Spring naar bijdragen

hoe nu verder


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:49:38 schreef Next het volgende:

ik ben david 20 jaar en ik wil graag weten hoe je christen kunt worden. ik weet nu dat god bestaat maar hoe nu verder

Hoi David,

Wat heeft je doen overtuigen? Blijkbaar heeft iemand je al wat verteld of heb je zelf al wat gehoord?

Link naar bericht
Deel via andere websites

he, hier zijn zeker mensen die je kunnen helpen met je zoektoccht.

Ik vraag me af of je al een bijbel hebt? In de Bijbel kun je God leren kennen, en Jezus.

En een manier om tot God te komen is bidden, gewoon praten tot God.

Hoezo wil je christen worden? (no offence, ben benieuwd)

Link naar bericht
Deel via andere websites

dwarrel

heb ik gedaan maar ik heb een vrij klein scherm

dave

door wat ervaringen ben ik er achter gekomen. maar dat zijn denk ik geen dingen die jullie willen horen. in elk geval weet ik dat als de duivel bestaat dat god ook moet bestaan. en ik zoek nu bescherming bij god als dat mogelijk is. ik heb zo mijn fouten gemaakt.

holla

ik heb zelf geen bijbel maar wil die wel kopen als dat nodig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 22 maart 2006 12:06:55 schreef Next het volgende:

dave

door wat ervaringen ben ik er achter gekomen. maar dat zijn denk ik geen dingen die jullie willen horen. in elk geval weet ik dat als de duivel bestaat dat god ook moet bestaan. en ik zoek nu bescherming bij god als dat mogelijk is. ik heb zo mijn fouten gemaakt.

Iedereen heeft fouten gemaakt en maakt deze nog steeds. Dat is geen enkel probleem om bij Jezus en God te komen. Het is wel goed om te beseffen wie God is en wat Jezus gedaan heeft. Ook al gebruik je God nu wellicht eerst als uitvlucht of bescherming tegen de duivel, daar hoef je je niet schuldig over te voelen. Leer Jezus kennen en wat Hij gedaan heeft, zo leer je ook over de genade en liefde die God de Vader voor je heeft.

Als jij voor Jezus kiest en belijdt dat je zondig bent geweest, dat Jezus voor jouw zonden gestorven is en dat de Vader Jezus heeft opgewekt uit de dood dan wordt je een kind van God.

Kijk eens naar deze site:

http://willemdevink.web-log.nl/

Willem geeft dagelijks een goede boodschap en er staan een aantal studies op die erg goed zijn om mee te beginnen:

Over vergeving:

http://willemdevink.web-log.nl/categorie/90681

100% genade:

http://willemdevink.web-log.nl/categorie/124089

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi

Kijk weetje hoe het zit? God is liefde. En in zijn liefde heeft hij ons gemaakt. God is ook heilig en rechtvaardig. Dan komt er een probleem... God moet in zijn rechtvaardigheid ons straffen om onze zonden en ongerechtigheden... maar dat wilt hij eigenlijk ook niet omdat hij zo van ons houdt! Onze ongerechtigheden en zonden daar moest mee worden afgerekend! Hoe heeft God dat gedaan? Hij heeft zijn eigen zoon gestuurd naar de aarde (Jezus christus) en die heeft de straf voor onze zonde gedrage door aan het kruis te hangen. En gemarteld te worden. Hij heeft de straf die ons toekwam gedragen! En daarom zijn we nu bevrijd van de macht van de duivel (die alleen macht heeft als er zonde is).

Als jij bevrijd wilt worden van de duivel en een kind van God wilt worden. Dan moet je dit bidden:

God ik dank u dat u Jezus christus gegeven hebt voor mijn zonden. Ik geloof dat hij voor mijn zonden gestorven is. Ik geloof dat zijn kruisdood mij weer kan verzoenen met u. En dat ik dan kind van god ben. Here jezus kom alstublieft in mijn leven. Ik neem u aan als mijn verlosser en mijn Heer. Ik wil leven met u en voor uw. Here jezus vergeef nu al mijn zonden (noem ze anders ook speciafiek op) en ik vraag u dat u nu woning komt maken in mij. Here God kom alstublieft met uw heilige geest nu in mijn wonen.

Het is heel belangerijk dat je een bijbel hebt. Dat is als ware ons voedsel. Zo kunnen we God beter leren kennen. En leren van hem. Het is ook belangerijk dat je God zoekt in gebed. Dat is geen formele bezigheid. Je gaat naar God toe met al je problemen en praat met hem. Je vraagt hem dagelijks vergeving voor je zonden. Bespreek alles met hem. Leer hem kennen. Kind van God zijn is een 'relatie' hebben met God. En hem leren kennen.

Zoek ook een kerk. Ik weet niet waar je ongeveer woont. Ik zou je kunnen helpen met een kerk. Een alpha-cursus is ook erg aan te bevelen. Daar leer je de basis van je geloof. En kan je met mensen er over praten. Er is er vast wel eentje bij je in de buurt.

Dag dag

Link naar bericht
Deel via andere websites

het klinkt misschien allemaal heel stom ofzo maar ik weet gewoon niet echt hoe ik nu moet beginnen. ik begrijp ook niet echt hoe het zit met jezus, en dat hij gestorven is want ik d8 altijd dat christenen geloven dat hij juist leeft. maar ik moet ook bekennen dat ik atheistisch ben opgevoed. ik hoop niet dat jullie dat erg vinden.

de informatie over god die ik kan vinden is allemaal vrij lastig uitgelegt voor een leek zoals ik. ik ben allesbehalve dom ofzo maar ik heb op een openbare school gezeten en heb eigenlijk nooit iets over het geleef geleerd.

bidden wil ik wel, maar ik weet niet echt hoe dat moet. teminste, ik weet wel dat je je ogen dicht moet doen en handen samen, maar dan weet ik niet meer wat ik moet zeggen. en dan kan ik het ook niet oplezen.

een bijbel heb ik weleens iets in gelezen, maar zoals ik al eerder zei vind ik de meeste info op internet al vrij lastig voor een leek zoals ik. zou ik evt. ook met een kinderbijbel kunnen beginnen?

ik woon in haarlem. er zijn wel kerken hier maar ben daar niet lid van ofzo. en ik ken niemand daar verder.

wie is de heilige geest?

ik zal eens kort uitleggen hoe ik weet dat god bestaat. ik ben een keer geesten gaan oproepen met vrienden (ik weet dat dat fout is, ik heb daar spijt van en hoop dat ik nog wel op dit forum mag blijven want ik wil echt de goede weg op). vanaf toen had ik nachtmerries, voelde ik aanrakingen van geesten en lieten ze mij niet meer met rust. toen ik een keer alleen thuis was voelde ik ze weer overal, en begon te huilen. ik vroeg eigenlijk in het niets om hulp, en toen ik de tv aanzette zag ik mensen zingen, ik geloof iets van 'jezus zal je redden' en dus wist ik dat hij bestaat.

verder heb ik ook gewoon heel veel fouten gemaakt. ik heb mijn school niet afgemaakt, ben bekend bij justitie en heb een drugsverleden. veel lol gemaakt in die tijd maar uiteindelijk ook veel kapot gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
het klinkt misschien allemaal heel stom ofzo maar ik weet gewoon niet echt hoe ik nu moet beginnen. ik begrijp ook niet echt hoe het zit met jezus, en dat hij gestorven is want ik d8 altijd dat christenen geloven dat hij juist leeft. maar ik moet ook bekennen dat ik atheistisch ben opgevoed. ik hoop niet dat jullie dat erg vinden.

nee joh, het is juist hartstikke goed dat je dan toch God gevonden hebt!

Met Jezus zit het(volgens mijknipoog_dicht.gif) ongeveer zo: Hij heeft de zonden van de mensen op zich genomen, dus zegmaar alle fouten die wij gemaakt hebben, daarvoor heeft Hij schuld genomen, toen is Hij aan het kruis gehangen, afgedaalt in de hel, en de duivel verslagen. En toen is hij weer opgestaan uit de dood, daarna is hij (dat vieren we met hemelvaart) naar de Hemel gegaan. Door dat Hij dit voor ons gedaan heeft, kunnen onze zonden vergeven worden.

euhm bidden, bidden is denk ik iets heel persoonlijks, je hoeft heus niet perse je handen te vouwen ofzow, meestal is ogen dicht wel fijner kun je je beter concentreren. probeer gewoon onder woorden te brengen waar je je mee bezig houdt, waar je mee zit, en vraag Hem om hulp. En misschien kun je ook dankuwel zeggen omdat Hij jou beschermt en geholpen heeft/nog steeds helpt.

De Heilige geest is een beetje moeilijk uit te leggen vind ik, Het is zegmaar de Geest van God die in jou werkt, misschien kan iemand anders dit beter uitleggen.

En iedereen maakt fouten, maar door Jezus kunnen we ervan verlost worden. Hij zal je schoon wassen, en een nieuw begin laten maken.

nou ik hoop dat je hier iets aan hebt smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Next,

Als je allemaal vragen hebt, en niet weet waar je precies moet beginnen, kun je denk ik het beste eens een kerk inlopen. Er zijn genoeg verschillende kerken in Haarlem. Na afloop van een kerkdienst kun je dan aan mensen vragen wat er precies bedoeld werd met dingen die gezegd zijn tijdens de dienst, of je kunt een van de voorgangers aanspreken. Zij zijn altijd bereid om op je vragen te antwoorden, tenminste, bij mij in de kerk wel en ik neem aan dat het in andere kerken niet anders is. Voorgangers zijn de mensen die de kerkdienst leiden.

Bidden ervaren veel mensen als praten met de Eeuwige. Ze vertellen dan wat hen dwars zit, waar ze dankbaar voor zijn, wat hun angst is, maar vaak vragen ze ook of zaken als honger, rampen en oorlog bestreden en voorkomen mag worden.

Een voorbeeld van een gebed waarin eigenlijk alles waarvoor je kan of zou moeten bidden, is het 'Onze Vader'. Ik denk dat als je deze woorden op google intikt, je de complete tekst van het gebed wel als resultaat krijgt. Je kan dan na verloop van tijd het gebed uitbreiden met dingen die jij belangrijk vind.

Je kunt bijvoorbeeld ook in het gebed steeds vragen of de Eeuwige jou in de waarheid wil leiden, zodat je in een kerk terecht komt die naar Zijn wil handelt.

Onderschat de kracht van het gebed niet, want wie met een oprecht hart bid, zal worden verhoord. Daar ben ik van overtuigd.

Tot slot kan ik je aanraden om een bijbel te kopen. Daarin staat de geschiedenis van Israel beschreven en de bemoeienis die de Eeuwige met dat volk had. Ook staat er de geschiedenis in van Jezus en van de eerste christenen.

Ik wens je veel succes en mocht je vragen hebben over bijbelgedeelten of andere zaken binnen het christendom, dan kun je die altijd op dit forum kwijt.

Ciao,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

is het boek een soort kinderbijbel of heel wat anders

en moet bidden ook perse in van die moeilijke woorden en nette taal of kun je ook gewoon praten zoals tegen mensen. en hoe kun je praten als je geen antwoord kunt krijgen

sorrie van mijn stomme vragen

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi,

echt geweldig dat jij hebt mogen zien dat de here Jezus jouw leven wil veranderen. ben echt blij dat je je hulp bij Hem zoekt. en weet je. jij bent niet de enige die fouten maakt. ik ben zelf gereformeerd vrijgemaakt opgevoed, dit is in de volksmond een vrij strenge kerk. heb dus een gedegen opvoeding gehad wat gegrond was op het geloof in God en ik heb Hem eigenlijk ook pas een jaar geleden mogen/kunnen vinden. heb ook een drugs verleden, ook wel eens met justitie in aanraking geweest en nog veel meer dingen. maar weet je wat ik steeds meer mag leren. God wil niets liever dan mij vergeven en een nieuw leven met mij starten. daarom ben ik ook zo blij dat nu de here jouw 'geroepen' heeft jij Hem probeert te antwoorden.

je suggereerde zelf al aan de kinderbijbel. ik denk dat dat de perfecte start is voor jouw om Gods grote liefde te leren kennen. als God het wil heb jij nog een heel leven om de bijbel te bestuderen. zoals de bijbel zelf zegt, begint met melk en je groeit door tot je vast voedsel kunt gebruken. begin gewoon maar es met het lezen van de kinderbijbel en stel jouw vragen hier of ergens anders aan mensen. ik denk dat we daar allemaal weer wat beter van worden. het is voor iedereen goed om soms weer bij het begin te beginnen.

ik wens je heel veel kracht en succes toe. en klinkt mischien raar voor jouw, maar ik zal voor je bidden en ik hoop iedereen hier!

sterkte..

Link naar bericht
Deel via andere websites

euhm ik denk dat het gaat om je oprechtheid, als jij oprecht moeilijke woorden gebruikt is et oke maar als jij beter kunt bidden met normale woorden (zoals ik puh2.gif) kun je beter 'gewoon doen'. En je kunt wel antwoord krijgen, niet zo zeer een gesprek ofzo, maar door wat Hij doet in jou leven. Bijvoorbeeld wat jij noemde in je ervaring zegmaar, dat was een heel duidelijk antwoord van God op jou vraag voor hulp.

en vragen zijn neit stom! vragen zijn juist slim.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Next,

Weetje al jou fouten enzo. Als jij bij jezus komt zijn ze vergeven. Sorry als wij het moeilijk hebben gemaakt voor je. Voel je niet vervelend daardoor. Jezus zegt dat hij op de wereld is gekomen niet om haar te veroordelen maar om het te redden. Dus ook het redden van jou en mij.

Het is gewoon dit. Kom bij Jezus. Bij jezus is alles. Genezing vergeving. Hij wist je verleden uit. Hij wilt je opbeuren. Vraag vergeving voor alles. Bij hem is onvoorwaardelijke liefde. Weetje hij staat als het ware met zijn armen open voor je. Je hoeft in principe maar 1 ding te weten voor op dit moment. En dat is: jezus.

Misschien kan je eens naar http://www.shelter-haarlem.nl/index.php en kunnen ze je daar opvangen en met je praten. Schaam je niet. Ga gewoon. Daar kunnen ze ook voor je bidden zodat al je nare dromen weg zullen zijn. Je kan daar natuurlijk ook zelf voro bidden maar het is heerlijk om andere mensen voor je te laten bidden.

Of neem contact op met;

Healing Rooms Haarlem

Evang. Centr., Eksterlaan 1

Openingstijden: dinsdag 11.00 - 13.00 (oneven weken)

en op de even weken vrijdag 20.00 - 21.00 uur

Directors: Henk & Carla van Soest

Tel: 06-40988311 (bij voorkeur op dinsdag en vrijdag)

E-mail: healingrooms.haarlem@euronet.nl

Schaam je niet. Kom gewoon. Jezus zegt in de bijbel:

Komt allen die vermoeit en belast zijn. En ik zal je rust geven.

Dat is het eenigste wat je op dit moment hoeft te weten. Jezus staat met zijn armen open voor jou. En je hoeft niet bang te zijn... kom bij hem... God is liefde. Dus je hoeft niet formeel tegen God te doen. Hart tot hart.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:30:28 schreef Next het volgende:

is het boek een soort kinderbijbel of heel wat anders

en moet bidden ook perse in van die moeilijke woorden en nette taal of kun je ook gewoon praten zoals tegen mensen. en hoe kun je praten als je geen antwoord kunt krijgen

sorrie van mijn stomme vragen

Het Boek is een vrije vertaling, waarmee ik bedoel dat dit geen letterlijke vertaling van de oorspronkelijke tekst is.

De nieuwe bijbelvertaling is in normaal gangbaar Nederlands, zodat dit volgens mij ook niet (al te) moeilijk is om te lezen.

Het is inderdaad een goed idee om eens een kinderbijbel door te lezen. Op die manier raak je snel bekend met de geschiedenissen die in de bijbel staan.

Bidden hoeft niet met dure en nette woorden. Het maakt niet uit in welke taal, of met welke woorden je bid. Je kunt dus gewoon in je eigen woorden bidden.

Er zijn overigens ook een heel aantal mensen die ervan overtuigd zijn dat je wél antwoord krijgt op je gebed. Sommigen zijn ervan overtuigd dat je antwoord krijgt door middel van dingen die in je leven gebeuren, of veranderen. Anderen zijn ervan overtuigd dat je letterlijk antwoord krijgt. Dat is dan bijvoorbeeld in kerken waar mensen geloven dat de Eeuwige door middel van de gave van profetie tot hen spreekt. Op zich geen onlogische gedachte, want, zou Hij die de mond gemaakt heeft Zelf niet kunnen spreken?

En: stomme vragen bestaan niet, stomme antwoorden wel knipoog_dicht.gif

Ciao,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ga vanavond proberen te bidden en vergeving te vragen. en ik ga morgen een kinderbijbel kopen, dan begin ik vast daarmee. en als ik dat een beetje begrijp dan ga ik een echte bijbel kopen denk ik. ik heb ook iets gehoord over de allernieuwste vertaling en die schijnt heel goed leesbaar te zijn dus dat lijkt me wel wat.

een kerk wil ik ook heen maar durf ik nog even niet. ik denk dat ik eerst voor mezelf even ga kijken wat het christelijke geloof nou precies is. of ben ik dan nog geen christen? heel erg bedankt voor jullie hulp!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey next smile.gif

Als eerste wil ik zeggen dat ik het super vind dat je God hebt gevonden smile.gif

Ik wil ook even zeggen (hoewel het vast al vaker is gedaan) dat je al je vragen gewoon mag stellen hoor, hoe stom jij ze ook vindt klinken dat zijn ze niet, je wil het graag weten en we vertellen het graag aan je en geven er graag uitleg over big-smile.gif

Ik lees in je reactie hierboven dat je een kinderbijbel gaat kopen, ik denk dat dat een hele verstandige keuze is, de kinderbijbel geeft je namelijk op een makkelijke manier een stuk basisbijbel kennis mee, in een gemakkelijk te begrijpen taal.

Wat betreft het bidden, bij bidden hoef je niet perse met je ogen dicht en je handen gevouwen te zitten, het is een gewoonte omdat zeker met je ogen dicht je, je aandacht er beter bij kan houden.

Ik heb even wat voor je opgezocht op internet over bidden, en zal het onze vader hierbij zetten.

Voor een christen is dit het belangrijkste gebed wat er is

Wat is bidden...

Bidden is niets anders dan praten tegen God.

Hoewel jij God misschien nog niet kent, kent hij jou wel! Hij weet wat er in jouw hart leeft. Daarom is het belangrijk dat je niet zomaar wat zegt maar dat de woorden die je tot God spreekt komen. vanuit je hart komen

Zoals een kind alles met zijn vader mag bespreken mogen wij alles met God bespreken als je Hij tenminste écht je Vader is.

Je hoeft je ook niet af te vragen of God jouw woorden hoort want in Mattheus 7;11 doet God de belofte dat Hij onze gebeden uit genade verhoort, al kan het bidden weleens een worsteling zijn (psalm 88)

Voor het gebed zijn er een paar aanwijzingen die in de Bijbel staan vermeld:

1: We moeten niet bidden om onze hartstochten te laten vervullen (Jakobus 4;3)

2: Bidt niet om het alleen maar aan anderen te laten zien (Mattheus 6;5)

3: Gebruik geen overdaad aan woorden (Mattheus 6;7)

4: Bid in geloof en twijfel niet ( Jakobus 1;6-7)

We weten al dat God onze gebeden hoort. In Mattheus 7;7 staat: 'Bidt en u zal gegeven worden'.

Er staat echter niet dat er gegeven wordt wat je in gebed vraagt. Soms geeft God iets geheel anders, maar het is altijd iets wat Hij goed voor ons acht. (vergeet niet dat je er als christen voor hebt gekozen dat Zijn wil geschiedt in jouw leven).

Over een verplichte bidhouding staat niets geschreven in de Bijbel. Je mag knielen, liggen, staan, zitten...maar er moet wel een eerbied zijn. Het is niet de houding die belangrijk is maar de eerbied die je hebt op het moment van bidden (die overigens wel vaak in een houding wordt geuit).

Jezus leerde zijn discipelen het Onze Vader'.

Het 'Onze Vader' is een samenvatting van al hetgeen er in onze gebeden een plaats mag krijgen

Hier staat een het Onze Vader en een uitleg wat je nou precies bid

Bron: http://members.chello.nl/~g.m.p.clarijs/bidden.html

Vrede Taam

[edit]typo's ook altijd[/edit]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ha Next,

ten eerste: fantastisch dat ook jij Jezus wil volgen!

denk niet dat jij hirt niet mag zijn omdat je slechte dingen hebt gedaan (dan doen we tenslotte allemaal) Jezus is daarom voor jouw gestorven, Jezus heeft de straf voor jou gedragen!

Als ik je een Bijbelvertaling kan aanraden dan is het wel de NBV (Nieuwe Bijbel Vertaling) deze is betrouwbaar en in een begrijpelijke taal geschreven. (hij is ook on-line beschikbaar op www.biblija.net

over het bidden: je wilt een relatie met God, om een relatie in stand te houden moet je regelmatig met elkaar kunnen praten, anders werkt het niet echt denk ik toch?

daarom mogen wij bidden. zie bidden als praten met God, dat kan dus over alles gaan wat je maar kwijt wilt (over die ene persoon die je zo waardeerd/over de boodschappen die je hebt gedaan) je kan je zorgen bij Hem kwijt, je kan Hem dingen vragen (om hulp met een toets bijvoorbeeld)

wat ook erg belangrijk is bij een gebed is God de ruimte geven om te antwoorden, onthoud de dingen waar je om gevraagd heb en dank God ervoor als Hij je geeft waar je om gevraagd hebt. (dat kun je dus zien als een antwoord van God)

verder wil ik je devolgende bijbeltekst meegeven, dit is hét punt waar het christen zijn om draait;

Joh 3,16

      

Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

God houdt van ons allemaal, ook van jou Next, wat je ook hebt gedaan.

ik zal voor je bidden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Next,

Ik heb zelf Het Boek,de Bijbel in wat modernere taal zeg maar, waar ik in lees.Ik vind het een stuk duidelijker dan de Statenvertaling van de Bijbel en ook begrijpelijker.Goed om met een kinderbijbel te beginnen!Ik ben niet zo van de duidelijke tips en punten aandragen,zoals sommige van mijn mede crediblers dat wel kunnen,

Maar God is het waard om te leren kennen en Hij houdt van jou,onvoorwaardelijk!!.Er wordt aan je gedacht en voor je gebeden hier!big-smile.gifpray.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

xx-taam-xx

dus ik mag niet bidden voor een tentamen en ik moet het wel menen. daz wat er staat toch denk ik.

kep inmiddels een kinderbijbel gekocht. een echte bijbel volgt als ik deze uit heb. echt supermooie verhalen!!!

ik vind alleen het verhaal van abraham moeilijk te begrijpen. dat hij zijn eigen zoon moet offeren.

en ik snap de kruiziging van jezus nog niet echt goed.

kep gebeden tot god en heb god bedankt voor alles wat ik heb. en dat ik leef. en dat hij mij nu helpt met het christendom. heb hem ook bedankt voor jullie en dit forum!

IK WIL IEDEREEN DAN OOK BEDANKEN!

ik kom vast nog met meer vragen binnenkort

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
dus ik mag niet bidden voor een tentamen en ik moet het wel menen. daz wat er staat toch denk ik.

...

ik vind alleen het verhaal van abraham moeilijk te begrijpen. dat hij zijn eigen zoon moet offeren.

euhm ik denk dat het meer is dat je niet moet zeggen: God geef mij alsjeblief een goed cijfer, maar je kunt denk ik wel gewoon vragen of hij je wil helpen bij het begrijpen van stof snapje. En idd je meot het wel menen smile.gif

Bij abraham gaat het er denk ik vooral om, dat je alles voor God moet kunnen geven, hoe dierbaar het je ook is. Toen God zag dat Abraham dat voor hem wilde doen, hoefde het geloof ik ook niet meer, snapje, dus het gaat erom dat je alles voor God wil doen en laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid