dan heb je het eeuwige leven of de eeuwige dood.

[...]

Amen

[...]

Voorzover ik weet zijn wij met christus gestorven en opgestaan en dus dood voor de wet
smile.gif
Daarnaast is Jezus gestorven voor onze zonde en Hij wil ons bijstaan en ons dragen op het moment dat we in een dal lopen.

[...]

De hel bestaat nog niet, hoogstens het dodenrijk. Demonen zijn voorzover ik weet nog nergens geketend of gevangen.

[...]

Je moet ook je ogen op Christus gericht houden
flower.gif
De rest is allemaal bijzaak


Samegevoegd:

Ik had trouwens nog een vraag gesteld over demomen. Misschien heb je er overheen gelezen. Jij had het over lage geesten die in je aura gaan zitten..

Ik vroeg mij af wat het verschil tussen en lage en een hoge is volgens jou?

De Bijbel is een boek; dat een aantal zeer kwalijke toevoegingen heeft ondergaan door de op macht belustte kerkvorsten van 300 na chr. Dit zeggen zij; die zich hogere geesten of engelen noemen en spreken via een of meerdere mediums.

Het is de opgave om de waarheid van de leugen te zuiveren. Net zoals Christus heeft gezegt: "onderzoekt alles en behoudt het goede". Laat je gevoel spreken en neem niet klakkeloos alles maar aan wat in een boek staat geschreven.

Ben je het verder met me eens; dat Gods schepping perfect is? Want wat jij eigenlijk nu zegt en denkt is; dat God fout op fout maakt in die schepping. Want een deel van de mensheid wordt door jouw omschrijving afgeschreven voor eeuwig. Als ik op mijn werk elke keer een derde verknoei; dan krijg ik mijn ontslag! Zijn schepping is volmaakt en elk deel daarvan wat naar de mens als onvolmaakt kan worden omschreven; heeft een diepere betekenis dan je kunt vermoeden. Zo kan een bepaalde ziekte of handicap bedoeld zijn om je ziel een bepaalde kant op te sturen. Ik heb een mening en kan dat onderbouwen in gevoel en woord; jij leest maar wat en je praat het na als een blinde. hamer.gif

Je spreekt over de eeuwige dood....alsof de dood een straf is; terwijl de dood voor heel veel een ware weldaad is; een bevrijding. De dood is geboorte; de dood hoort eigenlijk een feest te zijn. Zij; die in de hogere sferen zich bevinden zeggen; dat WIJ degene zijn eerder; die "dood" zijn. Omdat wij als een stel onbewusten hier nog rondlopen en wij hun wereld; hun realiteit niet kunnen en willen aanvaarden.

Jezus is voor ons op deze wereld gekomen en weer gegaan; ja. En dat leverde voor alle zielen weer een blanco start op en hoop. Maar.....alles wat daarna is gebeurd, daar dien je wel degelijk verantwoording voor te nemen.

Je laatste vraag...:

Hoge geesten; daar wordt simpelweg mee bedoeld; dat deze zich in hogere sferen bevinden; daar waar de liefde overheerst en daar waar het onbewuste en de haat overheerst en het vooral donker tot schimmig is; daar zitten de lagere geesten. Het is technisch niet mogelijk; dat een lagere geest even zomaar op bezoek kan in een hogere sfeer. Andersom kan dit wel. De lagere geesten zijn dus wel degelijk "geketent" of gebonden aan hun gevoelsafstemming. Maar zoals ik al eerder ergens heb geschreven; is op de Aarde een mengeling van goed en kwaad en kun je lage geesten aantrekken met wat je doet of denkt. Ga maar iemand flink haten, dat je bijna aan niks anders meer kan denken....dan trek je er vanzelf wel eentje naar je toe. Je nodigd ze zelf uit. Ook met het glaasje draaien gebeurd dat.

Amen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

De Bijbel is een boek; dat een aantal zeer kwalijke toevoegingen heeft ondergaan door de op macht belustte kerkvorsten van 300 na chr. Dit zeggen zij; die zich hogere geesten of engelen noemen en spreken via een of meerdere mediums.

Een reden temeer om je daar verre van te houden. Ze verspreiden ook nog eens leugens...

Quote:
Het is de opgave om de waarheid van de leugen te zuiveren.

Dat bedoel ik inerdaad!

Quote:
Net zoals Christus heeft gezegt: "onderzoekt alles en behoudt het goede".

Zullen we daar Paulus van maken? (1 Thessalonicenzen 5 vers 21)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Een reden temeer om je daar verre van te houden. Ze verspreiden ook nog eens leugens...

[...]Dat bedoel ik inerdaad! [...]Zullen we daar Paulus van maken? (1 Thessalonicenzen 5 vers 21)

Dan zou je je eigenlijk verre moeten houden van wat er in de kerken wordt gepredikt. De zon is het middelpunt van het heelal; de aarde die pas 14000 jaar oud is...allemaal aantoonbare onwaarheden. Reden des te meer om de Bijbel wat kritischer te beschouwen.

Paulus mag ook....mijn parate bijbelkennis dateert vanaf de basisschool; waarna ik het Boek gesloten heb. Ik vind het desondanks een hele wijze uitspraak; omdat hierin de liefde van Christus in is verwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dan zou je je eigenlijk verre moeten houden van wat er in de kerken wordt gepredikt. De zon is het middelpunt van het heelal; de aarde die pas 14000 jaar oud is...allemaal aantoonbare onwaarheden. Reden des te meer om de Bijbel wat kritischer te beschouwen.

Net of het daarom draait in de kerk... knipoog_dicht.gif

Quote:
Paulus mag ook....mijn parate bijbelkennis dateert vanaf de basisschool; waarna ik het Boek gesloten heb.

Met alle respect: dat is te merken. Ik plaats dan ook grote vraagtekens bij jouw ideeën over Christus en wat daarmee samenhangt. Waar heb je het vandaan? In elk geval niet uit de Schrift, waar Jezus zich zelf altijd op beriep.

Quote:
Ik vind het desondanks een hele wijze uitspraak; omdat hierin de liefde van Christus in is verwoord.

Wat bedoel je daarmee? Wat is "de liefde van Christus" volgens jou?

Om even terug naar het onderwerp te gaan: zijn er gevallen bekend van geest-uitdrijvingen die daadwerkelijk goed zijn afgelopen? In het nieuws zie je altijd de extreme gevallen en (zonder iemand te willen beledigen), bij de gevallen van exorcisme op de manier waarop je ze van jongeren vaak hoort (dus met bidden en dan gaat de demoon weg), komt vaak de vraag bij me op of men wel echt met een demoon te maken heeft. Oftewel: heeft er iemand echt een "sterk verhaal"?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Laat je gevoel spreken en neem niet klakkeloos alles maar aan wat in een boek staat geschreven.

pssst: systematische theologie?.. exegese? Hoezo klakkeloos?

En je gevoel laten spreken? Dus de mens centraal stellen en die op hun eigen gevoel laten handelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De Bijbel is een boek; dat een aantal zeer kwalijke toevoegingen heeft ondergaan door de op macht belustte kerkvorsten van 300 na chr. Dit zeggen zij; die zich hogere geesten of engelen noemen en spreken via een of meerdere mediums.

Hmz, volgens mij wordt dit ontkracht door de dode zeerollen flower.gif en tsjah demonen vermengen graag de waarheid met de leugen, vind je het heel erg als ik het niet voor waar aanneem wat mediums horen van hun geestensmile.gif.

Quote:
Het is de opgave om de waarheid van de leugen te zuiveren. Net zoals Christus heeft gezegt: "onderzoekt alles en behoudt het goede". Laat je gevoel spreken en neem niet klakkeloos alles maar aan wat in een boek staat geschreven.

ben benieuwd waar jij in de bijbel ziet staan, "en voel dan" Volgens mij is het nog steeds altijd "en weet dan"

Voor de rest wordt ook niet alles klakeloos aangenomen hoor knipoog_dicht.gif

Quote:
Ben je het verder met me eens; dat Gods schepping perfect is?

Eerlijk gezegt was ik het nog met niks eens.

Quote:
Want wat jij eigenlijk nu zegt en denkt is; dat God fout op fout maakt in die schepping. Want een deel van de mensheid wordt door jouw omschrijving afgeschreven voor eeuwig.

Volgens mij maakt God niet fout op fout op fout, maar doen wij dat... wij maken de verkeerde keuzes..

Quote:
Als ik op mijn werk elke keer een derde verknoei; dan krijg ik mijn ontslag! Zijn schepping is volmaakt en elk deel daarvan wat naar de mens als onvolmaakt kan worden omschreven; heeft een diepere betekenis dan je kunt vermoeden.

Zijn schepping was volmaakt, toen kwam de zonde val.

Quote:
Zo kan een bepaalde ziekte of handicap bedoeld zijn om je ziel een bepaalde kant op te sturen. Ik heb een mening en kan dat onderbouwen in gevoel en woord; jij leest maar wat en je praat het na als een blinde.
hamer.gif

Hmz... Ok, neem van mij aan.. Ik heb ook een onderbouwing en die kan ik ook onderbouwen in gevoel en woorden. Dus vind het beetje apart dat jij hier zegt dat ik maar wat lees en het napraat als een blinde zonder dat je mij kent. Harde woorden, kan je dat misschien onderbouwen?

Ik lees wat, onderzoek het en ik kom altijd weer tot de conclusie dat mijn Papa gelijk heeft. En daarnaast heeft Jezus mijn ogen geopent.. Blind ben ik niet.

Quote:
Je spreekt over de eeuwige dood....alsof de dood een straf is; terwijl de dood voor heel veel een ware weldaad is; een bevrijding.

Je bent dood totdat Jezus je levend maakt yes.gif daarnaast is de eeuwige dood de hel, ik denk dat hier vooral het geestelijke aspect mee bedoeld wordt. Een eeuwigheid zonder God.. En dat net nadat je Hem in al zijn heerlijkheid op de troon hebt zien zitten. Lijkt me vervelend.

Quote:
De dood is geboorte; de dood hoort eigenlijk een feest te zijn.

Is het ook fil 1:21

For to me, to live is Christ, and to die is gain

Quote:
Zij; die in de hogere sferen zich bevinden zeggen; dat WIJ degene zijn eerder; die "dood" zijn. Omdat wij als een stel onbewusten hier nog rondlopen en wij hun wereld; hun realiteit niet kunnen en willen aanvaarden.

Tsjah, volgens mij zijn dat degene die de eeuwige dood tegemoet gaan en ons van God willen afhouden.

Quote:
Jezus is voor ons op deze wereld gekomen en weer gegaan; ja. En dat leverde voor alle zielen weer een blanco start op en hoop. Maar.....alles wat daarna is gebeurd, daar dien je wel degelijk verantwoording voor te nemen.

je wordt geoordeeld, maar in Christus wordt je aangenomen als Gods kind en ben je gered.

Quote:
Je laatste vraag...:

Hoge geesten; daar wordt simpelweg mee bedoeld; dat deze zich in hogere sferen bevinden; daar waar de liefde overheerst

Góh had satan 1 van de hoogste posities smile.gif in hem overheerst de liefde ook niet.

Quote:
en daar waar het onbewuste en de haat overheerst en het vooral donker tot schimmig is; daar zitten de lagere geesten.

Tsjah satan zit redelijk hoog. 1 van de overvorsten d8 ik.. en bij hem is het toch wel donker tot schimmig en overheerst de haat.

Quote:
Het is technisch niet mogelijk; dat een lagere geest even zomaar op bezoek kan in een hogere sfeer. Andersom kan dit wel. De lagere geesten zijn dus wel degelijk "geketent" of gebonden aan hun gevoelsafstemming.

De bijbel beschrijft iets heel anders. En dar hecht ik meer waarde aan.

Quote:
Maar zoals ik al eerder ergens heb geschreven; is op de Aarde een mengeling van goed en kwaad en kun je lage geesten aantrekken met wat je doet of denkt.

Je kan demonen aantrekken ja. Door je te mengen in occultisme en seksuele zonde. Ook kan je iets over jezelf afroepen en zo een demon macht geven.

Quote:
Ga maar iemand flink haten, dat je bijna aan niks anders meer kan denken

Sorry God heeft een ander plan met mij.

Quote:
....dan trek je er vanzelf wel eentje naar je toe. Je nodigd ze zelf uit. Ook met het glaasje draaien gebeurd dat.

Ach je kan met nog wel meer dingen in aanraking komen met demonen, bijv zonde in het voorgeslacht.

Quote:
Amen

Nope kan het niet bevestigen sorry.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hester

Als jij de Bijbel letterlijk nemen wil; dan heb je het probleem, dat elke christelijke afsplitsing het toch weer anders gaat zien. Het is de kunst om te ontdekken welke lezing dan de juiste is en om daar achter te komen; daar heb je toch je gevoel voor nodig; oftewel je intuitie, die een onderscheid kan maken tussen leugen en waarheid. Je hebt gereformeerden; Katholieken; Grieks en russiche orthodoxen; kopten; protestanten; hervormden; baptisten; Jehova's; adventisten; pinkstergemeente; Amish; quackers; mormonen etc etc etc. Allemaal met een eigen kijk blijkbaar op de leer van die Bijbel.

Wie de Bijbel helemaal uit zijn hoofd kan oprepeteren; die gooit maar de eerste steen Hester.

De liefde van Christus...in relatie tot de uitspraak van Paulus...ok..als je de vergelijking van de verloren zoon kent; dan weet je; dat je heus wel van het pad mag dwalen, hij zal je nooit afwijzen om dat feit. Dat is echte liefde Hester.

Beschreven uitdrijvingen....

Er was vorig jaar nog een serie dokumentaires op TV van National Geographic over gedane uitdrijvingen in de V.S. Dat was echt minstens zo eng als de film. Waarschijnlijk wordt het weer herhaald en als het zover is; dan wil ik je wel tippen. Verder moet je maar eens wat in de literatuur duiken. Ikzelf heb het beschreven relaas gelezen van een ex-psychiatrie patiente, die in die ellende terechtkwam nadat ze eens achteloos met het glaasje draaien bezig was gegaan. Best heel erg en eng wat ze meegemaakt heeft en de hulpverlening die het niet begreep en haar steeds meer plat ging spuiten totdat ze werd geholpen door een helderziende.

Het Boek heet; "Kinderen van de duisternis" en de uitgever is Strengholt. Naar ik heb gehoort; hebben ze de titel later veranderd; omdat de hoofdpersoon hiertegen bezwaar maakte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid