Raido 0 Geplaatst 27 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2006 Zo af en toe loop je tegen muziek aan die je niet kende maar (onverwacht?) erg goed blijkt te zijn. Volgens mij hebben we nog geen topic om dit soort ontdekkingen met elkaar te delen. Om het niet helemaal te laten verzanden in een ‘noem-je-favoriete-seculiere/christelijke-band/artiest’ topic stel ik voor dat het wel om een beetje een echte ontdekking moet gaan. Dus geen open deuren intrappen en roepen dat de nieuwe cd van bv Muse zo goed is. Het hoeven niet per definitie erg obscure bandjes te zijn, maar als ze overdag bij 3FM gedraait worden vallen ze af... Om het in goede banen te leiden, even een raamwerkje waar in je je ontdekking crediblekundig moet maken: Naam: {bandnaam} Style: {style} Beetje als: {bandnaam1}, {bandnaam2} Luister: {legale link naar mp3, of stream} Christelijk (dus of de band/artiest uit christenen bestaat): j/n Omschrijving: *persoonlijk blaat verhaal* Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 27 maart 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 maart 2006 Naam: the technoillogical myopia Style: 'threshold between rock and electronica' Beetje als: Ladytron, Portishead en een vleugje Sigur Rós. Luister: Letter,Tirsmo, Auto Exit #1, Mantra, War en Wizard. Christelijk: N Omschrijving: Te vaag voor worden, de nummers zijn eigenlijk meer soundscapes net als bij Sigur Rós (nee, het is totaal andere muziek, minder zweverig). Een van de mooie dingen van TTM is de stem van Ana, heerlijk gewoon. Ze hebben een totaal eigen sound daarom maar referenties als Ladytron en Portishead, maar The Gathering (acoustisch) of Nick Cave zouden ook bijna wel iestje passen. Kortom luister eens, en sta verwonderd te kijken. Link naar bericht Deel via andere websites
Dikkie 0 Geplaatst 27 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2006 Naam: Carbon Leaf Style: Classic Rock-achtig Beetje als: Sja, combinatie van Queen (muzikaal) en The Moody Blues e.d. (zang). Heel byzonder Luister: www.carbonleaf.com Christelijk (dus of de band/artiest uit christenen bestaat): N, denk ik Omschrijving: Op een dag afgelopen zomer, toen ik uit verveling Dr. Phil aan het kijken was, trad daar opeens een bandje op, wat alleen bekend is in Amerika. Cd-tje van opgezocht op internet, en het is echt heel coole muziek, beetje lichte rock. Eigenlijk onbegrjipelijk dat die niet ook buiten Amerika bekend zijn! Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 27 maart 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 maart 2006 Naam: Aarni Style: avant-garde doom metal/atmospheric doom metal Beetje als: Canaan, 3rd and the Mortal Luister: Persona Mortuae Cutis, Pandemia en Meer Downloads Christelijk: N Avant-garde/atmospheric doom metal luister ik de laatste tijd ook steeds meer; dat is haast geen metal meer, hooguit de extreem langzame riffs en drums verder is het totaal anders; vaak zonder grutns maar met vrouwelijk zang (of gewoon instrumentaal). Dus het is best luisterbaar voor mensen die normaal helemaal niet houden van metal Link naar bericht Deel via andere websites
Lupa 0 Geplaatst 27 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2006 Naam:Hinder Style: Rock Beetje als:hmm, tja, geen idee Luister: 1 Christelijkee, denk het niet. Ik kwam er, zoals boven al gezegd heel toevallig bij. Ik downloade een paar liedjes van Hind(geen idee waarom) en kwam toen op Hinder uit. Ik heb er niet erg veel liedjes van, maar vind ze wel leuk. Volgens mij is het een franse zanger, want ik vond alleen maar franse sites. Vooral Lips of an angel vond ik een mooit lied. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 28 maart 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Naam: 3rd and the Mortal Style: avant-garde doom metal/atmospheric doom metal Beetje als: Canaan, Aarni Luister: Autopoema, Zeppoliner, Drone en Meer ... Christelijk: N Ik weet niet of jij (of anderen) er van houden, maar avant-garde/atmospheric doom metal luister ik de laatste tijd ook steeds meer; dat is haast geen metal meer, hooguit de extreem langzame riffs en drums verder is het totaal anders; vaak zonder grunts maar met vrouwelijk zang (of gewoon instrumentaal). Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Naam: Pete Murray Style:Pop/lichte rock tint in sommige nummers Beetje als: Jack Johnson, John Mayer Luister: Officiële site van Pete Murray, Christelijk: Nope Link naar bericht Deel via andere websites
Groninger 0 Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Naam: Zero7 Style: Electronic/Chill Out Beetje als: Air, Hooverphonic Luister: [luister] [luister] [download] Christelijk: Nope Omschrijving: Ik heb wat verschillende nummers opgezocht van 3 verschillende cd's om een totaal beeld te geven van Zero7. De luister opties zijn alleen de down-tempo kant van Zero7. De download versie bevat ook wat electronic van deze band. Conclusie van deze band: heerlijke chill out, afgewisseld met Jazz en electronic. -edit- Je hebt WinAce nodig om het bestand uit te pakken (de verbeterde versie van WinZip) Link naar bericht Deel via andere websites
Groninger 0 Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Naam: Ozark Henry Style: singer/songwriter (met dank aan Raido ) Beetje als: moeilijk, volledig eigen geluid Luister: [download] Christelijk: Nope Omschrijving: Ozark Henry is moeilijk in een hokje te plaatsen, wat vooral opvalt is zijn opvallende stem. Ozark Henry (Piet Goddaer) heeft in België al ongekend succes maar is in Nederland volgens mij nog redelijk onbekend. Om een indruk te geven hoe groot Ozark Henry ondertussen al is in België. Hij speelde op veel festivals (waaronder Pinkpop 2003) en was alweer één van de hoogtepunten van Rock Werchter (Ozark Henry viel het jaar ervoor ook al erg op). Piet trad op met de legende Toots Thielemans, 130.000 mensen kwamen naar het concert kijken! [meer] Je hebt WinAce nodig om het bestand uit te pakken (de verbeterde versie van WinZip) Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Ozark Henry heeft ook een geweldig mooi nummer met Sarah Bettens!!(you always know your home) een aanrader Link naar bericht Deel via andere websites
Groninger 0 Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Als jij weet in welk 'hokje' Ozark Henry valt, pas ik dat nog even aan Het is in elk geval erug lekkere muziek Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Quote: Op dinsdag 28 maart 2006 11:46:52 schreef Groninger het volgende: hou et maar zo.. zoveel ken ik niet van em.. Pop en rock in ieder geval Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 28 maart 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Quote: Op dinsdag 28 maart 2006 11:49:01 schreef Mister_L het volgende: [...] hou et maar zo.. zoveel ken ik niet van em.. Pop en rock in ieder geval Dat noemen ze dan meestal singer/songwriter muziek. Link naar bericht Deel via andere websites
Groninger 0 Geplaatst 28 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 veranderd Nu maar weer BOT en nieuwe muziek plaatsen Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 28 maart 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2006 Naam: The Electric Soft Parade Style: indie rock Beetje als: Clap Your Hands Say Yeah, Whe Are Scientists en Elbow Luister: Cold World en Myspace. Christelijk: N In mijn opinie een van de fijnere indie rockertjes van het moment, puur, rockig, jong en onbezonnen en fijne lyrics bijna fijner als The Arcade Fire of The Killers Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 17 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 mei 2006 Naam: Peacespeakers Style: lounge/nu-jazz Beetje als: Air Luister: Cold World. Christelijk: N Alles wat gratis is hoeft niet direct slecht, wanstaltelijk of lelijk te zijn. Peacespeakers is wel een voorbeeld daarvan. Link naar bericht Deel via andere websites
das fritsel 0 Geplaatst 17 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2006 raido, jij ontdekt wel veel Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 17 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 mei 2006 Quote: Op woensdag 17 mei 2006 10:08:31 schreef das fritsel het volgende: raido, jij ontdekt wel veel Dat is leuk, opzich wil ik nog veel meer tippen maar dan moet ik zoveel links zoeken enzo Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 17 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2006 naam: the starting line style: pop punk met een beetje emo beetje als: all-american rejects, the early november luister: http://myspace.com/thestartingline Christenlijk: volgens mij wel ja Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 18 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2006 naam: The XYZ Affair style: rock/indie/pop beetje als: zou zo 1-2-3 even niets kunnen bedenken luister: http://www.myspace.com/thexyzaffair christenlijk: neen Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 18 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 mei 2006 naam: Sleeping at Last style: indie rock/emo beetje als: the new amsterdams? luister: http://www.sleepingatlast.com/media/Capture/Capture.zip (gratis album) christenlijk: ja Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 18 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2006 naam: TheAdorables style: indie/rock/alternative beetje als: ppff.. weet niet echt.. luister: www.myspace.com/theadorables christelijk: nee Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 18 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2006 *nath* ontdekt ook al veel Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 18 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 mei 2006 * Raido doet wedstrijdje met *nath* naam: Feindflug style: industrial/ebm beetje als: Tactical Sekt, Suicide Commando en Artz+Pfusch luister: www.myspace.com/feindflug christelijk: neen! Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 18 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2006 naam: Blessed By A Broken Heart style: hardcore/metalcore/screamo beetje als: the chariot luister: http://www.myspace.com/bbabh christenlijk: JAZEKER! Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten