nita 0 Geplaatst 1 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2008 gevonden hier is dus het topic waar iemand me misschien kan helpen ik zoek het nummer van zilver of goud heb ik niet maar wat ik heb geef ik aan u in de naam van Jezus van Nazareth ik zeg u sta op ik zoek titel, volledige tekst en gitaarakkoorden alvast bedankt Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 1 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2008 * marliesje vindt het grappig dat er twee identieke teksten van verschillende users onder elkaar staan Link naar bericht Deel via andere websites
nita 0 Geplaatst 1 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2008 ja ik was de weg kwijt hierzo en nu wel gevonden dus nu maar hier verder gaan want die andere gaat op slot Link naar bericht Deel via andere websites
croque madame 0 Geplaatst 5 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2008 hé, wat toevallig, ik ben dus ook op zoek naar dat liedje! Ik heb het ook al aan mijn zus gevraagd, maar zij weet het nog niet. Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 10 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2008 Kan iemand mij helpen aan de originele Hebreeuwse (denk ik) tekst van het lied 'Jeruzalaïm'? De Nederlandse tekst is: Er is een stad voor vriend en vreemde Diep in het bloemendal. Er is een mens die roept om vrede Die mens roept overal. Refrein: Jeruzalaïm, stad van God Wees voor de mensen een veilig huis. Jeruzalaïm stad van vrede, Breng ons weer thuis. Er is een huis om in te wonen Voorbij het dodendal. Er is een vader met zijn zonen Zij roepen overal. Refrein: Jeruzalaïm, stad van God Wees voor de mensen een veilig huis. Jeruzalaïm stad van vrede, Breng ons weer thuis. Er is een tafel om te eten, voorbij het niemandsland. Er is een volk dat wordt vergeten dat volk roept overal. Refrein: Jeruzalaïm, stad van God Wees voor de mensen een veilig huis. Jeruzalaïm stad van vrede, breng ons weer thuis. Er is een wereld zonder grenzen, zo groot als het heelal. Er is een hemel voor de mensen dat hoor je overal. Refrein: Jeruzalaïm, stad van God Wees voor de mensen een veilig huis. Jeruzalaïm stad van vrede, breng ons weer thuis. Het nummer wordt in het Hebreeuws gezongen aan het eind van 'Schindlers List'. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 10 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2008 link De tekst vind ik daarin overigens een stuk sterker dan bij de hertaling in het Nederlands. Overigens: Mooie uitvoering door Ofra Haza Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 10 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2008 Merci zeer bien Link naar bericht Deel via andere websites
I.love.Jesus 0 Geplaatst 12 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2008 Afgelopen weekend was ik op opwekking en daar werden in "The great place" van Youth Alive (de grote tent op het jongerenterrein) iedere avond door de Baan7-band twee wat minder bekende nummers gezongen.. (voor mij iig niet bekend) Ik heb een groot deel van de teksten, maar niet de volledige, en op de site van Baan7 kan ik ook (nog) niets vinden.. Wie kan mij helpen aan de tekst? Of liever nog: de muziek of een filmpje? De eerste: Everybody Put Your hands up 'cause we want you to know that we aint going nowhere until we told Jesus is lord Yes He's lord over all. Nummer 2: Niets is vergelijkbaar, met Uw liefdevolle licht In Uw nabijheid is geen schaduw -leven voor uw aangezicht- -kunnen bestaan in uw nabijheid- Alleen maar door Uw bloed en alleen door Uw genade Heer ik kom Ik breng een offer van aanbidding voor mijn Heer Aan U alleen breng ik de allerhoogste eer U wil ik prijzen want mijn loflied komt U toe Heer Jezus mijn aanbidding is voor U De teksten kloppen waarschijnlijk niet helemaal, want ik heb ze al nazingend bij elkaar geraapt nu ik thuis ben. De delen tussen streepjes bevatten een deel van de tekst (zo ongeveer) maar de echte zin weet ik niet meer.. Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 Het laatste nummer is een vertaling van het nummer "offering". Volgens mij is die geschreven door Paul Baloche. Als je offering paul baloche intiept op youtube vind je m wel. De flarden tekst die je opschrijft zijn inderdaad nederlandse "vertalingen" (of in ieder geval is de essentie van de tekst hetzelfde) als bij de engelse tekst. Dus dat moet haast wel. Dat eerste nummer ga ik nog ff voor je zoeken. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 6 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2009 En als aanvulling op link nog (1:01). Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2009 Ik zoek al heel lang een liedje dat ik er mooi vind. Als iemand het herkent zou ik heel blij zijn Het is aan het einde van dit filmpje: http://www.mtv.com/videos/misc/317380/no-laughing.jhtml# Neem alsjeblieft even de moeite! Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2009 resistance lullaby-ism Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Super super blij! Heel erg bedankt! Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 1 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2009 Quote: Op donderdag 01 oktober 2009 13:44:07 schreef carlyjack het volgende: Hallo mede forummelaars laat ik eens een nieuw woord bedenken geen flauw idee of het in het woordenboek voorkomt maar boeiend! ik heb een vraag aan jullie. ik geef leiding aan een kinderclub en ik heb ook jaren leiding gegeven bij de vbw. nu hebben we daar ooit een lied gezongen dat heet zit je safe. dat was om precies te zijn de vbw 2003. nu wilde ik het liedje op de club gaan aanleren maar ik weet de tekst niet meer. het begint zo waarheen kun je vluchten voor haat en geweld voor vuisten die vechten de pijn die je kwelt waar zit je beschut zelfs al raast een orkaan waar voel je je veilig op wie kun je aan refrein gewoon zoals je bent bij Jezus mag je komen zijn liefd is net een huis om velig in te wonen Hij wil voor je zorgen zoals??????????????? Je kunt Hem vertrouwens want Jezus is goed????????? Bij Hem ben veilig en goed???????? en dan volgt er weer een couplet maar ik heb werkelijk geen flauw idee. het refrein weet ik ook niet meer zeker en eerlijk gezegd het eerste couplet ook niet. dus wie kent de tekst en wil die naar mij mailen en heeft iemand hem toevallig ook op cd dan houd ik me ook aanbevolen groetjes claudia Link naar bericht Deel via andere websites
carlyjack 0 Geplaatst 1 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2009 Hallo mede forummelaars laat ik eens een nieuw woord bedenken geen flauw idee of het in het woordenboek voorkomt maar boeiend! ik heb een vraag aan jullie. ik geef leiding aan een kinderclub en ik heb ook jaren leiding gegeven bij de vbw. nu hebben we daar ooit een lied gezongen dat heet zit je safe. dat was om precies te zijn de vbw 2003. nu wilde ik het liedje op de club gaan aanleren maar ik weet de tekst niet meer. het begint zo waarheen kun je vluchten voor haat en geweld voor vuisten die vechten de pijn die je kwelt waar zit je beschut zelfs al raast een orkaan waar voel je je veilig op wie kun je aan refrein gewoon zoals je bent bij Jezus mag je komen zijn liefd is net een huis om velig in te wonen Hij wil voor je zorgen zoals??????????????? Je kunt Hem vertrouwens want Jezus is goed????????? Bij Hem ben veilig en goed???????? en dan volgt er weer een couplet maar ik heb werkelijk geen flauw idee. het refrein weet ik ook niet meer zeker en eerlijk gezegd het eerste couplet ook niet. dus wie kent de tekst en wil die naar mij mailen en heeft iemand hem toevallig ook op cd dan houd ik me ook aanbevolen groetjes claudia Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 1 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2009 Ik heb geen idee Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 9 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2009 ik zeok de naam van een muziekstuk. Begint met trompetten, het zijn drie noten, volgens mij c g c(octaaf hoger dan de eerste c). Het is een uitbeelding van de zonsopkomst, maar is ook gebruikt voor een film of serie (?) met een spacy verhaaltje (aliens enzo, die richting spacy). En het was de reclame tune van een wasverzachter jaren geleden, hoorde ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Revolution 0 Geplaatst 9 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2009 Hallo allemaal Ik zing wel eens met een vriend van me.. Nu zijn we al een tijdje inspiratieloos wat liedjes betreft. We zoeken dus één of meerdere liedjes om samen te beoefenen. Ik vroeg me af of iemand hier een leuk liedje wist? - Het moet niet té hoog zijn. - Het liefst tweestemmig. (Hoeft niet perse.) - Speelbaar voor een gitaar - Christelijk of niet, dat maakt niet uit Alvast bedankt! Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 9 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2009 Misschien deze: link (Ik weet niet of deze te hoog is of dat deze lastig te zingen is met tweede stem. Moet je zelf maar ff kijke of het wat is ) Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 9 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2009 more than words van extreme none but Jesus van hillsong (zoek op youtube voor de accoustische versie) Link naar bericht Deel via andere websites
Revolution 0 Geplaatst 13 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Ah bedankt Ik ga ze eens beluisteren! Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 15 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2010 Wij hebben binnenkort een bijbelstudie over 'de Tafel'. Hierbij moest dus een onderwerp worden bedacht. Wij gaan het hierin hebben over hoe het is als Jezus aan jouw tafel komt te liggen. Nu zoeken we een lied dat verschil accentueert tussen voordat je Jezus je leven binnenlaat en nadat je Jezus je leven hebt binnengelaten. Hopelijk kunnen jullie ons enkele tips geven! Alvast bedankt! Link naar bericht Deel via andere websites
Jiraxi 0 Geplaatst 27 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2010 dat liedje van onze vader op de melodie i am sailing, weet iemand waar je die kan krijgen/horen/download/kopen, iets. alvast bedankt Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 27 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2010 Quote: Op vrijdag 15 oktober 2010 09:26:22 schreef Joost1991 het volgende: Wij hebben binnenkort een bijbelstudie over 'de Tafel'. Hierbij moest dus een onderwerp worden bedacht. Wij gaan het hierin hebben over hoe het is als Jezus aan jouw tafel komt te liggen. Nu zoeken we een lied dat verschil accentueert tussen voordat je Jezus je leven binnenlaat en nadat je Jezus je leven hebt binnengelaten. Hopelijk kunnen jullie ons enkele tips geven! Alvast bedankt! Laaaaaaaate reactie, maar wellicht kijk je hier nog eens? Ik weet het nummer niet, alleen de titel, het is een lied uit Opwekking 'Vader God, ik vraag mij af'. Volgens mij is bij Opwekking de eerste zin van een lied ook de titel, dus zo moet je hem wel kunnen vinden denk ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 27 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2010 Quote: Op woensdag 27 oktober 2010 21:12:07 schreef Jalikaatje het volgende: Ik weet het nummer niet, alleen de titel, het is een lied uit Opwekking 'Vader God, ik vraag mij af'. Volgens mij is bij Opwekking de eerste zin van een lied ook de titel, dus zo moet je hem wel kunnen vinden denk ik. Nummer 399 Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten