Spring naar bijdragen

Het Luide Loodsfeest.


Aanbevolen berichten

Quote:

Met welk Manowar album kan ik het beste beginnen? Ken alleen losse nummers eerlijk gezegd.

Dat hangt helemaal af van je muzieksmaak denk ik. Ik hou van die epische mythologische snelle meuk van hun, dus ik ben juist weg van 'Warriors of the world' en 'Gods of war'. Ik ben ook gek op conceptalbums, vandaar dat ik ook met 'Gods of War' into manowar raakte (door met name het zo lekkere nummer 'Sleipnir'). Maar er zijn ook mensen die 'Louder then hell' het beste album vinden. Dat is een album met vooral de stoere 'ik ben tr00, metal is niet dood en we zijn broeders in de metal en de rest zijn een stelletje posers' teksten. Geen echte mythologische thema's. Muzikaal trouwens best een lekker album.

Triomph of steel heeft weer een liedje van een half uur, wat over Homeros z'n Ilias gaat. Heel vet. Dat zijn trouwens de vier laatste albums van ze, die heb ik zelf legaal in bezit.

Op het album 'kings of metal' staat voorlopig het enige nummer waar ik echt principieel bezwaren tegen heb. Misschien laat dat je muzieksmaak wel bepalen. puh2.gif En een hele hoop oude fans zullen natuurlijk 'Battle Hymns' zeggen, omdat dit het eerste album is.

Manowar heeft trouwens drie christelijke nummers. puh2.gif

één is 'Silent night' (ook in Duits beschikbaar) die zover ik weet alleen online er is. Ik heb die des tijds van hun site gedownload.

De tweede is een Elvis Persley cover op het album 'Warriors of the world (Het zelfde album met prachtige nummers als 'Fight Until We Die', één van mijn favoriete nummers widegrin.gif) en de derde is een mythologisch nummer, maar dan gebaseerd op het bijbelboek Openbaring.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Judas Priest!


Samengevoegd:

Ik houd het meeste van power metal, NWOBHM en oude hardrock...

en blues mag dat hier ook?

Judas Priest heeft vette nummers.

En blues mag natuurlijk. Blues is proto-rock, met blues is de rock (en dus ook genres als metal, punk, etc.) begonnen. En als ik trouwens op plekken kom waar blues bandjes spelen (laatst nog in Zwolle openlucht optredens in het centrum) dan valt me op dat het vaak blues-rock is, tot zelfs muziek die me erg aan de nummers van Pink Floyed deed denken (denk aan gitaar solo's van Comfortably Numb, zelfs de gitaar klonk qua sound zelfde ).

(Bij blues denk Olorin altijd aan de zwarte Amerikaan met een mondharmoica enzo, heel rustig, geen zwaar gitaar spel. Maar in de praktijk, als ik blues bandjes hoor, zit het vaker dichter bij ZZtop)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het niet zo op Vivaldi. Geweldige componist hoor, maar ik trek het vaak net niet... Te vrolijk misschien? Ik weet het niet.

Ik houd van Monteverdi, Mozart's Requiem (de rest van Mozart vind ik minder interessant), Bach, Chopin, Rachmaninoff, Tchaikovsky, Liszt en nog wel een aantal, maar Vivaldi... ik weet het niet. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb dus echt serieus een tijdje (dat wil zeggen: altijd) gedacht dat er met dit topic één of ander vaag Joods feest bedoeld werd, waardoor ik nooit de moeite heb genomen om een kijkje te nemen. hamer.gif

Luide Loods, Loofhutten, Joods...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Door Harm-Jan [Moderator Geloof] op woensdag 17-06-2009 11:19:23

      

1. Intro

O Fortuna velut luna, statu variabilis, semper crescis aut decrescis, vita detestabilis. Uiteraard met veel stampende laarzen, gezongen door donkere mannen stemmen. Uiteraard wat muzikale begeleiding door pauken, blasbeats, bazuinen, klaroenen, lituus, cornu en karnyx. Langzaam zwelt dit dan aan tot reusachtige cacafonie waar op de achtergrond een aantal gitaristen steeds meer naarvoren komen en het geluid langzaam wegsterft en overgaat in jankende, shreddende, priegel-proggitaren.

2. Janckendeshred

Combineer Dream Theater, Yngwie Malmsteen, Adagio, Buckethead en Terry Sirak met het drumwerk van Textures, Messugah, Gojira en/of Psykup en je krijgt wat ik in gedachten heb, natuurlijk met een spaarzamelijke stoot op de klaroen en karnyx (dit in plaats van überhippe synthesizergeluiden like Liquid Tension Experiment). Uiteraard is dit gedeelte helemaal instrumentaal.

3. Breakdown

De trommelaars en drummers gaan langzaam aan over in een breakbeat drum and bassachtige drumritme, gitaren shredden minder (hooguit van die skwiekjes zoals bijvoorbeeld bij Despised Icon of Impending Doom). Hier komen natuurlijk ook nog wat furieuze schreeuwachtige gruntjes bij kijken een soort combinatie waarbij een zin begint 'Akerfeldt-laag' en via 'Lamb of God-esque' eindigd in Anders Friden. Natuurlijk de stereotypische *core-breakdown ook aanwezig, langzaam maar zeker zet dit ook in, samen met de nu langzamer en lager geworden 'Amenbreaks' blijft dit een minuut of twee repeteren, om daarna even heftig terug te keren op de voorgaande manier, maar met een uitzonderingetje, namelijk...

Skankadoodle

De gitaartjes gaan op de typische ska manier, met een zogenaamd synocopisch ritme, gecombineerd met Amenbreaks en in plaats van het Hammondorgeltje een klassieke bazuin en in plaats van 'Ska Ska Ska' 'O Fortunska'. Een overgang na 3 minuten naar het Leitmotif van deel 2, progressieve ragska.. De mannen met de gitaren gaan weer klaar staan om bij het heerlijke moshstukje in te springen om de outro te verzorgen..

Outro

Al skankend komen we aan het eind, de man met de bassgitaar perst nog wat wobble basses uit zijn bas, die na de langzame dreunen van de pauken en drumstellen komen. Gitaren gaan vanuit shredmodus een stukje naarbeneden, om tergend langzaam te eindigen in 'O Fortuna velut luna, statu variabilis, semper crescis aut decrescis, vita detestabilis'.

Moest het kwijt ...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Door Harm-Jan [Moderator Geloof] op woensdag 17-06-2009 11:19:23

      

1. Intro

O Fortuna velut luna, statu variabilis, semper crescis aut decrescis, vita detestabilis. Uiteraard met veel stampende laarzen, gezongen door donkere mannen stemmen. Uiteraard wat muzikale begeleiding door pauken, blasbeats, bazuinen, klaroenen, lituus, cornu en karnyx. Langzaam zwelt dit dan aan tot reusachtige cacafonie waar op de achtergrond een aantal gitaristen steeds meer naarvoren komen en het geluid langzaam wegsterft en overgaat in jankende, shreddende, priegel-proggitaren.

2. Janckendeshred

Combineer Dream Theater, Yngwie Malmsteen, Adagio, Buckethead en Terry Sirak met het drumwerk van Textures, Messugah, Gojira en/of Psykup en je krijgt wat ik in gedachten heb, natuurlijk met een spaarzamelijke stoot op de klaroen en karnyx (dit in plaats van überhippe synthesizergeluiden like Liquid Tension Experiment). Uiteraard is dit gedeelte helemaal instrumentaal.

3. Breakdown

De trommelaars en drummers gaan langzaam aan over in een breakbeat drum and bassachtige drumritme, gitaren shredden minder (hooguit van die skwiekjes zoals bijvoorbeeld bij Despised Icon of Impending Doom). Hier komen natuurlijk ook nog wat furieuze schreeuwachtige gruntjes bij kijken een soort combinatie waarbij een zin begint 'Akerfeldt-laag' en via 'Lamb of God-esque' eindigd in Anders Friden. Natuurlijk de stereotypische *core-breakdown ook aanwezig, langzaam maar zeker zet dit ook in, samen met de nu langzamer en lager geworden 'Amenbreaks' blijft dit een minuut of twee repeteren, om daarna even heftig terug te keren op de voorgaande manier, maar met een uitzonderingetje, namelijk...

Skankadoodle

De gitaartjes gaan op de typische ska manier, met een zogenaamd synocopisch ritme, gecombineerd met Amenbreaks en in plaats van het Hammondorgeltje een klassieke bazuin en in plaats van 'Ska Ska Ska' 'O Fortunska'. Een overgang na 3 minuten naar het Leitmotif van deel 2, progressieve ragska.. De mannen met de gitaren gaan weer klaar staan om bij het heerlijke moshstukje in te springen om de outro te verzorgen..

Outro

Al skankend komen we aan het eind, de man met de bassgitaar perst nog wat wobble basses uit zijn bas, die na de langzame dreunen van de pauken en drumstellen komen. Gitaren gaan vanuit shredmodus een stukje naarbeneden, om tergend langzaam te eindigen in 'O Fortuna velut luna, statu variabilis, semper crescis aut decrescis, vita detestabilis'.

Moest het kwijt ...

widegrin.gif

Wie had dat stukje over Black metal ist Krieg geschreven? widegrin.gif Was jij of Andreas toch?

OF jij had dat Gergemmer black metal geschreven.. zo zat dat widegrin.gif Een murmerer Sions rofl.gif

Ik heb daar echt een week lang voor pampus gelegen toen ik dat las widegrin.gif Geniaal was dat widegrin.gif

Ff zoeken waar dat staat widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid