Spring naar bijdragen

The Beatles, satanisch?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik vraag me soms wel eens af waarom bijvoorbeeld dit soort dingen bewezen moet worden. Ik ben het ermee eens dat satanisch niet het goede woord is. Ik ben er iig van overtuigd dat het geen goeie muziek is (qua tekst en achtergronden enzovoorts). Maar waar zijn de bewijzen dat ze goed zijn dan? Omdat iemand het liedje goed vind? Is toch ook een mening of ben ik nou gek geworden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:40:21 schreef Dboor het volgende:

Hoi,

Ik heb wel eens horen zeggen dat the Beatles satanisch zouden zijn. Op internet kan ik hier niet zo veel informatie over vinden.. Dus ik ben benieuwd wat jullie mening hier over is.

Groetjes,

Dboor

Ehm... geen idee. Je zou denken dat "Let it be" van een andere overtuiging getuigd, maar goed, je weet het maar nooit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:30:38 schreef jeffrey_1989 het volgende:

Ik vraag me soms wel eens af waarom bijvoorbeeld dit soort dingen bewezen moet worden. Ik ben het ermee eens dat satanisch niet het goede woord is. Ik ben er iig van overtuigd dat het geen goeie muziek is (qua tekst en achtergronden enzovoorts). Maar waar zijn de bewijzen dat ze goed zijn dan? Omdat iemand het liedje goed vind? Is toch ook een mening of ben ik nou gek geworden?

Mag ik jou vragen wat jij niet goed vindt aan teksten en achtergronden precies? Ik ben wel benieuwd wat jij aanstipt als fout. smile.gif

En ik vind de Beatles zwaar overgewaardeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:18:58 schreef Josminator het volgende:

Hoe kan uberhaubt de band die het prachtige nummer Blackbird heeft geschreven slecht zijn??

THE BEATLES lyrics - "Blackbird"

(Lennon/McCartney)

Blackbird singing in the dead of night

Take these broken wings and learn to fly

All your life

You were only waiting for this moment to arise.

-KNIP-

You were only waiting for this moment to arise

After Forever van Black Sabbath is tekstueel ook heel erg goed maarja.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 01:11:25 schreef Audiophile het volgende:

[...]

Mag ik jou vragen wat jij niet goed vindt aan teksten en achtergronden precies? Ik ben wel benieuwd wat jij aanstipt als fout.
smile.gif

En ik vind de Beatles zwaar overgewaardeerd.

Ik zal later deze week ff kijken. Ik heb in de komende dagen geen tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 01:24:51 schreef eentje het volgende:

[...]

After Forever van Black Sabbath is tekstueel ook heel erg goed maarja.....

Ik begrijp je punt, maar als je het hele topic leest, en dus ook mijn eerdere reactie's, zie je denk ik dat de post waar je op reageert meer een soort (poging tot) vrolijke afronding was!

En trouwens, ik heb persoonlijk niets tegen Black Sabbath ook, ik geloof niet in goede en slechte muziek, hooguit in goede en slechte ontvangers/luisteraars. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:29:51 schreef Josminator het volgende:

[...]

Ik begrijp je punt, maar als je het hele topic leest, en dus ook mijn eerdere reactie's, zie je denk ik dat de post waar je op reageert meer een soort (poging tot) vrolijke afronding was!

Ik vond het als poging tot... niet erg geslaagd aangezien je'n redenatie niet deugt... vandaar het voorbeeld... smile.gif

Quote:

Op woensdag 24 januari 2007 19:29:51 schreef Josminator het volgende:
En trouwens, ik heb persoonlijk niets tegen Black Sabbath ook, ik geloof niet in goede en slechte muziek, hooguit in goede en slechte ontvangers/luisteraars.
knipoog_dicht.gif

Ik geloof ook niet in goede of slechte muziek... wel in goede en slechte teksten/performers... big-smile.gif

Samengevoegde post 24-1-2007 20:36:20:

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:55:19 schreef Thijs het volgende:

[...]

''Imagine no religion''...moet bij de evangelischen toch wel goed vallen
widegrin.gif

Waarom alleen bij de evangelischen? verbaasd.gifverbaasd.gifverbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 01:19:03 schreef living stone het volgende:

[...]

is eerlijk waar een geweldig nummer, werd die droom maar eens werkelijk heid, wat zou de wereld er dan mooi uitzien
yes.gif

nou wat zou de wereld er dan geweldig uitzien verbaasd.gif

'and no religion too'

geen godsdienst meer? nee dankje. Dat hoeft niet van mij, ik houd mijn godsdienst smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:49:38 schreef Spark het volgende:

[...]

nou wat zou de wereld er dan geweldig uitzien
verbaasd.gif

'and no religion too'

geen godsdienst meer? nee dankje. Dat hoeft niet van mij, ik houd mijn godsdienst
smile.gif

ieder zijn keus, maar denk persoonlijk dat als religie wegvalt er weer een stuk minder leed is... kijk bijv. naar ierland, oorlog om geloof... de dreiging die uitgaat vanuit de islam naar anders denkende... christenen die elkaar nog net niet aanvliegen vanwegen een iets andere overtuiging en zo kan ik nog wel ff doorgaan... het ene geloof veroordeeld het andere geloof waar ook ter wereld

vanuit christelijk standpunt kan dit idd satanisch opgevat worden, omdat volgens de bijbel satan het geloof wilt afbreken, maar er zit in wat die zingt veel waarheid...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 27 januari 2007 15:11:42 schreef living stone het volgende:

[...]

ieder zijn keus, maar denk persoonlijk dat als religie wegvalt er weer een stuk minder leed is... kijk bijv. naar ierland, oorlog om geloof...

Klopt. Een oorlog in Ierland gaat zeker om geloof, het heeft namelijk niks met een onafhankelijkheidsoorlog te maken van Republikeinen die bij Ierland willen horen ipv bij het UK. Vandaar ook dat 'IRA' staat voor "I'm Roman, aight!"

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid