Spring naar bijdragen

Eindelijk écht contact met God


Aanbevolen berichten

Ik vind het een mooi verhaal smile.gif

Ontzettend fijn dat God je deze ervaring mocht geven.

En natuurlijk; wat anderen al zeiden: het is geen keuze die je 1-2-3 maakt, maar je eerste stap is in ieder geval genomen. Ik wens je heel veel succes in je zoektocht, ik zal voor je bidden smile.gifflower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 79
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Of ik mis iets, of je zegt, dat je misschien RKK wilt kiezen. Nou ja, mocht dat zo zijn, dan wil ik je vertellen, dat daarvan de meesten ook naam-leden zijn. Niet iedereen is zoals vele RKK-leden die dagelijks met jou en anderen posten.

Het is waar, samen vormen wij het Lichaam van Christus in spirituele zin. Waar je ook bent, jij bent dus altijd, net als ik, een deel van dat Lichaam. Niet meer en niet minder. Fijn he? Ook fijn is het, dat je iemand als Liset bij je had, die dan als toefje slagroom op het ijs ook nog eens bevestigt naar ons toe, hoe fijn het was, jouw eerste persoonlijke ontmoeting met Hem. Maar... Hij is in zijn hele Lichaam aanwezig. ook in de PKN. Als Hij écht wil dat je gaat kerk-shoppen, dan moet je dat vooral doen. Je bent niet de eerste crediblist die dat doet, en je zult ook niet de laatste zijn. Velen kunnen je hun ervaringen daarover vertellen. Maar... het zijn hún ervaringen, en jij moet je eigen ervaringen opdoen. En dat krijg je nu eenmaal alleen door meermaals naar eenzelfde gemeente te gaan, zodat je een betere indruk krijgt. Na één keer shoppen in een kerk weet je nog niet echt hoe het daar aan toegaat.

Mocht je écht willen kijken in de RKK, dan is dit misschien iets voor jou. Hier geloven ze écht, dat Hij de Zoon van de Allerhoogste is. Chemin Neuf of Emmanuel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 13 september 2006 17:37:48 schreef Bronze het volgende:

prachtige getuigenis, nu kun je tegen diegene van de kerk die je met de dood bedreigde zeggen dat God het wel uitmaakt wanneer je bij hem kan komen.
big-smile.gif

Vindt je dat een christelijke opmerking? noparty.gif

Joost ik ben blij voor je dat je zo'n sterke godservaring hebt mogen meemaken. Zelf heb ik ook wel eens zoiets mogen ervaren (maar dan in mijn eigen vertrouwde katholieke kerkje). Ik wens je veel succes met je zoektocht en ik heb er alle vertrouwen in dat je uiteindelijk prima op je plaats terecht zult komen.knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat hij het bloedserieus bedoelde dat Joost blijft bij de Kerk van Christus (Kerk = Christus) in zijn kerk is dat niet, aangezien daar Jezus en Chritus schijnbaar losgekoppeld is. Over Roomsch worden heeft hij niets gerept knipoog_dicht.gif

* Raido vind dat Joost maar eens in Rijssen moet gaan kerken puh2.gif aanbod genoeg.. 1 Gereformeerde PKN, 6 Gereformeerde Bonds PKN, 1 Vrijzinnige PKN, 3 Gereformeerde Gemeentes, 2 Gereformeerde Gemeentes in Nederland, 2 Oud Gereformeerde Gemeentes, 1 Vrije Evangelie Gemeente, een Syrisch-Orthodoxe Kerk, een Rooms-Katholieke Kerk en een Hersteld Hervormde Kerk knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 13 september 2006 17:48:01 schreef Raido het volgende:

Ik denk dat hij het bloedserieus bedoelde dat Joost blijft bij de Kerk van Christus [...] Over Roomsch worden heeft hij niets gerept
knipoog_dicht.gif

Als we dan toch gaan muggenziften, denk ik dat hij bedoelde: dat hij Roomsch gaat worden en dat hij dan bij de Kerk van Christus kómt i.p.v. blíjft widegrin.gif

Quote:
* Raido vind dat Joost maar eens in Rijssen moet gaan kerken
puh2.gif
aanbod genoeg.. [...een Rooms-Katholieke Kerk

* Weg2 valt bijna van haar stoel van verbazing en vraagt zich ook erg af hoe groot Rijssen is (en die parochie) knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Cool verhaal. smile.gif

En ik wil Joost ook gewoon heel veel zegen toewensen op zijn verdere weg. Ik heb er iig wel vertrouwen in dat het goed gaat komen, want als je je ogen op Jezus Christus gericht houdt, dan komt het altijd goed. En als er iets is dat me opviel in het stukje van Joost, was het wel dat hij heel graag Christus als centraal zag, en er niet zoveel van moest hebben als dat niet zo was.

O ja, in Soest staat ook nog een hele mooie evangeliegemeente. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hhhhhhhhhh... (geluid van een zucht) big-smile.gif

*de vegaloog voelt uit beide ogen een traan rollen. hij zit nog op school, dus veegt hij met zijn mouw zijn ogen droog, plaatst nog een paar leuke smilies

smile.gifknipoog_dicht.gifwidegrin.gifworshippy.gifboosrood.gifpuh2.gifmondhouden.gifstuutje.gifflower.gifsleepey.gifbig-smile.gifengel.gifverbaasd.gifdevil.gifcry.gifrofl.gifnoparty.gifpuh2.gifclown.gifhamer.gifbye.gifbloos.gifmuur.gifyes.gifparty.gifnosmile.gifnooo.gifdis.gif

gaat dan lekker eten bij zijn mammie, want vanavond moet hij weer een gospelkoor dirigeren. deze topic geeft hem iets van innerlijke rust; hij wordt begrepen, ook al is het niet door hemzelf... (hé, leuke zin... moet ik eens vaker gebruiken...) *

Smakelijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:36:26 schreef Eli7 het volgende:

...

O ja, in Soest staat ook nog een hele mooie evangeliegemeente.
engel.gif

Soest? Is dat niet een beetje uit de buurt voor Joost? Kan 'ie net zo goed met mij mee naar de kerk van Christus knipoog_dicht.gif

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:37:37 schreef Levi het volgende:

[...]

Soest? Is dat niet een beetje uit de buurt voor Joost? Kan 'ie net zo goed met mij mee naar de kerk van Christus
knipoog_dicht.gif

Mazzel,

Levi

Nee puh2.gif voorlopig gaat ie nog gezellig met mij mee smile.gif Is voorlopig het meest dichtbij waar hij ook meerdere mensen kent en zich thuis voelt widegrin.gif (gelukkig) Maar ik blijf je steunen bij je zoektocht! *smak*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe gezellig het ook wezen mag, tijd om weer ontopic verder te gaan.

Laat je leiden in je zoektocht niet door mensenhanden, maar door Gods handen. God zal je tonen waarheen de weg leidt. Je sluit heel resoluut de PKN uit, maar ik denk dat die uitsluiting te kort door de bocht is. Evangelisch is ook veel meer gericht op het gevoels element (vandaar ook het "handen opheffen"), waardoor je ook makkelijker een dergelijke ervaring kan hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid