Spring naar bijdragen

God en het lijden


Aanbevolen berichten

Het woord van God is niet veranderd maar de mens is ook nog niet veranderd, hij leeft nog steeds in een zondige wereld met ziekte, pijn en dood. Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag "Waar zegt Jezus dat we in dit leven, gezondheid, voorspoed etc. krijgen?"

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 916
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De wereld zal nooit veranderen, maar een christen is niet van deze wereld.

Een christen wordt niet beïnvloed door de wereldse omstandigheden.

Er zijn misschien mensen die niet veranderd zijn, maar mensen kunnen door God worden veranderd, zodat Zijn wil over gezondheid en zegen zichtbaar wordt in het leven van de mensen.

Christenen hoeven geen varkensgriep te krijgen en hoeven er ook niet bang of onrustig voor te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat een christen niet van deze wereld is, maar wel in deze wereld, betekent dat er allerlei wereldse omstandigheden kunnen zijn, maar dat de christen daardoor niet beïnvloed hoeft te worden (Matth. 7:24-25).

Eerder is een christen van invloed op de wereld; licht en zout voor de aarde (Matt. 5:13-26).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rom 12,2

En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.

Jezus werd in die zin ook niet door de wereld beïnvloed. Hij beïnvloedde de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus was al zeer goed bekend met de wil van God en voor het gemak sla je even over dat Jezus zonder zonde was en wij dat bepaald niet zijn. Daarnaast ruk je weer een bijbelvers uit zijn context die daar niet over gaat.

Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag "Waar zegt Jezus dat we in dit leven, gezondheid, voorspoed etc. krijgen?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat vers gaat daar wel over, zoals alle Bijbelversen die ik aandraag volkomen van toepassing zijn. Jij noemt elk Bijbelvers 'uit de context' als het niet in jouw straatje past.

Jezus was inderdaad zeer goed bekend met de wil van de Vader, maar ook Hij moest eerst de wil van de Vader leren kennen. Daarom zat Hij al als jong kind in de synagoge en was Hij altijd al bezig de Schrift te bestuderen. Elke christen kan de wil van de Vader kennen en zal deze ook moeten kennen. Niet alleen door de Bijbel, maar ook door de leiding van de Heilige Geest.

Jezus was inderdaad zonder zonde en elke christen is in Christus zonder zonde en volkomen gerechtvaardigd in Hem. Als je niet eens zonder zonde bent en gerechtvaardigd in Hem, ben je niet eens gered. Je moet weten dat je in Hem zonder zonde bent en gerechtvaardigd om zeker te zijn van je redding. Een christen is niet zonder zonde uit zichzelf, maar in Christus.

Romeinen 3

21 Thans is echter buiten de wet om gerechtigheid Gods openbaar geworden, waarvan de wet en de profeten getuigen, 22 en wel gerechtigheid Gods door het geloof in [Jezus] Christus, voor allen, die geloven; want er is geen onderscheid. 23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods, 24 en worden om niet gerechtvaardigd uit zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus. 25 Hem heeft God voorgesteld als zoenmiddel door het geloof, in zijn bloed, om zijn rechtvaardigheid te tonen, daar Hij de zonden, die tevoren onder de verdraagzaamheid Gods gepleegd waren, had laten geworden – 26 om zijn rechtvaardigheid te tonen, in de tegenwoordige tijd, zodat Hijzelf rechtvaardig is, ook als Hij hem rechtvaardigt, die uit het geloof in Jezus is.

2 Kor 5,19

welke immers hierin bestaat, dat God in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende was, door hun hun overtredingen niet toe te rekenen, en dat Hij ons het woord der verzoening heeft toevertrouwd.

Rom 6,11

Zo moet het ook voor u vaststaan, dat gij wèl dood zijt voor de zonde, maar levend voor God in Christus Jezus.

Rom 8,1-2

Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn. Want de wet van de Geest des levens heeft u in Christus Jezus vrijgemaakt, van de wet der zonde en des doods.

1 Kor 15,17

en indien Christus niet is opgewekt, dan is uw geloof zonder vrucht, dan zijt gij nog in uw zonden.

Ef. 2

1 Ook u, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en zonden, 2 waarin gij vroeger gewandeld hebt overeenkomstig de loop dezer wereld, overeenkomstig de overste van de macht der lucht, van de geest, die thans werkzaam is in de kinderen der ongehoorzaamheid, 3 – trouwens, ook wij allen hebben vroeger daarin verkeerd, in de begeerten van ons vlees, handelende naar de wil van het vlees en van de gedachten, en wij waren van nature, evenzeer als de overigen, kinderen des toorns –, 4 God echter, die rijk is aan erbarming, heeft, om zijn grote liefde, waarmede Hij ons heeft liefgehad, 5 ons, hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, – door genade zijt gij behouden –, 6 en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus, 7 om in de komende eeuwen de overweldigende rijkdom zijner genade te tonen naar (zijn) goedertierenheid over ons in Christus Jezus.

Hier staat ook in vers 6 welke plaats aan christenen is gegeven in Hem, wat aangeeft welke positie christenen ook nu hebben ten opzichte van de duivel op aarde. Deze plaats zál christenen niet worden gegeven, maar ís al aan christenen gegeven.

Er zijn nog vele teksten meer, die aangeven dat een mens zonder zonde is en gerechtvaardigd in Hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tekstje hier, tekstje daar, tekstje overal. In Christus zijn we gerechtvaardigd voor God maar daarom zijn we hier en nu nog niet zonder zonden integendeel. Lees Rom. 7:1-26 er maar op na. M.n. de slotconclusie in vers 26 Derhalve ben ik zelf met mijn verstand dienstbaar aan de wet Gods, maar met mijn vlees aan de wet der zonde. .

Maar wanneer geef je antwoord op mijn vraag "Waar zegt Jezus dat we in dit leven, gezondheid, voorspoed etc. krijgen?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij leest dus niet in de context, want jouw zogenaamde slotconclusie is er niet, want hoofdstuk 7 gaat direct verder met hoofdstuk 8 waar staat:

1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn. 2 Want de wet van de Geest des levens heeft u in Christus Jezus vrijgemaakt, van de wet der zonde en des doods.

De hoofdstukkenindeling is door mensenhanden gemaakt, maar de brief aan de gemeente te Rome kende oorspronkelijk niet zo'n indeling en vers 7:26 wordt direct gevolgd door 8:1-2.

Elke zonde is gedragen aan het kruis.

1 Petr 2,24

die zelf onze zonden in zijn lichaam op het hout gebracht heeft, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven; en door zijn striemen zijt gij genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk geprobeerd maar vers 26 is wel degelijk de conclusie van de eerste 25 versen. Dat daarna nog het stuk van de verlossing komt heb ik ook niet ontkend maar veranderd niets aan het gegeven dat het vlees nog aan de wet der zonde is onderworpen. Of wil je beweren dat je hier en nu geen zonde meer doet?

Maar wanneer geef je antwoord op mijn vraag "Waar zegt Jezus dat we in dit leven, gezondheid, voorspoed etc. krijgen?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een christen heeft inderdaad in Christus overwonnen over zonde.

Maar God zal telkens nieuwe gebieden in het leven openbaren waarin nieuwe overwinningen over de zonde kan worden behaald. Op dat gebied is een gelovige dan soms niet meteen overwinnaar en vrij van die zonde. Maar als een gelovige dan die zonde belijdt, is de gelovige direct weer gerechtvaardigd in Christus.

1 Joh. 1

9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.

Daarna kan de gelovige de overwinning over die zonde kan behalen. Zo komt de gelovige steeds meer vrij en zal gaan van heerlijkheid tot heerlijkheid.

2 Kor 3,18

En wij allen, die met een aangezicht, waarop geen bedekking meer is, de heerlijkheid des Heren weerspiegelen, veranderen naar hetzelfde beeld van heerlijkheid tot heerlijkheid, immers door de Here, die Geest is.

Het steeds meer vrijkomen van zonden en het behalen van steeds grotere overwinningen, staat los van de gerechtigheid. De gerechtigheid wordt namelijk niet behaald door menselijke daden, maar is door genade van Christus aan de gelovige gegeven. De gerechtigheid is dus een permanente status. Op basis van die status heeft de duivel geen enkele mogelijkheid om gebrek of ziekte op de gelovige te leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zolang we de zonden nog niet overwonnen hebben, en dat gebeurt niet in dit leven, zijn we ook nog aan ziekte, gebrek en de dood onderworpen.

Maar wanneer geef je antwoord op mijn vraag "Waar zegt Jezus dat we in dit leven, gezondheid, voorspoed etc. krijgen?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Christenen zijn net zo min als niet-christenen vrij van zonde, ziekte, gebrek en dood. Jij denkt dus echt dat je nu al geen zonde meer doet? Als je dat serieus meent dan twijfel ik toch ernstig aan je opmerkingsgave. En ook of je het Onze Vader ooit wel begrepen hebt.

Maar wanneer geef je antwoord op mijn vraag "Waar zegt Jezus dat we in dit leven, gezondheid, voorspoed etc. krijgen?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat BP bedoelt dat we vrij van zonde zijn omdat Jezus ze voor ons heeft gedragen, die in Hem geloven. Ziekte en gebrek nouja, je kent z'n standpunt knipoog_dicht.gif

Maarja de dood. Jesaja, een groot man Gods, is niet bepaald comfortabel aan z'n einde gekomen nosmile.gif Petrus schijnt ook niet.

Ik denk dus niet dat als je als christen gegarandeerd comfortabel sterft, inslaapt of afgeslacht wordt(klinkt grof, maar voor sommige handelingen in bepaalde landen ken ik geen andere benaming)

En ik denk dat veel mensen in N.Korea hier mee eens zullen zijn.. Tenminste, die leven dan niet meer, maar ik geef een gokje dat ze het met me eens zullen zijn widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alle eeuwen door zijn er protestanten en katholieken met een gelukzalige glimlach op hun gezicht doodgemarteld en op brandstapels verbrand. Misschien dat op dit forum katholieken zijn die je daar voorbeelden van kunnen geven. Soms kwamen omstanders van de marteling tot geloof door het getuigenis dat afkwam van de marteling in combinatie met het volle vertrouwen en de blijdschap die de gelovigen uitstraalden.

Credible-schrijvers zitten comfortabel achter hun computer met frisdrank en chips en 's avonds de verwarming aan. En dan schrijven ze op het forum dat een christen moet lijden en niet rijk mag zijn. Terwijl ze misschien zelf niet durven getuigen dat ze christen zijn en zelf niet meer dan 10% van hun bruto-inkomen aan God teruggeven.

Geef nu eerst je geld aan Christus en word een martelaar voordat je kritiek op mij geeft. Dan heb je recht van spreken.

Ga bijvoorbeeld evangeliseren in Afghanistan als je zo'n voorstander bent van lijden.

Ook zijn er mensen die denken dat God hen een ziekte geeft om die te dragen. Wees dan consequent en ga ook niet naar een dokter. Maar als je wel naar een dokter gaat, kun je ook naar God voor genezing. (Niet dat dat hoeft natuurlijk, want daar ben je helemaal vrij in. Maar als je een ziekte hebt die volgens de wetenschap 'ongeneeslijk' is, kan het wel eens een idee zijn om naar God te gaan voor genezing. En als je een ander probleem hebt dat zogenaamd onoplosbaar is, kun je naar God gaan voor een oplossing.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach gut, ga je nu de martelaar uithangen? Ik heb nergens gezegd dat een christen MOET lijden, ik heb gezegd dat Jezus nergens beloofd heeft dat we voorspoed, gezondheid, rijkdom etc. zullen krijgen in dit leven. Iets wat jij nog steeds volhoudt maar nog steeds niet aangetoond heb. Verder weet jij niets van mijn financien dus lijkt het me wel zo verstandig daar geen uitspraken over te doen.

En op een forum heb ik alle recht van spreken. En God gebruikt die dokter ook gewoon om mensen te genezen. Je krijgt alleen nooit/nergens de belofte dat je altijd zal genezen.

Maar wanneer geef je antwoord op mijn vraag "Waar zegt Jezus dat we in dit leven, gezondheid, voorspoed etc. krijgen?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach gut, ga je nu de martelaar uithangen?

Waar is dit op gebaseerd?

Quote:
Verder weet jij niets van mijn financien dus lijkt het me wel zo verstandig daar geen uitspraken over te doen.

Ik doe daar ook geen uitspraken over.

Quote:
En God gebruikt die dokter ook gewoon om mensen te genezen.

God gebruikt inderdaad doktoren om mensen te genezen. Het is ook Zijn wil dat mensen genezen. Ik schreef ook dat mensen naar een dokter kunnen gaan voor genezing en ik schreef ook wanneer mensen eventueel naar God kunnen gaan voor genezing.

Quote:

Ik heb nergens gezegd dat een christen MOET lijden

Dat schreef ik ook niet. Ik schreef het in het algemeen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waar is dit op gebaseerd?

Je weet het zo beeldend te beschrijven alsof je je ermee identificeert.

Quote:
[...]

Ik doe daar ook geen uitspraken over.

We zijn al een tijdje in gesprek dus als jij schrijft: "Geef nu eerst je geld aan Christus en word een martelaar voordat je kritiek op mij geeft. Dan heb je recht van spreken." Dan ga ik er vanuit dat je mij aanspreekt

Quote:

[...]

God gebruikt inderdaad doktoren om mensen te genezen. Het is ook Zijn wil dat mensen genezen. Ik schreef ook dat mensen naar een dokter kunnen gaan voor genezing en ik schreef ook wanneer mensen eventueel naar God kunnen gaan voor genezing.

Dat klinkt alsof je zegt dat, als je naar een dokter gaat, je niet hoeft te bidden en niet hoeft te danken voor genezing.

Quote:
[...]

Dat schreef ik ook niet. Ik schreef het in het algemeen.

"In het algemeen", terwijl wij in gesprek zijn? Dat is ook niet handig.

Maar wanneer geef je antwoord op mijn vraag "Waar zegt Jezus dat we in dit leven, gezondheid, voorspoed etc. krijgen?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

yes.gif

Quade geruchten gaan trouwens dat het evangelie van Johannes door Johannes geschreven is, de brieven van Paulus door Paulus geschreven zijn, etc. Dat suggereert niet schrijver, maar schrijvers. Wat opzich logisch is, aangezien er nog een ander gerucht is, dat het bijbelboek Job ietsje ouder is dan het bijbelboek Openbaring.

Maar geloof die geruchten niet! Ik ben immers de schrijver.

(BP, jij sluwaard! Je hebt je post aangepast! knipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid