Spring naar bijdragen

Centraal politiek topic


Aanbevolen berichten

link

Oppositie Rotterdam: wethouder overbodig

vrijdag 16 februari 2007 16:28

De Rotterdamse GroenLinks-wethouder Orhan Kaya (Integratie) ligt zwaar onder vuur van de oppositiepartijen in de gemeenteraad. Gisteren kreeg hij een ?motie van overbodigheid? aan zijn broek.

De motie, ingediend door D66, verklaarde de participatienota van de GroenLinkswethouder overbodig.

Maar eigenlijk is het een motie van overbodigheid tegen de wethouder, verklaart D66-fractievoorzitter Christian van der Burg tegen Elsevier. nl. ?De notie is volslagen zinloos. Kaya komt met geen enkele concrete maatregel. En aangezien hij wethouder van participatie is, vraag je je af wat hij dan nog in het college doet.?

'Vage teksten'

De voltallige oppositie, van Leefbaar Rotterdam tot de SP, had geen goed woord over voor de langverwachte ?participatienota?. Die moet de integratie bevorderen. De wethouder trok negen maanden uit voor het opstellen van een acht pagina?s tellende notitie waarin volgens D66 ?alleen maar vage teksten staan?.

?Het college verzuimt leiderschap te tonen in de integratiediscussie en schuift het presenteren van concrete maatregelen weer voor zich uit,? constateren D66, ChristenUnie-SGP, SP en Leefbaar Rotterdam eensgezind.

Argumenten

Kaya zelf snapt de kritiek van de oppositie niet. Hij had liever inhoudelijke argumenten gekregen om de nota te verbeteren. ?Hier kan ik niets mee.? Coalitiepartijen CDA, PvdA, VVD en GroenLinks steunen hem, waardoor de motie geen meerderheid haalde. Maar het signaal is overgekomen, denkt D66.

Tijdens de vorige collegeperiode was Kaya, toen nog fractievoorzitter van GroenLinks, een felle criticaster van het Integratiebeleid van het toenmalige college van Leefbaar Rotterdam, CDA en VVD. Hij vond dat Integratiewethouder Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam) allochtonen en autochtonen tegen elkaar opzette. Een motie van zijn hand leidde in 2005 tot het opstappen van Pastors.

-------

Het resultaat van maanden noeste arbeid wat de Rotterdamse burger vele duizenden en nog een duizenden euro's heeft gekost: link

Het is toch werkelijk te triest voor woorden. Hoe kan z'n figuur op deze functie terecht zijn gekomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 397
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

nieuw nieuws en vers van de pers. En met een christelijke inslag (het gaat over de CU).

CU’ers dreigen RPF weer op te richten

Een aantal leden van de ChristenUnie is een actie gestart om deelname van de partij aan een nieuw kabinet te voorkomen. Als de actie geen resultaat heeft, overweegt men om uit de partij te stappen en de oude RPF weer op te richten.

Het gaat om zestien leden die de Reformatorische Politieke Federatie nieuw leven willen inblazen als de CU op de ingeslagen weg voort gaat. Dat hebben de zestien het afgelopen weekend in een persbericht naar buiten gebracht.

Volgens hen heeft de ChristenUnie in de onderhandelingen over een nieuw kabinet ‘nauwelijks enig wezenlijk resultaat’ bereikt. “Wat daarvan nog de schijn heeft, zijn slechts woorden waarmee men alle kanten uit kan.'' Ze noemen de afspraken op het gebied van abortus, euthanasie, homohuwelijk en prostitutie “een aantasting van wat de Bijbel eist''. Ook tonen ze zich ‘geschokt’ door het feit dat twee moslims staatssecretaris worden. En noemen het ‘verbijsterend’ dat Plasterk minister van Onderwijs wordt. Hij is volgens hen “een overtuigde atheïst en hater van alles wat christelijk isâ€.

De zestien willen nu handtekeningen gaan verzamelen en langs die weg bewerkstelligen dat er een buitengewone ledenvergadering komt die zich over regeringsdeelname van de ChristenUnie moet uitspreken.

Bron: link

Wat vinden de CU stemmers hiervan (en die zijn er veel op dit forum smile.gif)?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:16:23 schreef Gorthaur het volgende:

Volgens het Nederlands dagblad is het fake. Beter gezegd die club van zogenaamde CU leden zijn hoogst waarschijnelijk helemaal geen CU leden.

Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat het nep is. Er zijn veel mensen bij gebaat om christenen uit elkaar te drijven.

Dan moet het wel Femke Halsema zijn die achter dit snode plan zit yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:57:40 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Hoe bedoel je?

Dat de ChristenUnie en daarvoor de voorgangers GPV en RPF zich gekenmerkt hebben door een schoppen tegen de compromissen van het CDA. Nu het er op aan komt blijken ze zelf precies hetzelfde te doen.

Maar goed, hierover wil ik de discussie nog wel voeren in een apart topic dat ik zal openen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:24:58 schreef Thorgrem het volgende:

Het enige wat ik aan wil geven is dat links net zo goed fout is als rechts. Maar dat links algemeen geacepteerd is en rechts nog steeds zwartgemaakt wordt. Links = goed, rechts = fout. Zo denken de meeste Nederlanders door de "geheel neutrale" media en onderwijsgevenden.

Nou...Nederland heeft de laatste 25 jaar toch wel erg rechtse regeringen gehad, eerst de Neo-Liberaal Lubbers, daarna Paars en Balkenende.

Plus nog de populariteit van Fortuyn, die helemaal een ultra-liberaal ideaal voor ogen had.

Het parlement wordt blijkbaar toch telkens zo gekozen dat er niets links in de regering komt.

Dat het beleid nu achteraf door veel mensen bekritiseerd word, is wel hoopvol en begrijpelijk, maar betekend niet dat NL vooral links is.

Ik denk dat de meeste mensen het gewoon niet weten.

Quote:
Als je de PVV extreem rechts noemt dan kun je de SP en Groenlinks en PvdD extreem links noemen wat net zo verdervelijk is.

En onjuist. Typische Extreem-linkse en extreem-rechtse partijen accepteren namelijk de huidige parlementaire democratie en monarchie niet, en doen dus niet mee met tweede kamer verkiezingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:57:19 schreef Donnie het volgende:

[...]

En onjuist. Typische Extreem-linkse en extreem-rechtse partijen accepteren namelijk de huidige parlementaire democratie en monarchie niet, en doen dus niet mee met tweede kamer verkiezingen.

Kwestie van definitie. En ik zou graag horen hoe jij extreem-rechts en links definieert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 22 februari 2007 00:31:05 schreef GenW het volgende:

[...]

Kwestie van definitie. En ik zou graag horen hoe jij extreem-rechts en links definieert.

Dat blijft idd een lastig punt. Het is voor iedereen anders. En partijen of personen zullen nooit zichzelf als extreem typeren, omdat het vanuit hun oogpunt 'gewoon' links of rechts is. nooit extreem.

Voor mij is extreem-rechts toch vooral het Fascisme, met z'n persoons-dictatuur, staat boven het individu, nationalisme, conservatieve waarden en (soms) Rascisme.

Een totaal ander extreem-rechts is die van het doorgeschoten vrije-markt-denken, waarbij er geen overheid meer bestaat, maar alles aan de markt wordt overgelaten.

Extreem-links is voor mij de een-partij-staten van bvb Cuba, en het vroegere Oost-blok. Waar de staat alle bedrijven in handen heeft, en mensen zonder eigen vrijheid hun (ongekozen) dictator moeten volgen.

Deze drie voorbeelden zijn in feite totalitaire regimes zonder enige democratie, die dus in onze huidige vorm van de parlementaire democratie geen plaats kunnen hebben. Vandaar dat ik denk dat extreemlinks/rechts technisch gezien nooit in de kamer zitting kunnen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

thatcher_152470a.jpg

Vandaag heeft Margaret Thatcher een nieuw beeld gekregen, en terecht wat mij betreft, zij is samen met Winston Churchill waarschijnlijk één van de beste premiërs geweest van de 20e eeuw. Zij heeft van het verarmde Engeland dat in de wurgreep van de vakbonden zat, één van de economische voortrekkers van Europa gemaakt. Hulde!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat was echt een Iron lady. Bij de oorlog om de Falkland eilanden hadden de Argentijnen Franse raketten. Thatcher eisde van de Fransen de code's om die onschadelijk te maken. Zo niet.... Dan zou er een grote Argentijnse stad getroffen worden door een kernraket....

Dat waren nog eens onderhandelingen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 23 februari 2007 09:27:50 schreef Mr. Emilio het volgende:

Tatcher was teminste een echte vent om het maar eens zo te zeggen. Ik krijg bij Blair toch altijd een beetje het Wouter Bos-gevoel: Té glad om geloofwaardig over te komen.

Klopt. Wouter Bos aan het hoofd van een arbeiders partij.... Dat terwijl hij topmanager van Shell is geweest en volgens mij nooit zijn handen vuil heeft hoeven maken.

Net zoals groenlinks... allemaal van die mensen uit het gooi die het altijd goed hebben gehad en dus tijd hebben voor onzin onderwerpen. En die komen ons (burgers) dan even vertellen hoe het allemaal wel moet (met alle financiele nadelen op de toch al torenhoge lasten).

Nee doe me dan maar Jan die vroeger ook echt arbeider is geweest (lasser). Niet dat ik dol op die man zijn ideeen ben, maar hij komt tenminste echt over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 09:22:01 schreef Thorgrem het volgende:

Ja dat was echt een Iron lady. Bij de oorlog om de Falkland eilanden hadden de Argentijnen Franse raketten. Thatcher eisde van de Fransen de code's om die onschadelijk te maken. Zo niet.... Dan zou er een grote Argentijnse stad getroffen worden door een kernraket....

Dat waren nog eens onderhandelingen
smile.gif

Dat herinner ik me niet. Ik zat in Engeland (vakantie) tijdens de eerste dagen van die oorlog, dus we kregen er nogal veel van mee. Ik herinner me wel dat exocet-raketten een Brits schip naar de eeuwige jachtvelden hielp, dus die franse codes hadden toch niet zoveel nut.

Ik herinner me wel dat al vrij snel aan het begin van de oorlog een tweetal Vulcans richting, als ik me niet vergis, Ascension werden gestuurd. De geruchten waren dat ze daar inderdaad met kernwapen klaar stonden om zonodig het Argentijnse vasteland in een tamelijk onaangename omgeving te veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid