Spring naar bijdragen

PetersSimon

Members
  • Aantal bijdragen

    82
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waarderingsactiviteit

  1. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Flawless victory in Opname der gelovigen   
    In Johannes 16:8 lezen we dat de Geest 'overtuigt'. Dat gaat nog wel een stukje verder dan 'getuigen'. Inderdaad heb je ook stille getuigen. Maar ik heb nog nooit gehoord van stille 'overtuigers'.
    En verder: 'Waarom heeft satan je hart vervuld om te liegen tegen de Heilige Geest....?'
    Liegen tegen iets wat geen persoon is?
    Nee, die verklaringen van jou gaan er bij mij niet in, in het licht van het duidelijke getuigenis van de Schrift.
    De Heilige Geest wordt inderdaad ook 'de Geest van Jezus' genoemd in Handelingen 16. En er is inderdaad sprake van de 'Geest van uw Vader' in Mt.10:20. En Johannes 4 geeft aan 'God is een Geest' in het kader van 'de Vader zoekt aanbidders'. Echter, daarnaast leert de Bijbel dat de Heilige Geest een afzonderlijke Persoon is.
    Wij moeten niet proberen de Grote Onbegrijpelijke God te begrijpen maar de openbaring die Hij over Zichzelf heeft gegeven gelovig accepteren en alles naast elkaar laten staan, ook al begrijpen wij Hem niet en kunnen wij het niet in één religieus systeem vatten. God is te groot voor onze piepkleine breintjes. Laten we dat gewoon eens toegeven. De pogingen om God te vangen in een voor ons begrijpelijk systeem leidt tot ernstige misvattingen en raakt aan het maken van een beeld van God - zij het een beeld in ons hoofd - in onze ratio.
  2. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Hermanos2 in Daniëls 70 jaarweken   
    Ik voorspel je dat je kennis zult maken met de god die door mensen is gemaakt, het beest, de antichrist, die zijn afzichtelijk stempel zal drukken op ieder mens en wie dat stempel niet wil, zal met militaire precisie worden vermoord. Hij zal de wereld inderdaad dwingen om één te zijn, één in de volgende stap op de satanische evolutieladder, één in een wereldwijd controlesysteem dat in China al in vergaande ontwikkeling is. Weet je wat er in Shanghai aan de hand is? En Bejing? Wat daar gebeurt, kan overal ter wereld gebeuren. Wie daar niet voor voelt, wordt als staatgevaarlijk aan de kant geschoven. Dat is waar de samenleving wereldwijd met rasse schreden naar op weg is. Maar dat had je doch wel door? Of leef je onder een of andere steen? En ook dat is voorspeld - de slotfase in de geschiedenis waar de duivel zijn masker afrukt en voor de totale mensheid laat zien wat een smerige mensenmoordenaar hij is. Het staat in dezelfde Bijbel als waar de 70 jaarweken van Daniël in worden vermeld.
    De God die mensen heeft gemaakt laat mensen de vrije keus, ook al impliceert die keus voor velen dat ze op een vreselijke manier aan hun eeuwig eind zullen komen. Geen eeuwigheid in de hel, gelukkig. Dat is een valse leer. Maar wel een einde in een eeuwige hel, waar je voor eeuwig ophoudt te bestaan. En dat terwijl je deel had kunnen uitmaken van Gods eeuwige plannen. Let wel: geen mens wordt veroordeeld op basis van een keuze voor of tegen Christus. Elk mens wordt veroordeeld op grond van zijn werken. Alleen zij die kozen voor Christus ontsnappen op grond van die keuze aan het rechtvaardig oordeel van God en ontvangen door zijn genade het eeuwig leven. Het is een keuze die voor ieder mens open staat. Ook voor jou. Nog dagelijks, 60 minuten per uur, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Aan zijn lankmoedigheid komt bijna geen einde. Maar eens strekt Hij een streep. 
    Op basis waarvan zeg je dat je 'erachter bent gekomen dat het onzin is'? Wat is onzin? Geef eens een onderbouwing dan. Ik garandeer je uit persoonlijke ervaring dat de Bijbel 100% waarheid is, de waarheid, ook al staan er hier en daar wat overschrijf- en vertaalfoutjes, 99,99% komt overeen met de meer dan 5000 zeer oude handschriften, die onderling slechts weinige verschillen vertonen.  Vergeleken bij de manuscripten die we hebben van de Bijbel, zowel van het Oude als van het Nieuwe Testament zijn de geschriften, die getuigen van de hele rest van de oude geschiedenis der mensheid niet meer dan grassprietjes naast een woudreus. Als ik jou was zou ik mijn ingebeelde zekerheden laten varen voor de enige reële zekerheid van de Schepper God, Redder, Verlosser, Enige Hoop voor een totaal verloren mensheid.
  3. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Willempie in Daniëls 70 jaarweken   
    Het kan geen kwaad je standpunt nogmaals onder de loep te nemen. 537 voor Chr. valt op het eerste oog door de mand omdat je dan na 69 weken x 7 jaar uitkomt in het jaar 54 vóór Christus. Een beginpunt dat een tijd moet aangeven tot op Messias, die een mensenleven later pas werd gedoopt, vind ik zelf niet zo'n geweldig kloppend beginpunt. 457 klopt veel beter en ik zie dat jij daar uiteindelijk ook in de buurt komt met 455. Dat had ik niet gelezen in de reacties. Afijn, die twee jaar maken niet heel veel uit op bijna 500 jaar. Echter, God is zeer nauwkeurig en volgens mij is Christus niet pas in 29 AD gedoopt. Dat zou zijn kruisiging ergens in het jaar 32 of 33 plaatsen, wat naar mijn idee te laat is. Maar ook daarover lopen de meningen uiteen. Het blijkt bijna onmogelijk om de exacte datering van zo lang geleden nog boven water te krijgen. Belangrijkste is eerlijk te constateren dat we in de profetie van de 70 jaarweken te maken hebben met een verbijsterend nauwkeurige voorzegging, die op geen enkele manier verklaarbaar is, behalve dat er een Almachtige God is, die de geschiedenis tot in de kleinste details stuurt en die daarvan een totaaloverzicht heeft, waarvan Hij af en toe een tipje oplicht. Tevens moeten we vaststellen dat de mens maar een zeer klein en onbetekenend schepseltje is, dat nog geen minuut in de toekomst kan kijken en dat niet in staat is om zijn eigen geschiedenis nauwkeurig weer te geven - voornamelijk omdat in de weergave van die geschiedenis allerlei belangen een rol spelen.
  4. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Willempie in Daniëls 70 jaarweken   
    Ik heb zelden een video gezien waar ik mij zo over heb ontzet. Zelden een video waarin verkeerde interpretatie zo listig en sluipend gemeen wordt geïntroduceerd, als de taal van de slang in de hof. Zelden een video waarover ik mij zo heb verbaasd dat ook maar iemand die het gedeelte ook maar oppervlakkig heeft gelezen dit ook maar enigszins serieus kan nemen.
    Lees vooral de tekst niet zelf en niet in zijn verband maar kijk naar de woorden en zoek de betekenis van die woorden in andere delen van de Schrift, zodanig dat ze zeggen wat in jouw kraam te pas komt en vergeet vergeet vergeet het verband waarin die woorden staan in de betreffende tekst. Alleen als je de Bijbel zo eigenmachtig interpreteert en je schuldig maakt aan de allereerste hoofdregel van exegese, genoemd in 2 Petrus 1:20, dan kom je tot dergelijke verwerpelijke opvattingen als geventileerd in deze walgelijke en tenenkrommende video.
    Ik denk dat ik enkele dagen nodig heb om de nare en gemene addergif-achtige nasmaak van deze video tussen mijn oren weg te krijgen. Als je zelf niet ziet dat hier niets maar dan ook helemaal niets van klopt, zou ik eerst eens een cursus begrijpend lezen gaan volgen. Ik vind het niet eens de moeite om er ook maar één minuut meer aan te besteden behalve het te bestempelen als hooi stro en stoppels, die als eerste zullen wegsmelten, zodra de 70e week zich begint af te tekenen. Zie voorts mijn voorgaand commentaar op een eerdere reactie.
    Ik zal hier nog één ding toevoegen: voor het gemak van zijn eigen kromme uitleg vergeet de gladde aal in deze video maar even dat de 'hij' niet slechts één keer maar wel drie keer wordt genoemd in Daniël 9:27. Maar die laatste twee keren komen niet van pas in zijn misleidende exegese. Omdat de luie luisteraar niet de moeite neemt zelf het vers op te zoeken komt hij er in vele gevallen mee weg. Zie: https://www.blueletterbible.org/kjv/dan/9/1/t_conc_859027
    De zeventigste week in nog niet eens begonnen, laat staan geëindigd. Zie mijn antwoorden op eerdere commentaren.
    Jammer voor jou als ongelovige evolutionist maar de voorspelling is zeer nauwkeurig uitgekomen. Het is inderdaad lastig de historie precies na te gaan maar zeker is dat Christus kort (binnen enkele jaren) na de afloop van 483 jaar = 69 x 7 jaar aan het kruis genageld is. Om nog maar te zwijgen van de verwoesting van tempel en stad in het jaar 70. In een wereld waarin voorspellingen alleen uitkomen wanneer ze worden gedaan door lui die al het geld van de wereld in hun zak hebben, zodat ze voor god kunnen spelen en dat alleen binnen het kader van enkele decennia, is dat toch een indrukwekkende prestatie die alleen een Creator en Bestuurder van het totale universum voor elkaar zou krijgen. Ik zou me maar eens van mijn stompzinnige geloof in de god van steen, waaruit alles zou zijn voortgekomen, bekeren tot de God, die de sterren tot aanzijn riep en de geest van de mens (ook die van jou) in diens binnenste creëert. Er is namelijk niet veel tijd meer en straks bevind je je in de 70e week waar we het hier over hebben en dat is geen prettig ritje in een achtbaan. Zeven jaar lang wordt je door de meest verschrikkelijke catastrofes en bedorven tirannen gemarteld. De helft van de mensheid zal het niet overleven. Dan denk je: 'had ik nu maar geluisterd naar al die christenen op Credible, die me gewaarschuwd hebben en waartussen ik me jarenlang als luis in de pels zo op mijn gemak heb gevoeld'.
    Voor meer uitgekomen voorspellingen over de eerste komst van Christus:
    https://hijkomtmetdewolken.nl/verleden/messias
    De uitkomst van voorspellingen over zijn tweede komst zien we als paddenstoelen in de wereld om ons heen uit de grond schieten. Het duurt niet lang meer.
  5. Like
    PetersSimon ontving een reactie van sjako in Daniëls 70 jaarweken   
    Over de 70 jaarweken van Daniël 9:24-27 wordt zeer verschillend gedacht. Soms wordt de profetie buiten alle proporties opgerekt met allerlei berekeningen waar zelfs de bouw van de rotskoepel moskee op de Haram Al Sharif een rol speelt. In mijn optiek liepen de eerste 69 x 7 = 483 jaar af bij de doop van Christus, waarbij Hij letterlijk werd 'gezalfd met de Heilige Geest en met kracht'. Daarna vonden zijn kruisiging (Messias uitgeroeid zonder dat er iets tegen Hem was) en de verwoesting van stad en heiligdom plaats door 'het volk van een vorst die komen zou'. De zeventigste week is naar de toekomst verschoven en is voor ons nog steeds toekomstig maar mogelijk zeer dicht genaderd. De 'vorst die komen zou' is een Romeins vorst (want zijn volk heeft stad en heiligdom verwoest - de legioenen onder Titus) hetgeen duidt op een toekomstig herstel van het Romeinse rijk, wat ook wordt aangeduid in Openbaring 17 en 13 en Daniël 7. De Schriften ondersteunen elkaar en vullen elkaar aan. De zeventigste en laatste jaarweek in de profetie wordt ingesloten door Mattheus 24 vers 5 tot en met 28 en Openbaring 6 tot en met 15. Daniël 9:27 vertelt; 'En hij (die vorst die zou komen, keizer van hersteld Romeins rijk), zal het verbond bekrachtigen voor velen, een WEEK lang. En halverwege de week zal hij slachtoffer en spijsoffer doen ophouden en een gruwel oprichting die verwoesting brengt. Mattheus 24:15. 2 Thess.2 Openbaring 13. Zie deze video van 5 minuten:
     
  6. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Hermanos2 in Opname der gelovigen   
    Hebreeën 9:14 hoeveel te meer zal het bloed van Christus, Die door de eeuwige Geest Zichzelf smetteloos aan God geofferd heeft, uw geweten reinigen van dode werken om de levende God te dienen!
    Hij was verwekt door de Heilige Geest en gezalfd met de Heilige Geest en door die Geest heeft Hij Zichzelf geofferd. God heeft ons gekocht met zijn eigen bloed.
    Handelingen 20:28 Zie dan toe op uzelf en op heel de kudde, te midden waarvan de Heilige Geest u tot opzieners aangesteld heeft om de gemeente van God te weiden, die Hij verkregen heeft door Zijn eigen bloed.
    De Drieenige God was betrokken in het verlossingswerk.
    Hier een filmpje over de feesten van Israël met daarin ook de profetische betekenis voor de toekomst, inclusief de pre-trib rapture:
     
  7. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Flawless victory in Opname der gelovigen   
    Alles wat Jezus deed, wat een gezamenlijke actie van Vader, Zoon en Geest. Ook zijn opstanding. 
    De Vader
    Romeinen 6:4 Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat evenals Christus uit de doden is opgewekt tot de heerlijkheid van de Vader, zo ook wij in een nieuw leven zouden wandelen.
    De Zoon
    17 Hierom heeft Mij de Vader lief, omdat Ik mijn leven afleg om het weder te nemen. 18 Niemand ontneemt het Mij, maar Ik leg het uit Mijzelf af. Ik heb macht het af te leggen en macht het weder te nemen; dit gebod heb Ik van mijn Vader ontvangen.
    Johannes 10:17,18 NBG
    De Geest
    Romeinen 8:11 En als de Geest van Hem Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zal Hij Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door Zijn Geest, Die in u woont.
  8. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Hermanos2 in Opname der gelovigen   
    Alles wat Jezus deed, wat een gezamenlijke actie van Vader, Zoon en Geest. Ook zijn opstanding. 
    De Vader
    Romeinen 6:4 Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat evenals Christus uit de doden is opgewekt tot de heerlijkheid van de Vader, zo ook wij in een nieuw leven zouden wandelen.
    De Zoon
    17 Hierom heeft Mij de Vader lief, omdat Ik mijn leven afleg om het weder te nemen. 18 Niemand ontneemt het Mij, maar Ik leg het uit Mijzelf af. Ik heb macht het af te leggen en macht het weder te nemen; dit gebod heb Ik van mijn Vader ontvangen.
    Johannes 10:17,18 NBG
    De Geest
    Romeinen 8:11 En als de Geest van Hem Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zal Hij Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door Zijn Geest, Die in u woont.
  9. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Hermanos2 in Opname der gelovigen   
    In Korinthe gaven de broeders zichzelf tenminste nog namen en niet elkaar. 'Ik ben van Paulus, ik van Apollos', zo ging het toen. Dus, hoe noem jij jezelf, gezien jouw opvattingen ten aanzien van een 'kerk van Adam af tot aan de jongste dag'? 
    Je moet wel onderscheid maken tussen (1) de komst van de Heer in het hart van de gelovige (Lukas 17:20) (2) zijn komst om alle gelovigen uit de graven te roepen en samen met de gelovigen die dan leven op te nemen in wolken, Hem tegemoet in de lucht (1 Thess.4:13-18) en (3) zijn komst als 'dief in de nacht' om de machten van de duisternis op te rollen, die nu nog een korte tijd krijgen om het rijk der duisternis tot stikdonkere nacht voor de wereld te maken en om als zon der gerechtigheid eeuwige vrede en vreugde op aarde te laten neerdalen (Lukas 17:24, 1 Thess.5).
    Zijn komst als bruidegom kun je niet scharen onder 'hij leeft reeds in mijn hart'. Waarom zou de Heer anders aan het slot van zijn bediening op aarde zijn discipelen zozeer hebben gewezen op het belang naar Hem te blijven uitkijken. Ik mag toch aannemen dat je nog gelooft dat Jezus, de Zoon des mensen, nog weer lijfelijk terugkeert naar de aarde om zijn vrederijk op te richten en af te rekenen met de machten der duisternis. 'Zijn voeten zullen staan op de Olijfberg' (Zach.14). 'Deze Jezus zal precies zo terugkeren, op dezelfde wijze als jullie Hem naar de hemel hebben zien gaan' (Handelingen 1). Of staan die teksten soms niet in jouw Bijbel?
  10. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Divine_will in Opname der gelovigen   
    Ik kijk hiernaar uit. Wie weet hoe spoedig!
     
  11. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Divine_will in Opname der gelovigen   
    Dat is fijn voor de Bruidegom, dat er met zulk een reikhalzend verlangen naar Hem wordt uitgekeken.
  12. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Willempie in Opname der gelovigen   
    Dat is fijn voor de Bruidegom, dat er met zulk een reikhalzend verlangen naar Hem wordt uitgekeken.
  13. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Divine_will in Opname der gelovigen   
    Daarom moeten wij ook de 'geesten beproeven of zij uit God zijn' (Johannes 4:1). Je slaat de spijker op zijn kop als je zegt: de Heilige Geest kan niet de ene keer dit beweren en de andere keer dat. De Geest spreekt Zichzelf nooit tegen. Nooit. Daarom staat geen enkele Schriftplaats een eigenmachtige uitleg toe. Omdat zij alle door de Geest zijn geïnspireerd. Wij, discipelen van de Heer, moeten zoeken naar de uitleg die past op alle Bijbelteksten tezamen. 'Elke ketter heeft zijn letter'. Je kunt door het nemen van een geïsoleerde Bijbeltekst de Bijbel laten 'buikspreken' en laten zeggen wat jij denkt dat gezegd moet worden. Op die manier zijn de grootst mogelijke dwalingen ontstaan, die ondenkbaar waren geweest als men de tekst in het licht van de Bijbel als geheel had gelezen. Maar dit geldt voor alle soorten van leerstellingen die we menen aan de Bijbel te ontlenen: leringen over doop, avondmaal, behoudenis, geestesgaven, relatie tot de wereld én ook 'tijden en gelegenheden'.
    Wij moeten als discipelen van Christus heel voorzichtig omgaan met de Schrift en niet te snel zeggen dat wij de waarheid in pacht hebben. Wij moeten goed naar elkaar luisteren want misschien heeft God iemand anders wel iets geopenbaard uit zijn Woord, waar ik lange tijd blind voor ben geweest. Ik probeer anderen altijd serieus te nemen en aan te nemen dat ook zij met hun beste weten de Bijbel interpreteren. Maar ik stel wel vragen: waarom denk je dit of dat. Op het ogenblik ben ik in een discussie in een facebookgroep met iemand die meent dat Openbaring 6-19 geen 7 maar 14 jaar omvat. Ik ben dan benieuwd hoe iemand daarop komt en welke bewijsteksten hij daarvoor heeft. Misschien heeft hij wel gelijk en zie ik het verkeerd. Ook merk ik veel meningsverschil over teksten als 'niemand weet de dag of het uur, ook de engelen van de hemel niet, ook de Zoon niet'. 
    Onderzoek alle dingen en behoud het goede. Daarom heb ik ook een tijd lang open gestaan voor andere visies ten aanzien van de zogenaamde bedelingen. Maar als ik het geheel der Schriften overzie, kan ik niet om de 'bedelingen' heen, zoals ik in eerder reacties hierboven al heb aangegeven. Echter, door al die bedelingen heen is er slechts één middel tot behoudenis: geloof, geen werken. Allemaal op grond van het volbrachte werk van God in Jezus Christus. En daar gaan sommige bedelingenprediker mogelijk de mist in, dat zij meerdere wegen tot behoudenis leren. Dat is fout. Dat leert Romeinen 4 ons heel duidelijk. Zo ook Galaten 3:21-4:7. Maar in die laatste verzen zien we ook een duidelijke overgang tussen twee 'bedelingen'. Eerst: 'onmondigen onder een tuchtmeester' (de wet) en 'slaaf' voor de komt van Christus. Dan de volheid van de tijd, God zendt zijn Zoon. Daarna zijn wij mondige Zonen, die roepen 'Abba Vader'.
  14. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Willempie in Opname der gelovigen   
    Daarom moeten wij ook de 'geesten beproeven of zij uit God zijn' (Johannes 4:1). Je slaat de spijker op zijn kop als je zegt: de Heilige Geest kan niet de ene keer dit beweren en de andere keer dat. De Geest spreekt Zichzelf nooit tegen. Nooit. Daarom staat geen enkele Schriftplaats een eigenmachtige uitleg toe. Omdat zij alle door de Geest zijn geïnspireerd. Wij, discipelen van de Heer, moeten zoeken naar de uitleg die past op alle Bijbelteksten tezamen. 'Elke ketter heeft zijn letter'. Je kunt door het nemen van een geïsoleerde Bijbeltekst de Bijbel laten 'buikspreken' en laten zeggen wat jij denkt dat gezegd moet worden. Op die manier zijn de grootst mogelijke dwalingen ontstaan, die ondenkbaar waren geweest als men de tekst in het licht van de Bijbel als geheel had gelezen. Maar dit geldt voor alle soorten van leerstellingen die we menen aan de Bijbel te ontlenen: leringen over doop, avondmaal, behoudenis, geestesgaven, relatie tot de wereld én ook 'tijden en gelegenheden'.
    Wij moeten als discipelen van Christus heel voorzichtig omgaan met de Schrift en niet te snel zeggen dat wij de waarheid in pacht hebben. Wij moeten goed naar elkaar luisteren want misschien heeft God iemand anders wel iets geopenbaard uit zijn Woord, waar ik lange tijd blind voor ben geweest. Ik probeer anderen altijd serieus te nemen en aan te nemen dat ook zij met hun beste weten de Bijbel interpreteren. Maar ik stel wel vragen: waarom denk je dit of dat. Op het ogenblik ben ik in een discussie in een facebookgroep met iemand die meent dat Openbaring 6-19 geen 7 maar 14 jaar omvat. Ik ben dan benieuwd hoe iemand daarop komt en welke bewijsteksten hij daarvoor heeft. Misschien heeft hij wel gelijk en zie ik het verkeerd. Ook merk ik veel meningsverschil over teksten als 'niemand weet de dag of het uur, ook de engelen van de hemel niet, ook de Zoon niet'. 
    Onderzoek alle dingen en behoud het goede. Daarom heb ik ook een tijd lang open gestaan voor andere visies ten aanzien van de zogenaamde bedelingen. Maar als ik het geheel der Schriften overzie, kan ik niet om de 'bedelingen' heen, zoals ik in eerder reacties hierboven al heb aangegeven. Echter, door al die bedelingen heen is er slechts één middel tot behoudenis: geloof, geen werken. Allemaal op grond van het volbrachte werk van God in Jezus Christus. En daar gaan sommige bedelingenprediker mogelijk de mist in, dat zij meerdere wegen tot behoudenis leren. Dat is fout. Dat leert Romeinen 4 ons heel duidelijk. Zo ook Galaten 3:21-4:7. Maar in die laatste verzen zien we ook een duidelijke overgang tussen twee 'bedelingen'. Eerst: 'onmondigen onder een tuchtmeester' (de wet) en 'slaaf' voor de komt van Christus. Dan de volheid van de tijd, God zendt zijn Zoon. Daarna zijn wij mondige Zonen, die roepen 'Abba Vader'.
  15. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Divine_will in Opname der gelovigen   
    Ja, heb hem in de kast staan. Maar ik gebruik hem nooit. Ik hou niet van dat voorgekookte en door anderen uitgekauwde. Ik denk liever los van alle verklaringen van anderen na over de Bijbel en vraag God mij voor te lichten door zijn Geest. Ik ben niet teleurgesteld, kan ik je zeggen. Vroeger las ik wel bijbelcommentaren maar op een gegeven moment heb je een sterkte basis en na veel afwegen van alternatieve visies (preteristisch, historistisch, futuristisch, pretrib - midtrib - prewrath - posttrib) uiteindelijk uitgekomen op een visie die een goede 'fit' oplevert voor alle Bijbelteksten die ik tegenkom. De enige die past als een comfortabele handschoen is de pretrib futuristische visie (met een toekomstig millennium). Voor al het andere moet je bijbelteksen een 'eigenmachtige uitleg' geven.
  16. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Divine_will in Opname der gelovigen   
    De ‘bedeling van de wet’ kan niet worden aangevoerd als grond voor een verlossing door middel van de wet en het verwijt van een verkeerde leer volgens de leer der bedelingen. Een 'bedeling van de wet' was nodig om de mensheid te laten zien en overtuigend aan te tonen dat de mens zichzelf niet kan verlossen, zelfs niet als God hem de 'gebruiksaanwijzing' voor zichzelf geeft in de vorm van een wet. Alle verlossing tot op Christus en vanaf Christus komt alleen van Christus. De wet was een tuchtmeester tot op Christus (Gal.3:24). De wet heeft niets tot volmaaktheid gebracht (Heb.7:19). De apostelvergadering in Hand.15 spreekt duidelijke taal. ‘Waarom verzoekt u God door een juk op de hals van de discipelen te leggen, dat noch onze vaderen noch wij in staat zijn geweest te dragen?’ – zegt Petrus in vs.10. De gerechtigheid die God vanaf zijn genadetroon (verzoendeksel = Christus) aanreikt, geldt zowel de gelovigen van het oude als van het nieuwe testament.
    Romeinen 3:9 Wat dan wel? Zijn wij voortreffelijker? Beslist niet! Wij hebben immers zojuist én Joden én Grieken beschuldigd dat zij allen onder de zonde zijn,
    10. zoals geschreven staat: Er is niemand rechtvaardig, ook niet één,
    11. er is niemand die verstandig is, er is niemand die God zoekt.
    21. Maar nu is zonder de wet gerechtigheid van God geopenbaard, waarvan door de Wet en de Profeten is getuigd:
    22. namelijk gerechtigheid van God door het geloof in Jezus Christus, tot allen en over allen die geloven, want er is geen onderscheid.
    23. Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God,
    24. en worden om niet gerechtvaardigd door Zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus.
    25. Hem heeft God openlijk aangewezen als middel tot verzoening, door het geloof in Zijn bloed. Dit was om Zijn rechtvaardigheid te bewijzen vanwege het voorbijgaan aan de zonden die eertijds hadden plaatsgevonden onder de verdraagzaamheid van God.
    26. Hij deed dit om Zijn rechtvaardigheid te bewijzen nu in deze tijd, zodat Hijzelf rechtvaardig is én rechtvaardigt degene die uit het geloof in Jezus is.
    Het verschil in bedeling heeft niet te maken met de weg tot verlossing maar met de Openbaring van God ten aanzien van die weg. In het OT was het ‘experiment’ nog gaande om te zien of de mens tot volmaaktheid kon komen door de wet. God wist uiteraard de uitkomst. Maar het is een juridische kwestie – ook in verband met de tegenstander, satan, de aanklager van de broeders. Juridisch moest met alle bewijs van 4000 jaar wereldgeschiedenis vast komen te staan dat de mens zichzelf niet kan verlossen, zelfs niet onder een wet die hij ontving van God. De gelovigen uit het OT danken allemaal hun verlossing aan hetzelfde werk op het kruis als de gelovigen van het NT.
    Romeinen 4:1 Wat zullen wij dan zeggen dat Abraham, onze vader, wat het vlees betreft verkregen heeft?
    2. Immers, als Abraham uit werken gerechtvaardigd is, heeft hij iets om zich op te beroemen, maar niet bij God.
    3. Want wat zegt de Schrift? En Abraham geloofde God, en het is hem tot gerechtigheid gerekend.
    4. Aan hem nu die werkt, wordt het loon niet toegerekend naar genade, maar naar wat men hem verschuldigd is.
    5. Bij hem echter die niet werkt, maar gelooft in Hem Die de goddeloze rechtvaardigt, wordt zijn geloof gerekend tot gerechtigheid.
    6. Zoals ook David de mens zalig spreekt aan wie God gerechtigheid toerekent, zonder werken:
    7. Welzalig zijn zij van wie de ongerechtigheden vergeven, en van wie de zonden bedekt zijn,
    8. welzalig is de man aan wie de Heere de zonde niet toerekent.
    De Romeinenbrief is een zeer duidelijk getuigenis ten aanzien van de enige weg tot behoud: Jezus Christus en zijn volbrachte werk. Die weg geldt alle gelovigen van alle tijden. Echter, dat neemt niet weg dat de wegen van God in die tijden en de eisen die God stelt (niet voor behoudenis maar voor de dienst aan Hem – Jh.4 <=> Op.11) en de openbaringen die God geeft, verschillend kunnen zijn. Een heel belangrijk verschil is de aparte plek die Israël inneemt. Dat daar sinds Christus een enorme verandering in is gekomen, daarover schrijft Paulus in Ef.3:1-5. En dat het in de toekomst opnieuw gaat veranderen, lees je in talloze profetieën in het Oude Testament, die door hen die niet houden van een ‘bedelingenleer’ allemaal worden vergeestelijkt en toegepast op de gemeente. Daarmee hollen ze het profetisch woord uit en bouwen ze met hout, hooi, stro en stoppelen. Hun behoudenis hangt er niet van af. Echter, hun ‘werken’ (de leer die zij brachten, alle leerstellingen van talloze kerken en denominaties, die het profetisch woord hun eigenmachtige uitleggingen gaven) verbranden. Lees in dat opzicht 1 Ko.3.
  17. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Divine_will in Opname der gelovigen   
    Je kunt natuurlijk net doen alsof er geen specifieke perioden zijn en de wereldgeschiedenis als een monotone brei voortkabbelt. Maar dan hou je jezelf voor de gek. In wezen is dat ook weer een opvatting, naast alle opvattingen over 'dispensationeel denken'. Je denkt alleen dat er maar één enkele dispensatie is, vanaf de grondlegging van de wereld tot aan de voleinding van de eeuw. Sommige denken twee, anderen drie, enzovoorts. Er zijn ook tal van opvattingen over de verlossing door Jezus Christus, waaronder een paar hele demonische, die Paulus scherp zou veroordelen en die tegenwoordig veel aanhang werven, tot mijn schrik uit alle mogelijke kringen. Maar al die visies op verlossing...zullen we daar dan ook maar vanaf stappen? Nee toch?
    Als je het hebt over de voleinding van de eeuw. moet je je meteen al afvragen: wat is eigenlijk de voleinding van 'de eeuw'? Probleem zijn onze vertalingen, die overal waar 'eeuw' (Grieks: aion) staat hebben vertaald met 'wereld', net als 'kosmos' en 'oikoumene' (aardrijk). De vertalers hadden kennelijk een hekel aan dispensationeel denken. Dan schrappen we het op die manier uit de Bijbel. Als de discipelen vragen naar het teken van de voleinding van deze eeuw (aion) in Mt.24, dan bedoelden zij niet het einde van de wereld maar het einde van het tijdperk wat toen net was begonnen en waarin wij nog steeds leven. Echter de Heer Jezus spreekt duidelijk over 'deze eeuw' en een 'toekomstige eeuw' (Mt.12:32) Dat zijn twee onderscheiden tijdperken. Efeze 1:10 spreekt over een 'oikonomia' (vaak vertaald als 'bedeling') van de volheid van de tijden alles weer in Christus bijeen te brengen, zowel wat in de hemel als wat op de aarde is. Dat is de toekomende eeuw. Over het einde van deze eeuw heb ik hierboven net iets gepost. De 3,5 jaar lange grote verdrukking. Daarover bestaan enorm veel profetieën. Maar nog veel meer profetieën hebben betrekking op de circa 2,5 maanden 'na de verdrukking van die dagen', waarover Jezus spreekt in mt.24:29. Vergelijk Daniel 12:11,12 - 1290 of 1335 dagen met de 1260 dagen van mijn verhaal hierboven. Dat is 2,5 maand. De profeten staan barstensvol info daarover. Het is de tijd van Openbaring 16 voor een totaalplaatje. Maar als je niet 'dispensationeel wil denken', dan gaat dat allemaal langs je heen.
  18. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Divine_will in Opname der gelovigen   
    Waarom zou het iets anders betekenen als er zoveel Bijbelteksten een dermate concrete tijdsperiode aangeven? Dan vind ik het ver gezocht om dat te vergeestelijken en er persé iets anders in te willen lezen. 'Geen enkele Schrift laat een eigenmachtige uitleg toe', waarschuwt Petrus in 2 Petrus 1:20. 
    Het zijn vooral de boeken Openbaring en Daniël die de concrete tijden noemen.
    A Daniël en Openbaring: tijd, tijden en een halve tijd - een jaar + 2 jaar + een half jaar = 3,5 jaar
    Wat? (1) de heiligen van de Allerhoogste zal hij te gronde richten. en zij zullen in zijn hand worden overgegeven - Dan 7:25
    Wie? Het vierde dier met de tien horens en daartussen de elfde hoorn, die uiteindelijk de dienst uitmaakt en handelend optreedt.
    Wat (2) om de macht van het heilige volk stuk te slaan - Dan. 12:7
    Wie? staat er niet bij
    Wat (3) gevlucht in de woestijn waar zij gevoed wordt, buiten het gezicht van de slang Op.12:14
    Wie? De vrouw, het gelovige en getrouwe deel van het volk Israël dat op de vlucht slaat voor de vervolging door de slang, de draak, de satan, de macht achter de wereldrijken die haar vervolgde.
    B Openbaring: 42 maanden = 3,5 jaar
    Wat? Het vertrappen van de heilige stad (Jeruzalem) Op.11:2
    Wie? De heidenen, de volken, niet niet-Joden
    Wat? Een grote mond en godslasteringen Op.13:5
    Wie? Het beest uit de zee
    C Openbaring: 1260 dagen = 3,5 jaar
    Wat? Het profeteren in rouwkleren
    Wie? Gods twee getuigen
    Wat? Het voeden van de vrouw, die de woestijn in vluchtte
    Wie? De vrouw is het gelovig Israël
    D Daniël: een halve jaarweek, de helft van 7 jaar = 3,5 jaar
    Wat? Het dagelijks offer wordt gestaakt en een gruwel wordt opgericht die verwoesting brengt (Dan.9:27)
    Wie? ‘hij’ – dat slaat terug op ‘de vorst van het volk dat komen zou en stad en heiligdom te gronde zou richten. Dit is in het jaar 70 gerealiseerd door drie Romeinse legioenen onder Titus. De vorst die nog moet komen, komt voort uit het Romeinse rijk, dat in de toekomst een heropleving maakt. Het zijn de fascisten in de geheime genootschappen die daar al eeuwen lang voorbereidend werk voor verrichten. Zie:
    https://youtu.be/0mdDoewBRcw
    Als je alle gegevens naast elkaar legt kom je tot de volgende conclusie. Er wacht de mensheid vlak voor de terugkeer van Jezus een grote verdrukking van precies 3,5 jaar en geen dag langer (als die dagen niet zouden worden verkort zou geen vlees behouden worden). Die 3,5 jaar start op het moment dat de Joden, die intussen weer een offerdienst in een tempel hebben geïnstalleerd, het offeren zal worden verboden en de tempel het terrein zal worden van een wereldwijde keizercultus – 2 Thessalonicenzen 2.
    Die gebeurtenis van het staken van het dagelijks offer en het oprichten van de keizercultus noemt Jezus in Mattheus 24 de ‘gruwel der verwoesting’ waarover is gesproken door de profeet Daniël. Dit zal voor de gelovige Joden in die tijd het sein zijn om uit Judea weg te vluchten naar ‘de woestijn’. Waar dat is weten we niet en moet ook verborgen zijn want anders is het straks geen schuilplaats meer. Maar het is ergens in een woestijn waarschijnlijk in het Midden Oosten, mogelijk Jordanië. Voor 3,5 jaar houden zich daar Joden (net als Elia, ook 3,5 jaar bij de beek Krith) verborgen en worden zij gevoed door bevriende volken (uit de ontelbaar grote schare van Op.7 – zij zijn de schapen van Mt.25:31 en verder – de Joden zijn ‘de broeders in die profetie). 3,5 jaar lang zal de wereldwijde tirannie duren met alles erop en eraan: politieke druk van inentingen om mensen te koppelen aan het systeem buiten hetwelk economisch handelen onmogelijk wordt (Openbaring 9:1-12, Openbaring 13:17 en verder), de oprichting van een beeld van het beest (Openbaring 13:16), militair geweld tegen de dissidenten, die dan  1/3 van de wereldbevolking zullen uitmaken (Openbaring 9:13 en verder) en vreselijke lastertaal tegen God en alles en iedereen die met God te maken heeft. Satan, de draak, de ster uit Openbaring 9:1, zie Jesaja 14) is uit de hemel geworpen en ontplooit op aarde alle macht die hij nog heeft (Openbaring 12). Samen met demonen uit de put van de afgrond (waarvan hij in Op.9:1 de sleutel krijgt) en met oude bekenden in de vier engelen, (de vorsten van de vier wereldrijken uit Daniël 7 - lees ook Daniël 10:13, 20, 21, waarbij vorst = engelvorst - die alle vier waren gebonden omdat hun rijken waren vernietigd) zet hij een wereldwijde fascistische tirannie op. Maar ook in deze zeer duistere periode heeft God zijn getuigenis. Twee getuigen spreken 3,5 jaar lang de wereld toe en kastijden de wereld met plagen van God (net als Elia, ook 3,5 jaar droogte). Al die gegevens passen als een legpuzzel in elkaar. Maar je moet er inderdaad wel een studie van maken.
    Wij hoeven hier gelukkig niet doorheen (let even niet op het meisje...dat moet er wel doorheen)
     
     
  19. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Divine_will in Opname der gelovigen   
    Mag ik weten waar jij deze notie vandaan hebt? Want de weg van verlossing heeft niets maar dan ook niets met de bedelingenleer te maken. Paulus zegt dat 'zelfs als er een engel komt die een ander evangelie verkondigt dan dat u als evangelie verkondigd is, die zij vervloekt.' Dat is klare taal. Maar Paulus schrijft anderzijds wel van 'de bedeling' van de volheid der tijden om alles wat in de hemel en op aarde is onder één hoofd samen te brengen in Christus.' Geen ander evangelie. Wel verschillende tijden. In elke tijd geldt: 'niemand komt tot de Vader dan door Mij', hoewel Gods handelwijze met de mens verschillend is, is er maar één middel tot verzoening en verlossing, Jezus Christus en zijn op Golgotha volbrachte werk. Ook je opinie of opvatting of geloof ten aanzien van de bedelingen heeft geen enkele invloed op de behoudenis, zoals ik reeds stelde. Maar...dat betekent niet dat er dus geen verschillende tijden zijn en dat het er niet toe zou doen al ze er wel zijn. De Christenheid is door een verkeerd verstaan van het profetisch woord op totale dwaalwegen terecht gekomen. Ten aanzien van de verschillende tijden: Heb je Openbaring 11 wel eens gelezen en je afgevraagd: waarom tolereert God daar weer aanbidders in de tempel 'die moeten worden gemeten' door de apostel? Terwijl Jezus in Johannes 4 tot de Samaritaanse vrouw zegt: 'er komt een uur dat u noch op deze berg noch te Jeruzalem zult aanbidden. De Vader zoekt aanbidders die Hem aanbidden in Geest en in waarheid' (niet meer op vaste tijden op een geografische locatie). Waarom zegt Jezus in Mt. 24: 'bidt dat uw vlucht niet op sabbat plaatsvindt' terwijl Paulus zegt dat de wet een tuchtmeester was tot op Christus? Waarom zegt Jezus dat niemand uit vrouwen geboren groter is dan Johannes de Doper maar dat de geringste in het koninkrijk groter is dan hij? (Mt.11) Waarom zegt Jezus: 'de wet en de profeten gaan tot op Johannes en als u het wilt geloven, hij was Elia die komen zou'? Waarom zegt Jezus: 'het komt u niet toe tijden en gelegenheden te weten die de Vader in zijn eigen hand heeft gesteld (Hand.1). Waarom schrijft Paulus: 'Maar wat de tijden en gelegenheden betreft is het niet nodig dat ik u schrijf'? (1 Thess.5) Vanwaar die meervouden? De Bijbel is vol van wat jij noemt 'de bedelingenleer'. Je zou het ook kunnen noemen: de leer der tijden en gelegenheden of de leer der eeuwen. Net als Paulus verschillende termen gebruikt voor de opname, waaronder Harpazo (Latijn Rapturo) maar een andere is 'Episynagoge' (toevergadering - in 2 Thess.2) en weer een andere ‘Apostasia’ 2 Thess.2:3, ‘het vertrek’ (vaak onterecht vertaald als ‘afval’). Wanneer je je daar niet in verdiept, sluit je jezelf af voor een geweldige schat in de Schrift. Dat wil niet zeggen dat het simpel is. Diep liggende schatten zijn nooit simpel. Je moet veel graafwerk verrichten. Maar de schatten zijn des te mooier als je ze vindt. Laat je ook niet weerhouden doordat er zo verschillend over wordt gedacht. Dat is al begonnen in de tijd van Paulus – wrede wolven die binnenkwamen om de gelovigen achter zich af te trekken – brieven die in zijn naam werden geschreven over de parousia, die gemeenten deden wankelen, enz. Zelf ben ik erachter dat er slechts één en niet meer dan één juiste verklaring is voor de totaliteit van het profetisch woord. De rest is drek. Of op zijn best hout, stro en stoppelen (1 Ko.3). Gisteren ook nog weer twee preken gehoord met een tenenkrommende verklaring van Daniël 11. Mensen die zulke predikanten geloven, hebben het hoofdstuk in de Bijbel zelf waarschijnlijk niet gelezen. Anders zouden ze niet alles slikken als zoete koek. Het belangrijke kenmerk van goede schriftverklaring is: geen enkele Schrift staat een eigenmachtige uitleg toe (2 Petr.1). Oftewel: het is de Schrift die de Schrift verklaart en niet een mens.
    Op zich is dat niet vreemd. De antichrist komt uit een zeer 'christelijk' milieu. Antichrist betekent ook niet zozeer 'tegen Christus' als wel 'in plaats van Christus', 'na-aper van Christus'. Christus Zelf sprak van 'valse christussen'. Hoe succesvol is vals geld? Dat hangt ervan af hoeveel het lijkt op echt geld. Hetzelfde geldt voor valse christussen. Ze zijn succesvoller naarmate ze meer lijken op de Echte. In dat geval zullen er horden 'christenen' achteraan lopen, die zich hebben laten misleiden en meedeinen op 'de waan van de dag'. Er waren in Nazi Duitsland ongetwijfeld christenen die dachten dat Hitler de Messias was, die gekomen was om het Duitse volk te bevrijden van de gevolgen van het verdrag van Versailles en de boze 'internationalen Juden' die daarachter zat. Trouwens, heb je je wel eens afgevraagd waarom er nooit sprake is van 'valse Mohammeds'?
  20. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Divine_will in Opname der gelovigen   
    Na de leuke discussie over de opname en de toekomst misschien nog even wat verstrooiing in een filmpje dat ik een paar dagen geleden maakte en op Youtube zette als vervolg op mijn eerste interpretatie van 'I Pet Goat',  waarin de elite voor God probeert te spelen door allerlei dingen over de toekomst los te laten voor het grote publiek. Het begint met de situatie in Oekraïne en doet een suggestie voor wie de antichrist zou kunnen zijn (pure speculatie uiteraard - dat kunnen we nog niet weten).
     
  21. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Divine_will in Opname der gelovigen   
    Nee, die behoren inderdaad niet tot de bruid. Dat is nu juist de boodschap van Openbaring, dat er weer onderscheid is tussen Israël enerzijds - 144.000, 12.000 uit elk van de 12 stammen - en een ontelbaar grote schare uit alle 'geslachten, volken, natiën en talen' anderzijds. Dat onderscheid is er niet in de gemeente van God, die thans nog op aarde is - al bijna 2000 jaar. Daarvoor geldt: 
    Daarin is noch Jood noch Griek; daarin is noch dienstbare noch vrije; daarin is geen man en vrouw; want gij allen zijt één in Christus Jezus. (Galaten 3:28).
    Tegen de Samaritaanse vrouw zijn Jezus:
    Johannes 4:21 Jezus zei tegen haar: Vrouw, geloof Mij, de tijd komt dat u niet op deze berg, en ook niet in Jeruzalem de Vader zult aanbidden.
    Maar in Openbaring 11 lees ik:
    Openbaring 11:1 En mij werd een meetlat gegeven, die op een staf leek. En de engel was erbij komen staan en zei: Sta op en meet de tempel van God, het altaar en hen die daarin aanbidden.
    Let wel: God geeft opdracht tempel en aanbidders te meten, hetgeen betekent dat Hij het als legitiem erkent. 
    Dat betekent: de periode van de gemeente is afgesloten en God knoopt weer aan bij het volk Israël maar deze keer is het gelovig Israël, de 144.000 een grote zegen voor de gehele wereld - althans voor allen die hun getuigenis aannemen.
    Dat betekent dat het karakter van de diensten wel verandert. Het is allemaal in afwachting van de komst van het komende koninkrijk der hemelen. Het 'uw koninkrijk kome' wordt zeer actueel. Mattheüs 24:14 'En dit Evangelie van het Koninkrijk zal in heel de wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken; en dan zal het einde komen.' Die prediking van het koninkrijk staat in direct verband met 'het einde'. Dat is eerder niet zo geweest.
    Hier nog een kleine nuance. De wereldkerk of liever gezegd wereldreligie, die momenteel vanuit het vaticaan wordt opgetuigd, zal keihard 'op zijn bek gaan', zodra het teken van het beest wereldwijd wordt ingevoerd. Het is de grote hoer, het grote Babylon van Openbaring 17 en je leest in dat hoofdstuk dat het door de tien hoorns zal worden afgemaakt: 
    Openbaring 17:16 En de tien hoorns die u op het beest zag, die zullen de hoer haten, en haar berooid en naakt maken, en zij zullen haar vlees eten, en haar met vuur verbranden.
    Zodra ze korte metten hebben gemaakt met het religieuze systeem van de eerste helft van Daniëls jaarweek, zullen ze overschakelen naar een nieuwe macht, de elfde hoorn van Daniël 7, 'het beest
    Openbaring 17:12 En de tien hoorns die u gezien hebt, zijn tien koningen, die het koningschap nog niet hebben ontvangen, maar die samen met het beest één uur koninklijke macht zullen ontvangen.
    Dat betekent dat het niet de kerken zullen zijn die het daadwerkelijke teken van het beest gaan invoeren maar wel de hele aanloop daarnaartoe mede faciliteren, tot hun eigen schade en schande. Het is als de tovenaarsleerling, die krachten oproept, die hij op een gegeven moment niet meer de baas kan. De 'geest is uit de fles' enz. Ik denk dat Openbaring 18 een oordeel is dat wordt uitgeoefend door satan door middel van het beest en de tien hoorns.
    3,5 jaar later schakelt Jezus het beest uit.
  22. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Divine_will in Opname der gelovigen   
    Eens. De term 'wetteloze' van 2 Thess.2 betekent niet dat hij geen wetten uitvaardigt. Integendeel. 'Want het is wet op wet, wet op wet, eis op eis, eis op eis, hier wat, daar wat.” (Jesaja 28:10) en 'Wee degenen die onrechtvaardige wetten uitvaardigen, die de onderdrukking wettelijk bekrachtigen. Zij verdraaien het recht van de zwakken en ontnemen de armen van mijn volk hun deel. Weduwen worden door hen beroofd, wezen uitgebuit.' (Jesaja 10:1,2) Het zijn allemaal wetten die ingaan tegen de gezonde wet van God. Jezus nam het zijn tijdgenoten ook kwalijk dat ze de overleveringen van de ouden belangrijker vonden dan de wet van God: Mattheüs 15:3 'Maar Hij antwoordde en zei tegen hen: Waarom overtreedt ook u het gebod van God door uw overlevering?'
    Van het beest wordt gezegd: 
    Daniël 7:25 Woorden tegen de Allerhoogste zal hij spreken,
       de heiligen van de Allerhoogste zal hij te gronde richten.
    Hij zal erop uit zijn
        bepaalde tijden en de wet te veranderen,
    en zij zullen in zijn hand worden overgegeven
        voor een tijd, tijden en een halve tijd.'
    Wij maken denk ik de aanloop mee naar wetteloosheid, die gehuld is in een web van in leugenachtige wetten.
  23. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Divine_will in Opname der gelovigen   
    Kort gezegd: de stem van de Goede Herder. Zij kennen niet alle stemmen in de wereld maar zij voelen door de Heilige Geest aan wat van God komt en wat van de tegenstander (stemmen van dieven en rovers die de schapen niet toebehoren). 
    Dat blijkt ook uit het verband, dat er vele antichristen in de wereld zijn uitgegaan, die zich voordoen als herder maar in feite alleen uit zijn op eigenbelang.
    Het verband is Vaders - jongelingen - kinderen (tot twee maal) en de tweede maal met een uitgebreide boodschap voor de jongelingen en de kinderen (de vaders hebben aan één woord genoeg: Hem kennen die van het begin af is.
    De jongelingen worden gewaarschuwd voor verlokkingen in de wereld (ogen  - vlees - hoogmoed)
    De kinderen worden gewaarschuwd voor leerstellig kwaad - antichrist, dwaalspoor. Maar door inwoning van Gods Geest weten zij het onderscheid.
  24. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Gaitema in Opname der gelovigen   
    Wat dacht je van de volgende Bijbelteksten:
    Mattheüs 24:21 Want dan zal er een grote verdrukking zijn, zoals er niet geweest is vanaf het begin van de wereld, tot nu toe, en zoals er ook nooit meer zijn zal.
    Daniël 12:1 In die tijd zal Michaël opstaan,
        de grote vorst,
    hij die uw volksgenoten bijstaat.
        Het zal een benauwde tijd zijn,
    zoals er niet geweest is sinds er een volk is geweest
        tot op die tijd.
    In die tijd zal uw volk ontkomen:
        ieder die gevonden wordt, opgeschreven in het boek.
     
    Jeremia 30:7 Wee!
    Want die dag is groot,
        er is er geen als hij.
    Het is een tijd van benauwdheid voor Jakob,
        toch zal hij daaruit verlost worden.
     
    Zefanja 1:15 Een dag van verbolgenheid is die dag,
        een dag van benauwdheid en angst,
    een dag van verwoesting en vernietiging,
        een dag van wolken en donkerheid,
            een dag van donkere wolken,
     
    Daniël 7:25 Woorden tegen de Allerhoogste zal hij spreken,
        de heiligen van de Allerhoogste zal hij te gronde richten.
    Hij zal erop uit zijn
        bepaalde tijden en de wet te veranderen,
    en zij zullen in zijn hand worden overgegeven
        voor een tijd, tijden en een halve tijd.
     
    Daniël 9:27 Hij zal voor velen het verbond versterken,
        één week lang.
    Halverwege de week
        zal Hij slachtoffer en graanoffer doen ophouden.
    Over de gruwelijke vleugel zal een verwoester zijn, zelfs tot aan de voleinding, die, vast besloten, uitgegoten zal worden over de verwoeste.
     
    Daniël 12:7 Toen hoorde ik de Man gekleed in linnen, Die Zich boven het water van de rivier bevond, en Hij hief Zijn rechter- en Zijn linkerhand op naar de hemel en zwoer bij Hem Die eeuwig leeft: Na een vastgestelde tijd, vastgestelde tijden en een helft, wanneer Hij er een einde aan gemaakt zal hebben om de macht van het heilige volk stuk te slaan, zal er aan al deze dingen een einde komen.
     
    Openbaring 11:2 Maar laat de buitenste voorhof van de tempel erbuiten en meet die niet, want die is aan de heidenen gegeven. En zij zullen de heilige stad vertrappen, tweeënveertig maanden lang.
    3. En Ik zal Mijn twee getuigen macht geven, en zij zullen, in rouwkleding gekleed, twaalfhonderdzestig dagen lang profeteren.
     
    Openbaring 12:6 En de vrouw vluchtte naar de woestijn, waar zij een plaats had, die door God voor haar gereedgemaakt was, opdat men haar daar zou voeden twaalfhonderdzestig dagen.
     
    Wil je nooit weer beweren dat de 'grote verdrukking' 'niet als periode' uit de Bijbel is te herleiden. Wat voor Bijbel lees jij eigenlijk?
     
    Openbaring 12:14 En aan de vrouw werden twee vleugels van een grote arend gegeven, opdat zij naar de woestijn zou vliegen, naar haar plaats, waar zij gevoed wordt, een tijd en tijden en een halve tijd, buiten het gezicht van de slang.
     
    Openbaring 13:5 En het werd een mond gegeven om grote woorden en godslasteringen te spreken, en het werd macht gegeven om dit tweeënveertig maanden lang te doen.
  25. Like
    PetersSimon ontving een reactie van Divine_will in Opname der gelovigen   
    Klopt. Ik vind het argument van Jezus die zijn bruid in dergelijke omstandigheden laat ook geen goed argument voor de opname vóór de grote verdrukking. Het komt in ieder geval niet uit de Schrift, behalve als beloning: 'omdat u het woord van mijn volharding hebt bewaard, zal ik ook u bewaren voor het uur van de verzoeking dat over de gehele aarde zal komen om te verzoeken die op de aarde wonen'. Er staat niet: omdat ik niet wil dat je al te veel lijden moet verdragen.... Er staat: omdat u het woord van mijn volharding hebt bewaard. Het is een speciale beloning van Christus voor zijn trouwe gemeente.
    De gemeente van Smyrna kende een verdrukking van 'tien dagen' (er waren tien perioden van aanzienlijk verdrukking in de eerste tot en met de derde eeuw na Christus). Heeft Christus zijn bruid toen dan wel laten afbeulen? Het ging er niet zachtzinnig aan toe. Christenen werden gekruisigd en voor de leeuwen geworpen. Smyrna behoort net als Filadelfia en Laodicea tot de bruid van het Lam.
    Net zomin vindt ik het argument tégen de opname voor de grote verdrukking sterk dat zegt: 'iedereen heeft verdrukkingen' of 'de gemeente van Smyrna heeft ook zwaar moeten lijden' of 'denk eens aan alle christenvervolgingen in de Middeleeuwen'. Doet allemaal niet ter zake. God gaat met elke gelovige maar ook met elke groep van gelovigen een andere weg. Zie Hebreeën 11:32-35 <==> Hebreeën 11:36-38 God bepaalt of de gemeente al dan niet ook nog door de grote verdrukking heen moet. En mijn stellige overtuiging is dat ze daar (gelukkig) niet door heen hoeft.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid