Spring naar bijdragen

Metallica 8 juni 2006


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

christenen MOGEN niet naar MetallicA luisteren..?:o

ik vind dat jij je mond niet zo MAG openhalen over MetallicA!!! en sorry maar ik vind MetallicA belangrijker als dat hele christelijke gedoe!! van geloof krijg je oorlogen en van metallica geen geweldig gevoel (ik heb 8 juni 2006 in Gelredome meegemaaktknipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joh, Metallica is niet mooi, zonder metallica was metal anders geweest (dan was die akelige thrash er mooi niet geweest), en het laatste album zuigt gewoon zo hard, dat is nu-metal (niets mis met nu-metal hoor knipoog_dicht.gif).

Relax wel, anders ben je hier vermoedelijk zo weer weg smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Joh, Metallica is niet mooi, zonder metallica was metal anders geweest (dan was die akelige thrash er mooi niet geweest), en het laatste album zuigt gewoon zo hard, dat is nu-metal (niets mis met nu-metal hoor ).

Relax wel, anders ben je hier vermoedelijk zo weer weg

Wat bedoel je met al die akelige Thrash? Als je daarmee de Thrash Metal bedoelt heb je het volkomen fout, aangezien de Thrash Metal al langer bestaat dan Metallica. Daarbij werd het hoogte punt hiervan Slayer, en dat begon tegelijk met Metallica.

Als je de Nu-Metal bedoeld, ik heb er ook niet echt iets mee, alleen voor Slipknot heb ik nog enigzins respect. Je kan veel zeggen over Slipknot, maar orgineel zijn ze wel. Je hebt weinig bands die met 8 man op een podium staan, waarvan er 3 instrumenten bespelen die eigenlijk niet bestaan.

O en over het laatste album, (St. Anger) Het is een goed album, alleen voor Metallica doen kan het gewoon veel beter. Daarbij is het geen Nu-Metal, het komt eigenlijk meer in de buurt van een vreemde combinatie tussen Thrash en Speed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Wat bedoel je met al die akelige Thrash? Als je daarmee de Thrash Metal bedoelt heb je het volkomen fout, aangezien de Thrash Metal al langer bestaat dan Metallica. Daarbij werd het hoogte punt hiervan Slayer, en dat begon tegelijk met Metallica.

Metallica is wel een van de bands geweest die Thrash op de kaart hebben gezet, Metallica is begin jaren '80 ontstaan zo ongeveer rond de tijd dat ook zich écht op de kaart ging zetten. Zonder Metallica was Thrash stukken minder groot geworden, de een treurt daarom de ander niet smile.gif

Quote:
Als je de Nu-Metal bedoeld, ik heb er ook niet echt iets mee, alleen voor Slipknot heb ik nog enigzins respect. Je kan veel zeggen over Slipknot, maar orgineel zijn ze wel. Je hebt weinig bands die met 8 man op een podium staan, waarvan er 3 instrumenten bespelen die eigenlijk niet bestaan.

Ik vind ze vooral slecht, maar dat terzijde knipoog_dicht.gif

Quote:
O en over het laatste album, (St. Anger) Het is een goed album, alleen voor Metallica doen kan het gewoon veel beter. Daarbij is het geen Nu-Metal, het komt eigenlijk meer in de buurt van een vreemde combinatie tussen Thrash en Speed.

Ik vind het géén goed album en het werd door een aantal magazines (wellicht spottend/stangend) nu-metal genoemd. Speed is overigens niet echt een stijl opzich knipoog_dicht.gif Maar ik zal je niet tegen houden om Metallica te luisteren, ik hou het bij S&M en de covers door Apocalyptica.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

Hmm, ik heb mij maar eens even geregistreerd om hier te kunnen reageren, in een topic van bijna een jaar oud. Ik heb zojuist mijn Metallica-MD's gewist. Hoewel ik al een tijdje niet meer luisterde naar deze band, wilde ik ze altijd nog "houden", omdat ze voor mij veel betekend hebben, in een tijd waarin ik me ronduit klote heb gevoeld.

Ik heb echter geluisterd naar de preek die ooit werd gelinkt in dit topic (zou je eens moeten doen, voordat je überhaupt reageert over het wel of niet acceptabel zijn van een URL als argument...). Hierin kwam weer eens aan de orde dat als er dingen tussen jou en God in staan, dat dat niet goed is voor je relatie met God. Metallica is een band die teksten rondslingert waarvan ik niet weet wat ik er mee moet. Enkele citaten die ik wel ken: "Twisting your mind, smashing your dreams" (Master of Puppets); "Follow the god that failed" (Gelijknamig nummer), "Please God wake me" (was dat One?).

Er kunnen een heleboel goede verhalen zitten achter teksten als "Follow the god that failed", maar je zou daar mijns inziens als Christen niet naar moeten luisteren, omdat het gewoon invloed op je heeft als mensen tegen jou zingen/jijzelf meezingt "volg de falende god". Ook een "master", die jouw geest verdraaid, en je dromen aan gort slaat, lijkt mij niet direct een heer als onze (ik moet eigenlijk zeggen mijn) HEER, Jezus Christus. Als je je inlaat met dit soort muziek, stel je je onbewust open voor satan. Satan weet ontzettend veel van muziek. Erger nog: hij weet álles van muziek. Voordat hij namelijk gevallen is, was hij de "muziek-engel". Op geen enkel front ben je dus zó kwetsbaar voor satan, als op het gebied van muziek. Een reden dus, om daar voorzichtig mee om te gaan. (Dit geldt trouwens ook voor Worshipband, je kan heel makkelijk emoties oproepen in muziek, waardoor mensen 'geraakt' worden door je muziek, in plaats van door je boodschap. Hierdoor hou je je publiek en jezelf voor de gek.) Voor mij is het ook soms moeilijk om niet een dag lang een Metallica-nummer in mijn hoofd te hebben zitten. Ik denk dat ook dit juist aangeeft dat het niet helemaal goed zit. Ik heb maandenlang (misschien wel jarenlang) mijzelf ontzettend getroost gevoeld door hun muziek. Inmiddels weet ik dat ik toen ver van God vandaan ben geweest (moet wel, dat weet ik uit andere dingen die toen in mijn leven zijn gebeurd).

Wil je naar "goede" Metal luisteren, dan zijn er echt ook wel opties waar je naar kunt luisteren. Ik noem bijvoorbeeld Tourniquet, Neal Morse, en noem maar op. Die hebben ook wel genoeg herrie die zeer interessant is. Zowel op muzikaal gebied (Neal Morse is vergelijkbaar met Dream Theater, Tourniquet is een redelijk lompe metallband), als op tekstueel gebied zijn ze zeer de moeite waard. Luister er eens naar.

Ik hoop dat er nog een discussie los kan komen over dit onderwerp, lijkt me wel lachen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:19:06 schreef Haabster het volgende:

Metallica is een band die teksten rondslingert waarvan ik niet weet wat ik er mee moet. Enkele citaten die ik wel ken: "Twisting your mind, smashing your dreams" (Master of Puppets); "Follow the god that failed" (Gelijknamig nummer), "Please God wake me" (was dat One?).

Er kunnen een heleboel goede verhalen zitten achter teksten als "Follow the god that failed", maar je zou daar mijns inziens als Christen niet naar moeten luisteren, omdat het gewoon invloed op je heeft als mensen tegen jou zingen/jijzelf meezingt "volg de falende god".

Het is wel handig als je de context snapt van een songtekst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind de St. Anger CD een beetje saai, de drums klinken super slecht en er zijn geen gitaar solos.... Ik denk dat mijn favoriet het Symphony & Metallica Live CD is, Black album is ook goed. De hele ouwe cds zoals Ride the Lightning zijn muziekaal gezien wel goed maar de zang is wat minder.

Ik had ze live gezien 2 jaar geleden dat was best cool

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Thijs schreef het volgende:

Neal Morse is geen metal...
engel.gif

Dank voor je inbreng... verbaasd.gif

Quote:
Donnie schreef het volgende:

Het is wel handig als je de context snapt van een songtekst.

Hoezo, verandert het iets aan de oproep "follow the god that failed"? Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens, maar ik ruk dit nu inderdaad even uit zijn verband. Maar de rest van de tekst rechtvaardigt deze oproep echt niet! Verder zal ik er een "bonustekst" bij doen:

"Snake, I am the snake

Tempting, that bite to take

Let me make your mind

Leave yourself behind

Be not afraid

I've got what you need

Hunger I will feed"

Ik ben de slang? We weten over wie het dan gaat... Daarna volgen: Laat mij je gedachten bepalen, ga aan jezelf voorbij, wees niet bang. Ik heb wat je nodig hebt, je honger zal ik stillen". Dit klinkt nou niet direct alsof het je naar de bron des levens leidt...

Quote:
Audiophile schreef het volgende:

Was Metallica de enige band waar je MD's van had? Had je geen andere metal?

Het was een van de weinige echte rockbands die ik had. Wel heb ik alle LP's van Led Zeppelin nog, daar moet ik me nog in gaan verdiepen. Verder heb ik inderdaad de Progrock Neal Morse, en de Tourniquet-albums.

Verder blijf ik vooral erg benieuwd naar inhoudelijke reacties. Waarom zou je wél naar MetallicA kunnen luisteren, met de lyrics die ze hebben.

Misschien is het even nodig dat ik aangeef waarvoor ik altijd naar hen luisterde: ik ben drummer, en een groot fan van Lars zijn drumwerk. Hierdoor heb ik ook nooit echt naar de lyrics geluisterd. Maar toch hoorde ik af en toe dingen, en kon het zelfs gebeuren dat ik meeblèrde "Follow the god that failed".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lol! Ik ben ook drummer maar ik sluit me meer aan bij Sunn0))) die metallica coverde, het nummer For Whom The Bell Tolls, maar dan 'F.W.T.B.T (I Dream of Lars Ulrich Being Thrown Through the Bus Window instead of My Master Mystikall Kliff Burton)' noemen.

Zonder gekheid. Ik kan prima Metallica luisteren zonder dat het tussen mij en God in komt te staan. Ik weet de waarheid en laat mij niet beïnvloeden. Ik kan even niet op de bijbeltekst komen, maar er staat ergens iets wat ik opvat dat wat het lichaam binnenkomt geen zonde is maar wat je gaat denken, en ik bewaar mijn denken en heb de Geest binnen in mij die sterker is dan iedere willekeurige brulboei op een podium.

Plus dat ik muziek luister om de muziek, zang is ondergeschikt.

Samengevoegde post 14-2-2007 23:25:38:

Quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:20:13 schreef xx-taam-xx het volgende:

[...]

Die-hard "noem-muziek-bij-de-juiste-naam-persoon
smile.gif

lopen er wel meer rond hier, wen er maar vast aan
flower.gif

Hokjesgeest is gaaf! yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid