Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

dit is wel heel makkelijk gezegd, zo veilig vanaf je bureaustoeltje achter je computertje.

ik geloof wel in god maar totaal anders dan de meeste hier. en ik bedoelde eigenlijk de traditionele christen. die moeten toch wel een sterk geloof hebben aangezien er continu geroepen wordt dat je net als jezus moet leven. hij wordt toch ook gekruisigd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ik geloof wel in god maar totaal anders dan de meeste hier. en ik bedoelde eigenlijk de traditionele christen. die moeten toch wel een sterk geloof hebben aangezien er continu geroepen wordt dat je net als jezus moet leven. hij wordt toch ook gekruisigd?

Ik denk dat er maar weinig traditionele christenen zijn die continu roepen dat je net als Jezus moet leven. Maar wellicht kun jij me meer inzicht verschaffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk je dan meer in de ''evangelische'' hoek zit te kijken. Traditionelen zie ik niet snel zeggen dat we meer op Jezus moeten lijken. (no offence)

Maar uhm, uitkomen voor je geloof is iets minder makkelijk dan je denkt danielle. Waarom. Omdat er reacties komen van mensen die het belachelijk vinden en je in de grond trappen. En in het ergste geval, waar dit topic ook over gaat, vervolgen. En dat wil niemand. Het liefste wil je bij iedereen goed in het boekje staan. En dat kun je goed verprutsten door 1 zin. (ik geloof in God) En dan spreek ik alleen van de mensen. Dan heb ik het nog niet over de regelrechte vijand van God. (satan) Die heeft ook nog wel heel wat te zeggen tegen je als je voor God uit komt. Dan kun je ook minder leuke tijden mee gaan maken. Het geloof is namelijk niet een triomftocht maar eerder een kruistocht (heel overdreven maar ik wil duidelijk maken dat het ook heel moeilijk is)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk je dan meer in de ''evangelische'' hoek zit te kijken. Traditionelen zie ik niet snel zeggen dat we meer op Jezus moeten lijken. (no offence)

Maar uhm, uitkomen voor je geloof is iets minder makkelijk dan je denkt danielle. Waarom. Omdat er reacties komen van mensen die het belachelijk vinden en je in de grond trappen. En in het ergste geval, waar dit topic ook over gaat, vervolgen. En dat wil niemand. Het liefste wil je bij iedereen goed in het boekje staan. En dat kun je goed verprutsten door 1 zin. (ik geloof in God) En dan spreek ik alleen van de mensen. Dan heb ik het nog niet over de regelrechte vijand van God. (satan) Die heeft ook nog wel heel wat te zeggen tegen je als je voor God uit komt. Dan kun je ook minder leuke tijden mee gaan maken. Het geloof is namelijk niet een triomftocht maar eerder een kruistocht (heel overdreven maar ik wil duidelijk maken dat het ook heel moeilijk is)

ik weet uit ervaring dat dat moeilijk is. ik ben vroegen door de hele klas gepest omdat we naar de kerk gingen. dus mij hoef je dat echt niet te vertellen. het is natuurlijk wel wat anders dan daadwerkelijk vermoord worden of gemarteld of zo maar dat is voor een kind natuurlijk ook heel moeilijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:

[...]

ik weet uit ervaring dat dat moeilijk is. ik ben vroegen door de hele klas gepest omdat we naar de kerk gingen. dus mij hoef je dat echt niet te vertellen. het is natuurlijk wel wat anders dan daadwerkelijk vermoord worden of gemarteld of zo maar dat is voor een kind natuurlijk ook heel moeilijk.

Ik heb soms ook moeten lijden als kind omdat we christelijk waren, maar een christen die lijd moet gelukkig zijn.

1 Petrus 4:14-16

Quote:
14 Indien gij door de naam van Christus smaad lijdt, zijt gij zalig, daar de Geest der heerlijkheid en de Geest Gods op u rust. 15 Laat dus niemand uwer moeten lijden als moordenaar, of dief, of boosdoener, of als een bemoeial. 16 Indien hij echter als Christen lijdt, dan schame hij zich niet, maar verheerlijke God onder die naam.

Wees elke keer gelukkig en verheugd als iemand je uitscheld omdat je christen bent, het is alleen maar een goed teken. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Christenen in Irak gekruisigd

dinsdag 17 juli 2007 10:27

Christenen in Irak lopen sinds enige tijd het risico dat zij slachtoffer worden van kruisiging. De martelpraktijken zijn door onder andere de VN vastgesteld aan de hand van getuigenverklaringen, aldus Tweede-Kamerlid Joël Voordewind.

Voordewind gaat zijn bevindingen voorleggen aan minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken. De parlementariër zei dit zaterdag vanuit Damascus. In de Syrische hoofdstad sloot een delegatie buitenlandwoordvoerders van de Tweede Kamer een reis door het Midden-Oosten af.

Een medewerker van de Verenigde Naties (VN) vertelde het ChristenUnie-Kamerlid van de kruisigingen, waarvan christenen in met name Bagdad slachtoffer zouden worden. ,,Men wordt aan een kruis gespijkerd en de armen worden met touwen vastgebonden. De touwen worden in brand gestoken. De slachtoffers zijn veelal bekeerlingen – mensen die de islam vaarwel hebben gezegd - en mensen die een in religieus opzicht gemengd huwelijk zijn aangegaan’’, aldus Voordewind.

Het Kamerlid noemt zijn bron bij de VN ,,betrouwbaar’’. ,,De bron heeft de informatie over deze martelpraktijken van drie mensen bevestigd gekregen. Daarbij was iemand die de kruisiging had overleefd en de gaten in zijn handen liet zien.’’ Hijzelf slaagde er zaterdag in iemand te vinden die volgens hem absoluut anoniem moet blijven, maar die de informatie van de VN wel bevestigde. De desbetreffende VN-medewerker was niet te spreken voor de krant. ,,Alles ligt zeer gevoelig hier’’, aldus Voordewind via de telefoon.

Het Kamerlid is geschokt door de barbaarse martelingen, ook al omdat christenen zo’n kleine minderheid zijn in Irak. ,,Hier in Syrië is 25 tot 30 procent van de Iraakse vluchtelingen christen, terwijl in Irak niet meer dan 3 procent van de inwoners christen is. Dat geeft aan dat christenen in Irak bovengemiddeld bedreigd worden. Ik heb begrepen dat ook in Noord-Irak stevige vervolging voorkomt en dat er kerken in brand worden gestoken.’’

Voordewind is inmiddels weer in Nederland. Hij gaat minister Verhagen vragen of hij de signalen die hij in Syrië kreeg, kan bevestigen. ,,Kan hij dat – en ik denk van wel – dan vraag ik hem de kruisigingen via de Nederlandse vertegenwoordiging in Bagdad onder de aandacht brengen van de Iraakse regering.’’

Bron: Nederlands Dagblad

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid