Spring naar bijdragen

Maria's boodschap in Fatima


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Waar zeg ik dat dan? Je moet wat minder zuipen en beter lezen denk ik...
widegrin.gif

"Haar taak was het baren van de Mensenzoon, en verder niets"

Dit heb je letterlijk zo gezegd. Ik ben volledig nuchter. Het laatste biertje heb ik op 30 april gedronken.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Zegt me niets, bijbelteksten aub.

Die link staat er vol mee. Doe maar eens wat onderzoek voordat je wat loze beweringen doet. bye.gif

En open dan gelijk even een nieuw topic. Dit topic is hier nadrukkelijk niet voor bedoeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Waarom komt Jezus er toch altijd wel mee weg en ik niet... selectief publiek.
noparty.gif

Daarnaast ben ik toch wel zo wijs om te weten dat geen bron die ik aanwijs door jou als betrouwbaar bestempeld zal worden, en als dat al het geval zou zijn zou je alsnog een citaat van een schadeloze interpretatie voorzien. Ellendig mensch als ik ben, ga ik me daar niet mee vermoeien.
yawnee.gif

Jammer, gemiste kans op een forum waar men van elkaar kan leren. We willen hier toch discussiëren, kom op. Doe nog eens een poging! knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

"Haar taak was het baren van de Mensenzoon, en verder niets"

Dit heb je letterlijk zo gezegd. Ik ben volledig nuchter. Het laatste biertje heb ik op 30 april gedronken.


Samengevoegd:

[...]

Die link staat er vol mee. Doe maar eens wat onderzoek voordat je wat loze beweringen doet.
bye.gif

En open dan gelijk even een nieuw topic. Dit topic is hier nadrukkelijk niet voor bedoeld.

Dat onderzoek waar jij het over hebt dat probeer ik nou juist los te puiteren bij Ignatius. Maar tevergeefs...

Heb jij misschien suggesties voor bijbelteksten waarin ik mij kan verdiepen zodat ik aan jullie niveau kan voldoen?

bvd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

"Haar taak was het baren van de Mensenzoon, en verder niets"

Dan heb ik het dus niet over vrouwen in het algemeen, leg me geen woorden in de mond aub.

Bovendien vind ik het zieliger om deze dingen te roepen in een kroeg vol mannen die weinig tegengas zullen geven, dan om het hier te roepen en nog enigszins repliek te kunnen krijgen. Jij bent dus alleen stoer bij je vrienden maar als de discussie echt op stoom komt dan ga je de vrome Christen uithangen? Held! flower.gif


Samengevoegd:

Quote:

O, nee dan begrijpen we elkaar verkeerd. Ik ben hier in de meeste gevallen om mensen te plagen. Zo af en toe wat leren kan wel, maar niet teveel hoor, want dat kietelt mijn hartje niet.
widegrin.gif

Ok, dan begrijpen we elkaar.

Blijf vooral je ding doen.... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Feit is dat Maria in de Evangelieën inderdaad overkomt als een heel gewoon, nederig meisje dat bescheiden op de achtergrond staat en zich nergens opdringt. Je zou bijna nog vergeten dat zij niet onbelangrijk was. Maar feit is ook dat Jezus heeft gezegd dat de zachtmoedigen en nederigen verheven zullen worden.

Nu lezen we nergens dat Maria tijdens haar aardse leven werd verheven en ineens belangrijk werd, alhoewel ze wel steeds aanwezig was bij de belangrijkste momenten in de heilsgeschiedenis. Dus tja, als Maria op aarde niet verheven werd, dan maar in de hemel hè? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan heb ik het dus niet over vrouwen in het algemeen, leg me geen woorden in de mond aub.

Ik leg je geen woorden in de mond. Maria is de moeder van Jezus. En jij zegt dat ze enkel als taak had Jezus te dragen en te baren. Dat is dus de taak van een moeder bij een kind....

Quote:
Bovendien vind ik het zieliger om deze dingen te roepen in een kroeg vol mannen die weinig tegengas zullen geven, dan om het hier te roepen en nog enigszins repliek te kunnen krijgen. Jij bent dus alleen stoer bij je vrienden maar als de discussie echt op stoom komt dan ga je de vrome Christen uithangen? Held!
flower.gif

Ik weet wanneer iets gepast is om te zeggen en wanneer niet. Dat heeft niets met heldendom te maken met met manieren. bye.gif

Nog ene leuk tekstje voor je, voor het slapen gaan:

In het evangelie wordt bijna niet over Maria gesproken, dus aan haar geen bijzondere eer bewezen.

Inderdaad wordt in het openbaar leven van Jezus bijna niet over Maria gesproken, en als zij optreedt, wordt zij nog opzettelijk door Jezus op de achtergrond gehouden. De wijze waarop Jezus Maria op de achtergrond hield was echter volstrekt geen kleinering. In Matth. 12:47-50 zegt men tot Jezus, dat zijn Moeder buiten staat en Hem verlangt te spreken. Wie is mijn Moeder, zegt Hij dan: alwie Gods Wil volbrengt. En in Luc. 11:27-28 roept een vrouw uit: "Zalig is de schoot die U gedragen heeft, en de borsten die gij hebt gezogen". Jezus zegt dan weer: "Zalig die zich aan Gods woord houden, dus Gods Wil doen. Het is hetzelfde als God tot Saul liet zeggen: "Eerst gehoorzaamheid, dan offer". Het betekent: eerst Gods Wil volbrengen, dan pas het bijzondere. Maria deed beide: "Zie, de dienstmaagd des Heren, mij geschiede naar Uw woord" (Luc. 1:38).

Hiertegenover staat echter, dat Maria wel voortdurend optreedt bij de gebeurtenissen, die van Jezus' geboorte en kindsheid verhaald worden, en dat zij ook een bijzondere plaats inneemt bij het begin en het einde van Jezus' openbaar leven, n.l. op de bruiloft te Cana en onder het kruis. Wel sprak Hij haar toen plechtig toe als "Vrouw" in plaats van als moeder, maar Jezus trad toen op als Messias. In beide gevallen verleende Hij haar echter een bijzondere gunst. Op de bruiloft te Cana verrichte Hij n.l. op haar verzoek zijn eerste wonder, ofschoon Hij duidelijk te verstaan gaf, dat de tijd daartoe eigenlijk nog niet gekomen was. Daarom nemen de katholieken ook thans nog tot Maria's voorspraak zo gaarne hun toevlucht. Aan het kruis gaf Hij haar Johannes tot zoon.

Voor dit verzwijgen van Maria moet dus een bijzondere reden geweest zijn. De beste verklaring lijkt wel deze, dat Jezus het geloof in zijn godheid, welke toch al zo weinig erkenning vond, niet wilde bemoeilijken door de aanwezigheid van een menselijke moeder, evenals Hij verbood over zijn godheid te spreken, zolang de Joden daartoe nog niet rijp waren (Matt. 16:20).

Maar nù moet veel over Maria gesproken worden. Zong zij immers zelf niet bij haar bezoek aan Elisabeth: "Want zie, van nu aan zullen mij zalig spreken alle de geslachten; want grote dingen heeft Hij aan mij gedaan Hij die machtig is". Wie zouden daaraan beter voldoen, de protestanten, onder wie verschillende wel waardering hebben voor Maria, maar onder wie ook velen haar kleineren; of de katholieken, die haar uitbundig vereren!

Het is daarom, dat in het rozenkransgebed de katholieken gewoon niet kunnen ophouden om als geurige rozen telkens opnieuw aan haar voeten te werpen de wondere groetenis uit Luc. 1: "Wees gegroet, Maria, vol van genade, de Heer is met U, gij zijt de gezegende onder de vrouwen en gezegend is Jezus, de vrucht van Uw schoot".

In de catecomben treft men van geen heilige zoveel afbeeldingen aan als van Maria, bijna honderd. Zij zetelt daarbij wel zestig maal op een troon met het goddelijk Kind op haar schoot, terwijl anderen daarbij staan of knielen. Steeds is haar Kind bij haar op alle afbeeldingen. Men vereerde haar daardoor in haar goddelijk moederschap. Verering van haar eigen persoon treft men echter nog niet aan. Deze nam pas een hoge vlucht na het Concilie van Ephese, 431, dat een einde maakte aan de strijd over de H.Drie-eenheid. De godheid van Christus en het Moederschap Gods van Maria werden toen vastgesteld.

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Feit is dat Maria in de Evangelieën inderdaad overkomt als een heel gewoon, nederig meisje dat bescheiden op de achtergrond staat en zich nergens opdringt. Je zou bijna nog vergeten dat zij niet onbelangrijk was. Maar feit is ook dat Jezus heeft gezegd dat de zachtmoedigen en nederigen verheven zullen worden.

Nu lezen we nergens dat Maria tijdens haar aardse leven werd verheven en ineens belangrijk werd, alhoewel ze wel steeds aanwezig was bij de belangrijkste momenten in de heilsgeschiedenis. Dus tja, als Maria op aarde niet verheven werd, dan maar in de hemel hè?
knipoog_dicht.gif

Maar dat onderschrijf ik dus ook. Wat ik alleen niet geloof is dat zij na haar hemelvaart nog taken toebedeeld heeft gekregen. Haar taak zat erop, 100% waardering en respect, maar nu van de Hemelse rust genieten.

- Geen tussenpersoon tussen de mens en Jezus.

- Geen openbaringen op aarde, of verkondigingen van

boodschappen.

- Geen rol weggelegd voor aanbidding.

Die dingen zijn gegeven aan Jezus, Hij heeft de volmacht over Hemel en Aarde en Hij leeft. Boodschappen worden door Hem of door zijn engelen gestuurd. Zo staat het in de Schrift en dat houd ik aan.


Samengevoegd:

Tevens het antwoord aan Thorgrem. Respect voor wat zij allemaal heeft gedaan, echt. Dat zal echt een pittige bediening zijn geweest om te volbrengen. Maar zo zijn er meer personen beschreven in de bijbel die een zware taak opgelegd hadden gekregen en die nu ook niet meer worden aanbeden na hun dood. (Ik noem even Johannes de Doper)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

- Geen tussenpersoon tussen de mens en Jezus.

Ben jij een tussenpersoon als ik jou vraag om voor mij te bidden?

Quote:

- Geen openbaringen op aarde, of verkondigingen van

boodschappen.

Daar weet je niets van. Waarom zou dat niet zo zijn?

Quote:

- Geen rol weggelegd voor aanbidding.

Dat heeft ook niemand beweerd. Enkel God/Jezus/HG kan aanbeden worden.

Quote:

Die dingen zijn gegeven aan Jezus, Hij heeft de volmacht over Hemel en Aarde en Hij leeft. Boodschappen worden door Hem of door zijn engelen gestuurd. Zo staat het in de Schrift en dat houd ik aan.

Ik denk dat je je eens in moet lezen over wat de katholieke kerk nou eigenlijk werkelijk leert over heiigen en dergelijke, want jouw beeld is verre van compleet, en aan de term 'aanbidding' wijst aan dat je niet weet waar je over praat.

Quote:


Samengevoegd:

Tevens het antwoord aan Thorgrem. Respect voor wat zij allemaal heeft gedaan, echt. Dat zal echt een pittige bediening zijn geweest om te volbrengen. Maar zo zijn er meer personen beschreven in de bijbel die een zware taak opgelegd hadden gekregen en die nu ook niet meer worden aanbeden na hun dood. (Ik noem even Johannes de Doper)

Er zijn genoeg heiligen die vereerd worden. Leuk dat je dat aan haalt als punt, maar verdiep je erin zou ik zeggen.

Ik waardeer de poging die je hier doet, maar ik weet wel zeker dat er geschiktere topics voor zijn. Volgens mij is het overigens al redelijk vaak besproken, dus je kunt het zo terugvinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ben jij een tussenpersoon als ik jou vraag om voor mij te bidden?

[...]

Daar weet je niets van. Waarom zou dat niet zo zijn?

[...]

Dat heeft ook niemand beweerd. Enkel God/Jezus/HG kan aanbeden worden.

[...]

Ik denk dat je je eens in moet lezen over wat de katholieke kerk nou eigenlijk werkelijk leert over heiigen en dergelijke, want jouw beeld is verre van compleet, en aan de term 'aanbidding' wijst aan dat je niet weet waar je over praat.

[...]

Er zijn genoeg heiligen die vereerd worden. Leuk dat je dat aan haalt als punt, maar verdiep je erin zou ik zeggen.

Ik waardeer de poging die je hier doet, maar ik weet wel zeker dat er geschiktere topics voor zijn. Volgens mij is het overigens al redelijk vaak besproken, dus je kunt het zo terugvinden.

Maar uh, Thorgrem. Ik heb deze discussie ook al eens met jou gevoerd en het feit blijft bestaan dat de Katholieke kerk mensen Heilig verklaart,die dan daarna hun eigen mythe gaan vormen (Fatima, Lourdes).

Bovendien wordt Maria wel degelijk aanbeden, als je beweert dat dat niet zo is dan lieg je! Heb je de processie in Fatima wel eens gezien? Als dat geen aanbidding is...Bovendien is het gebed 'wees gegroet Maria' het bewijs hiervan.

Dus niet weer met van die makkelijke opmerkingen komen dat mensen zich eerst maar eens moeten verdiepen want dat moet je dan zelf maar eens doen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar uh, Thorgrem. Ik heb deze discussie ook al eens met jou gevoerd en het feit blijft bestaan dat de Katholieke kerk mensen Heilig verklaart,die dan daarna hun eigen mythe gaan vormen (Fatima, Lourdes).

Jij vind het een mythe. Het is je goed recht dat te vinden. Zelfs als katholiek hoef je er niet in te geloven. Overigens voert de kerk wel uitgebreid onderzoek uit om te kijken of zo'n verhaal klopt en zo'n verschijning ook echt gebeurd is.

Quote:

Bovendien wordt Maria wel degelijk aanbeden, als je beweert dat dat niet zo is dan lieg je!

En nu toon je het maar eens aan! Ik ben deze gore en valse leugen nu wel zo grondig zat. Zoek het maar op in de katholieke leer.

Quote:

Heb je de processie in Fatima wel eens gezien?

Nee, dat heb ik niet. Ik heb wel andere processies gezien.

Quote:

Als dat geen aanbidding is...

Dat is geen aanbidding. Bewijs maar dat het wel zo is aan de hand van de katholieke leer. Maar goed, die uitdaging zul je wel niet aangaan. Je verlaagt je liever tot het uiten van leugens. Welke Waarheid moet met een leugen verdedigd worden? Dat lijkt me niet het werk van God.

Quote:

Bovendien is het gebed 'wees gegroet Maria' het bewijs hiervan.

Knappe jongen ben je als je dat steekhoudend kunt uitleggen. Ik wacht rustig af. Ik zal je de tekst vast geven om het je makkelijker te maken:

Wees gegroet Maria,

vol van genade.

De Heer is met U.

Gij zijt de gezegende onder de vrouwen.

En gezegend is Jezus,

de Vrucht van Uw schoot.

Heilige Maria,

Moeder van God,

bid voor ons, zondaars,

nu en in het uur van onze dood.

Amen.

Quote:

Dus niet weer met van die makkelijke opmerkingen komen dat mensen zich eerst maar eens moeten verdiepen want dat moet je dan zelf maar eens doen!

Ik heb de katholieke leer de laatste 3 jaar onderzocht. Ik ben daar minimaal eens per week mee bezig geweest ik heb encyclieken gelezen, boeken voor beginners, boeken geschreven door de paus, oneindig veel websites gelezen, waar ook anti katholieke tussen zaten ik heb een groot deel van de catechismus gelezen, ik ben naar een klooster gegaan, heb lessen gevolgd over het katholieke basisonderwijs enz enz en ik ben me momenteel aan het verdiepen in de orde der karmelieten.

Om het even duidelijk te maken. Ik verwacht bewijs voor deze gore leugens en de lastering aan mijn eigen adres dat ik een leugenaar zou zijn. Of je komt met antwoorden of je bied je excuus aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

1.Overigens voert de kerk wel uitgebreid onderzoek uit om te kijken of zo'n verhaal klopt en zo'n verschijning ook echt gebeurd is.

2.En nu toon je het maar eens aan! Ik ben deze gore en valse leugen nu wel zo grondig zat. Zoek het maar op in de katholieke leer.

3.Nee, dat heb ik niet. Ik heb wel andere processies gezien.

Dat is geen aanbidding. Bewijs maar dat het wel zo is aan de hand van de katholieke leer. Maar goed, die uitdaging zul je wel niet aangaan. Je verlaagt je liever tot het uiten van leugens. Welke Waarheid moet met een leugen verdedigd worden? Dat lijkt me niet het werk van God.

5.Knappe jongen ben je als je dat steekhoudend kunt uitleggen. Ik wacht rustig af.

6.Ik heb de katholieke leer de laatste 3 jaar onderzocht. Ik ben daar minimaal eens per week mee bezig geweest ik heb encyclieken gelezen, boeken voor beginners, boeken geschreven door de paus, oneindig veel websites gelezen, waar ook anti katholieke tussen zaten ik heb een groot deel van de catechismus gelezen, ik ben naar een klooster gegaan, heb lessen gevolgd over het katholieke basisonderwijs enz enz en ik ben me momenteel aan het verdiepen in de orde der karmelieten.

1. Leuk dat de kerk dat doet, maar hoe? Hoe kun je controleren of iemand Maria heeft gezien en een boodschap heeft gehad als je er niet bij was?

Dat is mijns inzien niet mogelijk.

Bovendien heeft God door de hele bijbel heen altijd zijn boodschappen gegeven door middel van engelen en profeten die levend rondliepen op aarde. Waarom dan nu middels Maria?

2. Ho,ho. Niet boos worden hoor. flower.gif

Ik noem jou geen leugenaar, ik zeg dat je liegt als je beweert dat Maria niet wordt vereerd/aanbeden. Dat is toch echt iets anders! Een leugenaar liegt altijd, jij alleen op dit onderwerp mijns inzien.

link

Dit is aanbidding!

3. ‘Ik ben de HEER, uw God, die u uit Egypte, uit de slavernij, heeft bevrijd.

7 Vereer naast mij geen andere goden.

8 Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. 9 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij.

5.zie vorige punt.

6.Wat goed van je, nu nog de bijbel lezen! Want dat zie ik er niet bij staan... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

1. Leuk dat de kerk dat doet, maar hoe? Hoe kun je controleren of iemand Maria heeft gezien en een boodschap heeft gehad als je er niet bij was?

Dat is mijns inzien niet mogelijk.

Bovendien heeft God door de hele bijbel heen altijd zijn boodschappen gegeven door middel van engelen en profeten die levend rondliepen op aarde. Waarom dan nu middels Maria?

Dat zijn legitieme vragen. Dat klinkt al een stuk beter dan de onzin die je zonet uitkraamde.

Quote:

2. Ho,ho. Niet boos worden hoor.
flower.gif

Ik noem jou geen leugenaar, ik zeg dat je liegt als je beweert dat Maria niet wordt vereerd/aanbeden. Dat is toch echt iets anders! Een leugenaar liegt altijd, jij alleen op dit onderwerp mijns inzien.

Bullshit, je hoeft het echt niet af te zwakken hoor. Ik heb je luid en duidelijk verstaan. Dat je nu 'vereerd/aanbeden' geeft al aan dat je er geen kaas van gegeten hebt, het zijn namelijk twee verschillende dingen.

Quote:

Dit is aanbidding!

Bullshit, dan is elke persoon op het podium van TRIN afgelopen weekend ook aanbeden. Het is eer bewijzen, dat zul je in de gehele menselijke geschiedenis en toekomst tegenkomen. Zo bewezen wij ook onze eer op de Dam afgelopen 4 mei. Of denk je werkelijk dat we op dat moment het monument ter nagedachtenis aanbeden?

Quote:

3. ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?Ik ben de HEER, uw God, die u uit Egypte, uit de slavernij, heeft bevrijd.

7 Vereer naast mij geen andere goden.

8 Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. 9 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij.

Met deze tekst kan ik geheel instemmen. Je toont werkelijk niets, maar dan ook niets aan. Het gaat namelijk om verering en niet om aanbidding bij Maria. sleepey.gif

Quote:

5.zie vorige punt.

Wat al geen punt was. bye.gif

Quote:

6.Wat goed van je, nu nog de bijbel lezen! Want dat zie ik er niet bij staan...
knipoog_dicht.gif

A gossie, nou om jou een pleziertje te doen. Ik heb ook de Bijbel gelezen inclusief deuterocanonieke boeken. Dat ik de Bijbel niet als een kookboek gebruik en niet degradeer tot een knip en plak boekje wil niet zeggen dat ik het niet lees en gelezen heb.

Laat die smiley maar achterwege, ik eis nog steeds echte antwoorden en zo niet dan neem je je woorden terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

1.Dat zijn legitieme vragen. Dat klinkt al een stuk beter dan de onzin die je zonet uitkraamde.

[...]

2.Bullshit, je hoeft het echt niet af te zwakken hoor. Ik heb je luid en duidelijk verstaan. Dat je nu 'vereerd/aanbeden' geeft al aan dat je er geen kaas van gegeten hebt, het zijn namelijk twee verschillende dingen.

[...]

3.Bullshit, dan is elke persoon op het podium van TRIN afgelopen weekend ook aanbeden. Het is eer bewijzen, dat zul je in de gehele menselijke geschiedenis en toekomst tegenkomen. Zo bewezen wij ook onze eer op de Dam afgelopen 4 mei. Of denk je werkelijk dat we op dat moment het monument ter nagedachtenis aanbeden?

[...]

4.Met deze tekst kan ik geheel instemmen. Je toont werkelijk niets, maar dan ook niets aan. Het gaat namelijk om verering en niet om aanbidding bij Maria.
sleepey.gif

[...]

5.A gossie, nou om jou een pleziertje te doen. Ik heb ook de Bijbel gelezen inclusief deuterocanonieke boeken. Dat ik de Bijbel niet als een kookboek gebruik en niet degradeer tot een knip en plak boekje wil niet zeggen dat ik het niet lees en gelezen heb.

Laat die smiley maar achterwege, ik eis nog steeds echte antwoorden en zo niet dan neem je je woorden terug.

mmmm, heerlijk zo'n discussie. e_61.gif

1.Geef dan ook eens antwoord!

2.Ik zwak niets af, ik vind nog steeds dat je liegt op dit punt maar ik noem je geen leugenaar. Dat je zo fel reageert vind ik enkel vermakelijk.

3.Ik heb toch echt geen met goud behangen en met bloemen versierd beeld gezien van pastor Zijlstra. Noch heb ik de mensen zien knielen voor hem of zijn naam horen scanderen. Wat ik wel heb gezien waren mensen die Jezus aanriepen en hem alle eer en lof toebedeelden.

4.Precies! Je geeft zelf het antwoord. Het gaat hier om de verering van God en nergens staat dat Maria ook vereerd dient te worden. Fijn dat je het nu zelf ook ziet.

5.Hé, ik heb de bijbel ook gelezen incl. deuterocanonieke boeken. En inderdaad vind ik daar niets terug van kooktips of gerechten. Knippen doe ik ook maar niet want bijbels zijn niet goedkoop tegenwoordig... widegrin.gif

(oei sorry, toch nog een smiley...)

Ik neem mijn woorden terug als jij mij overtuigt van mijn ongelijk. Tot nu toe reageer je alleen nog maar als een geslagen hond en onderbouw je niets...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

mmmm, heerlijk zo'n discussie.
e_61.gif

O, je vind het beledigen van mensen nog vermakelijk ook. Goed om te weten.

Quote:
1.Geef dan ook eens antwoord!

Waarom zou ik parels voor de zwijnen gaan werpen. Ik wacht eerst nog op onderbouwing van je beweringen (en zo te zien lukt het je voor geen meter), en indien dat uitblijft het terugnemen van je woorden.

Quote:
2.Ik zwak niets af, ik vind nog steeds dat je liegt op dit punt maar ik noem je geen leugenaar. Dat je zo fel reageert vind ik enkel vermakelijk.

leu·ge·naar (dem; leugenaars; leugenaarster)

      1      iem. die liegt, die onwaarheid spreekt

Jij zegt dat ik lieg, dat maakt mij automatisch een leugenaar. Ontzettend kinderachtig dat je nu meent woorden spelletjes te moeten spelen. Neem eens verantwoording voor je eigen woorden.

Quote:
3.Ik heb toch echt geen met goud behangen en met bloemen versierd beeld gezien van pastor Zijlstra. Noch heb ik de mensen zien knielen voor hem of zijn naam horen scanderen. Wat ik wel heb gezien waren mensen die Jezus aanriepen en hem alle eer en lof toebedeelden.

A gut, om nu met jezelf in het reine te komen ga je op wat kleine uiterlijkheden letten. Zolang je het zelf maar geloofd he. Voor de meelezers zal het allemaal al wel duidelijk zijn.

Quote:
4.Precies! Je geeft zelf het antwoord. Het gaat hier om de verering van God en nergens staat dat Maria ook vereerd dient te worden. Fijn dat je het nu zelf ook ziet.

Nog een spelletje. Jij gaf in je tekst aanbidding aan. Bij Maria is er slechts sprake van verering. Dat bedoelde ik er mee, en dat had je zelf ook wel kunnen weten. Goedkoop puntjes scoren kunnen we allemaal, helaas faal je zelfs hierin jammerlijk.

Quote:
5.Hé, ik heb de bijbel ook gelezen incl. deuterocanonieke boeken. En inderdaad vind ik daar niets terug van kooktips of gerechten. Knippen doe ik ook maar niet want bijbels zijn niet goedkoop tegenwoordig...
widegrin.gif

(oei sorry, toch nog een smiley...)

Wellicht dat je denkt dat je met humor je valselijke beschuldigingen kunt afzwakken, helaas werkt dat niet zo.

Quote:
Ik neem mijn woorden terug als jij mij overtuigt van mijn ongelijk. Tot nu toe reageer je alleen nog maar als een geslagen hond en onderbouw je niets...

A gut. Ik moet dus laster ontkrachten. rofl.gif Want zo werkt het bij jou blijkbaar, je bent schuldig totdat je het tegendeel bewezen hebt.

We weten allemaal dat het zo niet werkt. Ik wacht dus nog steeds. bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op deze manier komt niemand verder en wordt het ook geen discussie, maar enkel moddergooien over en weer. Inhoudelijk reageren op het geschrevene en niet zomaar wat schrijven, heeft niemand kwaad gedaan. Het is nogal wat om iemand voor leugenaar uit te maken zonder daarbij enige vorm van onderbouwing aan te dragen.

Als het hier niet overgaat van moddergooien naar discussie, zal het nodige alsnog verwijderd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

1.O, je vind het beledigen van mensen nog vermakelijk ook. Goed om te weten.

[...]

2.Waarom zou ik parels voor de zwijnen gaan werpen. Ik wacht eerst nog op onderbouwing van je beweringen (en zo te zien lukt het je voor geen meter), en indien dat uitblijft het terugnemen van je woorden.

[...]

3.leu·ge·naar (dem; leugenaars; leugenaarster)

      1      iem. die liegt, die onwaarheid spreekt

4.Jij zegt dat ik lieg, dat maakt mij automatisch een leugenaar. Ontzettend kinderachtig dat je nu meent woorden spelletjes te moeten spelen. Neem eens verantwoording voor je eigen woorden.

[...]

5.A gut, om nu met jezelf in het reine te komen ga je op wat kleine uiterlijkheden letten. Zolang je het zelf maar geloofd he. Voor de meelezers zal het allemaal al wel duidelijk zijn.

[...]

6.Nog een spelletje. Jij gaf in je tekst aanbidding aan. Bij Maria is er slechts sprake van verering. Dat bedoelde ik er mee, en dat had je zelf ook wel kunnen weten. Goedkoop puntjes scoren kunnen we allemaal, helaas faal je zelfs hierin jammerlijk.

[...]

7.Wellicht dat je denkt dat je met humor je valselijke beschuldigingen kunt afzwakken, helaas werkt dat niet zo.

[...]

8.A gut. Ik moet dus laster ontkrachten.
rofl.gif
Want zo werkt het bij jou blijkbaar, je bent schuldig totdat je het tegendeel bewezen hebt.

We weten allemaal dat het zo niet werkt. Ik wacht dus nog steeds.
bye.gif

Ah kom op Thorgrem, gedraag je eens als een waardig gesprekspartner. Je reageert heel kinderachtig.

1.Ik beledig je niet, althans dat is niet mijn intentie, ik vind alleen dat je onwaarheden spreekt.

Ik vind dat Maria wordt aanbeden en ik vind dat de mythe die om haar persoon hangt ons afbrengt van waar het om gaat: God!

Als jij beweert dat die verering en aanbidding niet plaats vind (in bijvoorbeeld Fatima en Lourdes) dan lieg je! En als je dan een leugenaar bent in jouw ogen, dan is dat maar zo. bloos.gif

2.link

Processies, gekroonde beelden, lichaamsdelen die als relikwieën worden gebruikt. Duidelijk.

3.zie punt 1.

4.zie punt 1.

5.Oh, ga jij even voor anderen invullen wat ze denken. muur.gif

6.VEREER naast mij geen andere goden. (ex.20)

7.Houdt het wel luchtig, toch? Jij ziet het veel te zwaar vind ik. Voelt je persoonlijk aangevallen en gaat primair reageren en dingen eisen van mij. Vind ik overdreven.

8.Voorlopig ben ik degene die zaken aanhaalt en verwijst. Jij roept alleen maar onderbouwt niets en verwijst nergens naar. Wij moeten je dus maar geloven op je woord. Ik pas daarvoor, je zult met meer moeten komen en een rectificatie afdwingen door te bewijzen dat ik je laster ipv de waarheid zeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom ~discipel~,

Quote:
1. Leuk dat de kerk dat doet, maar hoe? Hoe kun je controleren of iemand Maria heeft gezien en een boodschap heeft gehad als je er niet bij was?

Dat is mijns inzien niet mogelijk.

Hoe kan de politie een moord oplossen terwijl ze zelf er niet bij was toen de moord gepleegd werd? Precies, door getuigen en verdachten te horen, bewijzen te verzamelen, naar motieven te zoeken en aan de hand van alle gekregen bewijzen en verhaallijnen een theorie opmaken over hoe de moord gepleegd is.

De politie heeft daartoe een batterij aan rechercheurs, deskundigen, getuigen en materieel bewijs tot haar beschikking. En natuurlijk de advocaten van de verdachten die haar voortdurend tegenwerken en haar dus scherp houden. Precies zo onderzoekt de katholieke Kerk dergelijke wonderen of verschijningen. Er is zelfs een "advocaat van de duivel" die de ongelovige speelt en dus heel kritisch alles nagaat en opmerkt. En er zijn ook wetenschappers bij betrokken die niet katholiek of zelfs atheïstisch zijn.

Quote:
Bovendien heeft God door de hele bijbel heen altijd zijn boodschappen gegeven door middel van engelen en profeten die levend rondliepen op aarde. Waarom dan nu middels Maria?

Vanwege de belangrijke rol die Maria heeft gekregen, namelijk de Moeder van de Kerk. En als Moeder heb je soms nu eenmaal iets aan het Huisgezin te melden. Sinds de kruisdood en verrijzenis van Christus is de scheiding tussen hemel en aarde niet zo strikt meer. Mensen in de hemel leven net zo goed als mensen op aarde en kunnen daardoor nog steeds veel voor ons betekenen, vooral door het gebed.

Quote:

Dit is aanbidding!

Nee, dat is nog steeds geen aanbidding. Dat is eer brengen aan Maria. Als jij voor je geliefde prachtige kleren en of juwelen koopt, haar liefdesbrieven schrijft, haar serenades brengt en haar meeneemt naar de mooiste plekken, dan ben je hopeloos romantisch, maar aanbidt je haar niet.

Je betuigt je liefde voor haar, maar hoewel je geliefde je hoofd met vele verlangens vervult, hoeft je liefde voor haar nog steeds niet je liefde voor God in de weg te staan. Dat is maar goed ook, anders zou er überhaupt niet getrouwd kunnen worden, tenzij dan om zakelijke redenen. Maar dat vinden we hier niet echt een optie meer.

Quote:
3. ‘Ik ben de HEER, uw God, die u uit Egypte, uit de slavernij, heeft bevrijd.

7 Vereer naast mij geen andere goden.

8 Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. 9 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij.

Maria is dan ook zeker geen afgod. En zoals ik al zei: je mag Maria vereren zoals je je geliefde vereert. En dat kan heel ver gaan, maar nooit zonder God te vergeten of Hem zelfs ook maar minder belangrijk te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom ~discipel~,

[...]Hoe kan de politie een moord oplossen terwijl ze zelf er niet bij was toen de moord gepleegd werd? Precies, door getuigen en verdachten te horen, bewijzen te verzamelen, naar motieven te zoeken en aan de hand van alle gekregen bewijzen en verhaallijnen een theorie opmaken over hoe de moord gepleegd is.

De politie heeft daartoe een batterij aan rechercheurs, deskundigen, getuigen en materieel bewijs tot haar beschikking. En natuurlijk de advocaten van de verdachten die haar voortdurend tegenwerken en haar dus scherp houden. Precies zo onderzoekt de katholieke Kerk dergelijke wonderen of verschijningen. Er is zelfs een "advocaat van de duivel" die de ongelovige speelt en dus heel kritisch alles nagaat en opmerkt. En er zijn ook wetenschappers bij betrokken die niet katholiek of zelfs atheïstisch zijn.

Noot hierbij: Een advocatus diaboli is sinds 1983, onder Paus JPII, niet meer noodzakelijk en wordt eigenlijk alleen nog tijdens controversiele zaken gebruikt. Deze praxis heeft het aantal zaligverklaringen explosief doen stijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom ~discipel~,

[...]Maria is dan ook zeker geen afgod. En zoals ik al zei: je mag Maria vereren zoals je je geliefde vereert. En dat kan heel ver gaan, maar nooit zonder God te vergeten of Hem zelfs ook maar minder belangrijk te vinden.

Maar dat is nu juist mijn punt. Ik vind dat wanneer men een mythe om Maria heen bouwt, daar complete bedevaartsoorden voor bouwt, Beelden maakt waaromheen men een processie houdt, relikwieën gaat gebruiken en al dat soort dingen dan ben je God op een zijspoor aan het zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ah kom op Thorgrem, gedraag je eens als een waardig gesprekspartner. Je reageert heel kinderachtig.

1.Ik beledig je niet, althans dat is niet mijn intentie, ik vind alleen dat je onwaarheden spreekt.

Ik vind dat Maria wordt aanbeden en ik vind dat de mythe die om haar persoon hangt ons afbrengt van waar het om gaat: God!

Als jij beweert dat die verering en aanbidding niet plaats vind (in bijvoorbeeld Fatima en Lourdes) dan lieg je! En als je dan een leugenaar bent in jouw ogen, dan is dat maar zo.
bloos.gif

2.

Processies, gekroonde beelden, lichaamsdelen die als relikwieën worden gebruikt. Duidelijk.

3.zie punt 1.

4.zie punt 1.

5.Oh, ga jij even voor anderen invullen wat ze denken.
muur.gif

6.VEREER naast mij geen andere goden. (ex.20)

7.Houdt het wel luchtig, toch? Jij ziet het veel te zwaar vind ik. Voelt je persoonlijk aangevallen en gaat primair reageren en dingen eisen van mij. Vind ik overdreven.

8.Voorlopig ben ik degene die zaken aanhaalt en verwijst. Jij roept alleen maar onderbouwt niets en verwijst nergens naar. Wij moeten je dus maar geloven op je woord. Ik pas daarvoor, je zult met meer moeten komen en een rectificatie afdwingen door te bewijzen dat ik je laster ipv de waarheid zeg.

Ik ben niet van plan na deze post nog enige aandacht aan jou te besteden in dit topic. Je beledigd, je doet valse beweringen zonder enige onderbouwing en je gaat direct in tegen de disclaimer bij de openingspost.

Je bent gewoon een lachertje, gewogen en te licht bevonden. bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ben niet van plan na deze post nog enige aandacht aan jou te besteden in dit topic. Je beledigd, je doet valse beweringen zonder enige onderbouwing en je gaat direct in tegen de disclaimer bij de openingspost.

Je bent gewoon een lachertje, gewogen en te licht bevonden.
bye.gif

Hè, wat geef je snel op zeg. En je hebt nog niet eens een onderbouwd weerwoord gegeven. En ja hoor, kom maar weer met je krachttermen: valse beweringen (?), belediging (?), zonder onderbouwing (?).Ga nou eens teruglezen, dan zul je zien dat je erg overtrokken reageert. pet.gif

Maar ja, dit lachertje heeft toch nog even een vraag voor eventuele andere lezers op dit topic:

De naam Maria (afgeleid van de naam Mirjam) betekent 'opstand of rebellie'. Zou dat een profetische boodschap zijn? Namen hebben namelijk vaak een betekenis in de bijbel die erg serieus dient te worden genomen;

-Jezus: God redt.

-Mozes: bevrijder.

-Satan: tegenstander, aanklager, vijand.

-...

Heeft iemand daar misschien een idee over?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid