KaMpSki007 0 Geplaatst 9 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2007 Sommige oefeningen vind ik wel moeilijk uitvoerbaar... Mss dat ik binnenkort nog wel ns een vraagje post iig alvast bedankt voor de hulp! Samengevoegd: Is het wel mogelijk om die Dumbell fly's zonder bankje te doen? Voorlopig heb ik er nog geen... Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 10 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juli 2007 Quote: "Warrior4Jah" schreef het volgende: Ik train biceps door gewoon te liften met 40 kilo. Maar voel telkens weer de spieren in mijn onderarmen trekken, erg irritant. Heb je een straight bar of een curl/EZ bar? Een EZ bar is gebogen, belast je polsen en onderarmen veel minder. Je kunt je biceps beter trainen met dumbells dan met een straight bar. Quote: "Warrior4Jah" schreef het volgende: Heb nu trouwens wel iets cools op mn kamer, gewoon een balk met haken opgehangen. Nu dus elke avond optrekken, is erg lekkere oefening. Je trekt in mijn geval toch wel weer 75 kilo omhoog. Lekker cheap maar efficient Pull-ups zijn idd een uitstekende oefening. Quote: "Kampski" schreef het volgende: Is het wel mogelijk om die Dumbell fly's zonder bankje te doen? Voorlopig heb ik er nog geen... Ja dat is mogelijk. Dan moet je ergens op kunnen liggen waar je je voeten vasthaakt en met je bovenlijf vanaf borsthoogte uitsteekt, een stukje in de lucht hangt. Dan kun je je fly's uitvoeren. Of je moet op iets heel smals kunnen liggen, maar dat is er niet in de meeste huishoudens. Link naar bericht Deel via andere websites
KaMpSki007 0 Geplaatst 10 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2007 Train je met push-ups vooral je borst? Samengevoegd: Zijn er nog oefeningen specifiek voor m'n onderarmen die ik erbij kan doen? Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 11 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juli 2007 Push-ups trainen borst, anterior delts (voorste schouderspieren) en triceps. Je onderarmen train je bijvoorbeeld met hammer curls (eerder beschreven) en met wrist curls: link En: link Link naar bericht Deel via andere websites
KaMpSki007 0 Geplaatst 11 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2007 Ok bedankt. Ik heb wel het probleem dat ik soms enkele dagen met spierpijn blijf zitten, bijvoorbeeld in mijn borst, daardoor is het moeilijk om push-ups te blijven doen. Moet ik dan gewoon doorzetten of juist gewoon laten rusten? Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 11 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juli 2007 Rust. De eerste paar weken kun je de dezelfde spiergroep waarschijnlijk maar 1x per week trainen. Als je dat een week of 4 doet kun je daarna op gaan bouwen. Link naar bericht Deel via andere websites
KaMpSki007 0 Geplaatst 11 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2007 Dus in principe kan ik dat schema die je voor me maakte voorlopig nog niet helemaal aan? Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 11 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juli 2007 Als je er echt veel spierpijn van krijgt nog niet. Kwestie van uitproberen. Ik kreeg toen ik net begon met trainen niet zo veel spierpijn van push-ups. Maar dat maakt niet uit, dan bouw je het gewoon iets rustiger op, geen probleem. Link naar bericht Deel via andere websites
janpeter 0 Geplaatst 11 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2007 Het went allemaal best snel hoor Ik had na een aantal weken al geen spierpijn meer na de oefeningen, tenzij ik nieuwe ging doen Afwisselen is trouwens wel aan te raden. Ik moet er zelf ook op letten om niet tijden achter elkaar hetzelfde schema aan te houden (voor zover dat schema bestaat ) Link naar bericht Deel via andere websites
KaMpSki007 0 Geplaatst 11 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2007 Ik heb zo'n schema wel nodig om te discipline te blijven opbrengen Sit-ups lukken mij trouwens niet zo goed, het lukt me nooit op m'n voeten plat op de grond te houden lol Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenV 0 Geplaatst 17 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2007 Nu ik eindelijk een vrije dag heb gevonden tussen het werk door, heb ik een fitness kaart aangevraagd bij Fit for Free (wat wel geld kost). Kent iemand echter een goed boek met verschillende fitness oefeningen? Telkens dezelfde oefeningen gaan ten slotte na een tijdje niet meer werken. Link naar bericht Deel via andere websites
janpeter 0 Geplaatst 17 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2007 Ik heb voor de geinterreseerden even een .pdf boek ge-upload: link Download hem meteen even, ik laat 'm niet eeuwig staan Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 23 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Boek heb je niet nodig, www.exrx.net is all you need. Meest recente record: push press, 80kg. Qua beleving gaat er weinig boven een push press imo, een gewicht boven je hoofd tillen geeft voor mij veel meer voldoening dan iets als bankdrukken. Link naar bericht Deel via andere websites
janpeter 0 Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Ach, kvond hem wel interresant Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Ik doe ook aan fitness.. Vind ik echt héérlijk Ik houd echt heel erg van sport, vooral hardlopen en fitness dus.. Daar wordt ik altijd lekker happy van Samengevoegd: Oké lekker bijzonder.. had alleen de erste pagina maar gelezen.. gaat nu blijkbaar over een heel ander onderwerp (A) Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Admod note: Spottende post verwijderd Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 10 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2007 @ Denise: Het gaat over fitness, je kunt hier alles kwijt wat daar mee te maken heeft. Dus je post is hier op zijn plaats Zelf heb ik de zware oefeningen een beetje verwaarloosd, heb me te veel op mijn bovenlichaam gericht. Komt doordat ik tegenwoordig vrijwel elke woensdag voetbal, dan komt het er niet echt van om mijn benen te trainen. Ga het nu opsplitsen, donderdag train ik licht thuis, vrijdag de zware jongens (squat en deadlift). Gewicht zit op 84-85kg, vet% is lager dan het lange tijd geweest is. Hoe is het met de andere fitnessers? Link naar bericht Deel via andere websites
janpeter 0 Geplaatst 10 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2007 Het is idd even geleden dat ik hier wat gepost heb Ben de laatste tijd ontzettend druk geweest, en heb daarom minder kunnen sporten.. de afgelopen paar weken gemiddeld 1-2x per week, veel te weinig. Heb vanaf nu meer tijd, en ben van plan volgende week weer met 3x in de week te beginnen. Squaten heb ik al eventjes niet gedaan, en ik ben nog steeds niet van die Smith af voor wat betreft bankdrukken Echt forse vooruitgang heb ik nog niet geboekt.. het is meer het op pijl houden! Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 10 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2007 Je armen trainen... Ga de vloer dweilen en wring de dweil uit met je armen. Je benen trainen... Haal de was van de lijn, vouw het beneden op en verdeel het in kleine stapeltjes waarmee je de trap snel oploopt en weer terug voor het volgende stapeltje. Het gehele lichaam... ga kasten opruimen, haal alles er uit, zet het op de grond, maak de kast schoon en pak het met diepe hurkzitten allemaal één voor één weer op en zet het in de kast. Armspieren...boodschappen doen, lopend, met grote boodschappen tassen. Wil je nog wat extra's? Til je benen wat hoger op tijdens het teruglopen. Ook goed voor je armen...strijken Stofzuigen, alle meubels van de kant, een fantastische work-out ... Ga op de kinderen van de buren passen, ga op de grond liggen, doe je benen omhoog, leg een kind op je onderbenen en ga wipwappen. Goed voor je buikspieren en been spieren. Wat makkelijker, en vooral goed voor de benen, wip wappen met een kind op je voet terwijl je op een stoel zit. nog meer huishoudelijks... sop de deuren van onderen tot boven, waarbij je niet bukt met je rug, maar door je kniën gaat en dan weerhelemaal naar boven en weer naar beneden... Kortom, genoeg conditie werk en je houdt er nog een schoon en netjes huis/kamer aan over ook. Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 17 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2007 Dit was ik voor ik echt begon met trainen, ongeveer 12kg lichter, tijdens het strandvoetballen in Jamaica 1.5jr. geleden: Om ff op te scheppen: in dat toernooitje haalde ik de finale hoewel ik met een amerikaanse speelde die nog nooit een voetbal had gezien Link naar bericht Deel via andere websites
janpeter 0 Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Voordat je écht begon te trainen ? Ben nog steeds hard bezig om het fysieke niveau te halen van die foto Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 20 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2007 Ik deed toen ook al veel aan sport, voetbal, vechtsport, en ik deed thuis wat met halters. Maar de echte krachttraining met zware gewichten ben ik daarna pas gaan doen. En sindsdien ben ik een stuk minder iel geworden Link naar bericht Deel via andere websites
Leonardo80 0 Geplaatst 21 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2007 Ben nu veel afgevallen zeker 14 kilo.Weeg nu 80.Ben weer bezig met krachttraining,kon nog maar net 80 afmaken op de benchpress.Maar het gaat vooruit.Vooral me armen.Dus veel cardio en nu weer krachttraining erbij.Gaat lekker. Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 21 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2007 Mag ik dan ook een afterfoto zien? Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 22 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2007 Quote: "Liset" schreef het volgende: Mag ik dan ook een afterfoto zien? Er staan er een aantal verspreid door het topic @ Leo: zo, snel afgevallen zeg. Heb weer een schouderblessure nu, waardoor ik niet kan benchen, en military presses alleen trek als ik de grip erg close houd, handen dicht bij elkaar dus. Erg vervelend, schouders gingen net erg goed. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten