Spring naar bijdragen

liedjes [en ik zoek er 1]


Aanbevolen berichten

Jiraxi, dat lied is hier al eens eerder gevraagd, echter zonder veel resultaat. De tekst is echter deze:

Onze Vader, onze Vader

Ging uw Naam maar in het rond

Als een lopend vuur van liefde

Morgenlicht en warmtebron

Werd uw Rijk van recht en vrede

Door de mensen maar aanvaard

Dan werd zelfs de wreedste natie

Tot een hemel hier op aard

Laat niet af van deze wereld

Geef het brood van alledag

Dat wij delen met elkander

Zonder baat of winstbejag

Wees genadig en vergevend

Zoals wij dat ook willen zijn

Maar vernietig al wat kwaad is

Onze Vader, maak ons vrij.

Want door wie bestaat de aarde

En de hoop op haar behoud

Door wie anders, onze Vader

Door wie anders, dan door U.

De auteur is mij onbekend. Ik heb ook weleens een versie gehoord waarin God getutoyeerd werd, maar zelf houd ik daar niet van en vind dat dan ook niet passen in een liturgie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Ik zoek een nummer. Ik heb alleen niet veel aanwijzingen.

Ik weet dat ik het een aantal jaren terug (tussen de 6 en 2 jaar geleden?) af en toe op de radio hoorde.

Pas hoorde ik het weer maar ik kan alleen maar 3 woorden van de tekst herinneren nosmile.gif

Zit in het refrein, volgens mij de eerste zin. Kan ook zijn dat de drie woorden aan het einde van iedere zin zaten.

[woord]-[woord]-[woord] to rely on.

that's it nosmile.gif

Het is een heel rustig nummer, ik weet het niet meer zo goed maar ik herinner alleen rustig gitaarspel. (akoestisch? zou kunnen)

Het zou kunnen dat het een erg rustig nummer is van een (pop?)rock band.

Ik weet dat ik niet veel visvoer heb voor een vangst maar misschien dat iemand opeens weet welke ik bedoel.

(En misschien is het wel een enorm bekend nummer en is het raar dat ik het niet ken puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...

We zijn een half jaar verder maar ik heb hem!

En ik heb jullie een beetje voor de kat z'n viool laten zoeken en nadenken...

Gisterochtend schoot me in één keer te binnen dat het niet 'to rely on' was maat 'to lean on'. (Ja, zo opeens heb je dat he, nummer nooit weer gehoord vanaf dat ik het vroeg maar spontaan heb je het :|)

1x google en klaar XD

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Gast Anon_phpbb

Ik weet niet of er al een speciaal topic is voor stukjes uit liedjes waarvan je de naam niet weet, maar dan hoor ik 't wel weer ;) Bij deze in ieder geval m'n vraag. Ik was afgelopen vrijdag op de bruiloft van mijn neef. In de kerk draaide ze een heel mooi liedje, maar ik heb geen idee hoe ie heet of wie het zingt. Het was een heel rustig liedje, gezongen door een vrouw. In het refrein zong ze telkens "I come to you". Het had zo in de top 40 kunnen staan, want het klonk niet als een kerkelijk liedje. Weet iemand welk liedje ik bedoel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ja, dat heb ik al geprobeerd, maar ik heb het nummer niet kunnen vinden. Zal 't in ieder geval nog eens proberen, je weet 't maar nooit :) Ik weet ook niet meer zo goed wat ze verder nog zong. In ieder geval herhaalde ze vaak "I come to you", of iets wat daar op lijkt. En af en toe zei ze "God".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, dat heb ik al geprobeerd, maar ik heb het nummer niet kunnen vinden. Zal 't in ieder geval nog eens proberen, je weet 't maar nooit :) Ik weet ook niet meer zo goed wat ze verder nog zong. In ieder geval herhaalde ze vaak "I come to you", of iets wat daar op lijkt. En af en toe zei ze "God".

Dat wordt lastig want 90% van de Engelse versie van opwekking bestaat uit dit soort teksten. Kan het zijn dat ze "I turn to you" zong?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik hoor wel eens het geluid van een seculiere radiozender en hoor dan iets wat lijkt op het zingen van 'Halleluja' of 'Prijs de Heer' in allerlei talen. Zo komt dan volgens mij onder meer het 'Hallelujah' en het Nederlandse 'Prijs de Heer' voorbij. Weet iemand welk lied ik bedoel en kan iemand mij zeggen welk lied het is? Alvast bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid