Spring naar bijdragen

Christelijke muziek MTV


Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 13:51:14 schreef Thijs het volgende:

Ligt er aan...een band als Underoath kan zich prima meten in zijn genre, en niet-christenen luisteren er ook naar, maar het is nou niet bepaald brave EO-muziek.

Dat is emo, dat zuigt sowieso als genre in het geheel puh2.gif

Nee serieus, het is wel waar, naar mijn idee denken christelijke artiesten hun gebrek aan kwaliteits muziek te compenseren met een 'christelijk' (tussen aanhalingstekens, omdat ik de teksten zelf meestal te slap en te vaag vind) tekst.

Het is niet voor niks dat er niets van op de tv of radio komt. Ik bedoel, vroeger toen ik de muziek nog een beetje volgde, deed M.I.C. zo'n beetje wat 2 Unlimited jaaaaren daarvoor al deed en al door de commercie aan de kant was gezet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 13:51:14 schreef Thijs het volgende:

Ligt er aan...een band als Underoath kan zich prima meten in zijn genre, en niet-christenen luisteren er ook naar, maar het is nou niet bepaald brave EO-muziek.

Er zullen best christelijke bands zijn die op niveau spelen, maar die zal je dus ook tegenkomen bij MTV, TMF, de populaire zenders op radio/tv, en de top-dinges. Dat is juist mijn punt: wat goed is, wordt verkocht/gedraaid/getoond. Als het niet wordt verkocht/gedraaid/getoond, kan je zoveel e-mailtjes sturen naar mensen die hun baan hebben gemaakt van uitzoeken wat wel, en weat niet werkt voor hun doelgroep, maar dat maakt echt geen moer uit. ALS artiesten goed zijn, en graag een christelijk geluid willen uitdragen, mooi. Maar het is een simpel controleerbaar feit dat het meeste van wat als "christelijk" wordt verkocht in dit land, het zonder dat labeltje gewoon niet redt. Niet omdat mensen christelijke muziek afwijzen, maar omdat mensen slechte muziek afwijzen.

Samengevoegde post 05-1-2007 13:56:16:

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 13:52:55 schreef living stone het volgende:

[...]

[...]

zeker het vraagteken over het hoofd gezien, was volgens mij toch echt een vraag...

Bij Nederlands het stijlmiddel "retorische vraag" niet gehad? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 13:52:55 schreef living stone het volgende:

[...]

[...]

zeker het vraagteken over het hoofd gezien, was volgens mij toch echt een vraag...

Ook al zou het alleen een vraag zijn, dan nog vind ik het erg suggestief.

Samengevoegde post 05-1-2007 14:03:01:

Sommige muziek verkoopt omdat er het labeltje ''christelijk'' aan hangt, ook al is de muziek niet erg bijzonder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 13:55:22 schreef diakio het volgende:

Samengevoegde post 05-1-2007 13:56:16:

[...]

Bij Nederlands het stijlmiddel "retorische vraag" niet gehad?
knipoog_dicht.gif

wel gehad, maar een vraag is een vraag, er worden nog steeds geen woorden in de mond gelegt, maar daar ga ik niet verder op in...

ff verder ontopic, volgens mij komen er al clips van christelijke artiesten op deze zender... kan aan mij liggen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

even bot;

misschien een andere kant van die christelijke clips op TMF, je kan hiermee wel een paar cliche gedachten over het geloof opheffen, het geloof wat moderner presenteren.

En doordat je het medium tv gebruikt, waar VEEL nederlandse jongeneren naar kijken heb je tegelijk een brede doelgroep. Wat is er op tegen om zo dingen over het geloof te verspreiden?

Verder vind ik TMF en MTV hier nogal erg afgekraakt worden, want de gemiddelde top 40 die hier voorbij komt is nietzo heel on-christelijk.. en je kan altijd wegzappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 13:48:32 schreef diakio het volgende:

[...]

Ik geloof niet dat je mensen woorden in de mond moet leggen, maar ik constateer wel dat "christelijke muziek" het
blijkbaar
niet redt in de vrije markt, en dat er dus een economisch voordeel valt te behalen door je, minder verkopende, muziek van een christelijk sausje te voorzien. En vervolgens is mijn geheel subjectieve mening dat wat ik aan christelijke muziek hoor idd volstrekt niet het niveau haalt dat nodig zou zijn om te scoren buiten de christelijke-scene.

je mening mag dan subjectief zijn, ik deel 'em wel... applaus-smiley.gifthumbsup.gifworshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 05 januari 2007 13:55:22 schreef diakio het volgende:

Er zullen best christelijke bands zijn die op niveau spelen, maar die zal je dus ook tegenkomen bij MTV, TMF, de populaire zenders op radio/tv, en de top-dinges. Dat is juist mijn punt: wat goed is, wordt verkocht/gedraaid/getoond.

De band die Thijs noemt is daar denk ik niet mainstream genoeg voor. Andere bands in het genre die niets met geloof te maken hebben, zul je ook nooit op die zender tegen komen.

Ook wat goed is, zul je niet altijd horen als het niet zo toegankelijk is (enkele uitzonderingen daargelaten) voor het publiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 14:13:55 schreef living stone het volgende:

[...]

in dat geval gooi ik het zelf onder een normale vraag, of jij legt nu weer woorden in de mond van een ander en zo kunnen we door blijven gaan
puh2.gif

widegrin.gifsjoerule.gif

Samengevoegde post 05-1-2007 18:09:33:

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 15:07:55 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

De band die Thijs noemt is daar denk ik niet mainstream genoeg voor. Andere bands in het genre die niets met geloof te maken hebben, zul je ook nooit op die zender tegen komen.

Ook wat goed is, zul je niet altijd horen als het niet zo toegankelijk is (enkele uitzonderingen daargelaten) voor het publiek.

Ik gaf ergens al aan: "doelgroep". Natuurlijk, wat buiten de doelgroep valt, komt er sowieso niet op. Ik bedoel, dat Mozart tot de absolute top behoort staat redelijk buiten discussie geloof ik, maar MozartTV?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 18:08:02 schreef diakio het volgende:

Ik gaf ergens al aan: "doelgroep". Natuurlijk, wat buiten de doelgroep valt, komt er sowieso niet op. Ik bedoel, dat Mozart tot de absolute top behoort staat redelijk buiten discussie geloof ik, maar MozartTV?

widegrin.gif

Oeps, overheen gelezen. Ik zeg niets mondhouden.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Natuurlijk is Christelijke muziek mogelijk op MTV, maar dan moeten die kleffe bandjes zich eens anders opstellen. Ik denk niet dat het MTV publiek zit te wachten op een groepje brave pseudo-rockers die om de 2 minuten het publiek gaan vertellen dat ze god moeten eren. Ook laat de kwaliteit van de muziek vaak te wensen over (uitzonderingen daargelaten). Als ik bijvoorbeeld de EO jongerendag op tv zie kan die muziek mij totaal niet bekoren. Ook mensen in mijn omgeving die zelf overtuigd Christen zijn uiten regelmatig kritiek hierover. Ze zetten het geloof alleen maar voor paal en maken de kloof tussen gelovigen en atheïsten alleen maar groter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:

Op vrijdag 05 januari 2007 00:48:54 schreef Helena het volgende:

Michie, denk je nu echt dat ik ga juichen van MTV?

Nee, ik moet er van kotsen.

Beetje hypocriet niet?

Je kotst van een Tv-zender (om mij verder totaal onduidelijke redenen, maar goed) - maar wilt het wel gebruiken om jouw boodschap onder de aandacht te brengen van mensen die daar weer niets mee hebben.

Zie jij trouwens christelijke media al popmuziek brengen waar jij van walgt?

Ik bedoel maar, beetje respect voor elkaar graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik woon in Canada en ontvang ook veel amerikaanse zenders, en ze spelen hier geen Rebecca St. James of Barlowgirl op MTV. Af en toe spelen ze wel christelijke bands zoals Switchfoot of POD, en ik heb 1x blindside gezien, en 1x stacie orricco, maar verder geen bands/zangers op christelijke labels

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 18:20:35 schreef Libanon Nakszynski het volgende:

[...]

Beetje hypocriet niet?

Je kotst van een Tv-zender (om mij verder totaal onduidelijke redenen, maar goed) - maar wilt het wel gebruiken om jouw boodschap onder de aandacht te brengen van mensen die daar weer niets mee hebben.

Zie jij trouwens christelijke media al popmuziek brengen waar jij van walgt?

Ik bedoel maar, beetje respect voor elkaar graag.

Waarom moet ik respect hebben voor een televisiezender?

Waarom ik MTV een rotzender vind: omdat veel slips oversekst zijn, omdat er veel muziek op is te zien die niets goeds voortbrengt, omdat er geen muziek is die mensen naar God brengt. Als het dus geen foute muziek is, is het wel zinloze muziek, die je zou kunnen benaderen met 'baat het niet, dan schaadt het niet', maar ik heb o.h.a. niets met zinloosheid.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen en mooie nummers, maar op uitzonderingen bouw ik mijn mening niet.

Over 'waar mensen niets mee hebben', daar heb ik dan weer weinig mee te maken. We moeten gewoon het evangelie brengen en als mensen daar niet op zitten te wachten is dat jammer voor hen. De 'evangelieen' van de wereld wordt je opgedrongen en wordt overal gepropageerd, waarom zouden christenen zich dan iets aantrekken van commentaar als er misschien één christelijk clipje wordt uitgezonden. Het is mij een raadsel. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk niet dat het gaat werken.....over het algemeen komt er op MTV alleen muziek die in de hitlijsten staat...vroeger was dat wel anders, voor wat alternatievere muziek zou je naar MTV2 moeten gaan, maar die kan niet iedereen ontvangen...ik heb MTV2 nooit zo vaak gezien, maar ik kan me voorstellen dat bands als As I Lay Dying, UnderOath,Switchfoot en misschien Norma Jean ook wel langskomen, omdat dat gerespecteerde bands in hun genres zijn, en omdat niet-christenen ze ook waarderen

ik denk echter dat het weinig realistisch is om een BarlowGirl of een Michael W. Smith op MTV te willen...zij staan simpelweg gewoon niet in de hitlijsten

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:46:49 schreef Helena het volgende:

[...]

Waarom moet ik respect hebben voor een televisiezender?

Waarom ik MTV een rotzender vind: omdat veel slips oversekst zijn, omdat er veel muziek op is te zien die niets goeds voortbrengt, omdat er geen muziek is die mensen naar God brengt. Als het dus geen foute muziek is, is het wel zinloze muziek, die je zou kunnen benaderen met 'baat het niet, dan schaadt het niet', maar ik heb o.h.a. niets met zinloosheid.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen en mooie nummers, maar op uitzonderingen bouw ik mijn mening niet.

Over 'waar mensen niets mee hebben', daar heb ik dan weer weinig mee te maken. We moeten gewoon het evangelie brengen en als mensen daar niet op zitten te wachten is dat jammer voor hen. De 'evangelieen' van de wereld wordt je opgedrongen en wordt overal gepropageerd, waarom zouden christenen zich dan iets aantrekken van commentaar als er misschien één christelijk clipje wordt uitgezonden. Het is mij een raadsel.
smile.gif

Jij hoeft geen respect te hebben voor MTV, maar wel dien je te respecteren dat er mensen zijn die graag naar MTV kijken.

En als jij van mening bent dat jouw christelijke clipjes op MTV vertoond dienen te worden, zal je ook de clips die jij zo walgelijk vindt, op christelijke zenders moeten tolereren.

Samengevoegde post 17-2-2007 16:53:41:

Quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 15:43:31 schreef Thijs het volgende:

ik denk echter dat het weinig realistisch is om een BarlowGirl of een Michael W. Smith op MTV te willen...zij staan simpelweg gewoon niet in de hitlijsten

Blijkbaar zijn de creteria dus de verkoopscijfers.

Wel, dan zit er niks anders op dan massaal christelijke muziek te gaan kopen om genoemde artiesten op MTV vertoond te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ja dit klopt, toen ik een keer toevallig voorbij zapte, zag ik Kirk Franklin met het nr: STOMP (volgens mij dit weet ik niet zeker bloos.gif) Maar in ieder geval wel een nr van Kirk Franklin, en een tijd geleden was MARYMARY-Shackles op TMF. Dus dit gebeurt wel eens, maar niet dat dit heel vaak gebeurt.. GBY

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid