Spring naar bijdragen

Wat was het teken van Jonas?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:56:53 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Welke drie dagen en drie nachten? Volgens mij heb jij hierover nog geen antwoordt op gegeven.

Denk niet dezelfde drie nachten waarop wij de feestdagen vieren iig.

Voor de rest zijn er verschillende opties:

Volgens de Esseense kalender. Zij vieren de Sabbat eerder dacht ik.

De dag op de voorbereidingen van Sabbat.

Maar dit is grofweg uit mijn hoofd

KLIK

Dit vond ik er iig wel betrouwbaar uitzien.

Samengevoegde post 28-11-2006 21:07:38:

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:56:53 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Wat de schriften beweren klopte niet. Mischien heb jij een andere getuigenis.

Ik was er niet bij, maaruh zie mijn link. Staat het keurig in uitgelegt welke dagen het geweest kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 116
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:01:48 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Het is toch jammer dar er zoveel opties zijn, terwijl er "zoveel getuigenissen erbij waren", dat is de reden waarom Allah zegt
"zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet"

Maarja, ik zal morgen poging wagen om dit optie ook te begrijpen. Weltrusten
bye.gif

Neuh zoals je in de link kan zien, zie je dat het om een grote sabbat ging. smile.gif

Maar denk draag de opties aan die mogenlijk zijn.

Als dat alles is om de opstanding te ontkrachten heb je bar weinig. Geloof niet dat Mohammed erbij was, maar Johannes wel. Maar wat jij wilt! Via de bijbel ontkrachten is je iig niet gelukt

Samengevoegde post 28-11-2006 22:17:52:

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:01:48 schreef dialoog_zoeker het volgende:

"zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet"

1) Kennis is er dus blijkbaar wel

2) Ik volg geen vermoeden, maar gewoon de bijbel

3) Jij hebt nog steeds niet kunnen bewijzen dat Jezus niet gekruisigd is bye.gif

Samengevoegde post 28-11-2006 22:22:15:

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:51:47 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Het was Paulus die de wederopstanding leerde en niet Jesus, terwijl hij nooit Jesus heeft gezien, gaf hij toe dat de opstanding zijn evangelie was: "Gedenk, dat Jezus Christus uit de doden is opgewekt, uit het geslacht van David,
naar mijn evangelie,
" 2 Timoteüs 2:8

Omdat jij beweerd dat de opstanding niet geleerd wordt door Jezus.

Mar 8,31

Hij begon hun te leren dat de Mensenzoon veel zou moeten lijden en door de oudsten van het volk, de hogepriesters en de schriftgeleerden verworpen zou worden, en dat hij gedood zou worden, maar drie dagen later zou opstaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:10:13 schreef Princess. het volgende:

[...]

Jup hij deed zijn mond niet open, maar je moet het wel even in zijn context lezen
knipoog_dicht.gif

Hij zou zichzelf niet verdedigen en dus zijn mond niet opendoen, maar dat heeft hij blijkbaar wel gedaan. Daarnaast riep hij volgens de Bijbel aan het kruis: “Eli, Eli Lama sabachthani†,

Wat betekent ‘Mijn God, mijn God, waarom hebt u mij verlaten? .

Wist hij het plan van God niet of had God hem bedrogen? Hij zou toch het perfecte offerlam zijn.

Samengevoegde post 29-11-2006 10:20:06:

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:08:56 schreef Princess. het volgende:

[...]

Neuh zoals je in de link kan zien, zie je dat het om een grote sabbat ging.
smile.gif

Maar denk draag de opties aan die mogenlijk zijn.

Als dat alles is om de opstanding te ontkrachten heb je bar weinig. Geloof niet dat Mohammed erbij was, maar Johannes wel. Maar wat jij wilt! Via de bijbel ontkrachten is je iig niet gelukt

Johannes was ook niet erbij : . "Toen lieten allen hem in de steek en vluchtten weg." Marcus 14:50

Je hebt gelijk Mohammed (vrede zij met hem) was er niet bij, maar Degene die zowel Mohammed als Jesus (vrede zij met hen allebei) heeft geachapen was erbij. En die zegt:

“ Zeg: "O, mensen van het Boek, overdrijft uw godsdienst niet ten onrechte, noch volgt de neigingen van een volk dat voordien afdwaalde en velen deed dwalen en van het rechte pad afweek.â€

Quote:
Samengevoegde post 28-11-2006 22:22:15:

[...]

Omdat jij beweerd dat de opstanding niet geleerd wordt door Jezus.

Mar 8,31

Hij begon hun te leren
dat de Mensenzoon veel zou moeten lijden en door de oudsten van het volk, de hogepriesters en de schriftgeleerden verworpen zou worden, en dat hij gedood zou worden, maar
drie dagen later zou opstaan

Dit is de derde persoon die praat. Anders had hij “Hij†niet gezegd. Maar Jesus (vrede zijn met hem) zegt zelf ("alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader").. Wie geloof je Jesus of degene die hier over Jesus praat?

Geloof je dat op een gehangene Gods vloek rust?

“Want op een gehangene rust Gods vloek.â€

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:16:32 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Hij zou zichzelf niet verdedigen en dus zijn mond niet opendoen, maar dat heeft hij blijkbaar wel gedaan. Daarnaast riep hij volgens de Bijbel aan het kruis:
“Eli, Eli Lama sabachthaniâ€
,

Hij heeft zich toch niet verzet tegen het vonnis?

Daar ging het om voor zover ik weet.

Quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:16:32 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

‘Mijn God, mijn God, waarom hebt u mij verlaten?
.

Wist hij het plan van God niet of had God hem bedrogen? Hij zou toch het perfecte offerlam zijn.

Volgens mij moet jij de joodstewet maar eens gaan bestuderen, snap je gelijk het princiepe van het offerlam bye.gif

Samengevoegde post 29-11-2006 18:04:36:

Quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:16:32 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Johannes was ook niet erbij :
. "Toen lieten allen hem in de steek en vluchtten weg."
Marcus 14:50

Je hebt gelijk Mohammed (vrede zij met hem) was er niet bij, maar Degene die zowel Mohammed als Jesus (vrede zij met hen allebei) heeft geachapen was erbij. En die zegt:

Joh 19

25 Bij het kruis van Jezus stonden zijn moeder met haar zuster, Maria, de vrouw van Klopas, en Maria uit Magdala. 26 Toen Jezus zijn moeder zag staan, en bij haar de leerling van wie hij veel hield, zei hij tegen zijn moeder: ‘Dat is uw zoon,’ 27 en daarna tegen de leerling: ‘Dat is je moeder.’ Vanaf dat moment nam die leerling haar bij zich in huis.

Misschien moet je de bijbel gewoon eens goed lezen.

Samengevoegde post 29-11-2006 18:05:46:

Quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:16:32 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

“ Zeg: "O, mensen van het Boek, overdrijft uw godsdienst niet ten onrechte, noch volgt de neigingen van een volk dat voordien afdwaalde en velen deed dwalen en van het rechte pad afweek.â€

Dit zinnetje wordt een beetje eentoning.. 1 keer posten is genoeg hoor.

Samengevoegde post 29-11-2006 18:16:56:

Quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:16:32 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Geloof je dat op een gehangene Gods vloek rust?

“Want op een gehangene rust Gods vloek.â€

Galaten 3

11 Dat niemand door de wet voor God rechtvaardig wordt, is volkomen duidelijk, want er staat ook geschreven: ‘De rechtvaardige zal leven door geloof.’ 12 De wet daarentegen is niet gegrond op geloof, want er staat: ‘Wie doet wat de wet voorschrijft, zal leven.’ 13 Maar Christus Jezus heeft ons vrijgekocht van deze vloek door voor ons te worden vervloekt, want er staat geschreven: ‘Vervloekt is ieder mens die aan een paal hangt.’ 14 Zo zouden door hem alle volken delen in de zegen van Abraham en zouden wij, zoals ons is beloofd, door het geloof de Geest ontvangen.

smile.gif

Samengevoegde post 29-11-2006 18:19:07:

Maar zo te zien heb je geen vragen meer over de drie dagen? Dus ik neem aan dat het artikel duidelijk was.

En je hebt mijn vragen ook niet behandeld.. Vind het beetje apart. bedoel je verteld als iemand de weg vraagt toch ook niet wat het niet is, maar wat het wel is. Kan ik die kant ook eens bekijken smile.gif Maar die bewijzen zijn zoal ik vermoed gewoon niet zo sterk, want je kan ook de kruisiging niet ontkrachten via de bijbel , want ik zie dan alleen maar koran teksten voorbij komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:55:03 schreef Princess. het volgende:

[...]

Hij heeft zich toch niet verzet tegen het vonnis?

Daar ging het om voor zover ik weet.

[...]

Volgens mij moet jij de joodstewet maar eens gaan bestuderen, snap je gelijk het princiepe van het offerlam
bye.gif

Toen God Abraham vroeg, zijn zoon op te offeren, zijn zoon maakte geen bezwaar en twijfelde niet, maar als Jezus opgeofferd werd voor onze zonden, waarom betwijfelde hij God?

Was dit niet een belediging aan Jezus, dat hij namelijk geen vertrouwen had op God?

Quote:
Samengevoegde post 29-11-2006 18:04:36:

[...]

Joh 19

25 Bij het kruis van Jezus stonden zijn moeder met haar zuster, Maria, de vrouw van Klopas, en Maria uit Magdala. 26 Toen Jezus zijn moeder zag staan, en bij haar de leerling van wie hij veel hield, zei hij tegen zijn moeder: ‘Dat is uw zoon,’ 27 en daarna tegen de leerling: ‘Dat is je moeder.’ Vanaf dat moment nam die leerling haar bij zich in huis.

Misschien moet je de bijbel gewoon eens goed lezen.

Samengevoegde post 29-11-2006 18:05:46:

[...]

Dit zinnetje wordt een beetje eentoning.. 1 keer posten is genoeg hoor.

Samengevoegde post 29-11-2006 18:16:56:

[...]

Galaten 3

11 Dat niemand door de wet voor God rechtvaardig wordt, is volkomen duidelijk, want er staat ook geschreven: ‘De rechtvaardige zal leven door geloof.’ 12 De wet daarentegen is niet gegrond op geloof, want er staat: ‘Wie doet wat de wet voorschrijft, zal leven.’ 13 Maar Christus Jezus heeft ons vrijgekocht van deze vloek door voor ons te worden vervloekt, want er staat geschreven: ‘Vervloekt is ieder mens die aan een paal hangt.’ 14 Zo zouden door hem alle volken delen in de zegen van Abraham en zouden wij, zoals ons is beloofd, door het geloof de Geest ontvangen.

smile.gif

Samengevoegde post 29-11-2006 18:19:07:

Maar zo te zien heb je geen vragen meer over de drie dagen? Dus ik neem aan dat het artikel duidelijk was.

Het artikel zegt eigenlijk dat de christenen de laatste twee duizend jaar fout zaten. Ze zouden dus volgens het artikel het goede woensdag moeten vieren in plaats van het goede vrijdag. Mij vraag is, en dit heb ik al eerder gesteld, wie heeft al die jaren de christenen misleid God of satan?

Allah vertelt ons in de Koran dat degenen die beweren dat Jezus (vrede zij met hem) gekruisigd is, slechts vermoedens volgen. En dit heb ik 100% uit de Bijbel bewezen en hieronder staan nog meer verzen die deze vermoedens bewijzen.

Welke uur is Jezus gekruisigd?

(marcus 15:25) Het was in het derde uur na zonsopgang toen ze hem kruisigden.

(Johannes 19:14) ongeveer het zesde uur (hij was nog niet gekruisigd)

Wie droeg het kruis?

(Matteüs 27:32) die Simon heette, en hem dwongen ze het kruis te dragen. (ook Lucas 23:26 en Marcus 15:21)

(Johannes 19:17) “hij (Jesus) droeg zelf het kruisâ€

Met wat is Jezus gehangen?

(Marcus 15:21) op een kruis.

Galaten 3:13) aan een paal

Wat gaven ze Jezus als drank?

(marcus 15:23) Ze wilden hem met mirre vermengde wijn geven.

(Matteüs 27:34) Ze gaven Jezus met gal vermengde wijn.

Wat is gebeurd met Judas?

(Matteüs 27:5) Toen smeet hij de zilverstukken de tempel in, vluchtte weg en verhing zich.

(handelingen 1:1e_53.gif Van de beloning voor zijn schanddaad kocht hij een stuk grond, maar bij een val werd zijn buik opengereten, zodat zijn ingewanden naar buiten kwamen.

Wie ging naar het graf van Jezus?

(Johannes 20:1) "Vroeg op de eerste dag van de week, toen het nog donker was, kwam Maria uit Magdala bij het graf. Ze zag dat de steen van de opening van het graf was weggehaald."

(Matteüs 28:1) "Na de sabbat, toen de ochtend van de eerste dag van de week gloorde, kwam Maria uit Magdala met de andere Maria naar het graf kijken."

(Marcus 16:1) "Toen de sabbat voorbij was, kochten Maria uit Magdala en Maria de moeder van Jakobus, en Salome geurige olie om hem te balsemen."

Engel????

(Johannes 20:12) "en daar zag ze twee engelen"

(Matteüs 28:2) "want een engel van de Heer" (één engel dus)

(Lucas 24:4) "Plotseling stonden er twee mannen"

(Marcus 16:5) "Toen ze het graf binnengingen, zagen ze rechts een in het wit geklede jongeman zitten"

Is er wat verteld?

(Lucas 24:9) "Maria uit Magdala, Johanna, Maria de moeder van Jakobus, en nog enkele andere vrouwen die hen vergezelden. Ze vertelden de apostelen wat er was gebeurd,"

(Marcus 16:e_53.gif "Ze gingen naar buiten en vluchtten bij het graf vandaan, want ze waren bevangen door angst en schrik. Ze waren zo erg geschrokken dat ze tegen niemand iets zeiden."

En dit allemaal terwijl in de tijd van de zogenaamde kruisiging niemand Jezus zien doodgaan:

Matteüs 26:56 “Maar dit alles gebeurt opdat de geschriften van de profeten in vervulling gaan.’ Daarop lieten alle leerlingen hem in de steek en vluchtten weg."

157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

158. Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.

Quote:
En je hebt mijn vragen ook niet behandeld.. Vind het beetje apart. bedoel je verteld als iemand de weg vraagt toch ook niet wat het niet is, maar wat het
wel
is. Kan ik die kant ook eens bekijken
smile.gif
Maar die bewijzen zijn zoal ik vermoed gewoon niet zo sterk, want je kan ook de kruisiging niet ontkrachten via de bijbel , want ik zie dan alleen maar koran teksten voorbij komen.

Welke vragen doel je op?

Samengevoegde post 30-11-2006 10:40:59:

De browser verandert nummer 8 een popetje met een bril.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:32:01 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Het artikel zegt eigenlijk dat de christenen de laatste twee duizend jaar fout zaten. Ze zouden dus volgens het artikel het goede woensdag moeten vieren in plaats van het goede vrijdag. Mij vraag is, en dit heb ik al eerder gesteld,
wie heeft al die jaren de christenen misleid God of satan?

Sorry maar de dag boeit me niet zo als ik heel eerlijk ben, doet geen afbreuk aan het kruis iig.

Samengevoegde post 30-11-2006 14:40:21:

Quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:32:01 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Allah vertelt ons in de Koran dat degenen die beweren dat Jezus (vrede zij met hem) gekruisigd is,
slechts vermoedens volgen
. En dit heb ik 100% uit de Bijbel bewezen en hieronder staan nog meer verzen die deze vermoedens bewijzen.

Nou geweldig.. Zo overtuigend was je niet, want ik heb het blijkbaar gemist.

Samengevoegde post 30-11-2006 14:42:31:

Quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:32:01 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Wie droeg het kruis?

(Matteüs 27:32) die Simon heette, en hem dwongen ze het kruis te dragen. (ook Lucas 23:26 en Marcus 15:21)

(Johannes 19:17) “hij (Jesus) droeg
zelf
het kruisâ€

Beiden zijn waar.

Als ik zeg dat ik naar mijn vriendin ben gefietst en in een ander vertel dat ik achterop bij m'n broer naar mijn vriendin ben gefietst kan het beiden waar zijn:

Eerste deel fietste ik namelijk zelf, tweede deel liet ik mijn broer fietsen. Zooo probleem opgelost yes.gif

Samengevoegde post 30-11-2006 14:44:29:

Quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:32:01 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Met wat is Jezus gehangen?

(Marcus 15:21) op een kruis.

Galaten 3:13) aan een paal

Is toch hetzelfde principe. Je kan hetzelfde bedoelen, maar er een ander woord voor gebruiken smile.gif Ook hier maak ik me geen zorgen om.

Samengevoegde post 30-11-2006 14:51:35:

Weet je ik kan hier alles prima gaan ontkrachten, maar het is gewoon een totaal nutteloze tijdsbesteding, Jij bent overtuigd van de koran en ik van de bijbel flower.gif Als ik hier alles keurig post, komen hierna weer vragen en je beantwoord die van mij ook niet.

Daarnaast je vraag is beantwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beetje zinloos om hier bij stil te gaan staan. Bedoel, wat probeer je hier nu te bewijzen, dat Jezus echt dood was? Dat Jezus schijndood was? Dat het Jezus niet was die aan het kruis stierf? Dat hij zich vermomde? Want al jou vraagstellingen insunieren iets anders.. Wat denk jij precies dat er gebeurd is? wat je bent beetje aan het filosoferen *niks mis mee overigens* maar dit is niet echt bewijs dat Jezus niet aan het kruis is gegaan door je af te vragen of Maria zijn lichaam wel kon verplaatsen. Of waarom ze het lichaam zowiezo wilde verplaatsen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:43:10 schreef Princess. het volgende:

Beetje zinloos om hier bij stil te gaan staan. Bedoel, wat probeer je hier nu te bewijzen, dat Jezus echt dood was? Dat Jezus schijndood was? Dat het Jezus niet was die aan het kruis stierf? Dat hij zich vermomde? Want al jou vraagstellingen insunieren iets anders.. Wat denk jij precies dat er gebeurd is? wat je bent beetje aan het filosoferen *niks mis mee overigens* maar dit is niet echt bewijs dat Jezus niet aan het kruis is gegaan door je af te vragen of Maria zijn lichaam wel kon verplaatsen. Of waarom ze het lichaam zowiezo wilde verplaatsen

Ik sinueer en filosificeer niks. Dit waren slechts vragen om jou en anderen aan het denken te zetten. Ik heb bijvoorbeeld mijn vorige bericht aantal bewijzen genoemd, maar ik zie dat je een paar oppikt de rest negeert en de meeste van mijn bewijzen (verzen uit de Bijbel) weerleg je met andere verzen uit Bijbel (meestal van Paulus) die het tegengesteld beweren. Wat ik wilde bewijzen was wat de vers uit koran zegt. Geen twee van de evangeliën zijn gelijk en jij noemt dat getuigenissen! hamer.gif

Maarja als al die onvolkomenheden jouw niet interesseren, kan ik niks aan doen. Ik hoop alleen dat jij niet één van de mensen bent tegen wie Jezus (vrede zij met hem) zegt:

"Dit is de reden waarom ik in gelijkenissen tot hen spreek: Omdat zij ziende blind en horende doof zijn en niets begrijpen." (Matteüs 13:13)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:18:03 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Ik sinueer en filosificeer niks. Dit waren slechts vragen om jou en anderen aan het denken te zetten. Ik heb bijvoorbeeld mijn vorige bericht aantal bewijzen genoemd, maar ik zie dat je een paar oppikt de rest negeert en de meeste van mijn bewijzen (verzen uit de Bijbel) weerleg je met andere verzen uit Bijbel (meestal van Paulus) die het tegengesteld beweren. Wat ik wilde bewijzen was wat de vers uit koran zegt. Geen twee van de evangeliën zijn gelijk en jij noemt dat getuigenissen!
hamer.gif

Maarja als al die onvolkomenheden jouw niet interesseren, kan ik niks aan doen. Ik hoop alleen dat jij niet één van de mensen bent tegen wie Jezus (vrede zij met hem) zegt:

"Dit is de reden waarom ik in gelijkenissen tot hen spreek: Omdat zij ziende blind en horende doof zijn en niets begrijpen."
(Matteüs 13:13)

Draagt juist bij aan de betrouwbaarheid van de bijbel, zijn namelijk ooggetuigen verslagen knipoog_dicht.gif

Als 2 mensen naar 1 situatie kijken beschrijven ze alledrie achteraf iets anders, de 1 legt meer nadruk op iets anders dan weer de ander..

En zolang niet in het ene vers staat dat Jezus gekruisigd is en in het andere vrs staat van wel, dan krap ik me even achter het oor, maar bij wat je nu laat zien niet flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Princess

Ik vind dat je het heel goed doet. Het geduld waarmee je de vragen beantwoord is bewonderingswaardig, want je conclusie dat deze discussie zinloos is lijkt misschien.

Moslims zoals dialoog_zoeker zijn van binnen niet zo zeker van de islam, o.a. omdat er geen enkele profetie is geweest die Mohammed aankondigde. Het lijkt dus misschien zinloos, maar het Woord wordt toch gezaaid en wij weten niet wanneer het volgroeit.

Dialoog_zoeker moet voor zichzelf maar vaststellen waarom hij het nodig heeft om onder valse voorwendselen op een christelijk forum te komen. Je zult ergens toch ook wel weten dat je geen dialoog wilt, maar alleen jouw mening wilt uitdragen. Als misleiding in de islam is toegestaan moet je er vooral mee doorgaan, maar voor een christen is deze manier van doen gelukkig niet nodig. Wij getuigen liever van de redding die God uit liefde voor ons mogelijk heeft gemaakt.

God bless!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:26:13 schreef Israël het volgende:

@ Princess

Ik vind dat je het heel goed doet. Het geduld waarmee je de vragen beantwoord is bewonderingswaardig, want je conclusie dat deze discussie zinloos is lijkt misschien.

Moslims zoals dialoog_zoeker zijn van binnen niet zo zeker van de islam, o.a. omdat er geen enkele profetie is geweest die Mohammed aankondigde. Het lijkt dus misschien zinloos, maar het Woord wordt toch gezaaid en wij weten niet wanneer het volgroeit.

Dialoog_zoeker moet voor zichzelf maar vaststellen waarom hij het nodig heeft om onder valse voorwendselen op een christelijk forum te komen. Je zult ergens toch ook wel weten dat je geen dialoog wilt, maar alleen jouw mening wilt uitdragen. Als misleiding in de islam is toegestaan moet je er vooral mee doorgaan, maar voor een christen is deze manier van doen gelukkig niet nodig. Wij getuigen liever van de redding die God uit liefde voor ons mogelijk heeft gemaakt.

God bless!

Thanks voor je bemoediging je doet me hieraan denken:

Jes 55

10 Zoals regen of sneeuw neerdaalt uit de hemel

en daarheen niet terugkeert

zonder eerst de aarde te doordrenken,

haar te bevruchten en te laten gedijen,

zodat er zaad is om te zaaien en brood om te eten –

11 zo geldt dit ook voor het woord

dat voortkomt uit mijn mond:

het keert niet vruchteloos naar mij terug,

niet zonder eerst te doen wat ik wil

en te volbrengen wat ik gebied.

En qua gedult puh2.gif dat ben ik absoluut niet, ik bid er voor, dus daar mag je God voor danken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:21:36 schreef Princess. het volgende:

[...]

Draagt juist bij aan de betrouwbaarheid van de bijbel, zijn namelijk ooggetuigen verslagen
knipoog_dicht.gif

Als 2 mensen naar 1 situatie kijken beschrijven ze alledrie achteraf iets anders, de 1 legt meer nadruk op iets anders dan weer de ander..

En zolang niet in het ene vers staat dat Jezus gekruisigd is en in het andere vrs staat van wel, dan krap ik me even achter het oor, maar bij wat je nu laat zien niet
flower.gif

In alle verzen die ik eerder heb genoemd bewijzen allemaal tegengestelde verslagen bij hetzelfde gebuertenis, ik kan ze als jij wil een voor een posten.En dit terwijl ze allemaal door God (heilige geest) geinspireerd waren.

verbaasd.gif

Samengevoegde post 30-11-2006 16:42:40:

Quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:26:13 schreef Israël het volgende:

@ Princess

Ik vind dat je het heel goed doet. Het geduld waarmee je de vragen beantwoord is bewonderingswaardig, want je conclusie dat deze discussie zinloos is lijkt misschien.

Moslims zoals dialoog_zoeker zijn van binnen niet zo zeker van de islam, o.a. omdat er geen enkele profetie is geweest die Mohammed aankondigde. Het lijkt dus misschien zinloos, maar het Woord wordt toch gezaaid en wij weten niet wanneer het volgroeit.

Dialoog_zoeker moet voor zichzelf maar vaststellen waarom hij het nodig heeft om onder valse voorwendselen op een christelijk forum te komen. Je zult ergens toch ook wel weten dat je geen dialoog wilt, maar alleen jouw mening wilt uitdragen. Als misleiding in de islam is toegestaan moet je er vooral mee doorgaan, maar voor een christen is deze manier van doen gelukkig niet nodig. Wij getuigen liever van de redding die God uit liefde voor ons mogelijk heeft gemaakt.

God bless!

Israel,

Ik heb van af het begin duidelijk gemaakt dat ik Moeslim ben. Ik begrijp dus jouw conclusie over misleiding niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:43:23 schreef Princess. het volgende:

Niet alles is zo tegenstrijdig als jij wil zien.

bedoel de engelen. De 1 legt misschien veel nadruk op de engel die spreekt en laat de andere weg, de andere schrijver gaat er tot detail op in. Geen tegenstrijdigheid alleen iets anders omschreven, dat krijg je met getuigenverslagen
knipoog_dicht.gif

Beste princess,

Als in de vers één engel staat, ga ik ervan uit dat het om één engel gaat. Maar als je nog niet overtuigd bent, kijk maar de beschrijving van de aankomst van het graf volgens het evangelie van Matheus en Johannes:

Volgens het evangelie van Matheus.

1 Na de sabbat, toen de ochtend van de eerste dag van de week gloorde, kwam Maria uit Magdala met de andere Maria naar het graf kijken.

Het graf was dicht dus omdat volgens de volgende vers de engel afdaalde en de steen wegrolde.

2 Plotseling begon de aarde hevig te beven, want een engel van de Heer daalde af uit de hemel, liep naar het graf, rolde de steen weg en ging erop zitten. 3 Hij lichtte als een bliksem en zijn kleding was wit als sneeuw. 4 De bewakers beefden van angst en vielen als dood neer. 5 De engel richtte zich tot de vrouwen en zei: ‘Wees niet bang, ik weet dat jullie Jezus, de gekruisigde, zoeken. 6 Hij is niet hier, hij is immers opgestaan, zoals hij gezegd heeft. Kijk maar, dat is de plaats waar hij gelegen heeft. 7 En ga nu snel naar zijn leerlingen en zeg hun: “Hij is opgestaan uit de dood, en dit moeten jullie weten: hij gaat jullie voor naar Galilea, daar zul je hem zien.†Dat is wat ik jullie te zeggen had.’

8 Ontzet en opgetogen verlieten ze haastig het graf om het aan zijn leerlingen te gaan vertellen. 9 Op dat moment kwam Jezus hun tegemoet en groette hen. Ze liepen op hem toe, grepen zijn voeten vast en bewezen hem eer. 10 Daarop zei Jezus: ‘Wees niet bang. Ga mijn broeders vertellen dat ze naar Galilea moeten gaan, daar zullen ze mij zien.’

Volgens het evangelie van Johannes

1 Vroeg op de eerste dag van de week, toen het nog donker was, kwam Maria uit Magdala bij het graf. Ze zag dat de steen van de opening van het graf was weggehaald.

Volgens Johannes was de steen al weggehaald voordat Maria bij het graf aankwam.

Heb jij een verklaring hiervoor?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...

Om weer even ontopic te gaan in een oud topic (lol).

Ik ben de bijbeltekst over het teken van Jona die in de beginpost genoemd werd laatst toevallig tegen gekomen toen deze werd aangehaald in een aantal argumenten dat het toch echt wel drie dagen en drie nachten was. Namelijk omdat een deel van een dag ook gewoon als een dag aangeduid werd in die tijd. Maar toen ik er later weer over nadacht bedacht ik me opeens dat het dan nog steeds maar twee nachten zouden zijn (vrijdag en zaterdagnacht).

Vervolgens ben ik dit topic tegengekomen, maar heb het hier ook niet zien staan (mijn excuses mocht ik er overheen gelezen hebben). Wellicht in de tekst die princess linkte, maar die kon ik helaas niet helemaal volgen.

Misschien dat iemand hier toevallig weet hoe je aan drie nachten kan komen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid