Spring naar bijdragen

Het grote zangtopic


Aanbevolen berichten

In navolging van de (bas)gitaristen hier, gaan we dan ook maar dat opzetten voor zangers/zangeressen... Voor het geval dat wij ons achtergesteld gaan voelen...

Dus. Wie zijn de vocale talenten hier.. Wat doen jullie ermee en wat zou je nog willen gaan doen.

Wijdt uit over jouw favo microfoon, monitoring noem

het allemaal maar op... wat je maar kunt verzinnen... Ik ben benieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik zing voornamelijk thuis. Ik heb een tijdje gezongen in het koor van mijn kerk maar omdat we voorlopig geen dirigent hebben zingen we (tijdelijk hoop ik) niet meer.

ik ben alt, ben erg onzeker over mijn stem, en dat is dan ook te horen... Of... eigenlijk niet, want als ik merk dat iemand me kan horen (behalve dan de koorleden) dan komt er geen geluid meer uit.

ik zoek altijd een plekje op zover mogelijk van de microfoon, mijn favoriete microfoon is dus: geen microfoon puh2.gif

Ach ja, je hebt zangvogels en verlegen vogels knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, voor mij ook zo: ik ga echt - no way - via een microfoon zingen puh2.gif Heb al jaren gezongen in allerlei (gezelligheids)koren en de laatste 2 jaar met samenzang in de kerk. Tegenwoordig krijg ik regelmatig complimenten van mensen in de kerk over mijn zang. Dat klopt: als het simpel is, en er goed orgelgespeeld wordt en de mensen goed meezingen, kan ik zo uit volle borst meegalmen met liedjes die ik nog nooit gehoord heb. Mijn bereik is ook redelijk. Ben alt, maar ik kom als ik héél goed ben ingezongen en als de overgang niet moeilijk is, nog wel bovenaan de notenbalk (geen idee hoe die noot heet puh2.gif) en kan ook tamelijk laag. Maar ik gooi het maar op: weinig (= totaal geen) talent, en al héél veel geoefend. Nu zit ik op een korte koorcursus, waar we veel doen met ademhaling enzo ... Blijkt dat ik nulkommanoppes van ademsteun gebruik maak en (dus) mijn adem binnen de kortste keren kwijtben. Terwijl ik toch een goede conditie en (dus) goede longinhoud heb boosrood.gif Mmm, dat wordt oefenen, oefenen, oefenen ...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik met mijn stem doe:

Nou, nog niks... Ik zou het wel vet in een band te zitten, maar ik ben bang dat het niet verder komt dan erover dromen puh2.gif.

Favo microfoon:

ook: geen. Ik haat het om voor andere mensen te zingen, omdat ik DENK dat ik niet kan zingen. Toch krijg ik nog weleens te horen dat ik goed kan zingen, en dat is toch wel leuk big-smile.gif. Helaas is het zangkoor van de kerk gestopt, dus ik kan daar niet aan mee doen... Tenzij het weer terug is. Naja, in elk geval, ik wil niet bij het kerkkoor.

Ik zou het trouwens wel heel gaaf vinden een cursus klassieke zang te volgen big-smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is ook al 'n topic naar mijn hart, nog wel meer dan gitaar knipoog_dicht.gif

Ik zing al zo lang ik kán zingen engel.gif Ik zing heel veel gewoon voor mezelf, maar vanaf dat ik 8 ben zong ik eerst in een kinderkoor en toen dat na 4 jaar opgeheven werd ben op m'n 14e gaan meezingen met de cantorij van de kerk. Dat is alleen met kerst-pasen-pinksteren, maar ja smile.gif

Op de basisschool was er een kerstkoor waarik altijd mee zong (leuk op kaarsjesavond, bij n bejaardenbingo en uiteraard in de kerkdienst van de school knipoog_dicht.gif). Op de middelbare shcool heb ik in een 2tal bands gezongen en zing ik sowieso veel tijdens de lessen, ook voor opdrachten. Ik heb nu muziek als examenvak en ik ben momenteel bezig om met 2 vrienden een 3stemmig vocaal stuk te componeren.. Beetje close harmony idee, klinkt echt heel stoer smile.gif We waren toen eenbeetje aan het geinen met inzingen en voor de grap eens uitgeprobeerd wat het bereik was voor onze stemmen. Ik heb bijna 3 octaven (- 1 noot) bereik, al zingen de heel lage en heel hoge noten vervelend engel.gif

ff zien, mijn favo mic... Op schoolw erken we met mics van shure, die klinken goed. in de kerk hebben we 'n Sennheiser E 865, klinkt ook erg goed. Maar echt verstand hebik er niet van, ik zing waar ik door zingen kan knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Thijs,

Moet je doen!

Samengevoegde post 08-10-2006 20:12:34:

Ik ben zelf namelijk ook nog van plan om een zangopleiding te gaan volgen. Als het lukt: conservatorium, zang klassiek. Ik zing al goed vanaf dat ik klein was. Mocht op school met kerst zingen. Ik zat op een kinderkoor, op middelbare school op schoolkoor. Op de pabo ook. En nu zit ik ook op een vocaal ensemble wat vooral klassieke kerkmuziek zingt. En af en toe in de kerk op avonden zingen we met een koortje uit de gemeente. Zingen is gewoon ontzettend leuk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk is op les gaan eng. Als je iets fout doet ligt het niet aan je instrument, want dat ben je zelf! En dat is zeker de eerste paar keer erg eng. Maar zangles is gewoon erg leuk omdat je ook kanten van jezelf ontdekt die je eerst nog niet had gezien! En ook dat je muziek kunt zingen die je eerst niet zo leuk vond maar die uitstekend bij je blijkt te passen. Ik zit in Zwolle op de muziekschool (muzerie). Met een geweldige lerares die zowel popmuziek als klassiek zingt. Ze heeft daardoor een geweldige kijk op muziek en zit niet in een bepaald vakje!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zingen is voor 80% durven zingen...

daarna gewoon techniek leren en blijven oefenen...

En wat belangrijk is: probeer feedback te krijgen van mensen die echt weten hoe het moet en die eerlijk zijn.

Vaak hoor ik van mensen: dat klonk super... Terwijl ik zelf wel weet dat het waardeloos was.

Ik heb gelukkig een vriendin die heeeeeeel erg eerlijk is daarin. Dat is dan mijn leidraad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid