Spring naar bijdragen

Ik zocht, en ik vond!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 81
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:17:18 schreef annzie het volgende:

ik begrijp het wel, maar bne in de katholieke kerk gedoopt, zou ik dan niet voor de katholiek kerk belijdenis, dus vormsel moeten doen? Die mensen zien me aankomen, ze kennen me aarschijnlijk niet eens meer, bn al mer dan zes jaar niet meer in die kerk geweest, en voel me ook helemaal niet katholiek ofzo.

Ik ga nu naar een pinkstergemeente en daar voel ik me beter op mijn plek dan waar ik ooit geweest ben, inclusief de kerk waar ik gedoopt ben. En dan kan ik daar toch geen belijdenis doen? Ik bedoel, een pinkstergemeente en een katholieke kerk staan toch wel een beetje ver uit elkaar, denk je ook niet? of is dit nou weer en of ander raar denkbeeld van mij?

(ik zeg stop discussie, ga ik er zelf mee verder
puh2.gif
, maarja niemand kan me toch van mijn besluit afhalen (denk ik) en ik vind discussiëren wel leuk, als ik maar tijd heb om na te denken over wat ik wil zeggen)

Binnen de katholieke kerk is er ook een evangelische beweging...

Samengevoegde post 28-2-2007 21:23:17:

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:20:33 schreef Mark1987 het volgende:

Voor zover ik weet hoef je geen toestemming te hebben... weet niet hoe dat is in de meeste gemeentes, maar pinkstergemeenten kennende zullen ze daar weinig problemen mee hebben eigenlijk...

Want "eer je ouders" geld daar niet? De pinkstergemeenten helpt dus gewillig mee met het ontwrichten van een gezin als dat maar een zieltje opleverd?

Samengevoegde post 28-2-2007 21:24:23:

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:17:31 schreef Mark1987 het volgende:

[...]

Hand 8

36 Onderweg kwamen ze bij een plaats waar water was, en de eunuch zei: ‘Kijk, water! Waarom zou ik niet gedoopt kunnen worden?’ 37 Filippus zei tegen hem: “Indien u gelooft met heel uw hart, is het toegestaan.†Hij antwoordde: “Ik geloof dat Jezus Christus de Zoon van God is.â€

Wat heeft dit met de Nederlandse wet te maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:21:34 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Want "eer je ouders" geld daar niet? De pinkstergemeenten helpt dus gewillig mee met het ontwrichten van een gezin als dat maar een zieltje opleverd?

Als je even terug gelezen hebt zul je zien dat ik ook heb geschreven dat ze er goed moet over nadenken of ze echt tegen haar ouders wil ingaan. Ik geloof ook wel dat haar gemeente alles er aan zal doen om te bemiddelen tussen haar en haar moeder. Wat er uiteindelijk uit zal komen weet ik niet maar bijbels gezien mag ze zich gewoon laten dopen zoals je in mijn post hierboven kunt lezen...

Quote:
[...]

Wat heeft dit met de Nederlandse wet te maken?

Wat heeft dopen überhaupt met de Nederlanse wet te maken? De kerken waar ik kom zijn gefundeerd op de bijbel, en hebben hun gemeente ingericht zoals ze dat daar terugvinden. Daar hoort dus ook de tekst bij die ik je gaf, en daar heeft de Nederlanse wet volgens mij niets mee te maken toch...?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:17:18 schreef annzie het volgende:

maarja niemand kan me toch van mijn besluit afhalen

Ook Jezus niet? Want eigenlijk trap je Jezus keihard in z'n maag door Zijn doop af te wijzen. Het spijt me, maar zo ligt het wel. Je bent Katholiek, je bent al gedoopt. Als je zegt dat die doop onzin is of niet bestaat, wat zegt dat dan over de doop op zich. En als de doop al een kwestie is van je eigen smaak, wat zegt dat dan over het hele geloof? We geloven toch niet omdat iets mooi klinkt, maar toch omdat het waar is? Ik zou zeggen, onderzoek de geschiedenis, en kijk dan wie er gelijk heeft voordat je zo'n grote stap zet. Volgens het katholiek geloof geeft een overdoop namelijk een grote kans op de hel. apk_worry-rose.gif

Samengevoegde post 28-2-2007 21:30:57:

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:28:40 schreef Mark1987 het volgende:

Wat er uiteindelijk uit zal komen weet ik niet maar bijbels gezien mag ze zich gewoon laten dopen zoals je in mijn post hierboven kunt lezen...

Onzin, want die tekst die jij aanhaalt, die gaat over iemand die zich voor de eerste keer laat dopen! boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Evangelischen geloven dan weer dat jij Jezus net een keiharde trap in Zijn maag hebt gegeven pius, en katholiek of niet, volgens mij heeft annzie op het moment toch behoorlijk evangelische overtuigingen, die absoluut niet stroken met de RKK. Ik snap je reactie echt, omdat het mij namelijk ook veel pijn doet om te lezen dat jij haar probeert weg te halen van wat ik geloof een hele goeie weg is om te gaan, maar ik denk dat er op deze manier maar 1 de dupe van wordt, en dat schiet dus niets op...

Samengevoegde post 28-2-2007 21:33:18:

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:29:18 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Onzin, want die tekst die jij aanhaalt, die gaat over iemand die zich voor de eerste keer laat dopen!
boosrood.gif

Dus jij geloofde met heel je hart toen je als baby gedoopt werd? Interessant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik begrijp heel goed dat er nu fel op elkaar gereageerd wordt. Daarom nogmaals een dringend verzoek: zet de discussie over de doop ergens anders voort en reageer hier op andere aspecten van de getuigenis. Annzie is net tot geloof gekomen en wil haar vreugde daarover met ons delen. Voor discussie zijn er legio andere topics en met name in het topic Overdopen is er al veel over de wederdoop geschreven.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 28 februari 2007 21:29:18 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Ook Jezus niet? Want eigenlijk trap je Jezus keihard in z'n maag door Zijn doop af te wijzen.

Ik wijs Zijn doop niet af, ik zeg niet dat kinderdoop goed of slecht is, of dat ik het ermee eens of oneens ben.

ik denk dat als de discussie moet stoppen, ik zelf ook moet stoppen met reageren, (oeh!! moeilijk, ik hou van discussies! maar ik ga stoppen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:37:28 schreef Hester het volgende:

Ik begrijp heel goed dat er nu fel op elkaar gereageerd wordt. Daarom nogmaals een dringend verzoek: zet de discussie over de doop ergens anders voort en reageer hier op andere aspecten van de getuigenis. Annzie is net tot geloof gekomen en wil haar vreugde daarover met ons delen. Voor discussie zijn er legio andere topics en met name in het topic
is er al veel over de wederdoop geschreven.

Hester, laat je spierballen zien! party.gifparty.gifparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:40:09 schreef annzie het volgende:

Ik wijs Zijn doop niet af, ik zeg niet dat kinderdoop goed of slecht is, of dat ik het ermee eens of oneens ben.

Als je je laat overdopen doe je dat automatisch wel. apk_worry-rose.gif Dan zeg je eigenlijk dat je daarvoor niet gedoopt bent.

Quote:
ik denk dat als de discussie moet stoppen, ik zelf ook moet stoppen met reageren, (oeh!! moeilijk, ik hou van discussies! maar ik ga stoppen)

Ik ben echt heel blij dat je weer tot geloof bent gekomen, ik ben zelf ook een katholiek die Jezus weer heeft terug gevonden, ook ik heb eerst met de Evangelischen geflirt...

...Wat kan ik zeggen, please, please, onderzoek het eerst allemaal goed voordat je zo'n drastische stap zet, als je wilt weten van de hoed of de rand, dan discussieer ik graag met je verder in het overdoop topic. apk_worry-rose.gifcandle-smiley.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:36:50 schreef annzie het volgende:

Misschien weten jullie een manier om mijn moeder zover te krijgen dat ik me toch mag laten dopen, want ik wil het echt heel graag! En vragen staat vrij, dus wil je meer weten of is er iets niet duidelijk... you know what to do!

Hey Annzie, als eerste wil ik je feleciteren met je geloof smile.gif Altijd fijn zoiets te lezen.

Ik heb alleen een vraag, en ik weet niet of die al eerder aan je is gesteld of dat ik er langs lees in je getuigenis maar, waarom zou je je eerste doop niet willen erkennen?

Mijns inziens heeft God daar al heel duidelijk laten zien dat hij je als kind wil. Dat hij voor je gekozen heeft.

Als dat toen al duidelijk was, waarom dan nu nog een keer dopen??

Vrede, Taam

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 maart 2007 00:25:06 schreef Taam het volgende:

Als dat toen al duidelijk was, waarom dan nu nog een keer dopen??

Vrede, Taam

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:52:50 schreef TimonK het volgende:

Ik zou dan ook niet willen spreken van een overdoop, dat zou inderdaad impliceren dat de eerste doop niet goed genoeg zou zijn en daarom over moet. Ik zie het als een wederdoop, gewoon dezelfde doop nog een keer, zij het met een andere lading aan de kant van de gedoopte, maar niet aan de kant van God.

daarom smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Voor iedereen die dit nog helemaal tot de laatste pagina gaat lezen, ik mag me laten dopen van mijn moeder!!!! Niet van harte, maar "doe maar wat je niet laten kan" betekend in dit geval "vooruit dan maar"!!

Ik vind het zo cool, God is zo goed!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Voor iedereen die dit nog helemaal tot de laatste pagina gaat lezen, ik mag me laten dopen van mijn moeder!!!! Niet van harte, maar "doe maar wat je niet laten kan" betekend in dit geval "vooruit dan maar"!!

Ik vind het zo cool, God is zo goed!!

noparty.gif Spijtig. Ik zal voor je bidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Voor iedereen die dit nog helemaal tot de laatste pagina gaat lezen, ik mag me laten dopen van mijn moeder!!!! Niet van harte, maar "doe maar wat je niet laten kan" betekend in dit geval "vooruit dan maar"!!

Ik vind het zo cool, God is zo goed!!

Kijk eens aan. big-smile.gif

Ik wens je veel zegen toe! flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid