BookerT 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Je kent dat wel, muziek waar bij je heel erg God ervaart. Ook al weet je niet waarom. Ik heb het heel sterk met het nummer Real Life Motion Picture van The Spirit That Guides Us, ik weet niet waarom. De bandleden zijn christen, dit nummer gaat zo ver ik weet niet over God. Maar ik heb wat met dit nummer. Ik voel God er door heen en ik weet niet waarom. Ook ervaar ik Gods aanwezigheid soms op heel andere manieren. Bij dit nummer is het vooral iets wat me blij maakt. Als ik dit op aarde al zo sterk voel, hoe mooi moet de hemel dan zijn.... Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Volgens mij is daar al een topic over.... Even zoeken. Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 ik heb dat met Glorie van Paul Coleman (trio), dat voel en hoor ik elke keer dat hele stadion gaan, en warme kriebels Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Dat heb ik bij Gregoriaans. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 6 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Quote: Op dinsdag 06 maart 2007 15:25:15 schreef Mr. Emilio het volgende: Volgens mij is daar al een topic over.... Even zoeken. zucht....dacht origineel te zijn Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Quote: Op dinsdag 06 maart 2007 15:35:51 schreef Thijs het volgende: [...] zucht....dacht origineel te zijn rustig maar... ik heb het nog niet gevonden. Ik ZOU er EVENTUEEL naast kunnen zitten. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 6 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Dat is je geraden....... Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 De Goddelijke Liturgie. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Quote: Op dinsdag 06 maart 2007 16:30:07 schreef Tom het volgende: De Goddelijke Liturgie. Da's wel heel simpel... Dan zou ik ook de psalmen en Opwekking kunnen noemen. Derhalve: Beetje flauw. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Het nummer Arise and Shine van Heat, heb maar twee nummers van ze, waarvan dit er één is en het doet me toch altijd weer wat als ik het hoor. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Mighty wave, Come touch en Winnerman van Jerusalem. Ik krijg er iedere keer weer kippevel van. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Bij veel Taizé liedjes raak ik ervan doordrongen hoe dichtbij God is, een paar voorbeelden die eruit springen: In manus tuas, Pater; Jésus le Christ; El Senyor; Nada te turbe; Bendigo al Señor (ik kan eigenlijk wel bijna het gehele boekje opschrijven ) Link naar bericht Deel via andere websites
Mark1987 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Ik heb eigenlijk niet echt specifiek 1 nummer waarbij ik God ervaar, ook niet meerderen eigenlijk. Als ik me echt richt op aanbidding maakt het voor mij niet meer uit wat voor muziek daarbij hoort, maar gaat het alleen nog om God en mij, en niet meer om wat voor muziek er op staat. En eigenlijk hoort het zo ook natuurlijk Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Locus Iste van het jongetjeskoor Libera. Letterlijk alsof engelen je toezingen in de hemel. En toen ik voor het eerst Gregoriaans hoorde (het Magnificat door Benedictijnse monniken in Brazilië gezongen, tijdens de Vespers), bevonden mijn oren zich ook even in de hemel en eigenlijk mijn gedachten ook wel. Goddelijke muziek bestaat. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Quote: Op dinsdag 06 maart 2007 18:06:50 schreef Mark1987 het volgende: Ik heb eigenlijk niet echt specifiek 1 nummer waarbij ik God ervaar, ook niet meerderen eigenlijk. Als ik me echt richt op aanbidding maakt het voor mij niet meer uit wat voor muziek daarbij hoort, maar gaat het alleen nog om God en mij, en niet meer om wat voor muziek er op staat. En eigenlijk hoort het zo ook natuurlijk Inderdaad, dat maakt mij ook niet uit. Als ik zou zeggen dat ik bijv. alleen bij vrolijke muziek God ervaar, dan is er volgens mij iets mis met mijn godsbeeld. Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Enya - Storms in Africa Waarom? Ik weet het niet, daarbij is het ook helemaal instrumentaal. Maargoed het gevoel is er wel Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Cryptopsy - The Pestilence That Walketh In Darkness (Psalm 91:5-8) Een stuk psalm in tekst, het nunmmer begint als een redelijk rustig normaal rock achtig nummer en ontaard halverwege in een bruut stuk death metal met een zeer sterke tekst. Twisted Sister - All Come All Ye Faithfull Ja een kerst nummer, maar de tekst vind ik geweldig, zeker in combinatie met de stoere manne metal manier waarop het gebracht wordt. Samegevoegd: Van de eerst genoemde is een legale mp3 beschikbaar link Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Quote: Op dinsdag 06 maart 2007 18:06:50 schreef Mark1987 het volgende: Ik heb eigenlijk niet echt specifiek 1 nummer waarbij ik God ervaar, ook niet meerderen eigenlijk. Als ik me echt richt op aanbidding maakt het voor mij niet meer uit wat voor muziek daarbij hoort, maar gaat het alleen nog om God en mij, en niet meer om wat voor muziek er op staat. En eigenlijk hoort het zo ook natuurlijk Eigenlijk heb je gelijk. Kijk maar naar de tekst vanWhen the music fades van Matt Redman [qoute]When the music fades And all is striped away And I simply come Longing just to bring Somthing thats of worth That will bless your heart I'll bring you more than a song For a song in itself, is not what you have required You search much deeper within Though the way things appear Your looking into my heart ( Chorus) I'm coming back to the heart of worship And it's all about you, it's all about you Jesus I'm sorry Lord, for the thing I've made it When it's all about you, it's all about you Jesus King of endless worth No one could express How much you deserve Though I'm weak and poor All I have is yours Every single breath I'll bring you more than a song For a song in itself, is not what you have required You search much deeper within Though the way things appear Your looking into my heart Het gaat God eigenlijk niet eens om de muziek maar om ons hart. Link naar bericht Deel via andere websites
Mark1987 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Ik ken'm, mooi nummer Link naar bericht Deel via andere websites
janpeter 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Ik heb dat vrij sterk met Audioslave - Revelation. Ik hoorde dit nummer na een ingrijpende avond op het gebied van bidden en de Heilige geest, en het raakte me op een bepaalde manier.. iedere keer als ik het hoor. De band en zijn leden zijn naar mijn idee niet bepaald Christelijk, maar dat maakt even niet uit ? Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 6 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Chris cornell heeft wel een christelijke achtergrond, maar praktiseerde het niet geloof ik Link naar bericht Deel via andere websites
janpeter 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Ah, dat wist ik niet! Misschien dat die basis toch nog enige invloed heeft Link naar bericht Deel via andere websites
Corientje123 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Liedje wat ik ook op mijn profiel had gezet: We have nothing to give That didn't first come from Your hands We have nothing to offer You Which You did not provide Every good, perfect gift comes from Your kind and gracious heart And all we do is give back to You What always has been Yours Lord, we're breathing the breath That You gave us to breath To worship You, to worship You And we're singing these songs With the very same breath To worship You, to worship You Who has given to You That it should be paid back to him? Who has given to You As if You needed anything? From You, and to You, and through You Come all things, O Lord And all we do is give back to You What always has been Yours We are breathing the breath That You gave us to breath Toevallig ook van Matt redman, van de CD: face down.. Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 He reigns van de Newsboys. Een beetje à la Gloria van Paul Colman, wat ik ook een heel mooi nummer vind. Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Sommige psalmen kunnen me zo ineens raken, wanneer ik in de kerk zit. Ik heb momenteel niet echt een voorbeeld, maar het gebeurt regelmatig. En 'In a little while' van U2. En sommige nummers van 16 Horspower of Woven Hand (vooral bij het concert van hun). En 'Hallelujah' door Jeff Buckley gezongen. (ja, ik weet dat niet alle nummers christelijk bedoeld zijn ) Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten