Spring naar bijdragen

Christelijke muziek MTV


Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 10:51:02 schreef PiB het volgende:

[...]

Het komt erop neer dat je een verhaal met halve waarheden naar MTV stuurt om maar wat christelijke zendtijd te bietsen. Vervolgens beweer je dat je wel naar die 'walgelijke' zender wilt kijken en dus wilt steunen als ze wat gospelnummertjes draaien. Beetje dubieus, vind je niet?

Wat zijn dan die halve waarheden?

Ik heb in die mail niet beweerd dat ík dan zou gaan kijken naar MTV, ik heb niets gezegd over of ik nu naar MTV kijk. Ik heb wél gezegd dat de meeste christelijke jongeren die ik ken niet naar MTV kijken omdat er voor hen niets bij zit. En dat er naar mijn weten genoeg christelijke jongeren zijn.

Ik heb de mail gewoon verstuurd dus kan hem je niet laten lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 11:34:48 schreef Hj het volgende:

[...]En als je er nou 1 weet te raken maar er 100 afstoot door mensen muziek te laten horen die ze niet leuk vinden. Muzieksmaak heeft volgens mij weinig te maken met de Liefde van Jezus.

Ik heb wat mensen Rebecca ST James en BarlowGirl laten horen en hoewel ze geen christenen waren vonden ze het mooie muziek, die ze vervolgens gingen draaien, waarna ze gingen nadenken over de teksten.

Samengevoegde post 05-1-2007 11:41:55:

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 11:38:28 schreef Mr. Emilio het volgende:

Waarom zouden Christelijke jongeren volgens jou dan zo nodig naar MTV moeten kijken terwijl er op de schotel en het web voldoende alternatieven zijn?

Ik begrijp je niet. Het gaat mij niet zozeer om christelijke jongeren te bereiken. Het gaat mij erom dat christelijke muziek dankzij christelijke jongeren de ongelovigen bereikt op een veel bekeken anti-christelijke zender.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat het op tv zou komen vind ik op zich ook geen slecht idee. Wij hebben thuis bijvoorbeeld geen schotel, en gaan die ook echt niet krijgen (bovendien heeft dat waarschijnlijk binnenkort ook geen nut meer, gezien het feit dat ze alle analoge tv eruit gaan gooien boosrood.gif)

En via internet zou ik niet goed weten waar ik zou moeten zoeken en daarnaast ga ik niet achter de computer naar clips zitten kijken (al was het alleen maar omdat er dan een rij van drie wachtenden achetr me staat die wel wat beters weet te doen achter de computer..)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 11:43:10 schreef snuffie het volgende:

dat het op tv zou komen vind ik op zich ook geen slecht idee. Wij hebben thuis bijvoorbeeld geen schotel, en gaan die ook echt niet krijgen (bovendien heeft dat waarschijnlijk binnenkort ook geen nut meer, gezien het feit dat ze alle analoge tv eruit gaan gooien
boosrood.gif
)

En via internet zou ik niet goed weten waar ik zou moeten zoeken en daarnaast ga ik niet achter de computer naar clips zitten kijken (al was het alleen maar omdat er dan een rij van drie wachtenden achetr me staat die wel wat beters weet te doen achter de computer..)

Er is ook christelijke radio trouwens, op zaterdag, zelfs christelijke house puh2.gif met remixen van Gerard Troost enzo- volgens een vriend van me dan, ik heb het nooit kunnen vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik luister thuis ook altijd naar Bright fm, die zit op de kabel..

benoemd zichzelf als dé christelijke radiozender van Nederland, dat is ook wel heel leuk, maar k dacht dat t hier even alleen om tv ging..

Bright fm is trouwens de hele week door ook, als je wilt weten of jij t ook kan ontvangen moet je even hier kijken (kun je t ook luisteren)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 11:48:00 schreef Helena het volgende:

[...]

Er is ook christelijke radio trouwens, op zaterdag, zelfs christelijke house
puh2.gif
met remixen van Gerard Troost enzo- volgens een vriend van me dan, ik heb het nooit kunnen vinden.

Remixen van GT? Word z'n muziek dan ineens WEL mooi? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 11:37:01 schreef Helena het volgende:

[...]

Wat zijn dan die halve waarheden?

Ik heb in die mail niet beweerd dat ík dan zou gaan kijken naar MTV, ik heb niets gezegd over of ik nu naar MTV kijk. Ik heb wél gezegd dat de meeste christelijke jongeren die ik ken niet naar MTV kijken omdat er voor hen niets bij zit. En dat er naar mijn weten genoeg christelijke jongeren zijn.

Ik heb de mail gewoon verstuurd dus kan hem je niet laten lezen.

Ik quote uit de openingspost:

Quote:
(die natuurlijk helemaal niet kijkt naar MTV, maar daar gaat het niet om, het gaat om de niet-christenen die er wél naar kijken)

Je doet alsof je een voorstel hebt waardoor christelijke jongeren naar MTV zouden gaan kijken, terwijl je in werkelijkheid niet eens lijkt te verwachten dat dat gaat gebeuren. Het gaat je immers niet om de christenen, maar om de niet-christenen. Dat is iets wat je niet tegen MTV verteld hebt en dus is er sprake van een halve waarheid. Got it?

Over dat tweede punt zou ik je graag nog horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 11:39:09 schreef Helena het volgende:

[...]

Ik heb wat mensen Rebecca ST James en BarlowGirl laten horen en hoewel ze geen christenen waren vonden ze het mooie muziek, die ze vervolgens gingen draaien, waarna ze gingen nadenken over de teksten.

ook reguliere muziek zonder directe christelijke lading heeft vaak erg goede teksten. Denk jij weleens over die teksten na? flower.gif

Quote:
Ik begrijp je niet. Het gaat mij niet zozeer om christelijke jongeren te bereiken. Het gaat mij erom dat christelijke muziek dankzij christelijke jongeren de ongelovigen bereikt op een veel bekeken anti-christelijke zender.

anti-christelijk? wil je dat even uitleggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 11:42:25 schreef ArjanH. het volgende:

Wel met de boodschap die er in zit. En als 1 iemand al denkt daar wil ik meer van weten. Dan heeft voor mij het doel bereikt, om mensen in aanraking te brengen met evangelie.

link

De clib van Rebecca St James. Dat zou toch zo kunnen tussen DJ Tiesto enzo. Toen ik tot geloof kwam was het eerste waar ik me in de 'christelijke' wereld over verbaasde dat het zo modern geworden was. Ik dacht altijd aan orgelmuziek en statige mensen in pak (daarom had ik in eerste instantie besloten om maar niet naar de kerk te gaan en gewoon in mijn eentje te geloven). De EOjongerendag bijvoorbeeld verbaasde me opnieuw (voor sommigen van jullie misschien moeilijk voor te stellen), maar die artiesten. Er is niets dufs aan christelijke artiesten en dat zouden veel ongelovigen met me eens zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 11:39:09 schreef Helena het volgende:

Ik begrijp je niet. Het gaat mij niet zozeer om christelijke jongeren te bereiken. Het gaat mij erom dat christelijke muziek dankzij christelijke jongeren de ongelovigen bereikt op een veel bekeken anti-christelijke zender.

Wat begrijp je niet? je zegt het zelf! de insteek die je in bovenstaande reactie kiest is niet zozeer het bereiken van ongelovige jongeren met Gospelmuziek, maar het "lokken" van Christelijke jongeren naar MTV dmv Gospelmuziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 05 januari 2007 11:56:42 schreef Helena het volgende:

[...]

De clib van Rebecca St James.

* diakio herinnert zich nog, toen hij jong was "Gospel Rock" bij de NCRV

en toen had ik al het idee "je kan niet meekomen met de grote namen, dan doe je er gewoon een gristelijk sausje over, en hoppa, toch nog een niche-marktje te pakken".

Die waarneming is niet anders geworden, na 25 jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 11:54:44 schreef Hj het volgende:

[...]ook reguliere muziek zonder directe christelijke lading heeft vaak erg goede teksten. Denk jij weleens over die teksten na?
flower.gif

[...]anti-christelijk? wil je dat even uitleggen?

Ik luisterde vroeger naar Blof en de Kast puh2.gif Zeker goede teksten. En Evanescense een tijdje. Ik luisterde zeker naar de teksten van Evanescense, zo goed zelfs dat ik er depri van werd. nosmile.gif

Ik vind MTV anti-christelijk (misschien had ik het iets subtieler kunnen verwoorden) omdat er voornamelijk blote vrouwen en opgehitste mannen in de clips te zien zijn. Vooral het seks-gehalte is erg hoog, vind ik hoor. Ik weet ook wel dat er wel eens normale nummers tussen zitten, dat is ook op de radio zo, maar over het algemeen vind ik het bagger muziek en als ik geniet van een nummer waarin gevloekt word voel ik me schuldig tegenover Jezus. Ik probeer er dan ook niet naar te kijken of luisteren. Hoe ging dat nummer ook al weer... 'Closing the **door..' Zoiets. Dat couplet met die vloek erin zat de hele zomer in mijn hoofd. nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 11:56:58 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Wat begrijp je niet? je zegt het zelf! de insteek die je in bovenstaande reactie kiest is niet zozeer het bereiken van ongelovige jongeren met Gospelmuziek, maar het "lokken" van Christelijke jongeren naar MTV dmv Gospelmuziek.

Nu begrijp ik je helemaal niet. Maar ten eerste:

Waarom reageer je op me alsof ik de duivel ben?

Ten tweede:

Hoe kom je erbij dat ik christelijke jongeren wil LOKKEN naar Mtv? Ik geloof dat mijn woorden voor veel interpretaties vatbaar zijn want de een verwijt het me dat ik MTV een anti-christelijke zender vind en de ander roept hier dat ik christenen wil lokken naar MTV wat ik zeker zo aanprijs!

Wat ik wil in één zin samengevat: Christelijke muziek op een niet-christelijke zender, niet zodat ík er naar kan kijken (ik hoor genoeg christelijke muziek) maar om ongelovigen te bereiken.

Als je niet inziet hoe muziek mensen kan bereiken dan is dat weer een andere discussie.

Samengevoegde post 05-1-2007 12:08:50:

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 12:06:12 schreef ArjanH. het volgende:

Ik kan trouwens die bijbeltekst niet vinden.

Maar deze kan ook:

2 Timotheüs 4:2
...Verkondig de boodschap, blijf aandringen, of het nu uitkomt of niet, wijs terecht, straf en vermaan met alle geduld dat het onderricht vereist.

Wow... Bijzondere tekst.

Samengevoegde post 05-1-2007 12:10:30:

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 12:01:07 schreef diakio het volgende:

[...]

* diakio herinnert zich nog, toen hij jong was "Gospel Rock" bij de NCRV

"je kan niet meekomen met de grote namen, dan doe je er gewoon een gristelijk sausje over, en hoppa, toch nog een niche-marktje te pakken".

Dus je gelooft niet dat christelijke artiesten van Christus houden en dat ze mensen willen bereiken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Helena, amen party.gif

Ik kan zo de bijbeltekst niet vinden, maar volgens mij spreekt Paulus over het vertellen van het evangelie, desnoods met een list. En het doel van Helena is om ook een christelijk geluid te laten horen op MTV. Om mensen daar bekend mee te maken.

Vond ik ook, kreeg deze tekst laatst van God op mijn hart.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Waarom reageer je op me alsof ik de duivel ben?

Sinds wanneer is kritiek geven ''reageren alsof iemand de duivel is''?

Quote:
Dus je gelooft niet dat christelijke artiesten van Christus houden en dat ze mensen willen bereiken?

Je zegt zelf dat mensen je woorden verkeerd interpreteren en nu doe je een nogal valse veronderstelling?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 11:43:10 schreef snuffie het volgende:

dat het op tv zou komen vind ik op zich ook geen slecht idee. Wij hebben thuis bijvoorbeeld geen schotel, en gaan die ook echt niet krijgen (bovendien heeft dat waarschijnlijk binnenkort ook geen nut meer, gezien het feit dat ze alle analoge tv eruit gaan gooien
boosrood.gif
)

En via internet zou ik niet goed weten waar ik zou moeten zoeken en daarnaast ga ik niet achter de computer naar clips zitten kijken (al was het alleen maar omdat er dan een rij van drie wachtenden achetr me staat die wel wat beters weet te doen achter de computer..)

Dus dan ga je mtv kijken om tussen de 100 baggerclips 1 gospelclip tegen te komen... HEEL effectief...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 12:02:44 schreef Helena het volgende:

[...]

Ik luisterde vroeger naar Blof en de Kast
puh2.gif
Zeker goede teksten. En Evanescense een tijdje. Ik luisterde zeker naar de teksten van Evanescense, zo goed zelfs dat ik er depri van werd.
nosmile.gif

Hoe ging dat nummer ook al weer... 'Closing the **door..' Zoiets. Dat couplet met die vloek erin zat de hele zomer in mijn hoofd.
nosmile.gif

Even serieus, precies diezelfde zin van hetzelfde liedje zat bij mij in mijn hoofd. En ik kreeg het er maar niet uit!! Echt vervelend! Goed, dat was het, vond t alleen grappig en toevallig dat we het allebei bij hetzelfde nummer hadden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 11:56:42 schreef Helena het volgende:

[...]

De clib van Rebecca St James. Dat zou toch zo kunnen tussen DJ Tiesto enzo. Toen ik tot geloof kwam was het eerste waar ik me in de 'christelijke' wereld over verbaasde dat het zo modern geworden was. Ik dacht altijd aan orgelmuziek en statige mensen in pak (daarom had ik in eerste instantie besloten om maar niet naar de kerk te gaan en gewoon in mijn eentje te geloven). De EOjongerendag bijvoorbeeld verbaasde me opnieuw (voor sommigen van jullie misschien moeilijk voor te stellen), maar die artiesten. Er is niets dufs aan christelijke artiesten en dat zouden veel ongelovigen met me eens zijn.

Maar, maar, maar...

Rebecca st James maakte toch redelijk stevige rtock muziek? Vroeger toen ik het hoorde wel tenminste... noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 12:07:49 schreef Helena het volgende:

Dus je gelooft niet dat christelijke artiesten van Christus houden en dat ze mensen willen bereiken?

Ik geloof niet dat je mensen woorden in de mond moet leggen, maar ik constateer wel dat "christelijke muziek" het blijkbaar niet redt in de vrije markt, en dat er dus een economisch voordeel valt te behalen door je, minder verkopende, muziek van een christelijk sausje te voorzien. En vervolgens is mijn geheel subjectieve mening dat wat ik aan christelijke muziek hoor idd volstrekt niet het niveau haalt dat nodig zou zijn om te scoren buiten de christelijke-scene.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 13:48:32 schreef diakio het volgende:

[...]

Ik geloof niet dat je mensen woorden in de mond moet leggen

Quote:

Op vrijdag 05 januari 2007 12:54:58 schreef Thijs het volgende:

[...]

Je zegt zelf dat mensen je woorden verkeerd interpreteren en nu doe je een nogal valse veronderstelling?

zeker het vraagteken over het hoofd gezien, was volgens mij toch echt een vraag...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid