Hopper 849 Geplaatst 20 augustus Rapport Share Geplaatst 20 augustus Het is ten strengste verboden om trollen te voeren. Voor je het weet ben je je hand kwijt. Christus leert ons om iedereen met mededogen tegemoet te treden. Dus gewoon een beetje grapjes maken met onze garagist. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.583 Geplaatst 20 augustus Rapport Share Geplaatst 20 augustus 3 minuten geleden zei Hopper: Het is ten strengste verboden om trollen te voeren. Voor je het weet ben je je hand kwijt. Christus leert ons om iedereen met mededogen tegemoet te treden. Dus gewoon een beetje grapjes maken met onze garagist. Zeg dat wel, die repareren af en toe nog eens iets. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Op 18-8-2026 om 15:54 zei najjreb86: En jij bent niet simpel? Met je tegenstelling "geestelijk mens vs natuurlijk mens"? en dan alles dat zogenaamd slecht is als natuurlijke mens zien en jezelf op de borst kloppen als geestelijk mens? Wat ik nu constateer is dat Hopper over het algemeen heel liefdevol schrijft. Dat kan ik van jou nou bepaald niet zeggen. Na alles wat ik jou heb zien schrijven tegen mij lijk jij mij nou niet echt de persoon om dergelijke uitspraken te doen. Het is nogal hypocriet. De geestelijke mens onderscheid zich van de natuurlijke mens door de geest die in hem is. Strikt genomen is er een onderscheidt tussen goed en slecht, licht en duisternis, God en de satan. Aan de vrucht kent men de boom. Goed brengt goedheid voort en kwaad brengt kwaadheid voort. Goede vruchten blijken uit het gedrag, schelden, tieren, stoken, insinueren, valse beschuldigingen doen, er verbaal op los meppen, zijn slechte vruchten. Dat is wat ik jou zie doen Maar Hopper zie ik heel geduldig en nauwgezet zaken uitleggen en verdedigen. Het verschil tussen jou en Hopper is hemelsbreed. Het gezegde is: Haal eerste de balk uit je eigen oog voordat je scherp genoeg kunt zien om de splinter uit andermans oog te halen. Hopper is een liefdevolle vent met intergriteit, strevend naar het goede. Op 19-8-2026 om 16:11 zei najjreb86: Geloof je dit echt? Maar wat is het belangrijkste dat je moet doen om Jezus zijn gunsten te verkrijgen? In Hem geloven toch? God is liefde en houdt van alle mensen. Die liefde zit in Zijn karakter en komt er uit voor alle mensen. Wat een mens ook doet: God houdt van hem. Leuke vergelijking. God heeft een rode spuitbus met verf en een man heeft zwarte verf in zijn spuitbus. Het rood staat voor de liefde en het zwart voor het slechte. De man kan nu zoveel zwarte verf spuiten als hij wil, dat bereikt God niet en uit Zijn spuitbus komt alleen maar rode verf. De zwarte verf maakt niet dat de rode zwart wordt. Dat is de liefde van God. 59 minuten geleden bewerkt door Barnabas Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 46 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 46 minuten geleden Op 19-8-2026 om 10:12 zei TTC: Toch maar weer manipuleren wat er staat, hoe simpel kan het zijn? Nu begrijp ik je even helemaal niet. Manipuleren wat er staat? Ik reageer vanuit mijn visie en dat noem jij manipuleren. ?? Kennelijk voel je je niet helemaal begrepen of erkend. Kun je me even op weg helpen met wat je bedoelt? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.583 Geplaatst 34 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 34 minuten geleden 10 minuten geleden zei Barnabas: Nu begrijp ik je even helemaal niet. Manipuleren wat er staat? Ik reageer vanuit mijn visie en dat noem jij manipuleren. ?? Kennelijk voel je je niet helemaal begrepen of erkend. Kun je me even op weg helpen met wat je bedoelt? We doen rustig verder, het heeft geen zin. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 31 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 31 minuten geleden (bewerkt) Op 19-8-2026 om 16:26 zei najjreb86: En de Bijbelse kijk erop dat is dat mensen die Hem die het offer gebracht heeft ontkennen naar de hel gaan of verdwijnen. Voor hen is Jezus dus niet gestorven. Mededogen is om niet, gratis. Je hoeft er niet in te geloven. Dat is onjuist, de conclusie dat Jezus niet voor hen gestorven is klopt niet. Jezus is wel voor hen gestorven, maar zij komen niet in de hemel omdat zij het offer niet aan willen nemen. Een voorbeeld: Er is een grote groep mensen die zich in de schulden gewerkt heeft. Grote schulden, kleine schulden en van alles ertussenin. Is het nu zo dat wanneer de schuldeiser iedereen aanbiedt de schuld kwijt te schelden ook iedereen daar gebruik van maakt? Mededogen is dus om niet en gratis, het wordt gratis en voor niets, voor iedereen aangeboden. Zo heeft God voor iedereen de genade in Jezus Christus aangeboden. Maar je moet er wel in geloven om de eenvoudige reden dat je er anders geen gebruik van maakt. Je doet gevolgtrekkingen die niet logich zijn.. 12 minuten geleden zei TTC: We doen rustig verder, het heeft geen zin. Wat jij wilt, maar kun je dan wel wat terughoudender zijn met je uitspraken? 17 minuten geleden bewerkt door Barnabas Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.583 Geplaatst 27 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 27 minuten geleden 2 minuten geleden zei Barnabas: Wat jij wilt, maar kun je dan wel wat terughoudender zijn met je uitspraken? Ja, nog wat dicteren wat normale mensen wel of niet mogen, het siert je. Doe gewoon verder, leerzaam is het. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 16 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 16 minuten geleden 10 minuten geleden zei TTC: Ja, nog wat dicteren wat normale mensen wel of niet mogen, het siert je. Doe gewoon verder, leerzaam is het. Wil je wat leren over de betekenis van "dicteren"? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.583 Geplaatst 14 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 14 minuten geleden Zojuist zei Barnabas: Wil je wat leren over de betekenis van "dicteren"? Ja, misschien leer je dan ook het verschil tussen debat en discusie kennen, het eerste kan je als geen ander. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten