Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Even voor alle bezorgden onder ons, Kim is NIET zwanger. Toch ben ik wel benieuwd hoe jullie later je kinderen gaan opvoeden. Hebben jullie hier ideeën over en wat geef je de kinderen mee? Denk dan bijv. aan verplicht naar de kerk gaan of geen tv kijken op zondag. Dit topic open ik ook om af en toe uit te wijden naar dingen zoals de zondagschool, kindernevendienst of kinderdienst. Dit doe ik omdat het naar mijn idee alles met elkaar te maken heeft. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik denk dat ik later kinderen naar een katholieke school zou laten gaan en de mogelijkheid zou geven te geloven en te vertellen wat geloven betekend. Maar wel vrijheid geven dat als de keuze negatief is dat dat ook oke is. En verder gewoon normen en waarden bijbrengen he. Maar daar heb je in principe geen religie voor nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ik mijn kinderen naar een christelijke school zou laten gaan. Of dit een 'gewone', vrijgemaakte of evangelische school is weet ik niet. Dat ligt aan de buurt en de scholen in de omgeving.

Als de kinderen nog klein zijn gaan ze gewoon mee naar de kerk. Als ze wat ouder worden zal daar vast wel verandering in komen, maar ik vind het wel belangrijk! Het is moeilijk om daar nu al over te beslissen, ik heb nog niet eens een vriend... En ik neem aan dat je over dat soort dingen toch vooral samen beslist.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 30 december 2006 00:09:46 schreef Michie23 het volgende:

Even voor alle bezorgden onder ons, Kim is NIET zwanger.

Huhhhh.. daar was ik nu helemaal niet bezorgt over...

Quote:
Toch ben ik wel benieuwd hoe jullie later je kinderen gaan opvoeden.

Later..? Ik zit d'r middenin. Kan je ook iets met reacties vanuit de praktijk..?

Quote:
Hebben jullie hier ideeën over en wat geef je de kinderen mee?

Voordat ik kinderen kreeg had ik daar nog niet zoveel ideeën over. Hield me daar niet mee bezig.

Quote:
Denk dan bijv. aan verplicht naar de kerk gaan of geen tv kijken op zondag.

Als je je kinderen wilt drillen i.p.v. opvoeden kan dit goed werken.

Quote:
Dit topic open ik ook om af en toe uit te wijden naar dingen zoals de zondagschool, kindernevendienst of kinderdienst.

Dit i.p.v. naar de kerk gaan..?

Quote:
Dit doe ik omdat het naar mijn idee alles met elkaar te maken heeft. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Ik mis nog de schoolkeuze + datgene wat jezelf doet (buiten wat je al noemde geen t.v. kijken op zondag), bijdraagt aan de opvoeding. Je verwijst enkel naar de zondag/kerk. Dat is m.i. maar een 'klein deel' van de opvoeding.

Praktijkervaringen zullen leren dat het vaak anders gaat dan dat je in gedachten had, kinderen opvoeden is zeer verrassend en vooral vol momenten die je niet had verwacht mede doordat elk kind weer anders reageert op bepaalde situaties en de 'gebruiksaanwijzing' bij 'aflevering' mist.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat Iggi zegt was precies wat ik dacht. Ik kan nu wel bepaalde ideeen hebben over hoe ik mijn kinderen wil opvoeden, maar het loop toch anders dan je nu denkt. Toen ik 16 was, was ik ervan overtuigd dat ik het zoooooo anders zou doen dan m'n ouders, en nu zie ik van hun dingen ook de goede kant. Ik denk dat je eerst je kinderen moet kennen voor je kan zeggen hoe je ze op gaat voeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn zoontje gaat naar een Christelijke school. Maar ik zou hem niet naar een school in een ander dorp sturen als hier geen Christelijke school was geweest. In een dorp hier vlakbij waar veel streng gerefomeerden wonen laten ze hun kind rustig een 20 km reizen om naar "hun" school te laten gaan.

Mijn ouders hebben me altijd vrij gelaten in mijn opvoeding, ze gaven me wel de grondbeginselen door van het geloof, maar verder heb ik een hele vrije opvoeding gehad.

Dit zullen we met Jelle ook doen. Ik zal hem als hij iets ouder is vast niet dwingen om naar de Kerk te gaan.

Ik heb zoiets vaak genoeg gezien bij vrienden van me. Dat werkt uiteindelijk meestal averechts.

Zo gauw ze het huis uit waren zijn ze nog maar heel sporadisch in een kerk geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:27:54 schreef MartineV het volgende:

Wat Iggi zegt was precies wat ik dacht. Ik kan nu wel bepaalde ideeen hebben over hoe ik mijn kinderen wil opvoeden, maar het loop toch anders dan je nu denkt. Toen ik 16 was, was ik ervan overtuigd dat ik het zoooooo anders zou doen dan m'n ouders, en nu zie ik van hun dingen ook de goede kant. Ik denk dat je eerst je kinderen moet kennen voor je kan zeggen hoe je ze op gaat voeden.

Daarbij komt ook nog, hoe sta jezelf op dat moment 'in het leven/geloof' hoe is de relatie met je parnter, heb je allebeide dezelfde ideëen of lopen die op bepaalde momenten uitéén.

Wat heb jezelf meegemaakt in het leven, hoe ben jezelf gevormd, etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Had indertijd ook het voornemen om niet dezelfde fouten te maken als mijn ouders maar dat lukt niet altijd idd en waarschijnlijk maak ik nu de fouten die mijn grootouders maakten knipoog_dicht.gif Ik zie er geen probleem in om kinderen tot een jaar of 12 te verplichten mee te gaan naar de kerk. Voor 12+ zal ik proberen het (ook) zo georganiseerd te krijgen dat ze graag naar kerk willen.

Als het mogelijk is wil ik wel graag dat ie naar een christelijke basisschool gaat. Daarna vind ik minder belangrijk maar ben niet tegen christelijk voortgezet onderwijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:03:59 schreef Marillion het volgende:

[..]

Dit zullen we met Jelle ook doen. Ik zal hem als hij iets ouder is vast niet dwingen om naar de Kerk te gaan.

Ik heb zoiets vaak genoeg gezien bij vrienden van me. Dat werkt uiteindelijk meestal averechts.

Zo gauw ze het huis uit waren zijn ze nog maar heel sporadisch in een kerk geweest.

Hier gaan mijn nek haren altijd een beetje van omhoog staan. Als jij als ouder overtuigd bent van het Christelijke geloof mag je je kinderen best elke week meenemen naar de kerk, ook als ze daar een keer geen zin in hebben. Kinderen/jongeren hebben nog lang niet altijd door wat het beste voor hun is. Uitleg, eerlijkheid en het daadwerkelijk uitdragen van je overtuiging helpt hoogstwaarschijnlijk al voor een heel groot deel.

Waar jij zegt dat je om je heen ziet dat veel jongeren later niet meer in de kerk komen door hun strenge opvoeding, heb ik waarschijnlijk een even groot aantal jongeren van de kerk weg zien glijden terwijl ze nog wel thuis woonden. Waarom? Ze hoefden niet mee als ze geen zin hadden, wat er uiteindelijk toe heeft geleidt dat er op een kleine 200 leden misschien nog 10 jongeren (1 t/m +/- 25 jaar) in de kerk zaten. Het volledig ontbreken van leeftijdsgenoten en de enorme vrijblijvendheid in werkelijk alles binnen die kerk, motiveerde een zoekende puber niet echt.

Die 200 leden hebben ze bij lange na al niet meer en die 10 jongelui zullen ondertussen ook al wel vertrokken zijn. Lang leve de vrijblijvendheid party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 00:09:46 schreef Michie23 het volgende:

Even voor alle bezorgden onder ons, Kim is NIET zwanger.

Dat had ik ook niet verwacht widegrin.gif

Quote:
Toch ben ik wel benieuwd hoe jullie later je kinderen gaan opvoeden. Hebben jullie hier ideeën over en wat geef je de kinderen mee? Denk dan bijv. aan verplicht naar de kerk gaan of geen tv kijken op zondag. Dit topic open ik ook om af en toe uit te wijden naar dingen zoals de zondagschool, kindernevendienst of kinderdienst. Dit doe ik omdat het naar mijn idee alles met elkaar te maken heeft. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Mijn ouders hebben ons thuis nooit regels opgelegd en gek genoeg houden we er allemaal een moraal op na die verdacht veel op de hunne lijkt. Ik heb ontzettend veel bewondering voor de manier waarop mijn ouders ons hebben opgevoed: heel natuurlijk, zonder dwang, in alle rust en eerlijkheid. Als ik het later ook een beetje zo kan doen, mag ik al blij zijn.

Bij ons was het wel een soort vanzelfsprekendheid om mee naar de kerk te gaan. En nee, we hadden lang niet altijd zin. Ik werd meestal wel overtuigd door dingen als 'God zorgt de hele week voor jou en nu vind je het teveel om een uurtje voor Hem vrij te maken?' (lang leve het geweten). En als dat niet het geval was dan lieten mijn ouders ons toch vrij in onze keus. Wel met de mededeling dat ze het jammer vonden, maar verder niks. En geen van ons gaat nu met tegenzin naar de kerk. De een boeit het wat meer dan de ander, maar door de manier waarop mijn ouders ermee omgaan voelen wij ons er allemaal wel thuis. Mijn ouders zijn altijd positief over hun geloof geweest en verwachten dat wij dat ook doen.

TV kijken op zondag mochten wij gewoon en dat zal ik naar alle waarschijnlijkheid mijn kinderen ook niet verbieden. Ik ben er wel voorstander van om op zondag gewoon wat dingen met de familie te doen. Het is de enige dag van de week waarop dat kan, en om dan naar een beeldscherm te zitten staren... Maar als je daar een wet van maakt dan wekt dat toch alleen maar weerstand op en kun je het net zo goed laten. Net zoals dat ik vind dat je kinderen niet moet verplichten om mee te helpen in het huishouden. Dat gezeur voordat ze eindelijk eens de afwasborstel pakken... in die tijd heb je het zelf al 3 keer kunnen doen. In plaats daarvan zou ik mijn kinderen liever een hobby laten beoefenen waardoor ze discipline en inzet leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:58:05 schreef Groninger het volgende:

[...]

Hier gaan mijn nek haren altijd een beetje van omhoog staan. Als jij als ouder overtuigd bent van het Christelijke geloof mag je je kinderen best elke week meenemen naar de kerk, ook als ze daar een keer geen zin in hebben. Kinderen/jongeren hebben nog lang niet altijd door wat het beste voor hun is. Uitleg, eerlijkheid en het daadwerkelijk uitdragen van je overtuiging helpt hoogstwaarschijnlijk al voor een heel groot deel.

Waar jij zegt dat je om je heen ziet dat veel jongeren later niet meer in de kerk komen door hun strenge opvoeding, heb ik waarschijnlijk een even groot aantal jongeren van de kerk weg zien glijden terwijl ze nog wel thuis woonden. Waarom? Ze hoefden niet mee als ze geen zin hadden, wat er uiteindelijk toe heeft geleidt dat er op een kleine 200 leden misschien nog 10 jongeren (1 t/m +/- 25 jaar) in de kerk zaten. Het volledig ontbreken van leeftijdsgenoten en de enorme vrijblijvendheid in werkelijk alles binnen die kerk, motiveerde een zoekende puber niet echt.

Die 200 leden hebben ze bij lange na al niet meer en die 10 jongelui zullen ondertussen ook al wel vertrokken zijn. Lang leve de vrijblijvendheid
party.gif

Sorry als je nekharen omhoog gaan staan.

Maar als ik geen zin heb ga ik ook niet, en dan ga ik mijn zoon ook niet dwingen.

De eerste paar jaar is wat anders, maar niet als hij wat ouder is.

Denk je dat die jongeren die niet gedwongen waren om naar de kerk te gaan en later afgleden, dat die jongeren wel naar de kerk waren blijven gaan als dat thuis verplicht was? Wordt wakker.

Het probleem ligt niet bij ouders die hun kinderen niet dwingen. Het probleem ligt bij de Kerk zelf.

Vraag je af waarom de jongeren niet meer komen, in plaats van ze te willen dwingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:05:49 schreef Marillion het volgende:

[...]

Sorry als je nekharen omhoog gaan staan.

Maar als ik geen zin heb ga ik ook niet, en dan ga ik mijn zoon ook niet dwingen.

De eerste paar jaar is wat anders, maar niet als hij wat ouder is.

Denk je dat die jongeren die niet gedwongen waren om naar de kerk te gaan en later afgleden, dat die jongeren wel naar de kerk waren blijven gaan als dat thuis verplicht was? Wordt wakker.

Het probleem ligt niet bij ouders die hun kinderen niet dwingen. Het probleem ligt bij de Kerk zelf.

Vraag je af waarom de jongeren niet meer komen, in plaats van ze te willen dwingen.

en als hij chips wil als avond eten, mag dat dan ook, want hij heeft geen zin in groenten..

en als hij zijn tanden niet meer wil poetsen want hij vind de tandepasta vies..

of als hij niet meer naar school wil, omdat hij spelen leuker vind?

ik denk dat je het met de kerk ook zo kan zien. iedereen eet groeten bij het avond eten, de kinderen dus ook.

iedeen poetst zijn tanden, de kinderen dus ook.

en iedereen gaat naar zijn werk of school, de kinderen dus ook.

iedereen gaat naar de kerk, de kinderen dus ook...

(mijn menig is hier na het lezen van een boek drastisch in veranderd aangezien ik vond dat je een kind niet kon dwingen, omdat wij als ''evangelische'' toch juist zo voor de eigen (persoonlijke) keus zijn enz.

maar na het lezen van het boek 'kinderen in vuur en vlam' is mijn mening veranderd. een kind kan zelf niet beslissen wat goed is. en zal pas beseffen dat de kerk nodig is, NA die persoonlijke keuze. tot die tijd kan je dat kind dus best mee nemen naar de kerk, zoals je een kind ook de groente op laat eten, tanden laat poetsen en het naar school moet)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een vergelijk om te maken. Dat is net zoals horror films vergelijken met Bambi of appeltaart met lekkerbekjes.

Mag ik vragen wat de titel dat boek heeft (en evnt schrijver & ISBN)?

Wanneer is een kind oud genoeg voor die persoonlijke keuze? Staat daar een vaste leeftijd voor of is dat variabel, en hoe bepaal je dat als dat variabel is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:27:09 schreef Thorgrem het volgende:

Wat een vergelijk om te maken. Dat is net zoals horror films vergelijken met Bambi of appeltaart met lekkerbekjes.

Mag ik vragen wat de titel dat boek heeft (en evnt schrijver & ISBN)?

Wanneer is een kind oud genoeg voor die persoonlijke keuze? Staat daar een vaste leeftijd voor of is dat variabel, en hoe bepaal je dat als dat variabel is?

nou die eigen keuze maak je bij ons in de kerk (wat klinkt dat stom zeg) als je je laat dopen. in andere kerken is dat als je beleidenis doet.

het boek heet Kinderen in vuur en vlam

het is van Davin Walters

het isbn nummer is: 90-75226-39-X

het is een klein boekje (15 euro ofzo) en het is voor iedereen die meer wil weten over kinderen en hoe je ze dingen van het geloof kan bij brengen. ik gebruik het om informatie in te winnen voor onze kinder diensten. voor op staat: Kinderen trainen ooom krachtig te zijn voor God. dat is dus het doel.

misschien vind jij het een rare verglijking, maar voor mij is God dienen en aanbidden het zelfde als adem halen.

ik wil mijn kinderen leren dat het God's besef zo groot moet zijn dat ze vanaf heel kleins af aan al weten dat God altijd bij hun is. en dat ze hun kinderlijk geloof nooit zullen verliezen.

Jezus eerste keer in de bediening was toen hij naar de tempel werd gedragen, daar kwamen ze dan man tegen die de belofte van God had gehad dat ie de messias zou zien voor zijn dood. dit was de eerste keer dat Jezus iets deed op aarde.

of Samuel bijvoorbeeld, die was 2 of 3 jaar oud, toen hij in de tempel begon te dienen.

als hun het kunnen, kunnen onze kinderen het ook!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een stomme vergelijkingen.

Tuurlijk krijgt hij s'avonds groente.

Maar als hij bijv. spruitjes niet lust dan ga ik hem niet dwingen. Jij wel?

Je kunt een kind wel dwingen, maar als hij geen zin heeft zit hij er met tegenzin. Niemand hoort met tegenzin in de Kerk te zitten.

Ik laat hem kennismaken met het geloof en de Kerk, maar ik ga hem later vast niet dwingen.

Wat jij gaat doen moet jezelf weten.

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:22:03 schreef kimberly-18 het volgende:

[...]

en als hij chips wil als avond eten, mag dat dan ook, want hij heeft geen zin in groenten..

en als hij zijn tanden niet meer wil poetsen want hij vind de tandepasta vies..

of als hij niet meer naar school wil, omdat hij spelen leuker vind?

ik denk dat je het met de kerk ook zo kan zien. iedereen eet groeten bij het avond eten, de kinderen dus ook.

iedeen poetst zijn tanden, de kinderen dus ook.

en iedereen gaat naar zijn werk of school, de kinderen dus ook.

iedereen gaat naar de kerk, de kinderen dus ook...

(mijn menig is hier na het lezen van een boek drastisch in veranderd aangezien ik vond dat je een kind niet kon dwingen, omdat wij als ''evangelische'' toch juist zo voor de eigen (persoonlijke) keus zijn enz.

maar na het lezen van het boek 'kinderen in vuur en vlam' is mijn mening veranderd. een kind kan zelf niet beslissen wat goed is. en zal pas beseffen dat de kerk nodig is, NA die persoonlijke keuze. tot die tijd kan je dat kind dus best mee nemen naar de kerk, zoals je een kind ook de groente op laat eten, tanden laat poetsen en het naar school moet)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:35:43 schreef Marillion het volgende:

Wat een stomme vergelijkingen.

Tuurlijk krijgt hij s'avonds groente.

Maar als hij bijv. spruitjes niet lust dan ga ik hem niet dwingen. Jij wel?

Je kunt een kind wel dwingen, maar als hij geen zin heeft zit hij er met tegenzin. Niemand hoort met tegenzin in de Kerk te zitten.

Ik laat hem kennismaken met het geloof en de Kerk, maar ik ga hem later vast niet dwingen.

Wat jij gaat doen moet jezelf weten.

[...]

dan moeten we er voor zorgen dat onze kinderen niet met tegen zin naar de kerk gaan. als we als ouders met plezier naar de kerk gaan, voor onze kinderen bidden en zorgen dat ze in de kerk een gevarieerd programa krijgen, zonder alleen maar te spelen, en werkjes te maken, maar echt iets leren, waar een uitdaging in zit, dat willen ze naar de kerk blijven komen.

de kinderen van onze kinder dienst worden boos op hun ouders als ze een week niet naar de kerk gaan, want ze willen naar de kinderdienst, want daar leren ze oven hun koning Jezus. het is dus maar net hoe je het bekijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een kleine boek bespreking gezien over het boek.

Quote:
Boek: Kinderen in vuur en vlam - David Walters

Tijd om onze kinderen te trainen!

Tijd voor training!

De tijd voor entertainment is voorbij, het is tijd om onze kinderen te trainen!

Dit is de boodschap van David Walters, een evangelist, die al meer dan twintig jaar kinderen en jongeren heeft zien veranderen door de kracht van de Heilige Geest.

Met dit boek wil hij jeugd- tiener- en kinderleiders, evenals ouders, helpen om hen in deze dynamische bediening te brengen. Ook kinderen en tieners moeten toegerust worden voor de bediening. Train uw kinderen om machtige strijders te worden in Gods leger.

Met een speciale bijlage over hoe de Geest in historische opwekkingen onder kinderen en jongeren werkte bij predikers als George Whitfield, John Wesley, D.L. Moody en Charles Spurgeon.

Verder in dit boek:

- Wat verwacht God van tieners en kinderen?

- Waarom zouden kerken kinderen moeten trainen in evangelisatie?

- Waarom keren zoveel jongeren na in de kerk te zijn opgevoed deze de rug toe?

- Zijn kinderen gevoelig voor de kracht van de Heilige Geest?

- Wie heeft de bekwaamheid om jongeren en kinderen te bedienen?

Ik zou je aan willen raden om wat neutralere boeken te gaan lezen over het opvoeden van kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:38:30 schreef kimberly-18 het volgende:

[...]

dan moeten we er voor zorgen dat onze kinderen niet met tegen zin naar de kerk gaan. als we als ouders met plezier naar de kerk gaan, voor onze kinderen bidden en zorgen dat ze in de kerk een gevarieerd programa krijgen, zonder alleen maar te spelen, en werkjes te maken, maar echt iets leren, waar een uitdaging in zit, dat willen ze naar de kerk blijven komen.

de kinderen van onze kinder dienst worden boos op hun ouders als ze een week niet naar de kerk gaan, want ze willen naar de kinderdienst, want daar leren ze oven hun koning Jezus. het is dus maar net hoe je het bekijkt.

Als de kinderen het leuk vinden in de Kerk dan hoef ik later mijn zoon toch niet te dwingen?

Het is inderdaad maar net hoe je het bekijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 09:46:21 schreef Iggi het volgende:

[...]

Huhhhh.. daar was ik nu helemaal niet bezorgt over...

Gelukkig

Quote:
[...]

Later..? Ik zit d'r middenin. Kan je ook iets met reacties vanuit de praktijk..?

Uiteraard

Quote:
[...]

Voordat ik kinderen kreeg had ik daar nog niet zoveel ideeën over. Hield me daar niet mee bezig.

Ik dus wel, omdat ik dol ben op kinderen smile.gif

Quote:
[...]

Als je je kinderen wilt drillen i.p.v. opvoeden kan dit goed werken.

Discipline leren is wat anders dan drillen.

Quote:
[...]

Dit i.p.v. naar de kerk gaan..?

Verschild per kind denk ik.

Quote:
[...]

Ik mis nog de schoolkeuze + datgene wat jezelf doet (buiten wat je al noemde geen t.v. kijken op zondag), bijdraagt aan de opvoeding. Je verwijst enkel naar de zondag/kerk. Dat is m.i. maar een 'klein deel' van de opvoeding.

Alle aanvullingen zijn welkom.

Quote:
Praktijkervaringen zullen leren dat het vaak anders gaat dan dat je in gedachten had, kinderen opvoeden is zeer verrassend en vooral vol momenten die je niet had verwacht mede doordat elk kind weer anders reageert op bepaalde situaties en de 'gebruiksaanwijzing' bij 'aflevering' mist.

Klopt wel, maar dat is met 'mensen' net zo denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:43:28 schreef Thorgrem het volgende:

Ik heb een kleine boek bespreking gezien over het boek.

[...]

Ik zou je aan willen raden om wat neutralere boeken te gaan lezen over het opvoeden van kinderen.

dit lees ik ook niet om er achter te komen hoe ik me kinderen op wil voeden, dit lees ik om er achter te komen hoe ik de kinderen van mijn kinder dienst in vuur en vlam kan zien voor Jezus.

verder hou ik niet zo van neutrale boeken, dat is zo gewoon... widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geloof is geen training en al helemaal geen entertainment. De eerste zin is "De tijd voor entertainment is voorbij, het is tijd om onze kinderen te trainen"

Valt me op dat deze evanglelische man blijkbaar wil zeggen dat de normale dienst wel entertainment is.

Later staat er nog een zin "Train uw kinderen om machtige strijders te worden in Gods leger."

Dan gaat er bij mij wel een hele grote alarm bel rinkelen.

Vandaar dat ik aanraad neutralere boeken te lezen om iig een evenwichtiger beeld te krijgen.

Maar ik verwacht niet dat jij of Kimberly daar zo over zullen denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:00:52 schreef Thorgrem het volgende:

Geloof is geen training en al helemaal geen entertainment. De eerste zin is "De tijd voor entertainment is voorbij, het is tijd om onze kinderen te trainen"

Valt me op dat deze evanglelische man blijkbaar wil zeggen dat de normale dienst wel entertainment is.

Later staat er nog een zin "Train uw kinderen om machtige strijders te worden in Gods leger."

Dan gaat er bij mij wel een hele grote alarm bel rinkelen.

Vandaar dat ik aanraad neutralere boeken te lezen om iig een evenwichtiger beeld te krijgen.

Maar ik verwacht niet dat jij of Kimberly daar zo over zullen denken.

ik erken dat het oorlog is. er zijn nu eenmaal 2 legers actief op deze aarde. die van God en die van satan.

dat wil ik mijn kinderen graag mee geven. dat betekend dat ze dus moeten leren om een actief geloofs en gebeds leven te hebben, zodat ze weten dat ze meer waard zijn dan satan en zodat ze zullen inzien dat satan alles kopieeert en verzint.

de schrijver van het boek zegt niet dat de gewone dienst vol entertainment zit, hij verteld juist dat kinderen niet zo veel werkjes moeten maken, maar bijbel moeten lezen. en dat ze tijdens de aanbidding niet moeten rennen, tekenen of spelen maar God moeten aanbidden, en dat ze dat moeten leren, zoals je leert hoe je je op andere belangrijke zaken moet concentreren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:07:48 schreef kimberly-18 het volgende:

[...]

ik erken dat het oorlog is. er zijn nu eenmaal 2 legers actief op deze aarde. die van God en die van satan.

dat wil ik mijn kinderen graag mee geven. dat betekend dat ze dus moeten leren om een actief geloofs en gebeds leven te hebben, zodat ze weten dat ze meer waard zijn dan satan en zodat ze zullen inzien dat satan alles kopieeert en verzint.

Ondanks dat Nederlandse troepen gevechtshandelingen uitvoeren in Afganistan zijn we niet in oorlog. En geen van de partijen kun je aanwijzen als een gewapende macht van God of van satan.

Ik ben dan ook erg benieuwd welke landen de legers van God vertegenwoordigen en welke die van satan volgens jou.

Quote:
de schrijver van het boek zegt niet dat de gewone dienst vol entertainment zit, hij verteld juist dat kinderen niet zo veel werkjes moeten maken, maar bijbel moeten lezen. en dat ze tijdens de aanbidding niet moeten rennen, tekenen of spelen maar God moeten aanbidden, en dat ze dat moeten leren, zoals je leert hoe je je op andere belangrijke zaken moet concentreren.

Dank iig voor de verduidelijking, dat soort onduidelijkheden krijg je als je alleen de bespreking leest.

Het valt me op dat er nogal veel moet. Als ik gedwongen zou zijn vroeger om dingen te doen die ik niet wou wat religie betreft dan was ik waarschijnlijk atheïst geworden.

Mijn ouders hebben mij altijd de keuze gegeven, en vaak hadden ze liever anders gezien. Maar door consequent het goede voorbeeld te geven ben ik uiteindelijk toch gelovig geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:18:12 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Ondanks dat Nederlandse troepen gevechtshandelingen uitvoeren in Afganistan zijn we niet in oorlog. En geen van de partijen kun je aanwijzen als een gewapende macht van God of van satan.

Ik ben dan ook erg benieuwd welke landen de legers van God vertegenwoordigen en welke die van satan volgens jou.

ik heb het over een geestelijke strijd. daar zijn geen landen maar mensen, engelen en demonen bij betrokken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid