Spring naar bijdragen

Christelijke muziek MTV


Aanbevolen berichten

Ik heb ooit eens gehoord dat ze in de VS wel christelijke artiesten laten zien bij MTV etc. Rebecca St James heeft allerlei clips bijvoorbeeld... Weet iemand of dit klopt?

Misschien is het te hoog gegrepen maar zeg nou zelf, hoeveel jongeren bereik je via MTV? En de clips die ik gezien heb van BarlowGirl en Rebecca St James zou je zo tussen de andere clips kunnen zien (als de inhoud even buiten beschouwing laat). Het moét toch mogelijk zijn.

Ik heb MTV maar gemailt met een heel verhaal over christelijke jongeren die moderne christelijke muziek luisteren en naar moderne jeugdkerken gaan met de gedachte dat het moderne MTV misschien wel wat aandacht zou kunnen besteden aan deze doelgroep (die natuurlijk helemaal niet kijkt naar MTV, maar daar gaat het niet om, het gaat om de niet-christenen die er wél naar kijken). Ik zou trouwens wel gaan kijken als ik zou horen dat Rebecca St James in de top40 zou staan. puh2.gif

Slaan mijn wensen nergens op of vind iemand het een goed plan om MTV etc te overtuigen van christelijke muziek?

Liefs

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Michie, denk je nu echt dat ik ga juichen van MTV?

Nee, ik moet er van kotsen. Maar dat moet ik van wel meer dingen in de maatschappij.

Het is alleen dat niet-christelijke vrienden van me pas christelijke muziek te horen kregen toen ik hun hele mailbox ermee vol stampte. Hoe MOOI zou het zijn als er maar één band met de boodschap van Jezus op dat beeldscherm zou verschijnen. Moeten we als christenen wegrennen voor de media?? Omdat ze verdorven is? Ik denk dat we er gebruik van moeten maken... Of geld in dit geval: raak niets aan wat onrein is?

Pf.. Daarbij komt nog dat het wel heel hoog gegrepen lijkt. Maar Jezus heeft wel weer gezegd dat we niet zo kleingelovig moeten zijn.

Bovendien is het wél zo dat er eens soort van voorzichtige opwekking is onder jongeren. Of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 00:43:26 schreef Audiophile het volgende:

Nederland is te klein voor dat soort dingen, christelijke muziek heeft nog minder kans dan metal op MTV... Het zou toch wel gaaf zijn, maar ik zie het niet gebeuren...

Mja.. Ik weet het.

Samengevoegde post 05-1-2007 0:50:38:

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 00:49:06 schreef Mr. Emilio het volgende:

Ik weet niet of het klopt. Wel weet ik dat toen ik in de VS in een cd-zaak was, maar niet de sectie 'gospel'kon vinden. Wat bleek? Die bestaat niet! Staat gewoon tussen de pop!

puh2.gif Haha.. Apart is dat. (nou ja, zijn wij niet gewend)

Link naar bericht
Deel via andere websites

zoiets als een Gospel Music Television zal al best wel bestaan op de schotel...

Voor de rest zal het toxh echt te maken hebben met de aantrekkingskracht van de Christelijke artiest en zijn/haar muziek. Artiesten die het wel tot MTV geschopt hebben: Stacie Orico (Stuck, More To Life) en DC Talk (Jesus Freak)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 01:08:08 schreef Mr. Emilio het volgende:

zoiets als een Gospel Music Television zal al best wel bestaan op de schotel...

Voor de rest zal het toxh echt te maken hebben met de aantrekkingskracht van de Christelijke artiest en zijn/haar muziek. Artiesten die het wel tot MTV geschopt hebben: Stacie Orico (Stuck, More To Life) en DC Talk (Jesus Freak)

Ik weet wel dat we hier in Amersfoort een christelijke zender op de kabel hadden kunnen ontvangen als er wat meer mensen een berief stuurden naar Casema.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 00:49:06 schreef Mr. Emilio het volgende:

Ik weet niet of het klopt. Wel weet ik dat toen ik in de VS in een cd-zaak was, ik maar niet de sectie 'gospel'kon vinden. Wat bleek? Die bestaat niet! Staat gewoon tussen de pop!

Daar kwam ik eergisteren Michael W. Smith ook tegen, ja smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

christelijke muziek wel of niet op mtv/tmf/3fm/538 etc. heeft niet zo heel veel te maken met het christelijk zijn van de band maar meer te maken dat de kleine christelijke labels nauwelijks proberen hun platen te pluggen....

Rebecca St.James maar ook POD zitten bij een mainstream label dus hier word wel geprobeert te pluggen en daarom kom je ze tegen op MTV in de US...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Koop toch gewoon een schotelantenne, dan heb je KTO, Bibel TV, en nog een aantal christelijke zenders. Of... via het internet, daar kun je ook een zender vinden met alleen maar Pater Pio. Dan moet je toch ook een internet-gospelzender kunnen vinden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 09:15:10 schreef de vegaloog het volgende:

Koop toch gewoon een schotelantenne, dan heb je KTO, Bibel TV, en nog een aantal christelijke zenders. Of... via het internet, daar kun je ook een zender vinden met alleen maar Pater Pio. Dan moet je toch ook een internet-gospelzender kunnen vinden?

Precies! Keuze genoeg!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lol, inmiddels zijn er dus al twee mensen over hun nek gegaan big-smile.gif.

Maar MTV Nederland/Europa lijkt me nou niet een zender waar ook maar iets christelijks te ontdekken is, met als dieptepunt TMF (onderdeel van MTV). Daar heb ik een aantal keer tenenkrommend naar gekeken als het weer over religie ging, wat een ontwetenheid vooral bij de presentatoren, en wat vinden ze zichzelf toch wijs en vooral ook stoer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 00:42:12 schreef Helena het volgende:

Ik heb MTV maar gemailt met een heel verhaal over christelijke jongeren die moderne christelijke muziek luisteren en naar moderne jeugdkerken gaan met de gedachte dat het moderne MTV misschien wel wat aandacht zou kunnen besteden aan deze doelgroep (die natuurlijk helemaal niet kijkt naar MTV, maar daar gaat het niet om, het gaat om de niet-christenen die er wél naar kijken). Ik zou trouwens wel gaan kijken als ik zou horen dat Rebecca St James in de top40 zou staan.
puh2.gif

Het komt erop neer dat je een verhaal met halve waarheden naar MTV stuurt om maar wat christelijke zendtijd te bietsen. Vervolgens beweer je dat je wel naar die 'walgelijke' zender wilt kijken en dus wilt steunen als ze wat gospelnummertjes draaien. Beetje dubieus, vind je niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

worshippy.gif Ik had het zelf echt niet beter kunnen verwoorden! worshippy.gif

Samengevoegde post 05-1-2007 11:17:32:

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 10:51:02 schreef PiB het volgende:

[...]

Het komt erop neer dat je een verhaal met halve waarheden naar MTV stuurt om maar wat christelijke zendtijd te bietsen. Vervolgens beweer je dat je wel naar die 'walgelijke' zender wilt kijken en dus wilt steunen als ze wat gospelnummertjes draaien. Beetje dubieus, vind je niet?

worshippy.gif Ik had het zelf echt niet beter kunnen verwoorden! worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 05 januari 2007 11:24:51 schreef ArjanH. het volgende:
En waarom doorslaan? Als je op zo'n manier bv 1 weet te raken met de Liefde van Jezus! Kan het mij niet gek genoeg gaan. Bless

En als je er nou 1 weet te raken maar er 100 afstoot door mensen muziek te laten horen die ze niet leuk vinden. Muzieksmaak heeft volgens mij weinig te maken met de Liefde van Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid