Timon 0 Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Het is ronduit irritant dat je zoals Andreas al zegt constant verzen uit hun verband rukt en die samen pakt om een punt te maken dat er totaal niet mee wordt bedoelt. Je kan iemand exact citeren en toch zijn bedoelingen totaal verkeerd of op zijn best eenzijdig verdraaid weergeven en dat is wat je hier stelselmatig doet. Maar om niet Marlies verder voor de voeten te lopen nog even wat over God en het lijden. Ik heb nu al een paar keer hier op het forum een aantal teksten gepost waaruit blijkt dat God ook niet altijd genas in de tijd van de Bijbel, maar je vertikt het om erop te reageren. Dan doe ik nog één poging om normaal met je in discussie te gaan, zonder dat je met een holle oneliner of een uit zijn verband gerukte tekst er tegenin gaat. Bijbelteksten zijn welkom, maar dan met uitleg waarom het relevant is voor de situatie waarin je hem plaatst en waarom ze mijn visie tegenspreken. Want aangezien je jezelf tot op behoorlijke hoogte durft te vergelijken met Jezus, is het opvallend om te zien hoe de "overvloedig" Hij met natuurlijke zegeningen werd overladen. Of juist niet dus. Jezus was hier niet voor zijn eigen luxe of comfort. Hij kwam om te lijden zodat wij met de Vader verzoend konden worden. Tekenend hiervoor is wat er in de hof van Getsemane gebeurde. Hij zei: ‘Abba, Vader, voor u is alles mogelijk, neem deze beker van mij weg. Maar laat niet gebeuren wat ik wil, maar wat u wilt.’ Na dit gebed nam God de beker niet weg, maar kreeg Jezus eerder de kracht om Zijn lijdensweg te doorstaan. Het was dus Gods wil in die situatie dat Jezus stierf en leed voor ons. Natuurlijk wilde God niet dat Jezus leed op zich, maar het verzoenen van de mensheid met God was in Zijn ogen belangrijker dan het comfort van Jezus. En Jezus koos om gehoorzaam die lijdensweg te gaan. Als Jezus al niet gevrijwaard was van pijn, lijden en gebrek aan comfort, zijn wij dan meer dan Hem dat deze dingen ons niet zouden treffen? Natuurlijk wil God niet dat wij zinloos lijden op zich, maar blijkbaar heeft Hij belangrijkere dingen voor ogen dan alleen ons comfort en onze luxe. Blijkbaar staat Hij toe dat we door lijden heen gaan omwille van Zijn verheven plan. Hoe kan je dan nog de dwaalleer verkondigen dat het God puur en alleen gaat om ons welzijn, als een soort robot die ervoor zorgt dat we nooit gebrek hebben? De zielen van mensen die Hem niet kennen zijn Hem blijkbaar toch dierbaarder dan onze gezondheid en ons comfort. Ik ben werkelijk benieuwd of je ditmaal met een gedegen Bijbelse onderbouwing komt om hier tegenin te gaan Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Quote: Op woensdag 04 februari 2009 16:22:02 schreef Timon het volgende: Het is ronduit irritant dat je zoals Andreas al zegt constant verzen uit hun verband rukt en die samen pakt om een punt te maken dat er totaal niet mee wordt bedoelt. Je kan iemand exact citeren en toch zijn bedoelingen totaal verkeerd of op zijn best eenzijdig verdraaid weergeven en dat is wat je hier stelselmatig doet. Het is helemaal niet irritant. Elke Bijbeltekst is een genot om te lezen. Ik ruk geen enkel vers uit het verband en ik schrijf alleen dingen die wel in de Bijbel zijn bedoeld. Ik verdraai niets. Quote: Op woensdag 04 februari 2009 16:22:02 schreef Timon het volgende: Ik heb nu al een paar keer hier op het forum een aantal teksten gepost waaruit blijkt dat God ook niet altijd genas in de tijd van de Bijbel, maar je vertikt het om erop te reageren. Ik heb al vele malen gereageerd. Quote: Op woensdag 04 februari 2009 16:22:02 schreef Timon het volgende: Want aangezien je jezelf tot op behoorlijke hoogte durft te vergelijken met Jezus, is het opvallend om te zien hoe de "overvloedig" Hij met natuurlijke zegeningen werd overladen. Of juist niet dus. Jezus was hier niet voor zijn eigen luxe of comfort. Hij kwam om te lijden zodat wij met de Vader verzoend konden worden. Tekenend hiervoor is wat er in de hof van Getsemane gebeurde. Hij zei: ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?Abba, Vader, voor u is alles mogelijk, neem deze beker van mij weg. Maar laat niet gebeuren wat ik wil, maar wat u wilt.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>? Na dit gebed nam God de beker niet weg, maar kreeg Jezus eerder de kracht om Zijn lijdensweg te doorstaan. Het was dus Gods wil in die situatie dat Jezus stierf en leed voor ons. Natuurlijk wilde God niet dat Jezus leed op zich, maar het verzoenen van de mensheid met God was in Zijn ogen belangrijker dan het comfort van Jezus. En Jezus koos om gehoorzaam die lijdensweg te gaan. Als Jezus al niet gevrijwaard was van pijn, lijden en gebrek aan comfort, zijn wij dan meer dan Hem dat deze dingen ons niet zouden treffen? Natuurlijk wil God niet dat wij zinloos lijden op zich, maar blijkbaar heeft Hij belangrijkere dingen voor ogen dan alleen ons comfort en onze luxe. Blijkbaar staat Hij toe dat we door lijden heen gaan omwille van Zijn verheven plan. Hoe kan je dan nog de dwaalleer verkondigen dat het God puur en alleen gaat om ons welzijn, als een soort robot die ervoor zorgt dat we nooit gebrek hebben? De zielen van mensen die Hem niet kennen zijn Hem blijkbaar toch dierbaarder dan onze gezondheid en ons comfort. Er is een plaatsvervangend lijden van Christus. Hij werd arm zodat wij rijk zouden zijn (2 Kor 8:9). Hij droeg de zonden en ziekten (Ps. 103:3), zodat wij zonder zonde en ziekte zouden zijn. Het behoud van zielen vind God inderdaad het aller belangrijkst. Daarom geeft Hij ook rijkdom en gezondheid aan Zijn kinderen, zodat Zijn kinderen rijkdom en gezondheid kunnen doorgeven aan de wereld en om de wereld te redden. Diep in het hart weet elke christen wel wat zegen is en wat vloek. Als het oud&nieuw is, zal iedereen raar op kijken als je zegt: "Ik wens je veel ziekte en een armoedig nieuwjaar!" Toch doen veel mensen net alsof het een zegen is om ziek en arm te zijn, maar niemand wenst zichzelf of een ander dat toe. Nee, iedereen zegent elkaar voortdurend en wenst een ander een prettig weekend, een fijne verjaardag, een leuke vakantie, een gelukkig nieuwjaar, goede gezondheid en voorspoed. Als een christen net als Jezus wil zeggen "Niet mijn wil, maar Uw wil geschiede", dan zegt de christen "ook al is het moeilijk voor mij te begrijpen dat U ieder mens wil genezen.. als U in Uw Woord zegt dat het zo is, dan neem ik dat aan." Samengevoegd: Esther: God heeft me genezen! Esther is 21 jaar en woont in Zierikzee. Ze volgt de tweedaagse bijbelschool bij gemeente Nehemia in Zwijndrecht. Een halfjaar geleden was Esther er zeer slecht aan toe: haar rug was ernstig vergroeid, ze had epilepsie, zat in een rolstoel en moest overal bij geholpen worden. Het is nauwelijks voor te stellen dat dit dezelfde persoon is als de Esther van vandaag: een stralende, gezonde, jonge meid met een glimlach van oor tot oor, die haar naam ('stralende ster') volledig eer aandoet... Hoe dat kan? "God heeft me genezen!" link Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 23 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2009 Admod note: off topic op de man spelende posts verwijderd Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 23 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2009 Quote: Op zaterdag 07 februari 2009 19:11:26 schreef Barbapapa het volgende: Als een christen net als Jezus wil zeggen "Niet mijn wil, maar Uw wil geschiede", dan zegt de christen "ook al is het moeilijk voor mij te begrijpen dat U ieder mens wil genezen.. als U in Uw Woord zegt dat het zo is, dan neem ik dat aan." Dat vind jij moeilijk? Gek genoeg zijn er veel boeken geschreven over het probleem van het lijden. Atheisten willen nog weleens wijzen op dit probleem als argument tegen God. Ik moet het eerste boek, blogpost, interview of artikel nog lezen waarin een atheist duidelijk maakt dat hij niet in God kan geloven omdat God iedereen wilt genezen. Quote: Op zaterdag 07 februari 2009 19:11:26 schreef Barbapapa het volgende: Samengevoegd: Esther: God heeft me genezen! Esther is 21 jaar en woont in Zierikzee. Ze volgt de tweedaagse bijbelschool bij gemeente Nehemia in Zwijndrecht. Een halfjaar geleden was Esther er zeer slecht aan toe: haar rug was ernstig vergroeid, ze had epilepsie, zat in een rolstoel en moest overal bij geholpen worden. Het is nauwelijks voor te stellen dat dit dezelfde persoon is als de Esther van vandaag: een stralende, gezonde, jonge meid met een glimlach van oor tot oor, die haar naam ('stralende ster') volledig eer aandoet... Hoe dat kan? "God heeft me genezen!" link Esther kan wel meer claimen en geloven. Dat maakt a. niet dat zij daadwerkelijk door God is genezen en b. niet dat God iedereen in dit leven wenst te genezen. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 23 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2009 Quote: Op maandag 23 februari 2009 21:44:52 schreef Machiavelli het volgende: Dat vind jij moeilijk? Waar schrijf ik dat ik het moeilijk vind? Quote: Gek genoeg zijn er veel boeken geschreven over het probleem van het lijden. Atheisten willen nog weleens wijzen op dit probleem als argument tegen God. Er zouden niet zoveel boeken over moeten worden geschreven. Het is heel simpel: lijden (als vervolging enz.) is nodig voor de uitbreiding van het evangelie. Ziekte is niet nodig voor de uitbreiding van het evangelie. Eerder is ziekte een belemmering voor de uitbreiding van het evangelie. Quote: Ik moet het eerste boek, blogpost, interview of artikel nog lezen waarin een atheist duidelijk maakt dat hij niet in God kan geloven omdat God iedereen wilt genezen. Hoewel God iedereen wil genezen, zijn er genoeg atheïsten die niet in God kunnen geloven. Geloven is een keuze. Óf iemand neemt Christus aan als Redder, óf iemand neemt er aanstoot aan. Óf iemand neemt Christus aan als Heelmeester, óf iemand neemt aanstoot aan Zijn genezing. Hoewel God iedereen wil genezen, zijn er ook genoeg mensen die zich christen noemen, die tóch niet geloven dat dat waar is of dat God ook hén wil genezen. Er zijn mensen die zich christen noemen en aanstoot nemen aan de Goede Boodschap van genezing. Ze nemen dan misschien geen aanstoot aan de boodschap van redding, maar wel aan de boodschap van genezing (voor iedereen). Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 24 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2009 Dat is wel heel zwart-wit. Want mensen die wel willen genezen en écht geloven dat God dat kan en doet, maar die niet genezen? Ik blijf me maar afvragen wat die aardse genezing nou eigenlijk voor een zin heeft? Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 24 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2009 barbapapa, ik ben het echt niet met je eens dat geloven een keuze is. je kunt niet kiezen wat je gelooft, op geen enkel gebied. geloof jij in marsmannetjes en ufo's? er zijn toch echt mensen die ze gezien hebben. is het een keuze dat je er wel/niet in gelooft of vind je het gewoongeloofwaardig/onzin? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 24 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2009 Quote: Op dinsdag 24 februari 2009 10:29:18 schreef Karin het volgende: Dat is wel heel zwart-wit. Want mensen die wel willen genezen en écht geloven dat God dat kan en doet, maar die niet genezen? Ik blijf me maar afvragen wat die aardse genezing nou eigenlijk voor een zin heeft? Er zijn ook mensen die niet direct genezen. Maar ook voor die mensen is het mogelijk te genezen. Het heeft ook met de kennis van het woord van God te maken. Hoe meer kennis van (het woord van) God en genezing iemand heeft, hoe beter dat is en hoe sneller iemand kan genezen. Spr. 4 (NBV) 20 Mijn zoon, heb aandacht voor mijn woorden, geef aan mijn uitspraken gehoor. 21 Houd ze steeds voor ogen, bewaar ze in het diepste van je hart. 22 Ze zijn het leven voor wie ze aanvaarden, sterken heel het lichaam als een medicijn. En genezing hier op aarde heeft net zoveel zin als genezing nadat mensen naar de hemel zijn gegaan. God wil altijd al genezing en gezondheid voor Zijn kinderen. Hoe eerder iemand geneest, hoe beter. Als het al hier op aarde kan, is dat beter dan pas in de hemel. Voor degene die gered is, is er nu al volkomen gezondheid hier op aarde. (Maar ook de ongelovigen wil Hij genezen.) Het eeuwig leven en het koninkrijk van God zijn nu al begonnen en hier op aarde mogen Zijn kinderen nu al beginnen in de volheid van Christus te leven. Hoe meer christenen daarin gaan leven, hoe meer ze ook in de zegen zullen leven, op veel gebieden in het leven. Quote: Op dinsdag 24 februari 2009 10:33:54 schreef WonderfulStar het volgende: barbapapa, ik ben het echt niet met je eens dat geloven een keuze is. je kunt niet kiezen wat je gelooft, op geen enkel gebied. geloof jij in marsmannetjes en ufo's? er zijn toch echt mensen die ze gezien hebben. is het een keuze dat je er wel/niet in gelooft of vind je het gewoongeloofwaardig/onzin? Ik vind marsmannetjes en ufo's inderdaad onzin en daarom kies ik ervoor er niet in te geloven en het te verwerpen. Ik geloof alleen in het woord van God. Ik kies er ook voor om dat te geloven en alles aan te nemen wat in de Bijbel staat. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 24 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2009 Quote: Op dinsdag 24 februari 2009 12:29:21 schreef Barbapapa het volgende: Hoe meer kennis van (het woord van) God en genezing iemand heeft, hoe beter dat is en hoe sneller iemand kan genezen. Ah, da's handig. Je eigen genezing heb je dus niet alleen zelf in de hand (immers: hoe braver je leest in de Bijbel, hoe eerder je geneest), je kunt ook nog eens aan anderen zien hoe braaf christelijk ze precies zijn. In dat geval heb je genezing dus eigenlijk zelf in de hand en is God een hulpmiddel. Niet alleen tot rijkdom, maar nu ook tot genezing. Quote: En genezing hier op aarde heeft net zoveel zin als genezing nadat mensen naar de hemel zijn gegaan. God wil altijd al genezing en gezondheid voor Zijn kinderen. Hoe eerder iemand geneest, hoe beter. Als het al hier op aarde kan, is dat beter dan pas in de hemel. Mee eens. Hoewel het natuurlijk niet strookt met je eerdere theorie dat je genezing zelf in de hand hebt, afhankelijk hoeveel je de Bijbel leest. En het klopt al helemaal niet met onderstaande: Quote: Voor degene die gered is, is er nu al volkomen gezondheid hier op aarde. Maar het kan ook zijn dat je pas in de hemel geneest. Hoe kan dat als je nog niet gered bent? Verder kan ik dus concluderen dat iemand die ziek is, per definitie niet gered is? Quote: Ik vind marsmannetjes en ufo's inderdaad onzin en daarom kies ik ervoor er niet in te geloven en het te verwerpen. Ik geloof alleen in het woord van God. Ik kies er ook voor om dat te geloven en alles aan te nemen wat in de Bijbel staat. Zo zijn er ook mensen die zeker weten dat ze UFO's hebben gezien en hier 'heilig' in geloven. Ook zijn er mensen die zeker weten dat God niet bestaat. Kiezen ze ook vaak zelf voor. Ieder z'n ding... Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 24 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2009 Quote: Op dinsdag 24 februari 2009 17:05:48 schreef JoostG het volgende: In dat geval heb je genezing dus eigenlijk zelf in de hand en is God een hulpmiddel. Niet alleen tot rijkdom, maar nu ook tot genezing. God is geen hulpmiddel. Hij is een Vader Die Zijn kinderen hulpmiddelen heeft gegeven om gezond te worden. Quote: Mee eens. Hoewel het natuurlijk niet strookt met je eerdere theorie dat je genezing zelf in de hand hebt, afhankelijk hoeveel je de Bijbel leest. En het klopt al helemaal niet met onderstaande: Alles strookt met elkaar. Bijbel lezen is inderdaad erg belangrijk, maar er is meer van belang. Jak. 1 19 Weet (dit) wel, mijn geliefde broeders: ieder mens moet snel zijn om te horen, langzaam om te spreken, langzaam tot toorn; 20 want de toorn van een man brengt geen gerechtigheid voor God voort. 21 Legt dus af alle vuilheid en alle uitwas van boosheid en neemt met zachtmoedigheid het in u geplante woord aan, dat uw zielen kan behouden. 22 En weest daders des woords en niet alleen hoorders: dan zoudt gij uzelf misleiden. 23 Want wie hoorder is van het woord en niet dader, die gelijkt op een man, die het gelaat, waarmede hij geboren is, in een spiegel beschouwt; 24 want hij heeft zich beschouwd, is heengegaan en heeft terstond vergeten, hoe hij er uitzag. 25 Maar wie zich verdiept in de volmaakte wet, die der vrijheid, en daarbij blijft, niet als een vergeetachtige hoorder, doch als een werkelijk dader, die zal zalig zijn in zijn doen. 26 Indien iemand meent godsdienstig te zijn en daarbij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart misleidt, diens godsdienst is waardeloos. 27 Zuivere en onbevlekte godsdienst voor God, de Vader, is: omzien naar wezen en weduwen in hun druk en zichzelf onbesmet van de wereld bewaren. Ook het doen van het woord is dus belangrijk en welke woorden uit de mond van een gelovige komen enz. Quote: Maar het kan ook zijn dat je pas in de hemel geneest. Hoe kan dat als je nog niet gered bent? Verder kan ik dus concluderen dat iemand die ziek is, per definitie niet gered is? Als iemand niet gered is, zal deze ook niet in de hemel genezen. Iemand die ziek is, kan toch gered zijn. Er zijn zieken die niet gered zijn en er zijn zieken die gered zijn. Quote: Zo zijn er ook mensen die zeker weten dat ze UFO's hebben gezien en hier 'heilig' in geloven. Ook zijn er mensen die zeker weten dat God niet bestaat. Kiezen ze ook vaak zelf voor. Ieder z'n ding... Klopt. De keuze die je maakt bepaalt alleen wel je eeuwige eindbestemming. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 25 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2009 Het is onzinnig om te stellen dat God de christen op deze wereld van pijn zou bevrijden. Pijn is juist bij uitstek een weg om Christus te ontmoeten. Door Zijn eigen lijden heeft Hij ons immers verlost. In onze eigen pijn kunnen we hier nog aan toevoegen. Een pijnloos geloof is geen christelijk geloof. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 25 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2009 Waar baseer je dat op? Er zal alleen pijn zijn als gevolg van lijden ten behoeve van de verbreiding van het evangelie. Dan gaat het om vervolging en verdrukking voor Jezus. Maar het gaat niet om ziekte. Ziekte is een gevolg van zonde en de vloek. En de vloek, zonde en ziekte zijn juist gedragen door Jezus Christus aan het kruis. Het was een plaatsvervangend offer, waardoor Hij alles op Zich nam, zodat wij het niet meer hoeven te dragen. Hij vraagt ons nog wel het kruis op te nemen, wat inhoudt dat we lijden voor de verbreiding van het evangelie. Maar dit is een zacht juk. Als het een zwaar juk is, weet je dat het juk je door satan is opgelegd. Als het juk zacht is, weet je dat je het juiste juk draagt: het juk van de liefdevolle Jezus Christus. Matth. 11 28 Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven; 29 neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen; 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht. Link naar bericht Deel via andere websites
Antireligie 0 Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Eigen wil... Kijk.... Valt er eigenlijk iets te kiezen dan.... Als er verteld wordt dat er alleen een hemel is en een hel....en daar mag je dan in feite tussen kiezen. Is er dan wel een keuze? Dat is toch het moeten kiezen tussen gezondheid of ziekte? Tussen de kogel of vrede? Wie is nou zo gek om voor de hel te kiezen; dat doet niemand. Je hebt gewoon geen keuze. Je moet gewoon het leven aannemen zoals het op je pad komt en proberen de juiste keuzes te maken; keuzes die vaak niet zo zwart-wit zijn als bovenstaande en dat is de kunst; om goed te kiezen. Maar kies je verkeerd; dan is het bedoeld om van je verkeerde keuze te leren; zo heeft de godheid dat bedoeld en niet; om je dan maar de eeuwige verdoemenis in te gooien. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 26 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2009 Quote: Op vrijdag 27 februari 2009 00:28:27 schreef Antireligie het volgende: zo heeft de godheid dat bedoeld en niet; om je dan maar de eeuwige verdoemenis in te gooien. Dat klopt. In de Bijbel staat dat het Gods wil is dat geen mens verloren gaat. Hij wil graag een goed leven geven aan de mens. Ieder die Jezus Christus aanneemt als Redder, zal dit goede leven ontvangen. Samengevoegd: Rome geeft ruimte voor genezingsbediening Dit artikel komt voor in dossier: Het werk van de Geest Geplaatst: 27 februari 2009 06:00, laatste wijziging: 26 februari 2009 23:32 van onze redactie kerk HELMOND - Genezingsdiensten en mensen die een speciale gave van genezing hebben, horen thuis in de kerk. Dat heeft het Vaticaanse 'ministerie van Geloofsleer' uitgesproken. link Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 2 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2009 Admod note: off topic posts verwijderd. Voor de discussie over de vrije wil hebben we andere topics. Hier verder over God en het lijden. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 3 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2009 Maar andere dingen die onder lijden vallen dan ziekte he, bijvoorbeeld seksueel misbruik dat je overkomt, of problemen in je thuissituatie, is dat dan ook omdat je te weinig geloof hebt volgens jou bp? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 3 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2009 Volgens mij heb ik 'te weinig geloof' nooit genoemd. Wat ik noem is ook niet belangrijk. Belangrijk is wat in de Bijbel staat. Over deze onderwerpen zou ik niet zo gauw Bijbelgedeelten weten, maar misschien dat het kan vallen onder de bescherming die in Psalm 91 is beschreven. Geloof kan inderdaad een rol spelen, net zoals veel meer zaken een rol kunnen spelen. Zonden (bv. van anderen) zouden een rol kunnen spelen, net zoals de zonde in het paradijs een rol kan spelen, evenals erfzonde enz. enz. Er kunnen meerdere aspecten meespelen. Eén aspect kan bv. de seksualisering van de samenleving zijn, waar de overheid en de politie en justitie bijvoorbeeld ook iets aan kunnen doen. Ook de media hebben daarin een verantwoordelijkheid enz. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 3 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2009 MAar dat was niet mijn vraag he. Laat ik het anders formuleren, werkt het voor dit soort dingen volgens jou hetzelfde als voor ziekte die je overkomt? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 3 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2009 Ik geloof inderdaad wel dat het met elkaar in die zin te vergelijken valt. Daarbij wil ik opmerken dat iemand niet misschien meteen in de volkomen bescherming kan leven. Ja, in principe kan het wel, maar er is een weg naartoe. Zoals Nehemia eerst een muur moest bouwen om de stad (Neh. 3), zo zijn er ook christenen die eerst een 'geloofsmuur' om hun geestelijk leven kunnen/moeten bouwen. Ik heb eerst ook zo'n muur om mijn leven moeten bouwen voordat ik volkomen beschermd was door een megasterke verdedigingswal van geloof. Het is in het begin net als bij de bouwers van de muur. Eerst bouw je aan de muur met nog in één hand een wapen en in de andere hand gereedschap (Neh. 4:17). Later staat er een muur en heb je je handen helemaal vrij om een geestelijke strijd te voeren en om een eventuele aanval van de duivel af te slaan als deze je probeert te treffen met ellende. Samen met medegelovigen weet je dan de duivel buiten te houden en zal God voor je strijden (Neh. 4:20). Ik verwijt het dus niemand als iemand ellende in zijn/haar leven heeft gekregen. Ik verwijt het alleen de duivel die de wil had om mensen te treffen. Het is alleen zo dat christenen een muur om hun leven kunnen bouwen. Nehemia dacht niet meer terug aan de nare tijd van ballingschap, maar richtte zijn aandacht op de toekomst en op het bouwen van de muur. Zo heeft het voor christenen ook weinig zin om naar het nare verleden terug te kijken, maar is het goed om samen met God een verdediging op te bouwen. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 4 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2009 Naar aanleiding van o.a. link 2 Kon 2,11 En, terwijl zij voortgingen, al wandelende en sprekende, zie, een vurige wagen en vurige paarden! en die maakten scheiding tussen hen beiden. Alzo voer Elia in een storm ten hemel. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Profvoetballer gelooft in Jezus als Geneesheer Tholen - Voor profvoetballer Darren Moore (links) zijn blessures geen probleem. De verdediger van het Engelse Barnsley gelooft dat gebed voor genezing kan zorgen. "De Bijbel zegt dat we door Jezus' dood genezen kunnen worden. Ik geloof in genezing. Zelfs in het voetbal kan tijdens blessures de Grote Geneesheer optreden. Zijn naam is Jezus Christus." Moore voegt eraan toe dat hij in zijn kerk, de Renewal Christian Centre in Birmingham, regelmatig mensen ziet genezen. Moore gaat verder, "er was een vrouw in onze kerk-band die bezaaid was met kanker en er was echt geen hoop meer. Maar we hebben voor haar gebeden en nu is ze helemaal genezen. Ik heb gezien dat mensen met problemen aan het gezicht zijn genezen. Mensen met allerlei soorten ziekten getuigen van een wonder." Relatie Het geloof van Moore gaat verder dan op zondag naar de kerk gaan. "Dit is voor mij iets dat 24 uur per dag en zeven dagen per week doorgaat. Net zoals het opbouwen van een relatie met uw partner, bouw je een relatie op met de Heer. Hij wil met ons verder in goede en slechte tijden." link Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 uhm ja, wat wil je hier mee zeggen eigenlijk? Wat heeft jouw post met God en het lijden te maken? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 1lij·den leed, h geleden 1 verdragen, dulden: het kan daar wat ~ er is daar blijkbaar genoeg 2 ondervinden: honger ~; aan hoofdpijn ~ steeds last hebben van 3 (met mogen) kunnen verdragen; houden van: iem niet mogen ~ 4 (met mogen) hopen: ik mag ~ dat we daar nog aan toekomen 5 verdriet hebben, zich ongelukkig voelen 6 schade hebben; nadeel ondervinden: door de kou hebben de bloesems veel geleden 2lij·den het; o het ondergaan van verdriet, ellende enz.: iem uit zijn ~ verlossenahem doden; hem ve moeilijke taak ontheffen Ik denk dat blessures ook onder lijden (kunnen) vallen. Het gaat in het artikel over Jezus als Geneesheer en Hij is een Geneesheer in veel gevallen. Hij verlost mensen van ziekte, kwalen, pijn en ander lijden, zoals armoede, ellende, oorlog, verdriet, onrust, gevangenschap, verslaving enz. Jezus is de Helper op vele gebieden van het leven. Hij helpt ook mensen in een baan als sporter, maar ook mensen in andere banen. En Hij zorgt voor de oplossing bij kwalen enz. Het artikel gaat over de goedheid van God en het lijden komt van het overgestelde. Het lijden komt oorspronkelijk door het kwaad van de duivel. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 25 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2009 Dus je probeert aan te tonen dat je niet alleen staat in je dwaling ? Máár, op zich toont dit dat niet aan, daar bijna alle kerken (op mss de vrijzinnigen na) geloven dat God wel geneest, met als verschil met jou dat Hij dat niet altijd op ons commando doet. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 25 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2009 Ik vind het een negatieve benadering. Ten eerste is het geen dwaling, ten tweede probeer ik er niets mee aan te tonen. (In die zin dat ik er niets mee probeer te bewijzen. Ik leg alleen zo'n mooi artikel aan de mensen voor en mensen kunnen daar zelf mee doen wat ze willen: er ook blij om worden of het boos verwerpen.) Ja, als ik er iets mee wil aantonen (wat ik altijd doe) is dat God een goede God is en dat Hij overvloedig is in alles, ook in het genezen van mensen. Vreemd dat ik zo vaak op een christelijk forum wordt bekritiseerd dat ik over de bovenmatige goedheid van God vertel. Ik verwacht eerder hier meer enthousiaste christenen tegen te komen die met mij blij zijn dat God hun Vader is en zo goed voor hen zorgt. Overal op dit forum mogen mensen getuigen van de slechtheid van de duivel, maar zodra ik getuig van de goedheid van God, is er kritiek. (In de Bijbel gebeurde hetzelfde. De mensen die het evangelie vertelden en lieten zien, werden bekritiseerd.) Vreemd dat wordt gedacht dat God op mijn commando dingen doet. God is een soeverein God die eerder mij opdrachten geeft om Zijn opdracht te vervullen. (De opdracht van het brengen van heil op aarde.) Het is niet andersom. Feit is alleen dat God genezing en gezondheid al aan de mensen heeft gegeven. De enige die ik dus een commando geef, is de duivel. De duivel is degene die gezondheid en genezing in het leven van mensen probeert te verhinderen. Overal in mijn leven en in het leven van anderen, commandeer ik de duivel en laat hem alle hoeken van de kamer zien, zodat overal de duivel wordt overwonnen en de kracht en de heerlijkheid van God zichtbaar worden op aarde, tot eer van Hem. (Dezelfde opdracht die Jezus had.) Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten