Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 12 februari 2007 20:30:01 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Ik weet wel zeker van niet!

Dat veranderd niets aan wat ik denk.

Zoveel nare punten kom ik echt niet tegen in z'n programma.

Maar dat is het mooie van een stelsel waarin meerdere politieke partijen zijn. Voor elk wat wils. En geen een partij die ooit de absolute macht zal krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Denk dan eens even na over de gevolgen die het wijzigen van de grondwet op het gebied van vrijheid van godsdienst en de vrijheid zullen betekenen voor Christenen en/of joden. Kijk maar eens naar frankrijk. Het dragen van religieuze symbolen is daar verboden. Dat betekent dus ook dat joden geen keppeltje en christenen een kruisje meer mogen dragen en dat alles omdat men de uitwassen van de islam wilde tegengaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 12 februari 2007 20:42:18 schreef Mr. Emilio het volgende:

Denk dan eens even na over de gevolgen die het wijzigen van de grondwet op het gebied van vrijheid van godsdienst en de vrijheid zullen betekenen voor Christenen en/of joden. Kijk maar eens naar frankrijk. Het dragen van religieuze symbolen is daar verboden. Dat betekent dus ook dat joden geen keppeltje en christenen een kruisje meer mogen dragen en dat alles omdat men de uitwassen van de islam wilde tegengaan.

Als je je iets meer verdiept had in Wilders zou je weten dat hij juist pro christen en joods is. Dus dan zal er ongetwijfeld voor christenen en joden een uitzondering gemaakt worden.

Maar we waren het een paar post geleden al wel redelijk eens dat er voor een grondwetswijziging een 2/3 meerderheid moet zijn. Die haalt geen een partij in dit land.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 12 februari 2007 21:08:42 schreef Mr. Emilio het volgende:

Ik weet echt wel waarvoor Wilders zegt te zijn. Het is alleen geen haalbare kaart zonder dat ook de rechten van Christenen en Joden worden aangetast. Wilders krijgt het trouwens nog lastig met waarsch. Ahmed Abouthaleb van de PvdA als minister van onderwijs!
rofl.gifrofl.gifrofl.gif

Waarom zou Wilders het lastig krijgen? In de oppositie hoef je toch alleen maar over al tegen aan te trappen?

En waarom krijgt die man een ministerspost op onderwijs? Wat heeft die man voor het onderwijs betekend de afgelopen paar jaar? Wat was zijn functie in het onderwijs?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 12 februari 2007 21:03:56 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Als je je iets meer verdiept had in Wilders zou je weten dat hij juist pro christen en joods is. Dus dan zal er ongetwijfeld voor christenen en joden een uitzondering gemaakt worden.

Maar we waren het een paar post geleden al wel redelijk eens dat er voor een grondwetswijziging een 2/3 meerderheid moet zijn. Die haalt geen een partij in dit land.

Als hij echt zo pro-christelijk was had hij zich niet laten uitschrijven uit de Kerk.puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:12:10 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Waarom zou Wilders het lastig krijgen? In de oppositie hoef je toch alleen maar over al tegen aan te trappen?

En waarom krijgt die man een ministerspost op onderwijs? Wat heeft die man voor het onderwijs betekend de afgelopen paar jaar? Wat was zijn functie in het onderwijs?

Heb jij het nieuws wel gevolgd de afgelopen jaren?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aboutaleb

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:16:26 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Heb jij het nieuws wel gevolgd de afgelopen jaren?

het nieuws en politiek in een stad als Amsterdam boeit me bijzonder weinig eigenlijk.

Wellicht dat hij het leuk doet als wethouder van onderwijs, maar heeft hij ooit op de daadwerkelijke werkvloer gestaan? En wethouder van onderwijs in een grote stad is toch wel heel wat anders als minister van onderwijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:12:53 schreef Tom het volgende:

[...]Als hij echt zo pro-christelijk was had hij zich niet laten uitschrijven uit de Kerk.
puh2.gif

Kerk en christendom is niet gelijk hetzelfde... Misschien is hij het niet eens met hoe "de Kerk" het geloof aanpakt of s0w.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:19:38 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

het nieuws en politiek in een stad als Amsterdam boeit me bijzonder weinig eigenlijk.

Wellicht dat hij het leuk doet als wethouder van onderwijs, maar heeft hij ooit op de daadwerkelijke werkvloer gestaan? En wethouder van onderwijs in een grote stad is toch wel heel wat anders als minister van onderwijs.

Weet jij een betere kandidaat dan? Wilders? Jammer! Maakt geen deel uit van de coalitie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:25:04 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Weet jij een betere kandidaat dan? Wilders? Jammer! Maakt geen deel uit van de coalitie.

Tussen alle leden van de CDA, PVDA of CU zal idd vast wel een betere en geschiktere kandidaat rondlopen voor die post. Maar het gaat toch helemaal niet om geschiktheid, het gaat om politiek correctheid. Vooral bij de PVDA waar het aantal vrouwen/mannen koste wat kost in evenwicht gehouden moet worden. Ongeacht of het goed is voor de kwaliteit.

En Wilders zie ik ook absoluut niet op onderwijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:19:38 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

het nieuws en politiek in een stad als Amsterdam boeit me bijzonder weinig eigenlijk.

Wellicht dat hij het leuk doet als wethouder van onderwijs, maar heeft hij ooit op de daadwerkelijke werkvloer gestaan? En wethouder van onderwijs in een grote stad is toch wel heel wat anders als minister van onderwijs.

Als je alleen mensen mag kiezen die al eens minister zijn geweest is de keuze vrij beperkt en blijft vernieuwing een utopie. rofl.gif

Quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:19:54 schreef Leidenschaft het volgende:

[...]

Kerk en christendom is niet gelijk hetzelfde... Misschien is hij het niet eens met hoe "de Kerk" het geloof aanpakt of s0w.

Kerk en christendom is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Maar goed, dat is een andere discussie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 12 februari 2007 22:09:30 schreef Tom het volgende:

[...]Als je alleen mensen mag kiezen die al eens minister zijn geweest is de keuze vrij beperkt en blijft vernieuwing een utopie.
rofl.gif

[...]Kerk en christendom is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Maar goed, dat is een andere discussie.

Waar heb ik gezegt dat er alleen een oud minister weer minister mag worden?

Ik wil iemand met jarenlange ervaring op de werkvloer. En niet de zoveelste omhooggevallen iemand die zijn/haar handen nooit vuil heeft gemaakt politicus. Anders hebben we weer iemand die hele leuke op kantoor uitgedachte dingetjes op gaat leggen aan de werkvloer wat voor de zoveelste keer niet zal werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus je wilt een oud leraar als minister? Wat dacht je van Louis van Gaal? Hij is PSVR jarenlang leraar LO geweest. Geschikt? nooo.gif

Quote:
In januari 2004 volgde hij de afgetreden Rob Oudkerk op als wethouder onderwijs, jeugd, werk en inkomen en grotestedenbeleid van Amsterdam.

Met name sinds de moord op Theo van Gogh in november dat jaar kwam Aboutaleb in het nieuws met zijn pogingen om de gemoederen te bedaren en bevolkingsgroepen bij elkaar te brengen. Aboutaleb wordt vaak gezien als het allochtone gezicht van de PvdA, die onder allochtonen (een steeds grotere doelgroep in Amsterdam) de grootste partij is.

Zijn naam wordt in verband gebracht met het postcodebeleid van Amsterdamse basisscholen, wat inhoudt dat scholen alleen leerlingen mogen toelaten uit de wijk waar de school staat.

Zijn beleid werd bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 beloond: hij kreeg van alle kandidaten de meeste stemmen (46.217), hoewel hij op de lijst van de PvdA tweede stond (lijsttrekker Lodewijk Asscher haalde 'slechts' 35.224 stemmen). In het nieuwe college van PvdA en GroenLinks behield hij zijn portefeuille.

Op 18 april 2006 kwam Aboutaleb in het nieuws doordat hij de bijstand wil afschaffen voor vrouwen met een boerka. In het blad Opzij sprak hij: "Niemand wil immers een werkneemster in een boerka. In dit geval zeg ik: boerka uit en solliciteren. Als je dat niet wilt: ook goed, maar dan geen uitkering."

Als er iemand geschikt is om als bruggenbouwer te fungeren op een sleutelpost als onderwijs in de multi-culti heksenketel die wij volgens Wilders zijn geworden, is het juis iemand als Aboutaleb.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Als sommige uitspraken van Wilders gelden voor de probleem marrokanen die hele buurten terroriseren geef ik deze man groot gelijk.

Maar als hij hiermee ook de hardwerkende marrokanen bedoeld die wel mee willen participeren in de Nederlandse samenleving, en zich wel aan onze regeles en fatsoensnormen houden, dan mag je het generalisatie noemen!

Ik ben het wel met Wilders eens dat je de marrokaanse straatschoffies waar je de laatste tijd weer veel over hoort hard mag aanpakken. Als grote groepen marrokaanse jongeren hele buurten gaan terroriseren, mag je die gasten zo hard als mogelijk is aanpakken, wat dat betreft geef ik Wilders met betrekking tot deze groep schoffies wel gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid