Hopper 842 Geplaatst 38 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 38 minuten geleden 4 minuten geleden zei Barnabas: God is geest en de bijbel spreekt over de wil van God. Een zoektocht in deHSV op "wil van God"levert 23 resultaten op. Daarnaast wordt ook Jezus God genoemd (ik weet dat jij het hier niet mee eens bent, maar goed, er lezen ook anderen mee) en ook Hij heeft een wil: Mattheüs 8:3: "En Jezus stak Zijn hand uit, raakte hem aan en zei: Ik wil het, word gereinigd. En meteen werd hij gereinigd van zijn melaatsheid." Jezus nu was een geestelijk mens zoals de bijbel ons oproept om geestelijk te zijn. Jezus was het voorbeeld. Wanneer nu Jezus een geestelijk mens is en een wil heeft en Hij het model voor ons is dan hoort een geestelijk mens ook een wil te hebben. Dezelfde Jezus die zei: "Niet mijn wil, maar Uw wil geschiede"? (Lucas 22:42). Het drukt Jezus' totale overgave aan God uit. Maar ja, sommigen geloven dat Jezus God is..... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 35 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 35 minuten geleden Op 18-8-2026 om 09:48 zei Hopper: 17 En de wereld gaat voorbij, en haar begeerlijkheid; maar die den wil van God doet, blijft in der eeuwigheid. En deze vers zegt wat Christus Zelf leerde over de vrije wil. De eigen wil van de mens doet de mens dwalen in het veld der illusies. Het opgeven van de eigen wil doet de mens bewegen richting de Vader. Rudolf Steiner heeft dit nooit begrepen....... Deze tekst leert niet dat de (geestelijke) mens zelf geen vrije wil heeft maar dat hij de wil van God doet, dat kan ook door het in overeenstamming brengen van je eigen wil met de wil van God. Zoals geliefden graag de wil van de ander willen doen, zo doet ook hij die van God houdt graag en uit eigen beweging Zijn wil. De vrije wil wordt bepaalt door de instelling van de mens, is deze zondig of is deze heilig. Een zondige instelling leidt tot het willen van anderen dingen dan die van God en een heilige insgtelling leidt tot het willen doen van de wil van God, hetgeen in overeenstemming is met Zijn wil. In beide gevallen is sprake van een eigen wil die blijft wanneer men geestelijk wordt/is. 3 minuten geleden zei Hopper: Dezelfde Jezus die zei: "Niet mijn wil, maar Uw wil geschiede"? (Lucas 22:42). Het drukt Jezus' totale overgave aan God uit. Maar ja, sommigen geloven dat Jezus God is..... Dat betekent dat Jezus besloot (uit eigen beweging en dus uit eigen willen) zijn eigen wil in overeenstemming te brengen met die van God. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten