Spring naar bijdragen

Zonnepanelen op kerkgebouwen


Aanbevolen berichten

Quote:
Op woensdag 07 februari 2007 21:29:28 schreef Tom het volgende:

[...]Maar tot nu toe ben je niet in staat gebleken om me uit te leggen wat dat te maken heeft met de inhoud van dat rapport.

Het zou maar zo kunnen zijn dat wetenschappers zijn gekozen waarvan vooraf bekend was wat hun standpunt was of dat er gekeken is naar de loopbaan van de wetenschappers.

Als de VN zou willen kunnen ze morgen weer duizend wetenschappers aan het werk zetten die precies het tegenovergestelde zullen beweren inc wetenschappelijke bewijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Op woensdag 07 februari 2007 21:32:26 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Het zou maar zo kunnen zijn dat wetenschappers zijn gekozen waarvan vooraf bekend was wat hun standpunt was of dat er gekeken is naar de loopbaan van de wetenschappers.

Als de VN zou willen kunnen ze morgen weer duizend wetenschappers aan het werk zetten die precies het tegenovergestelde zullen beweren inc wetenschappelijke bewijzen.

Zou kunnen. Daarvoor zouden we moeten zien welke wetenschappers aan dat rapport hebben meegewerkt. Weet jij waar ik een dergelijke lijst kan vinden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 07 februari 2007 21:41:11 schreef Tom het volgende:

[...]Zou kunnen. Daarvoor zouden we moeten zien welke wetenschappers aan dat rapport hebben meegewerkt. Weet jij waar ik een dergelijke lijst kan vinden?

Jij hebt getal van 2500 onderzoekers genoemd die het gedegen rapport hebben opgesteld. Voor iemand die schijnbaar het rapport gelezen heeft moet het toch kinderspel zijn om de bijbehorende namen ook te vinden? Maar dan zijn we er nog niet. Ook moet van elke onderzoeken onderzocht worden wat zijn achtergrond is. Laat je me de uitkomst weten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het rapport niet gelezen noch heb ik gesuggereerd het gelezen te hebben. Ik deed niets anders als jou een paar vragen stellen over je vrij radicale verwerping van de VN en dit rapport. Wat de wetenschappers betreft weet ik alleen dat een er een stel verbonden is aan de wetenschappelijke bladen als Nature en Science wat toch wel in hun voordeel spreekt. Maar goed.

Voor de duidelijkheid: ik heb eigenlijk geen mening over de betrouwbaarheid aan dit rapport en stelde je enkel een paar vragen om te kijken of er een onderbouwing achter je opmerkingen stak. Helaas voel je, je hier blijkbaar door aangevallen en vind je het nodig om me woorden in de mond te leggen die ik nooit heb gebruikt. Best jammer want nu weet ik nog niks.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 07 februari 2007 21:50:40 schreef Tom het volgende:

Ik heb het rapport niet gelezen noch heb ik gesuggereerd het gelezen te hebben. Ik deed niets anders als jou een paar vragen stellen over je vrij radicale verwerping van de VN en dit rapport. Wat de wetenschappers betreft weet ik alleen dat een er een stel verbonden is aan de wetenschappelijke bladen als Nature en Science wat toch wel in hun voordeel spreekt. Maar goed.

Voor de duidelijkheid: ik heb eigenlijk geen mening over de betrouwbaarheid aan dit rapport en stelde je enkel een paar vragen om te kijken of er een onderbouwing achter je opmerkingen stak. Helaas voel je, je hier blijkbaar door aangevallen en vind je het nodig om me woorden in de mond te leggen die ik nooit heb gebruikt. Best jammer want nu weet ik nog niks.

Mijn persoonlijke onderbouwing is vanaf post 1 over de VN helder. Ik vetrouw de VN gewoon niet.

Het onderzoek zou best heel gedegen kunnen zijn zoals jij beweerd (en daarme suggereer je iig de onderzoeks resultaten ingezien te hebben), maar dat wil nog niet zeggen dat dat rapport het ook is. Onderzoek en daarop volgend rapport kunnen namelijk twee heel verschhillende dingen

zijn.

Daar kan je het niet mee eens te zijn maar verwacht over z'n non onderwerp geen onderbouwing in essay vorm waarom ik zoiets vind.

Samengevoegde post 07-2-2007 22:19:42:

Quote:

Op woensdag 07 februari 2007 21:52:37 schreef Mr. Emilio het volgende:

Dus omdat het een VN-rapport is is is bijvoorbaat al ongloofwaardig? Hoe zou je nog geloofwaardig willen blijven en tegelijker tijd invloed willen hebben op geo-politieke schaal?

Ik denk dat als de VS morgen uit de VN zal stappen dat echt geen gevolgen zou hebben voor hun invloed op geo-politieke schaal.

Een sterke legermacht staat tegenwoordig (en vroeger ook al) garand voor heel wat invloed.

Maar laten we teruggaan naar het onderwerp. Het ging over zonnepanelen (op kerkgebouwen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

...zuchterdezucht

het is vervelend dat ik de enige ben met mijn mening puh2.gif maar voor mij zou er een heleboel electriciteit etc weg mogen en dat we zoals vroeger meer gaan leven, met de kennis die we nu ehbben, dus nee geen pest of je afval op straat gooien...we weten inmiddels al dat dat niet goed is

maar zonnepanelen, goeje zaak , als mensen dan wat minder zouden verbruiken dan zou het zeker wel kunnen + er zijn nog andere natuurbronnen he waar energie uitgehaald kan worden. Alles samen lijkt me dat wel voldoende. Heb daar ooit eens wat over gelezen, jammer dat ik nietr meer weet wat en waar :/

het is altijd wel rentmeesterschap dit en rentmeesterschap dat maar als het puntje bij paaltje komt blijkt dat velen er maar weinig voor over hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een prut discussie over buitenstaanders (VN, VS en of wetenschappers).

Je bent alleen verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Mensen of organisaties ergens van beschuldigen heeft alleen nut als je de beweringen tegen hen kan onderbouwen met vaststaande feiten. Dat is met politieke organistaties erg moeilijk.

Kan er weer over het onderwerp worden gesproken.

Moeten die panelen er nou wel of nou niet komen?!!!!

En hoe regel je dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het geklets over zonnepanelen op kerkdaken onzin. Ik rijd elke zondag minstens 200 km. om asielzoekers naar onze kerk te vervoeren, een lege auto heen en met mensen terug, en dat is veel meer ter eer en glorie van God dan dat wij bewust met het milieu om zouden gaan, maar dat geen ene ziel God ervaart in zijn leven. Ik ken ook een directeur die expres diesel uit de tank bij zijn bedrijf in het zand morst. De natuur is niet belangrijk, maar de zielen van mensen wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 februari 2007 14:41:28 schreef Verheven het volgende:

Ik vind het geklets over zonnepanelen op kerkdaken onzin. Ik rijd elke zondag minstens 200 km. om asielzoekers naar onze kerk te vervoeren, een lege auto heen en met mensen terug, en dat is veel meer ter eer en glorie van God dan dat wij bewust met het milieu om zouden gaan, maar dat geen ene ziel God ervaart in zijn leven. Ik ken ook een directeur die expres diesel uit de tank bij zijn bedrijf in het zand morst. De natuur is niet belangrijk, maar de zielen van mensen wel.

Ook welkom op Credible.. flower.gif

Maar eh.. heeft God de mens niet de opdracht gegeven goed voor Zijn schepping te zorgen. Eerlijk gezegt kan je naar beide kanten uitslaan.. en wat jij hier nu zegt vind ik uitslaan naar een wel hele negatieve kant. Expres diesel morsen, waar is dat nu voor nodig.. en jij vind het zo te zien prachtig. Nou.. geweldig hoor. Petje af... * Iggi mist ineens een petje-af-smilie... clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 februari 2007 14:41:28 schreef Verheven het volgende:

Ik vind het geklets over zonnepanelen op kerkdaken onzin. Ik rijd elke zondag minstens 200 km. om asielzoekers naar onze kerk te vervoeren, een lege auto heen en met mensen terug, en dat is veel meer ter eer en glorie van God dan dat wij bewust met het milieu om zouden gaan, maar dat geen ene ziel God ervaart in zijn leven. Ik ken ook een directeur die expres diesel uit de tank bij zijn bedrijf in het zand morst. De natuur is niet belangrijk, maar de zielen van mensen wel.

Er was eens een man die leerde me dat ik een ander geen kwaad mocht doen. Ja, hij rade mij om zelfs goed te doen aan iedereen.

Zonnepanelen plaatsen vind ik 'goed doen'. Natuurlijk is mensen ophalen om naar de kerk te gaan ook 'goed doen'. Het jammere is natuurlijk dat het ook 'kwaad doen' is. Je vervuild de schepping.

(Oeps, nou krijg ik een hoop 'schriftgeleerden' en 'farizeers' over me heen. Ik zal proberen ze te ontwijken en tegelijkertijd voor ze te bidden)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En met zonnepanelen vervuil je de schepping niet? Die dingen worden kant en klaar uit de oceaan opgevist?

Nee die vervuilen niet..

Quote:
Verder is er ook de "energie-terugverdientijd". Zonnestroompanelen kosten energie om te maken, te vervoeren en te plaatsen. Er is een wijdverbreid misverstand dat zonnestroompanelen meer energie zouden kosten dan ze in hun werkzame leven terugverdienen. Dit is niet waar; in een klimaat als dat van Nederland is deze geïnvesteerde energie in zo'n 3-4 jaar terugverdiend, waarna de panelen netto energie gaan produceren. Omdat de panelen zeer lang meegaan zullen ze deze geïnvesteerde energie vele malen terugverdienen.

bron: link en dan het menuitem "PV-panelen" en dan onder het kopje "Terugverdienen"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 08 februari 2007 16:33:20 schreef Thorgrem het volgende:

Dus ze vallen daadwerkelijk uit de hemel, of kunnen met visnetten uit de oceaan geschept worden? Gho, vreemd. Ik dacht altijd dat die dingen in fabrieken door grote machines gemaakt werden.

Jeps wist je nog niet he.. vraag me nog steeds af waarom er nog geen akkerbouwengronden volgezet zijn met die dingen. Ruimte genoeg en met een beetje creativiteit kan je er ook nog een producten onder verbouwen (als je ze hoog genoeg plaatst)

En daarbij, energie verkopen is vast veel rendabeller dan graan, suikerbieten en aardappelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 februari 2007 16:20:26 schreef Thorgrem het volgende:

En met zonnepanelen vervuil je de schepping niet? Die dingen worden kant en klaar uit de oceaan opgevist?

Computerchips worden op de zelfde manier gemaakt en aan je enthousiasme van reageren te zien ben je maar al te blij dat je er gebruik van kan maken.

Wat dat betreft zijn computers meer vervuilend want die leveren geen energie op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 februari 2007 23:05:02 schreef MarcJ8 het volgende:

[...]

Computerchips worden op de zelfde manier gemaakt en aan je enthousiasme van reageren te zien ben je maar al te blij dat je er gebruik van kan maken.

Wat dat betreft zijn computers meer vervuilend want die leveren geen energie op.

Wat hebben computers en mijn gebruik er mee te maken? Dat ik het allemaal wel best vind tot op zekere hoogte is nu toch al wel duidelijk? Ik ben niet diegene die moeilijk doet. Het enige wat ik wil is dat mensen wat realistischer gaan denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 06:51:58 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Wat hebben computers en mijn gebruik er mee te maken? Dat ik het allemaal wel best vind tot op zekere hoogte is nu toch al wel duidelijk? Ik ben niet diegene die moeilijk doet. Het enige wat ik wil is dat mensen wat realistischer gaan denken.

Thorgrem,

De relatie tussen jouw computer en zonnecellen is dat ze van het zelfde materiaal zijn gemaakt; silicium dat beter bekend is als zand.

De relatie met jou is alleen je gebruik ervan.

Realisme bereik je niet door te ageren.

Misschien lees ik je stukjes verkeerd. Je manier van schrijven komt op mij over alsof jij je opwindt over dit soort zaken. Er spreekt voor mij zelfs een soort van boosheid uit. Dat helpt m.i. in discussies niet.

Mijn ervaring is dat wanneer ik een discussie wil omvormen naar een dialoog dan zijn woorden als 'misschien' en 'lijkt me' erg handig.

Ik kan het mis hebben over de toon. Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 21:42:10 schreef ArjanH. het volgende:

Volgens mij moet de bovenkant van de zonnepanelen die naar de zon word gericht, omgedraaid worden richting de kerk zelf. Want daar is het Ware Licht
party.gif

Lijkt mij een handig idee. Je kunt dan ook meteen meten hoeveel geloof er in die kerk is. Want hoe minder geloof, hoe minder God (het Ware Licht) daar aanwezig is, hoe minder energie, hoe minder licht.

"En, hoeveel geloof is er in jullie kerk?"

"O, 25 watt."

puh2.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:36:16 schreef RobertF het volgende:

[...]Lijkt mij een handig idee. Je kunt dan ook meteen meten hoeveel geloof er in die kerk is. Want hoe minder geloof, hoe minder God (het Ware Licht) daar aanwezig is, hoe minder energie, hoe minder licht.

"En, hoeveel geloof is er in jullie kerk?"

"O, 25 watt."

puh2.gifpuh2.gif

Idd! Goeie graadmeter toch? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt me toch handiger om ze naar buiten te richten want goed rentmeesterschap lijkt me toch de beste uiting van het 'ware geloof'. De kilowatten die dan worden opgevangen zijn dan een echte graadmeter.

Wat er binnen in een kerkgebouw gebeurt is eigenlijk niet van belang. 'Godsdienst' is toch het dienen van de Schepper en dat redt je niet met het luisteren naar een preek of het bestuderen van de Bijbel. Volgens mij is de ware uiting van godsdienst je eigen gedrag. In de eerste plaats individueel maar dat kan ook met een groep, kerkgemeente of -genootschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid