Spring naar bijdragen

Het grote zangtopic


Aanbevolen berichten

Tjah ik zing eigenlijk niet, ben meer een instrumenten persoon denk ik (snaar).

Maar zoals Mattijs al zegt, het is grotendeels het "durven zingen".

Iedereen heeft vast wel eens een poging ondernomen (onder de douche bijvoorbeeld xD), maar als er iemand bij is ligt het toch wat moeilijker bij veel mensen.

Ik zou iig zeggen, neem eens wat op van je eigen zang met een mic. oid.

Heb ik ook een keer gedaan en nooit meer bloos.gif

Nou... misschien toch wel, het is best dikke pret mits er niemand in de buurt is puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

ik zou eigenlijk een soort indie rock/pop band op willen starten....influences: TSTGU, Starflyer59, Pedro The Lion, At The Close of everyday, Damien Jurado, 16 Horsepower....ik kan alleen geen instrument bespelen, zingen wel

Wat ik ook leuk vind zijn tweede wave emo bands..Juliana Theory, Sunny day real estate, hoewel ik die minder goed ken...dus niet die Panic! At The Disco achtige muziek

Link naar bericht
Deel via andere websites

ha cool zang topic!

ik ben erhm sopraan.. maar ben erg onzeker, mensen zeggen wel dat ik goed kan zingen maar ik durf het gewoon niet.. best jammer

toch is het wel tof heb laatst een zangdienst geleidt op de jeugd bij ons en gezongen op een praiseavond enzo

maar ik vraag me wel eens af of God echt wil dat ik iets met zingen ga doen of niet..

en dan krijg je weer dat verhaal over gaven en talenten enzo..puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:04:15 schreef Thijs het volgende:

ik zou eigenlijk een soort indie rock/pop band op willen starten....influences: TSTGU, Starflyer59, Pedro The Lion, At The Close of everyday, Damien Jurado, 16 Horsepower....ik kan alleen geen instrument bespelen, zingen wel

Ik doe mee!

Ik vind wel dat je bands hebt die onderling behoorlijk verschillend zijn, maar ze zijn wel goed allen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 21 januari 2007 23:56:51 schreef Hester het volgende:

[...]Als een vrouw er aanleg voor heeft om hoog te zingen, is het een sopraan. Laag is alt. Mezzosopraan zit er tussenin en is dus 'matig hoog'.

precies, kan wel hoog, maar ook redelijk laag. T is wel zo dat ik ook verschillende 'stemsoorten' moet gebruiken en dat het niet één geheel is. Voor de hoge tonen heb ik echt zo'n operastem en als het lager is wat meer 'poppy'

Oja @ Audio: jij snapt het. Grunten is gaver dan screamen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:53:11 schreef FigmentuM het volgende:

precies, kan wel hoog, maar ook redelijk laag.

Het ligt ook een beetje aan welke toonhoogte het mooiste klinkt bij jouw stem.

Quote:
T is wel zo dat ik ook verschillende 'stemsoorten' moet gebruiken en dat het niet één geheel is. Voor de hoge tonen heb ik echt zo'n operastem en als het lager is wat meer 'poppy'

widegrin.gif een stembreuk. Dat heeft bijna iedereen, maar je kunt het afleren. Het heeft niet met je stemsoort te maken, maar met je stemgebruik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid