Spring naar bijdragen

[Boek] De hemel is zo echt


Aanbevolen berichten

@hopeloos:

Quote:
Maar misschien was het wel een gedeelte van de hel... Aangezien niet iedereen even zwaar gestraft wordt (begrijp me goed, ik probeer het boek absoluut niet te verdedigen, maar het is toch een optie?)

Dat zou dan de Limbo zijn? Lijkt me niet dat mensen daar een beetje doelloos rondlopen rond een brandende put...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Volgens mij kunnen we het beste maar bouwen op de Bijbel. Er wordt in de Bijbel ook gewaarschuwd tegen 'dwaalleraren' enzo, en het zou goed kunnen (ik weet bijna wel zeker) dat zij er ook 1 is.. Ik houd voor mezelf gewoon vast aan de Bijbel, dat wil in dit geval zeggen: openbaringen.. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 19 februari 2006 10:09:52 schreef Cloud het volgende:

Laat het toevallig het boek zijn dat me de afgelopen dagen zeer heeft bezig gehouden. Ik wilde er geen topic over openen, omdat er al eens één gesloten was. (
) Maar nu de zeer gerespecteerde RobertF er één begint, zal hij wel open blijven.
knipoog_dicht.gifknipoog_dicht.gif

Gisteren ben ik naar de boekhandel geweest om het boek te bekijken. Op zijn minst kan ik zeggen dat het boek anders is. Op de achterkant staat: 'The book is our Lord Jesus’ end time book'. Dat is nogal een statement... Heb zelf altijd gedacht dat Openbaringen hier meer recht op had.

Laat ik een aantal punten die in het boek worden gesteld nader belichten:

#
auto's en jacuzzi's
.

In de hemel rijden auto's rond. Of ze ook op benzine rijden wordt niet verteld, maar ze zijn er. Als ik het boek Openbaringen lees, krijg ik een beeld van de hemel dat alles behalve menselijk is. Een beeld wat ik me moeilijk voor kan stellen, maar waar ik wel in geloof. Auto's zijn zo aards, zo menselijk. Dat past niet in het plaatje wat Openbaringen schetst. Er staat toch niet: 'de oudsten wierpen zich voor de troon, eerden God en gingen daarna met de auto naar huis om in hun jacuzzi te stappen...'

Bovendien zal de gemiddelde Middeleeuwer ook wel vreemd staan te kijken.

#
Jezus is met Kerstmis jarig.

Ik las gister in het boek dat Jezus op een gegeven moment erg blij was. Als Choo Tomas vraagt waarom, zegt Jezus dat het morgen (25 december) zijn verjaardag is. De belangrijkste dag voor hem.

Ten eerste is Jezus niet op 25 december geboren en ten tweede lijkt mijn zijn overwinning op de dood tijdens Pasen misschien wel belangrijker.

#
Jezus weet wanneer hij terugkomt op aarde.

Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het.
Mattheüs 24:36

Ongetwijfels hebben er meer opmerkelijke dingen in gestaan, maar ik kon het niet maken mijn vriendin nog langer in de winkel te houden.
smile.gif
Ben niet van plan het te kopen; 17 euro voor een boekje met mijns inziens pure dwaalleer is mij te veel. Of heeft iemand een verklaring voor het bovenstaande?

Cloud

Ik heb een ander boek gelezen over de hel. Goddelijke openbaring over de hel van Mary K. Baxter. Daar is ook al een topic over. Ik weet dat daar ook verschillende meningen over zijn. Als ik af ga op wat Cloud poste vind ik het boek van Mary K. Baxter reëeler overkomen. Het is namelijk héél belangrijk dat je die boeken aan het woord van God toetst.

Ik moet voorzichtig zijn met oordelen, maar als ik het filmpje zie, dan twijfel ik er aan of die schrijfster van het boek 'De hemel is zo echt' wel helemaal goed is.

Edit:

Sterker nog; Ze zegt in het filmpje dat Jezus 'Anointed her with the shaking body' & dat ze van af dat moment trilt in de kerk. Als dat maar geen demon is i.p.v. de Heilige Geest. Ook hier moet ik voorzichtig mee zijn, maar het komt me eng over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:36:12 schreef Thijs het volgende:

garriedarrie...''de Heer wil dat elke christen dit boek leest''

bij zulke dingen dan word ik erg terughoudend

Juist, het enige boek dat God wil dat een mens leest is de Bijbelyes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 16:53:26 schreef JesusisLord het volgende:

Ze zegt in het filmpje dat Jezus 'Anointed her with the shaking body' & dat ze van af dat moment trilt in de kerk. Als dat maar geen demon is i.p.v. de Heilige Geest. Ook hier moet ik voorzichtig mee zijn, maar het komt me eng over.

ik dacht dat de Heilige Geest een gevoel van rust gaf ipv stress/trillen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi,

Het boek van Choo heb ik nader bestudeerdstuutje.gif ik ben van mening dat Choo op een geraffineerde manier wordt misleid. Ik ben benieuwd naar reactie's op mijn review. Dat zijn echter 8 kantjes A4 geworden - 1MB.

Als je geïnteresseerd ben kun je de review bij mij opvragen. Dan verzend ik hem ff naar je mailadres.

Ik kan hier maar 100kb gebruiken

Doeg,

Jaspisworshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag,

Als beginner op credible heb ik wat opstartproblemen met het postenhamer.gif Nu probeer ik jhet al voor de derde keer.

Ik heb stuutje.gif gemaakt van het boek van Choo Thomas. 8 kantjes 1 MB. Ben benieuwd naar reacties daarop.

Laat maar weten dan mail ik je het ff door.

groet

Jaspissmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaspis, bedankt voor je mail. Echt een interessant stukje tekst. Heb het nog niet helemaal gelezen maar hetgene dat ik heb gelezen is bijzonder boeiend en opmerkelijk.

*edit*

Heb net een stukje geluisterd van het gezang van de schrijfster. Ik kan me niet voorstellen dat dit goddelijk is, het geeft me kippevel en dan niet positief.

of is het nu 'kippenvel'?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, dat lijkt en klinkt wat vreemd: Hoe kun je nu een review maken over het boek zonder het zelf geheel te hebben gelezen? Ik heb het in het review dan ook aangegeven dat het zien van de 38 minuten durende promovideo van Choo + het aanhoren van haar hysterisch gezang voor mij voldoende reden gaven om het boek zelf niet te lezen. Daaraan gekoppeld heb ik de reacties nagezien van veel kritische lezers.

Belangrijk zijn ook alle raakvlakken die ik herkende uit de New Age wereld. (of die nu zgn christelijk is of niet). Daar heb ik de loop van de jaren meer studie van gemaakt.

De reden waarom ik het boek verder niet wil lezen is dat ik ook niet geïnfecteerd wil raken met de echte bronnen die erachter steken. Ik heb een aantal jaren als vrijwilliger gewerkt bij een drugs afkickcentrum, toen was het ook geen goede zaak om een ´lijntje´ te snuiven. Dat is door hulpbiedende wel eens gedaan om het ook maar eens te proberen en die daaropvolgend zelf waren ´aangehaakt´ - afhankelijk waren geworden.

In een bepaalde periode in mijn leven heb ik de machten van de duisternis heel confronterend ervaren. De intensheid van de bevrijding van Jezus Christus daaruit heb ik gelukkig ook ervaren. Die Liefde betekent alles voor mij. De tijd die kwijt zou zijn aan het lezen van het boek van Choo spendeer ik liever aan Hem.

Daarnaast is het lezen van het boek De hemel is zo echt ook een opdracht, een must van Choo Thomas, zoals ik dit uit de video waarneem. Ik neem geen opdrachten aan van de werkelijke bronnen achter Choo.Je kunt het zien als een protest van een protestant.

knipoog_dicht.gif

Jaspis

Link naar bericht
Deel via andere websites

He mensen,

Ik ben het boek nu aan het lezen en ik moet eerlijk zeggen dat ik geen hele vreemde dingen tegenkom. Tuurlijk, het is allemaal weird maar het is een voortdurende oproep om te geloven in Hem en te leven in overeenstemming met Zijn wil, daar komt het steeds op neer.

Ik kom zelf uit het occulte en herken dat dus ook snel maar daar kan ik hier niks in terug vinden, echt helemaal niks.

Ik zag dat iemand ergens schreef over auto's en jaccuzi in de hemel, daar heb ik niks over gelezen en dat moet dus ook echt naar de prullenbak verwezen worden.

Het enige wat zou kunnen is dat zij dit boek niet vanuit de geest heeft geschreven maar vanuit haar vlees. Dat zou kunnen maar de boodschap die ze brengt is wel puur en echt alleen maar een voortdurende oproep om aan Hem te gehoorzamen.

Ik denk niet dat het verstandig is om er een oordeel over te vellen voordat je het gelezen hebt. Voor je het weet heb je Hem beledigd of zo.

En iedereen weet hoe het gaat, de een hoort dit en de ander hoort dat en voor je weet is iedereen er tegen maar weet niemand waar het echt over gaat... Een beetje zoals hoe de wereld tegen christenen aankijt :-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:46:21 schreef RobertF het volgende:

Ik wil dit tot iedereen zeggen - lees alsjeblieft dit boek meer dan één keer! Als je geen behoefte voelt om hem te lezen, leg dan alsjeblieft je handen op het boek en bid in Jezus' naam voor Zijn opheldering. De duivel haat dit boek, omdat het van Jezus is. Ik heb gehoord dat sommige mensen zo hongerig naar dit boek waren, dat ze zelfs na het een aantal te keren hebben gelezen, ze het overal naartoe meenemen. Sommigen hebben er, zelfs na het lezen ervan, maar weinig over te zeggen. De reden dat mij dit veel doet, is omdat de Heer mij heeft verteld dat de enige mensen die van dit boek zullen houden, degenen zijn die van Hem houden en al wachtend klaarstaan voor Zijn komst. Het zal treurig zijn voor zij die de wereld meer liefhebben dan Hem. Ik begrijp dat dit de mensen zijn die weigeren het te geloven. Onze Heer Jezus houdt van ieder van ons zóveel, dat Hij mij koos voor dit boek om deze mensen een laatste kans te geven om zich voor te bereiden, voordat Hij komt voor ons.

@amazing_deb:

Stel nou dat ik het zou lezen en dat het me niets zou doen? Dat betekent dan dus dat ik niet van God zou houden verbaasd.gif

Iemand die zoiets schrijft, wil ik niet financieel steunen door dat boek te kopen knipoog_dicht.gif

Maar ik zal es in de bieb kijken of ik het kan vinden... smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom amazing_deb,

Begrijp me niet verkeerd, oproepen om Jezus te volgen vind ik altijd prima, zo hoort het ook. Maar als oproeper behoor je altijd óf naar de bijbel, óf naar je kerkelijke traditie, óf naar beiden te wijzen. Bovenal naar Jezus uiteraard, maar je moet érgens je bronnen erkennen over Hem.

Kijk, protestanten geloven dat je geen extra boeken naast de bijbel nog hoeft te lezen buiten de bijbel om. En katholieken en orthodoxen zullen zich simpelweg niet in haar boekje vinden, omdat zij niet de katholieke leer omschrijft. En ook zij geloven dat de bijbel met overlevering voldoende is.

Ze heeft dus geen enkel recht om te zeggen dat elke christen haar boek zou moeten lezen. En misschien zegt ze dat wel niet letterlijk, het komt er wel op neer als je haar door mij vertaalde stukje leest en die video bekijkt.

Ze zal er hoogstends een groep extreme charismatischen mee bereiken, die elk positief verhaal over bovennatuurlijke verschijnselen slikken, zolang de betreffende geest maar Jezus of de Heilige Geest heet. Klinkt hard, maar zo komt het wel op me over.

Ik slik niet zomaar verhalen omdat de auteur ervan oproept naar Jezus' wil te leven. Prima, maar dat kan ik ook, en wel zonder vage verhalen over de hemel, de hel en een woestijn-voor-naamchristenen. En Jezusfiguren die ineens geen gezicht hebben of transformaties die je nergens in de bijbel of de christelijke overleveringen tegenkomt.

Hemel- en helverhalen zijn er door de eeuwen heen altijd geweest. Mensen die in beiden zijn geweest zijn er van alle tijden. Sommigen schreven slechts fictie (zoals Dante), maar anderen meenden de werkelijkheid te beschrijven. En altijd zien die hemel en hel er weer anders uit.

Prima hoor, maar val mij niet lastig met die bangmakerij. Ik hoef dat soort onzin niet, tenzij het boek nadrukkelijk zegt dat het fictie is. Een werk van C.S. Lewis bijvoorbeeld zou ik bijvoorbeeld best nog weleens kunnen lezen. Maar niet van die wiegende Choo Thomas.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Brr dat denk ik als ik alleen al naar de kaft kijk, internationale bestseller. De waarheid is over het algemeen niet zo geliefd. Voor zover ik denk klopt dat boek niet zo. Ik heb naar dat zingen geluisterd: net een fluitketel, ik denk persoonlijk niet dat het zo werkt. Wat heeft wie dan ook hieraan? Het klinkt spooky, als ongelovige zou ik de kerk uitrennen.

Dat gewieg de hele tijd en dan dat toontje erachter. Een beetje hypnotisch, ik hoorde een opmerking vallen dat mensen dit boek zouden haatten omdat het van God is. Lieve help, zilveren badkuipen etc in de hemel. Dat is toch een geestelijke realiteit, later zullen we net zo zijn als de engelen staat toch in de bijbel?

Zie je al die engelen na een zware geestelijke strijd al gezellig in bad gaan? Hmm o en die recensie wil ik wel graag lezen, stuur maar door....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik vind het alleen maar een goede zaak om kritisch te kijken naar dit soort dingen maar ik heb wel het idee dat er angst meespeelt in jullie oordeel. Dat bedoel ik niet lullig want met dit soort dingen kan niet voorzichtig genoeg zijn.

Ik denk dat de opmerking van Paulus een opmerking is die 2 kanten opgaat. 'onderzoekt alles en behoud het goede' Dat is natuurlijk een tekst die vaak misbruikt is en het laatste wat ik wil is me daar ook schuldig aan maken. Maar volgens mij is het kwalijk om iets zonder enige toetsing te verwerpen als het beweert van God te komen. Natuurlijk is er heel veel onzin te verkrijgen, daarom is kennis van de bijbel het belangrijkste.

Uit het lezen van de bijbel kan worden opgemaakt dat God het ons heel erg kwalijk neemt wanneer wij niet willen luisteren naar de profeten die Hij ons stuurt.

Ik roep hier niet op om in dat boek te gaan geloven hoor begrijp me niet verkeerd. Pink sheep, je hebt zo'n mooie zin onderaan je uh dinges 'De waarheid laat zich toetsen, de leugen verstopt zich'

En dat het allemaal raar klinkt en vreemd of zelf eng overkomt ja... Maria was bang voor de engel die ze zag, Mozes was bang voor de brandende braamstruik. Als we even goed nadenken over wij geloven is dat allemaal nogal vreemd ... Jezus die 3 dagen dood was en spontaan weer op stond, verschijningen van engelen, de hemelvaart, een vuurkolom in de woestijn die voor het volk uitging. En hoe denk je dat de omstanders reageerde toen zij de dicipelen de Heilige Geest ontvingen? Dat lijkt mij ook een vreemde en zelfs angstige gewaarwording... En om maar te zwijgen over de ervaringen van Johannes toen hij openbaringen schreef.... Wij geloven toch het ongelovelijke?

En wanneer zij zegt doet iedere christen het boek zou moeten lezen tja, dat kan op verschillende manieren geinterpreteerd worden. Ik zeg ook wel eens tegen iemand dat hij of zij dat echt moet doen. Als ik heel zeker ben van mijn goede advies gebruik ik het woord moeten om het kracht bij te zetten, niet omdat ik denk dat ik iemand ook maar iets kan verplichten.

Ik ben wel bang dat ik verkeerd uitgelegd wordt. Ik wil echt met klem benadrukken dat ik er niet op uit ben om dat boek te verdedigen. Als het van God is verdedigt Hij zichzelf wel want wie ben ik dat Hij achter mij zou kunnen verschuilen?

Het enige wat ik jullie echt op hart wil drukken is dat het bijbels gezien onjuist is om iets zonder enige toetsing te verwerpen.

ben benieuwd naar jullie reacties.

groetje deb

Oh ja, d-tjes en t-tjes zijn duidelijk niet mijn ding :-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid