Spring naar bijdragen

Corpsepaint/Warpaint


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik vind corpsepaint erg gaaf!! Niks mis mee ook als je het mij vraagt. Tja, ik vind dat het gewoon bij de show hoort. Ik vind echter wel dat het moet passen bij waar de band over zingt, zoals Slechtvalk zingt over de Middeleeuwen en andere bands over het slachten van demonen dan mogen daar best bijlen zwaarden en bloed bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:34:52 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Immortal vind ik zowizo al een tikje belachelijk.

Btw, wat een harken trouwens in die clip.

Zelfs een komkommer heeft een betere live performance.
puh2.gif

boosrood.gif Immortal is gaaf! Je kan geen gekke dingen doen als je zo'n nummer als dat speelt. Te snelle muziek...

Quote:
Op zondag 26 maart 2006 10:44:31 schreef My Spiritual War het volgende:

[...]

Tjaa, dat voel je zelf het best aan denk ik, ik kan niet gaan oordelen van dit en dat is wel waardig, en dat niet..., maar ik heb bij een aantal bands meer het gevoel dat ze er meer showen dan dat het een betekenis heeft,,,

Klopt, sommige bands doen geen corpsepaint meer omdat ze vinden dat het een soort van hype is geworden in de blek metal scene

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

ik vind het wel gaaf. het hoort bij het gehele plaatje wat ze duidelijk willen maken met hun muziek. Slechtvalk bijvoorbeeld wil laten zien dat het leven meer is dan gewoon doen wat je doet, maar dat het echt een strijd is. hun lyrics maken dat duidelijk, als een soort van gelijkenis, en dat willen ze ook laten zien door hun uiterlijk en hun show. ik vind het bijdragen, en ik zie niet in waarom 't niet zou kunnen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:40:19 schreef Thrasher het volgende:

Ik vind het altijd raar om een christelijke band te zien met corpse paint want het geeft ze toch meteen een soort van ''evil'' uitstraling

(ben zelf geen christen)

Niet iedere christen loopt met blije kleurtjes rond en roept om de seconde "Jezus maakte mij blij!!!".

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 10 months later...
Gast Anon_phpbb

Corpse-painting is het "verven" van je lichaam, het wordt vaak gebruikt in de blackmetalscene. Dit doen vele bands om hun muziek kracht bij te zetten, en gaat dan vaak gepaard met het dragen van zwart leer, spikes en kogelriemen. De hoofdkleuren zijn zwart en wit. 'Corpse' is het Engelse woord voor 'lijk' en 'paint' is 'verf'.

(wikipedia, kon je zelf ook op zoeken)

en black metal zonder corpsepaint enzovoort is geen echte black metal.

bloed staat voor destructie.

het is ook een methode om onbekend te blijven, zodat niet zomaar iedereen op straat je herkend.

black metal gaat over werelddestructie dus ik snap niet waarom christenen er zowieso naar luisteren.

en war paint werd gebruikt in gevechten door de: saksen, noren, vikingen enzovoort.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

...

en black metal zonder corpsepaint enzovoort is geen echte black metal.

bloed staat voor destructie.

het is ook een methode om onbekend te blijven, zodat niet zomaar iedereen op straat je herkend.

black metal gaat over werelddestructie dus ik snap niet waarom christenen er zowieso naar luisteren.

...

Onzin, de grote black metalbands van vroeger zijn op een gegeven moment gestopt met het verven van hun giechel omdat het een gimmick, een truucje is geworden. Tegenwoordig is het een cliché.

Corpsepaint is helemaal niet nodig als masker, de meeste black metal bands zijn slipknot niet die overal ter wereld in videoclips verschijnen en zo anonimiteit prtoberen te bewaren.

Werelddestrucite is een te vage term. Black metal gaat over haat en intolerantie.

Jij moet je huiswerk beter doen. 'black metal zonder corpsepaint is geen black metal', hahaha, wat een poser ben je dan zeg. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid