Spring naar bijdragen

Documentaire "Jesus Camp"


Aanbevolen berichten

Quote:
Op woensdag 06 december 2006 13:53:43 schreef Mark1987 het volgende:

[...]

Ik heb het hele topic gelezen, dus ik weet wat voor info er beschikbaar is. Ik weet ook dat fragmenten van een film net zo erg uit de context gerukt kunnen worden als Bijbelteksten.

Dus de fragmenten komen helemaal niet uit de film? Maar die zijn in scène gezet door acteurs?

Quote:
[...]

Ik heb hem via een torrent site gedownload, weet niet of je daar bekend mee bent, dan moet je dat maar even proberen.

Helaas niet mee bekend.

Quote:
[...]

Dat bedoel ik dus, als je de docu had gezien wist je dat het niet 1 en al massahysterie is. Ik ben zelfs totaal geen hysterie tegengekomen voor zover ik weet...

Toch vreemd dat ik in een fragment wel die massa hysterie ben tegengekomen. Maar dat moeten dat acteurs geweest zijn die mij een verkeerd beeld wouden veerschotelen.

Quote:
[...]

Indoctrinatie dus, en zoals al eerder gezegd kun je dat nooit voorkomen bij een opvoeding.

Niet voorkomen, maar de mate waarin is zeer goed te reguleren.

Quote:
[...]

De docu volgt 2 gezinnen die naar dit kamp gaan, en ik kan je zeggen dat zij echt dolenthousiast zijn erover. Zij hebben zelf de keus voor God gemaakt en zelf gekozen om hun leven helemaal aan Hem over te geven. Ze hebben er dus ook zelf voor gekozen naar dat kamp te gaan.

Eigenlijk niet zo heel verwonderlijk. Als die ouders er voor kiezen om hun kind naar z'n kamp te sturen moet er idd al iets goed mis zijn bij de ouders. De kinderen weten helaas niet beter.

Quote:

[...]

Ze gebruiken stokken om mee te dansen, en niet als wapen. En de muziek waar ze op dansen spoort de kinderen aan te profeteren: Gods woord doorgeven. En Gods woord staat vol met boodschappen van liefde.

Jaja, sorry maar dat geloof ik niet. Dat de stokken niet als wapen dienen kan ik dus niet goed beoordelen, ik dacht het te kunnen herrineren uit een stukje, maar ik heb het stukje nu even teruggekeken en die conclusie had ik niet mogen trekken. Blijft er over dat de kinderen in legerkleding en met gezicht besmeurd (zoals militairen) een toneelstukje opvoeren. Vreem dat Gods woord vol met boodschappen van liefde staat en dat ik dat hier absoluut niet uit kan halen.

Quote:

[...]

Nogmaals, als je de docu had gezien had je geweten dat het geen aanbidding of verering is. De leidster vroeg de kinderen om een zegen uit te spreken over Bush. Dat is toch net wat anders. Ik moet wel zeggen dat de manier waarop bij mij ook wel wat vreemd overkomt, maar ik weet zeker dat er geen foute bedoelingen achter zitten.

Je hebt haar persoonlijk gesproken en zij verzekerd jou dat er niets kwaads achter schuild. En dat op een manier dat je het ook daadwerkelijk geloofd? Of is het zo dat Bush zeer geliefd is bij extreem christenen in de VS aangezien hij altijd de kant van de extreem christenen kiest en daardoor extreem vereerd wordt in die kringen?

Quote:

Wat ik zie als ik naar deze documentaire kijk is een groep kinderen die zelf hebben besloten dat zij op een radicale manier voor God willen leven, en daarin volledig ondersteund worden door hun ouders.

Wat ik zie is dat ouders hun kinderen op de verkeerde manier opvoeden. Namelijk de opvoeden tot manier en niet de opvoeden vanuit manier die veel beter is voor kinderen (De morele opvoeding van het jonge kind, schrijver: Els Lodewijks-Frencken)

Quote:

Natuurlijk is de eerste stap door de ouders zelf gezet, maar als je die kinderen hoort praten kun je niet twijfelen aan het feit dat ze dit zelf ook willen. Indoctrinatie? Absoluut.

Fijn dat we daarover eens zijn. Indoctrinatie in het extreme doorgevoerd.

Quote:

Maar ik zou liever hebben dat mijn kinderen radicaal liefde uitstralen, het evangelie willen verkondigen en daarmee de wereld verbeteren dan dat ze thuis de hele dag achter de TV zitten.

Het is dus of het een of het andere?

Ik heb liever dat mijn kinderen helemaal geen radicaliteit uitstralen van wat dan ook. Kinderen die het evangelie verkondigen komt mij ook als zeer ongezond over. Ik heb liever dat mijn kinderen genieten van het leven op een gezonde manier en als jongvolwassenen een goed overwogen keuze kunnen maken over belangrijke onderwerpen. Zonder extreem bevooroordeeld te zijn.

Quote:

Maar dat is een persoonlijke mening, en ik heb ook wel begrip voor mensen die het daar niet mee eens zijn
knipoog_dicht.gif

Fijn, ik ben het er niet mee eens puh2.gif. Maar iedereen moet het er maar het zijne van denken. Ik ben alleen bang dat deze kinderen later hun eigen denkbeelden gaan opdringen aan anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 137
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 06 december 2006 14:15:33 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Dus de fragmenten komen helemaal niet uit de film? Maar die zijn in scène gezet door acteurs?

Nee, wat ik bedoel is dat een fragment van een film een verkeerd beeld kan schetsen. Ik zou het in eerste instantie ook raar vinden om kinderen in legerkleding te zien dansen. Nu ik de hele film heb gezien ken ik de context, en begrijp ik dat.

Quote:
[...]

Toch vreemd dat ik in een fragment wel die massa hysterie ben tegengekomen. Maar dat moeten dat acteurs geweest zijn die mij een verkeerd beeld wouden veerschotelen.

Waarschijnlijk hebben wij dan een andere defnitie van het begrip massahysterie. Van Dale dan maar:

mas·sa·hys·te·rie (de ~ (v.))

1 onbeheerste opwinding van een massa

In de film komt inderdaad opwinding voor onder de kinderen, maar onbeheerste opwinding, oftewel massahysterie, vind ik erg overdreven. Dat doet mij meer denken aan een massa mensen die door het dolle heen de kledingwinkel binnenvliegen omdat er weer een topontwerper daar iets heeft achtergelaten. Van dit soort hysterie is er bij die kinderen absoluut geen sprake.

Quote:
[...]

Niet voorkomen, maar de mate waarin is zeer goed te reguleren.

Ik snap alleen niet waarom je je kind zou ontdoen van het beste leven mogelijk? Ik ben christelijk opgevoed en daar ben ik mijn ouders erg dankbaar voor. Ik zou het echter nog veel beter vinden als ik vroeger als kind al zo radicaal voor Jezus had gekozen. Dan had ik nu niet de problemen gehad die ik heb, zoals mijn rookverslaving waar ik vanaf wil, slechte herinneringen aan mijn schooljaren etc.

Quote:
[...]

Eigenlijk niet zo heel verwonderlijk. Als die ouders er voor kiezen om hun kind naar z'n kamp te sturen moet er idd al iets goed mis zijn bij de ouders. De kinderen weten helaas niet beter.

Ik heb mijzelf niet goed verwoord in mijn vorige post, ik bedoelde dus dat de kinderen overal zelf voor hebben gekozen.

Quote:
[...]

Jaja, sorry maar dat geloof ik niet. Dat de stokken niet als wapen dienen kan ik dus niet goed beoordelen, ik dacht het te kunnen herrineren uit een stukje, maar ik heb het stukje nu even teruggekeken en die conclusie had ik niet mogen trekken. Blijft er over dat de kinderen in legerkleding en met gezicht besmeurd (zoals militairen) een toneelstukje opvoeren. Vreem dat Gods woord vol met boodschappen van liefde staat en dat ik dat hier absoluut niet uit kan halen.

Er bestaat dus ook nog zoiets als geestelijke strijd. Het leven als Christen is niet altijd even makkelijk, en zeker niet als je geen tegenstand verwacht. Zoals jij zou moeten weten zijn kinderen erg visueel ingesteld, en zo'n dans spreekt de kinderen veel meer aan dan een preek van een uur.

Eerder is ook al gezegd dat de kinderen het verschil niet zien tussen die geestelijke en fysieke strijd, maar zoals ik ook al zei in een vorige post weten ze dat heel goed. In de docu zie je ook één van de kinderen hierover praten. Het lijkt mij ook een beetje raar dat als ze die kinderen eerst leren dat jezelf opblazen niet goed is, dat die kinderen dan vervolgens gaan denken dat je oorlog moet voeren...

Quote:
[...]

Je hebt haar persoonlijk gesproken en zij verzekerd jou dat er niets kwaads achter schuild. En dat op een manier dat je het ook daadwerkelijk geloofd? Of is het zo dat Bush zeer geliefd is bij extreem christenen in de VS aangezien hij altijd de kant van de extreem christenen kiest en daardoor extreem vereerd wordt in die kringen?

Ik zou niet weten of Bush populair is onder evangelische christenen in de VS, maar ik weet wel dat dit los staat van wat er gebeurde in de documentaire. Gods zegen over iemand vragen staat toch echt helemaal los van aanbidding, verering of iets in die geest.

Quote:
[...]

Wat ik zie is dat ouders hun kinderen op de verkeerde manier opvoeden. Namelijk de opvoeden
tot
manier en niet de opvoeden
vanuit
manier die veel beter is voor kinderen (De morele opvoeding van het jonge kind, schrijver: Els Lodewijks-Frencken)

Helaas ben ik onbekend met die termen, dus kan ik hier niet inhoudelijk op in gaan.

Quote:
[...]

Fijn dat we daarover eens zijn. Indoctrinatie in het extreme doorgevoerd.

Zeker. Geindoctrineerd met het grote besef dat zij kinderen van God zijn, dat Hij onvoorwaardelijk van ze houdt, dat zij zo ontzettend speciaal zijn in Zijn ogen, en dat Hij niets liever wil dan bij hun zijn. Erg is dat he?

Quote:
[...]

Het is dus of het een of het andere?

Ik heb liever dat mijn kinderen helemaal geen radicaliteit uitstralen van wat dan ook. Kinderen die het evangelie verkondigen komt mij ook als zeer ongezond over. Ik heb liever dat mijn kinderen genieten van het leven op een gezonde manier en als jongvolwassenen een goed overwogen keuze kunnen maken over belangrijke onderwerpen. Zonder extreem bevooroordeeld te zijn.

Ik zeg niet dat het het 1 of het ander is, maar ik zeg wel waar mijn voorkeur zou liggen. En tja, dat jouw kinderen niet radicaal mogen zijn is jou keus, jouw kinderen, jouw opvoeding natuurlijk. Maar ik snap niet wat er ongezond is aan kinderen die het evangelie verkondigen? Ze beleven er zelf ontzettend veel plezier aan, en ze verspreiden Gods woord! Mooier kan niet lijkt mij toch. En bovendien beperkt het zich nu alleen nog tot hun vriendjes of mensen die ze tegenkomen bij de bowling, dus het valt zelfs nog erg mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Allereerst wil ik Michie vragen wat zijn toevoeging is. Volgens mij hebben we op dit forum zulke reacties een tijdje geleden besproken.

Ik kan je garanderen als pedagoog in opleiding dat het verschil tussen geestelijk en fysiek bij kinderen flinter dun is. Radicaliteit leid nooit tot een samenleving waar meerdere groepen met verschillende denkbeelden in vrede naast elkaar kunnen leven.

Vergelijk deze manier (die in het kamp) van opvoeden deze indoctrinatie eens met de hitlerjugend en je zult verschikt zijn van de overeenkomsten.

Mark wij verschillen zo veel in mening over een gezonde opvoeding van kinderen dat verdere discussie geen nut meer heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 december 2006 15:18:43 schreef Thorgrem het volgende:

Allereerst wil ik Michie vragen wat zijn toevoeging is. Volgens mij hebben we op dit forum zulke reacties een tijdje geleden besproken.

Moet alles een toevoeging zijn dan? Ja we hebben het besproken maar dat topic liep zo uit de hand dat ik er niets meer over gehoord heb. Kortom, het was een zinloos topic en vooral een goede weerspiegeling van hoe goed Christenen nou eigenlijk met elkaar omgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 december 2006 15:18:43 schreef Thorgrem het volgende:

Allereerst wil ik Michie vragen wat zijn toevoeging is. Volgens mij hebben we op dit forum zulke reacties een tijdje geleden besproken.

Ik kan je garanderen als pedagoog in opleiding dat het verschil tussen geestelijk en fysiek bij kinderen flinter dun is. Radicaliteit leid nooit tot een samenleving waar meerdere groepen met verschillende denkbeelden in vrede naast elkaar kunnen leven.

Vergelijk deze manier (die in het kamp) van opvoeden deze indoctrinatie eens met de hitlerjugend en je zult verschikt zijn van de overeenkomsten.

Mark wij verschillen zo veel in mening over een gezonde opvoeding van kinderen dat verdere discussie geen nut meer heeft.

Volledig met je eens hiermee.

Waar ik alleen aan denk als ik dat kleine meisje zie, is dat het me ontzettend tegen staat dat haar ouders haar dit aandoen, aan een klein grietje die amper oud genoeg is om te begrijpen wat er allemaal in de bijbel staat. Een King James vertaling (soort van Engelse statenvertaling) snapt zo'n kind nooit. Er wordt hier met zaaien van angst en haat gruwelijk misbruik gemaakt van de emotionele onvolwassenheid van kinderen.

Waarom komt nou er in dit soort gevallen geen kinderbescherming langs omdat ze in een extreem fanatieke / hersenspoeling omgeving zitten?

Over de film nog iets:

Ik deed het zowat in mijn broek toen dat enge vieze spook wat niet eens lijkt op een vrouw, tegen die kleine kinderen begon te vertellen dat Harry Potter ter dood veroordeeld zou worden als hij in de tijd van het OT had geleefd. hamer.gif

En de manier waarop ze de letters in bloed liet veranderen op de powerpoint presentatie, onbetaalbaar! puh2.gif

Angst, angst, heel haar verhaal is op angst gestoeld en die arme kinderen zijn er vatbaar voor.

P.S.

Als de evangelischen serieus een oorlog willen beginnen, ga ik mijn Katana slijpen en begin ik een heidens verzets leger! Conan The Barbarian schiet me ineens te binnen! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond het niet prettig te zien. De grens tussen fantasie en realiteit, het magisch denken dat kinderen nog vaak hebben, het maakt ze vatbaar om deze ongetwijfeld goed bedoelde indoctrinatie op de meest enge manier op te vatten. (eng in de zin van benauwd, krap)

Het valt wel degelijk onder indoctrinatie. De methode is goed doordacht en ja, het lijk wel degelijk op de indoctrinatie die de Hitlerjugend ook ontving. Maar alle indoctrinatie lijkt op elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Thorgrem: Jij hebt een mening over opvoeden van kinderen maar die is niet bijbels. Ten eerste zegt God in Openbaring 3:16:Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. Een oproep tot radicaliteit. Ten tweede ken je vast wel het gedeelte van de bijbel waarin Jezus zegt: Laat de kinderen tot mij komen, verhinder ze niet! God is zo gek op kinderen.. Met een bijbelverhaaltje voorlezen en een kleurplaat of werkje komen ze niet bij Jezus en houdt ze vaak niet bij Jezus, mijn in ieder geval niet, en daarmee ken ik nog vele anderen. Wat houdt kinderen bij Jezus, als ze ouder worden? Relatie! Een passie voor Jezus!

Verder denk ik niet dat we dit uit jouw hoofd kunnen praten en ik vraag me dan ook waarom je eigenlijk dit topic hebt gestart. Wat wil je hier mee bereiken? Je bent alleen maar aan het spuwen en afgeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 09 december 2006 06:47:53 schreef Roos* het volgende:

@Thorgrem: Jij hebt een mening over opvoeden van kinderen maar die is niet bijbels.

Ten eerste zegt God in Openbaring 3:16:Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. Een oproep tot radicaliteit. Ten tweede ken je vast wel het gedeelte van de bijbel waarin Jezus zegt: Laat de kinderen tot mij komen, verhinder ze niet! God is zo gek op kinderen.. Met een bijbelverhaaltje voorlezen en een kleurplaat of werkje komen ze niet bij Jezus en houdt ze vaak niet bij Jezus, mijn in ieder geval niet, en daarmee ken ik nog vele anderen. Wat houdt kinderen bij Jezus, als ze ouder worden? Relatie! Een passie voor Jezus!

Mijn ouders hebben het, toen ik kind was, niet vaak over 'relatie' gehad, en ik denk niet dat jij hun manier van opvoeding 'vol passie' zou noemen. Mijn ouders hebben me nooit in militaire kleding laten rondlopen onder het mom 'geestelijke strijd'. Verder herken ik ook erg weinig van die film in mijn eigen opvoeding. Toch ben ik christelijk opgevoed (met kleurplaat, werkje en bijbelverhaal), ben ik geindoctrineerd (ik wist van jongs af aan dat God bestaat, en Wie Jezus is, zonder dat ik ooit met atheisten omging om een andere kijk te krijgen). Mijn manier van geindoctrineerd worden was echter geheel anders dan op de trailer van de film te zien was. Bij de bijbeltekst: 'Laat de kinderen tot mij komen' kun je zien dat het initiatief bij de kinderen ligt (iets waar Thorgrem het mee eens is), dus je kunt niet stellen dat zijn mening niet bijbels is.

Quote:

Verder denk ik niet dat we dit uit jouw hoofd kunnen praten en ik vraag me dan ook waarom je eigenlijk dit topic hebt gestart. Wat wil je hier mee bereiken? Je bent alleen maar aan het spuwen en afgeven.

Discussie hierover? Laten zien dat hij dit een enge manier van opvoeden vind? Met dat 'spuwen en afgeven' is helemaal niets mis, wanneer je het op die film doet i.p.v. op een persoon smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het met thorgem eens dat deze manier van 'opvoeden' een aantal stappen te ver gaat en als je de elementen bekijkt er niet veel verschil inzit met het indoctrineren en hersenspoelen wat bijv. bij de hitlerjugend gebeurde....

en mark ik heb het ook al eens geschreven, de kinderen kiezen er niet voor om naar dit kamp te gaan, de ouders doen dat. Het is niet vrijwillig je kunt er niet weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 09 december 2006 06:47:53 schreef Roos* het volgende:

@Thorgrem: Jij hebt een mening over opvoeden van kinderen maar die is niet bijbels. Ten eerste zegt God in Openbaring 3:16:Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. Een oproep tot radicaliteit. Ten tweede ken je vast wel het gedeelte van de bijbel waarin Jezus zegt: Laat de kinderen tot mij komen, verhinder ze niet! God is zo gek op kinderen.. Met een bijbelverhaaltje voorlezen en een kleurplaat of werkje komen ze niet bij Jezus en houdt ze vaak niet bij Jezus, mijn in ieder geval niet, en daarmee ken ik nog vele anderen. Wat houdt kinderen bij Jezus, als ze ouder worden? Relatie! Een passie voor Jezus!

Verder denk ik niet dat we dit uit jouw hoofd kunnen praten en ik vraag me dan ook waarom je eigenlijk dit topic hebt gestart. Wat wil je hier mee bereiken? Je bent alleen maar aan het spuwen en afgeven.

Er schijnt bij sommige users al snel iets onbijbels te zijn. Nou trok ik zulke uitspraken mij eerst wel aan maar mensen gebruiken dat zo te pas en te onpas dat het eerder lachwekkend is geworden. Vaak ook nog met compleet uit z'n verband gerukte bijbelcitaten om het eigen gelijk maar te bewijzen. Maar dat heeft Nienke al ontkracht wat mij een hoop tijd scheelt (daarvoor mijn dank Nienke flower.gif ).

Verder denk ik zeker niet dat je mij uit het hoofd kan praten dat dit een manier van opvoeden is waar ik het niet mee eens kan zijn. Niet als weldenkend mens, niet als pedagoog.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit ook op de pabo en heb een opleiding achter de rug en ik denk er dus heel anders over. Plus het feit dat je op de pabo zit betekend niet dat je pedagoog bent. Jij vind misschien dat ik teksten uit zijn verband ruk maar misschien doe je het zelf wel. Ik vind het allemaal prima wat je vind maar als je niet van plan bent op je mening bij te stellen en alleen maar wil praten over hoe slecht dit allemaal wel niet is dan vind ik dit echt een ronduit onzinnig topic.

amen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
@Thorgrem: Jij hebt een mening over opvoeden van kinderen maar die is niet bijbels. Ten eerste zegt God in Openbaring 3:16:Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. Een oproep tot radicaliteit. Ten tweede ken je vast wel het gedeelte van de bijbel waarin Jezus zegt: Laat de kinderen tot mij komen, verhinder ze niet! God is zo gek op kinderen.. Met een bijbelverhaaltje voorlezen en een kleurplaat of werkje komen ze niet bij Jezus en houdt ze vaak niet bij Jezus, mijn in ieder geval niet, en daarmee ken ik nog vele anderen.

Sjaloom Roos*,

Het feit dat het christendom (nog steeds) de religie met de meeste aanhangers is, en nog stug blijft doorgroeien, weerlegt echter jouw stelling. Want het is bepaald niet zo dat de overgrote meerderheid der christenen via zulke kampen kinderen klaarstomen voor het leven als christen. Integendeel, meestal gaat dat via gewone catechese, op kindvriendelijke en voor hen aansprekende wijze.

Denk maar niet dat zo'n kamp van een absolute minderheid in het christendom dé redding zal zijn voor het gehele christendom. Dat is wel héél erg voorbarig gedacht. Hoogmoedig eigenlijk ook. Zo'n kamp leidt kinderen binnen in de charismatische tak van het christendom, maar meer ook niet. En schijnbare zegen op de korte termijn betekent bepaald niet meteen echte zegen op de lange termijn.

De gewone catecheses, zondagscholen en kinderclubs zijn uitstekend geschikt voor kinderen, als ze gegeven worden vanuit een oprecht geloof en wandel in Christus. Anders zou het christendom nu toch een héél stuk kleiner zijn dan ze nu is. Zo'n Jesus Camp is dus volstrekt niet nodig om het christendom op gezonde wijze te doen groeien en ik heb eerder het idee dat zo'n kamp eerder schadelijk voor het christendom is, dan zegenrijk. En dan kijk ik vooral naar de lange termijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 09 december 2006 09:09:10 schreef eentje het volgende:

en mark ik heb het ook al eens geschreven, de kinderen kiezen er niet voor om naar dit kamp te gaan, de ouders doen dat. Het is niet vrijwillig je kunt er niet weg.

Ik vraag me af hoe jij tot die conclusie gekomen bent. Wat ik uit de documentaire kan opmaken is dat de kinderen zelf dolgraag naar dat kamp willen, en bovendien waren er zelfs nog een aantal ouders bij.

In de documentaire komt heel duidelijk naar voren dat de kinderen uit de 2 gezinnen die gevolgd worden allemaal zelf hebben gekozen om Jezus te volgen. Natuurlijk hebben ze wel een Bijbelse opvoeding gehad, maar de keus blijft altijd aan jezelf, hoe oud of jong je ook bent. Zolang de kinderen hier zelf plezier aan beleven, en ik heb niet anders gezien, zie ik er geen kwaad in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 09 december 2006 10:29:42 schreef Roos* het volgende:

Ik zit ook op de pabo en heb een opleiding achter de rug en ik denk er dus heel anders over. Plus het feit dat je op de pabo zit betekend niet dat je pedagoog bent. Jij vind misschien dat ik teksten uit zijn verband ruk maar misschien doe je het zelf wel. Ik vind het allemaal prima wat je vind maar als je niet van plan bent op je mening bij te stellen en alleen maar wil praten over hoe slecht dit allemaal wel niet is dan vind ik dit echt een ronduit onzinnig topic.

amen

Gezien het feit dat jij en ik op de pabo zitten moet dat ons toch een gezonde pedagogische kijk opleveren waarin wij eerder kunnen beoordelen wat goed voor kinderen is als andere mensen. Aan pedagogie wordt erg veel gedaan binnen mijn pabo. Ik ben welliswaar geen pedagoog, maar weet er wel het nodige van af.

Wellicht ruk ik ook wel Bijbel teksten uit z'n verband. Daarom gebruik ik het ook niet tegen iemand en zeg ik al helemaal niet dat iemand on-Bijbels bezig is. Ik stel aleen vast dat het de zoveelste keer is dat er op dit forum mensen worden aangesproken op on-Bijbels gedrag terwijl daar negen van de tien keer weinig van klopt.

Dat jij het een onzinnig topic vind is relatief en weinig zeggend voor het nut van dit topic. Ik was wel benieuwd hoe andere mensen er over dachten en of zulke dingen ook in Nederland voorkwamen (zoals ook terug te lezen is in de openings post).

En waartom schrijf je amen onder je post? Wat is het nut daarvan? Of is dat een moderne oneliner die te pas en te onpas gebruikt wordt tegenwoordig?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hm.. das waar, ik had niet moeten zeggen dat jij onbijbels bezig bent, sorry daarvoor.

Dat amen schrijf ik omdat voorgangers dat vaak aan het einde van een preek zeggen, ik vond dit nogal een preek dus vandaar de amen.

Verder vind ik dit absoluut niet pedagogisch onverantwoord. Ik vind dit geweldig. Maar goed, jij jouw mening en ik mijn mening, heeft geen zin om hierover door te discusseren maar je laat je wel gauw op de kast jagen horknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat ik het allerminst arrogant en zelfvoldaan vind overkomen ten eerste andere mensen van dingen te beschuldigen met zware beschuldigingen binnen het christendom en vervolgens jezelf het recht te verschaffen als preker gezien te worden en een amen onder je post neer te zetten.

Als je in gesprek wilt blijven met mensen en communiceren meer voor je is dan vertellen wat jij vind en wat jij goed vind is dit niet echt een stap in de goede richting.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net het filmpje gekeken en het sprak me bepaald niet aan.

Als kind hoor je onbezorgd lol te kunnen hebben, laat ze lekker relaxt dingen leren enzo. Maar als ik jesuscamp zie dan gaat het toch wat kriebelen, het is natuurlijk wel wat in scene gezet maar het lijkt echt een ophitserig gedoe daar. Ik vind het niet heel positief overkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 09 december 2006 15:47:36 schreef Warrior4Jah het volgende:

Ik heb net het filmpje gekeken en het sprak me bepaald niet aan.

Als kind hoor je onbezorgd lol te kunnen hebben, laat ze lekker relaxt dingen leren enzo. Maar als ik jesuscamp zie dan gaat het toch wat kriebelen, het is natuurlijk wel wat in scene gezet maar het lijkt echt een ophitserig gedoe daar. Ik vind het niet heel positief overkomen.

En dat is het trieste, het is niet in scene gezet. Zo gaat het er daar echt aan toe. Verder kan ik het alleen maar met je eens zijn smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
En jij hebt warrior in je naam staan... Pfft.

(Geen exacte quote gezien kimberly die heeft verwijderd maar geeft wel de exacte sfeer aan van de quote.)

Hij is niet strijdlustig(Radicaal) genoeg? Of vind je dat je zelf het voorrecht hebt strijdlustig gevonden te worden en duld je geen "concurrentie"? Misschien ziet hij zichzelf wel een warrior in andere context dan jij dat ziet. Vind het erg zielig om zo op iemand te reageren. Ik had beter van je gehoopt, Verwacht kan ik niet zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 09 december 2006 16:49:55 schreef Ol Moth het volgende:

Hij is niet strijdlustig(Radicaal) genoeg? Of vind je dat je zelf het voorrecht hebt strijdlustig gevonden te worden en duld je geen "concurrentie"? Misschien ziet hij zichzelf wel een warrior in andere context dan jij dat ziet. Vind het erg zielig om zo op iemand te reageren. Ik had beter van je gehoopt, Verwacht kan ik niet zeggen.

dat is dat toch jammer dat je zo min over mij denkt,

gellukig is God's genade ook voor jou!!

(weer een exacte quote terug geplaats, foutje mijn excuses)

ik ben niet aards ingesteld dat ik mij met ''concurentie'' bezig houdt, omdat IK zelf niet meer leef maar Christus leeft in mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 09 december 2006 16:52:07 schreef kimberly-18 het volgende:

[...]

dat is dat toch jammer dat je zo min over mij denkt,

gellukig is God's genade ook voor jou!!

(weer een exacte quote terug geplaats, foutje mijn excuses)

ik ben niet aards ingesteld dat ik mij met ''concurentie'' bezig houdt, omdat IK zelf niet meer leef maar Christus leeft in mij.

Dus jij hebt geen zelfbeschikking meer? Je zit gevangen in je eigen lichaam en kan alleen maar toekijken hoe een ander controle over je heeft?

Het valt me op dat mensen uit de evangelische hoek steeds meer hun stempel drukken op dit forum en dat enig weerwoord niet meer getolereerd wordt. Je houd je dus zeker wel bezig met concurentie.

con·cur·ren·tie (de ~ (v.))

1 strijd waarin de ene partij beter probeert te zijn dan de andere => mededinging, wedloop

Een zeer ongewenste ontwikkeling wat mij betreft. Het evenwicht is verstoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid