Spring naar bijdragen

Het Woord is vlees geworden


Aanbevolen berichten

Quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:12:17 schreef P. Strootman het volgende:

Dat komt toch op hetzelfde neer? Jezus wordt, qua mens wel meer vergeleken met ALLE mensen. In Johannes 21.25 staat:

'Er zijn echter nog vele andere dingen, die Jezus gedaan heeft; indien ze een voor een beschreven werden, dan zou, meen ik, de wereld zelf de boeken niet kunnen bevatten'

Worden hiermee niet ALLE mensen bedoeld? Dit kan toch niet van 1 mens gezegd worden!

Joh. 20

24 Dit is de discipel (Johannes, niet Johannes de doper), die van deze dingen getuigt en die deze beschreven heeft en wij weten, dat zijn getuigenis waar is.

25 Er zijn echter nog vele andere dingen, die Jezus gedaan heeft; indien deze één voor één beschreven werden, dan zou, naar ik meen, de wereld zelf de boeken, die geschreven werden, niet kunnen bevatten.

En ja, het staat er he. Het gaat over Jezus, over wat Hij deed, niet over Piet Strootman (die denkt/gelooft dat hij door de geest god(delijke) is)

Jij bent en blijft mens Piet, een schepsel Gods, het is God die ervoor koos Mens te worden om naast je te komen staan. Om relatie, ook met jou te zoeken....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:24:45 schreef Iggi het volgende:

[...]

Joh. 20

24 Dit is de discipel (Johannes, niet Johannes de doper), die van deze dingen getuigt en die deze beschreven heeft en wij weten, dat zijn getuigenis waar is.

25 Er zijn echter nog vele andere dingen, die Jezus gedaan heeft; indien deze één voor één beschreven werden, dan zou, naar ik meen, de wereld zelf de boeken, die geschreven werden, niet kunnen bevatten.

En ja, het staat er he. Het gaat over Jezus, over wat Hij deed, niet over Piet Strootman (die denkt/gelooft dat hij door de geest god(delijke)
is
)

Jij bent en blijft mens Piet, een schepsel Gods, het is God die ervoor koos Mens te worden om naast je te komen staan. Om relatie, ook met jou te zoeken....

Gelooft u dan werkelijk, dat als alles wat Jezus in DRIE jaar gedaan heeft en als ze allen beschreven zouden worden, de boeken de wereld niet zouden kunnen bevatten?

En wat u en mijn goddelijkheid betreft, Jezus zei in Johannes tegen de Joden, die Hem nota bene wilden doden:'De Schrift zegt: Gij zijt goden....'

Ben je dan niet goddelijk?

Ontgoddelijkt de mens en je hebt een dier over!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gelooft u dan werkelijk, dat als alles wat Jezus in DRIE jaar gedaan heeft en als ze allen beschreven zouden worden, de boeken de wereld niet zouden kunnen bevatten?

Twijfelt u aan de grootmacht van God?

Quote:
En wat u en mijn goddelijkheid betreft, Jezus zei in Johannes tegen de Joden, die Hem nota bene wilden doden:'De Schrift zegt: Gij zijt goden....'

Schriftplaats, want ik kan ook van alles beweren dat in de bijbel staat.

Quote:
Ben je dan niet goddelijk?

Ontgoddelijkt de mens en je hebt een dier over!

Waar staat dat wij goddelijk zijn? In Genesis lezen we alleen dat de mens is gemaakt in gelijkenis van God. Er wordt daarmee niet beweerd dat we goddelijk zijn. Dat is een stuk inlegkunde van teksten wat er niet staat en wat ingaat tegen het Christendom als zodanig. Het Christendom dat Credible als volgt hanteerd:

Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper van de hemel en de aarde.

En in Jezus Christus, zijn eniggeboren Zoon, onze Here;

die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria;

die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, neergedaald in de hel;

op de derde dag opgestaan uit de doden;

opgevaren naar de hemel, en zit aan de rechterhand van God, de almachtige Vader;

vandaar zal Hij komen om te oordelen de levenden en de doden.

Ik geloof in de Heilige Geest.

Ik geloof een heilige, algemene, christelijke kerk, de gemeenschap der heiligen;

vergeving van de zonden;

opstanding van het vlees;

en een eeuwig leven.

Bron

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:20:29 schreef Iggi het volgende:

[...]

Nee, dat was Johannes 1 van de 12 apostelen. Johannes de doper was de voorloper van Jezus, werd ten tijde van Jezus leven omgebracht door Herodus. Wat we kunnen lezen in Mat. 14

Johannes, de schrijver van het evangelie leefde nog ten tijde van de kruisiging.

De apostel Johannes schrijft in zijn evangelie
over
Johannes de doper.

De apostel Johannes is ook de schrijver van de brieven en Openbaring.

Kortom, Johannes de doper en de apostel Johannes zijn niet één en dezelfde persoon.

't Is toch wat. God, Jezus en de H. Geest wilt u koste wat het kost uit elkaar trekken en van twee personen; twee Johannessen wilt u één persoon maken.

Hoe geloofwaardig wilt u zijn..?

[...]

Ja, ik weet zo langzamerhand wel wat ik volgens u zou moeten geloven maar het is niet waar wat u schrijft. Paulus verwijst in zijn brieven naar Jezus Christus, de Zoon van God. Maar wees blij, u mag geloven wat u wilt.

Piet, houd je nog steeds vol dat het Johannes-evangelie door Johannes de doper is geschreven..?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:00:26 schreef Michiel het volgende:

...

Schriftplaats, want ik kan ook van alles beweren dat in de bijbel staat.

...

1 Een psalm van Asaf.

God staat op in de hemelse raad,

hij spreekt recht in de kring van de goden:

2 ‘Hoe lang nog oordeelt u onrechtvaardig

en kiest u partij voor wie kwaad doen? sela

3 Doe recht aan weerlozen en wezen,

kom op voor verdrukten en zwakken,

4 bevrijd wie weerloos zijn en arm,

red hen uit de greep van wie kwaad wil.

5 U toont geen inzicht, geen begrip,

en doolt in duisternis rond,

de aarde wankelt op haar grondvesten.

6 Ooit heb ik gezegd: “U bent goden,

zonen van de Allerhoogste, allemaal.â€

7 Toch zult u sterven als mensen,

ten val komen als aardse vorsten.’

8 Verhef u, God, spreek recht op aarde,

alle volken behoren u toe. (Psalm 82)

34 Jezus zei: ‘Staat er in uw wet niet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘U bent goden’� 35 De Schrift blijft altijd van kracht; als mensen tot wie God spreekt goden genoemd worden, 36 hoe kunt u mij, door de Vader geheiligd en naar de wereld gezonden, dan beschuldigen van godslastering wanneer ik zeg dat ik Gods Zoon ben? 37 Als wat ik doe niet van mijn Vader komt, geloof me dan niet, 38 maar als dat wel het geval is en u gelooft me toch niet, geloof dan tenminste wat ik doe. Dan zult u begrijpen dat de Vader in mij is en dat ik in de Vader ben.’ 39 En weer wilden ze hem grijpen, maar hij ontsnapte. (Johannes 10)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 17 januari 2007 10:51:17 schreef P. Strootman het volgende:

Gelooft u dan werkelijk, dat als alles wat Jezus in DRIE jaar gedaan heeft en als ze allen beschreven zouden worden, de boeken de wereld niet zouden kunnen bevatten?

Dat staat er toch. U houdt toch van letterlijk lezen..?

Quote:
En wat u en mijn goddelijkheid betreft, Jezus zei in Johannes tegen de Joden, die Hem nota bene wilden doden:'De Schrift zegt: Gij zijt goden....'

Ben je dan niet goddelijk?

Ontgoddelijkt de mens en je hebt een dier over!

Zie hier de weerlegging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:44:46 schreef Iggi het volgende:

[...]

Piet, houd je nog steeds vol dat het Johannes-evangelie door Johannes de doper is geschreven..?

Iggi,

Wat doet het er eigenlijk toen voor de uitleg van het Johannesevangelie, welke Johannes dit evangelie heeft geschreven? Chronologisch kunnen we ons toch nog wel vergissen? De Johannes die het evangelie schreef, doopte in elk geval ook,want in 1.12 vroegen de Farizeeen: Waarom doopt gij dan, als u de Christus niet bent?' Deze Johannes begon zijn evangelie in elk geval vanaf DEN BEGINNE. Het is duidelijk een 'geconstrueerd' verhaal, waarin veel waarheden verborgen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 17 januari 2007 13:22:32 schreef P. Strootman het volgende:

Wat doet het er eigenlijk toen voor de uitleg van het Johannesevangelie, welke Johannes dit evangelie heeft geschreven?

Ach misschien niet zoveel, het zegt hooguit iets over uw kennis over/van de Bijbel, over uw manier van lezen, over uw manier van 'ons' iets proberen wijs te maken, iets over uw geloofwaardigheid.

Quote:
Chronologisch kunnen we ons toch nog wel vergissen?

Vond het nogal verbazingwekkend dat u dacht dat Johannes de doper en Johannes de evangelist/apostel één en dezelfde persoon was.

Quote:
De Johannes die het evangelie schreef, doopte in elk geval ook,want in 1.12 vroegen de Farizeeen: Waarom doopt gij dan, als u de Christus niet bent?'

Nee, dat staat er dus niet he. Het was Johannes de apostel die schreef over het feit dat de Farizeeen aan Johannes de doper vroegen waarom hij doopte. Wel bij de les blijven he?

Quote:
Deze Johannes begon zijn evangelie in elk geval vanaf DEN BEGINNE.

Ja, Johannes vertelde iets over wie Jezus was en is.

Quote:
Het is duidelijk een 'geconstrueerd' verhaal, waarin veel waarheden verborgen zijn.

Waarheden open en bloot voor degene wiens ogen geopend zijn door Hem. Door de Drieëenig God; Vader, Zoon en H. Geest.

En dat, dat gun ik je van harte Piet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:02:01 schreef P. Strootman het volgende:

Waarom gebruik jij een formule voor God, die in de bijbel niet voorkomt?

Mat. 28

18 En Jezus trad naderbij en sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in de hemel en op [de] aarde. 19 Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb. 20 En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Iggi: Mooie tekst! Goed gevonden. De oudste formulering van de Triniteitsleer.

@ Aimé: Amai, gij! Ik bedoelde natuurlijk een schriftplaats, niet de verwijzing naar een of andere lap tekst van de JG. De door jou geciteerde 'bronnen' zijn zo op het eerste gezicht alle erg twijfelachtig, aangezien daar niet één vertaling zit, die erkenning vindt binnen de RKK. En aangezien die - volgens mijn bescheiden (doch tamelijk onfeilbare widegrin.gif ) mening - de door Christus zelf gestichte en door de eeuwen geleide Kerk is, is dat ook meteen het enige dat ik mag erkennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:00:26 schreef Michiel het volgende:

[...]Twijfelt u aan de grootmacht van God?[...]Schriftplaats, want ik kan ook van alles beweren dat in de bijbel staat.[...]Waar staat dat wij goddelijk zijn? In Genesis lezen we alleen dat de mens is gemaakt in gelijkenis van God. Er wordt daarmee niet beweerd dat we goddelijk zijn. Dat is een stuk inlegkunde van teksten wat er niet staat en wat ingaat tegen het Christendom als zodanig. Het Christendom dat Credible als volgt hanteerd:

Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper van de hemel en de aarde.

En in Jezus Christus, zijn eniggeboren Zoon, onze Here;

die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria;

die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, neergedaald in de hel;

op de derde dag opgestaan uit de doden;

opgevaren naar de hemel, en zit aan de rechterhand van God, de almachtige Vader;

vandaar zal Hij komen om te oordelen de levenden en de doden.

Ik geloof in de Heilige Geest.

Ik geloof een heilige, algemene, christelijke kerk, de gemeenschap der heiligen;

vergeving van de zonden;

opstanding van het vlees;

en een eeuwig leven.

Of ik in de almacht van God geloof? God openbaart Zich in de Wetten van de natuur.

’De hemelen vertellen Gods eer en het uitspansel verkondigt het werk zijner handen. De dag doet sprake toestromen aan de dag en de nacht predikt kennis aan de nacht’Heerlijk toch, om je daarin te verlustigen?

Maar mirakels, nee, daar geloof in niet in. Ook niet in die vrouw, die tegen haar predikant zei:’Ik ben zo gelovig dominee, dat ik nog zou geloven als er in het verhaal van Jona zou staan, dat niet Jona ingeslikt werd door de vis, maar de vis door Jona.

Dat is geloof zonder kennis! Johannes 21.25 kan niet letterlijk opgevat worden, maar hiermee worden ALLE MENSEN bedoeld en dan is het nóg een soort beeldspraak.

De mens niet goddelijk? Toen de Joden in Johannes 10.22-39 Jezus wilden doden, vroeg Jezus waaróm zij Hem wilden doden? Zij antwoordden: ‘Omdat Gij, een MENS, Uzelf God maakt’ Zei Jezus toen: Nu, dan bén Ik ook? Nee, dat zei Hij niet! Hij zei:’Is er niet geschreven in uw wet: Ik heb gezegd: Gij zíjt goden? Jezus vergeleek Zich als méns dus met de Joden, die Hem wilden doden! Maar let nú op: Jezus liet het twééde gedeelt van de geciteerde tekst achterwege, want in Psalm 82.6 staat:’Wel heb Ik gezegd: Gij zijt goden, ja, zonen des Allerhoogsten’ Maar als je Jezus wilt doden, heb je zéker het zoonschap nog niet bereikt. Dát is de opdracht van de mens zélf!

Noem je dit inlegkunde?

Samengevoegde post 17-1-2007 15:31:47:

Quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:08:14 schreef Iggi het volgende:

[...]

Mat. 28

18 En Jezus trad naderbij en sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in de hemel en op [de] aarde. 19 Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb. 20 En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld.

Daarin staat toch niet dat God drieenig is! Moeten we niet heel kies omgaan, Iggi met de namen en titels in de bijbel? Geen namen of titels veranderen en zeker geen namen en/of titels toevoegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:09:55 schreef P. Strootman het volgende:

Iggi,

Wil je zo goed zijn en mij aantonen, dat ik onschriftuurlijk ben geweest. Zo ja, dan zal ik dat herroepen.

Piet

Op jou eigen manier ben jij niet onschriftuurlijk geweest, wel onchristelijk. Wat je zelf ook aangeeft, je zegt geen christen te zijn, je zegt het Credo niet te onderschrijven. In die zin ben je een dwaalleraar op Credible omdat je constant tegen de doelstellingen van dit Christelijk forum ingaat en binnen dat kader verdien je m.i. door je eigen gedrag een ban.

Duidelijk genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid